Proiect de Organizare Generala a Pieselor Automobilului si Proiectarea Ambreiajului

Cuprins proiect Cum descarc?

Memoriul tehnic de calcul
Partea I Dinamica autoturismului
1. Analiza modelelor similare 5
1.1 Alegerea modelelor similare 5
1.2 Particularitatile dimensionale ale modelelor similare 8
1.3 Analiza parametrilor masici 9
1.4 Analiza parametrilor energetici 10
1.5 Analiza statistica a modelelor similare 11
2. Studiul organizarii generale si a formei constructive pentru automobilul impus prin tema 18
2.1 Determinarea principalilor parametrii dimensionali si masici precum si a subansamblelor acestuia 18
2.2 Determinarea formei si a dimensiunilor spatiului util, inclusiv a interiorului postului de conducere 21
2.3 Intocmirea schitei de organizare generala 27
2.4 Determinarea pozitiei centrului de masa ai automobilului, atat la sarcina nula cat si la sarcina utila maxima constructiva. Determinarea incarcarilor la punti si a parametrilor ce definesc capacitatea de trecere si stabilitatea longitudinala a automobilului, in stransa legatura cu panta maxima impusa prin tema 27
2.5 Alegerea pneurilor si a jantelor 32
3. Calculul de tractiune al autovehicului de proiectat 34
3.1 Determinarea parametrilor necesari calculului de tractiune 34
3.2 Determinarea rezistentelor la inaintare si a puterilor corespunzatoare, in functie de viteza autovehiculului 37
4. Predeterminarea caracteristicii la sarcina totala a motorului. 
Alegerea motorului automobilului impus prin tema 65
4.1 Predeterminarea caracteristicii la sarcina totala a motorului din conditia de atingere a vitezei maxime la deplasarea autovehiculului in palier 65
4.2 Alegerea motorului si prezentarea caracteristicii sale la sarcina totala 70
5. Determinarea raportului de transmitere al transmisiei principale si al primei trepte a schimbatorului de viteze 72
5.1 Predeterminarea si definitivarea raportului de transmitere al transmisiei principale 72
5.2 Predeterminarea raportului de transmitere al primei trepte al schimbatorului de viteze 77
Partea a II-a AMBREIAJUL 
1. Calculul de dimensionare si verificare a garniturilor de frecare ale ambreiajului 79
1.1 Determinarea momentului necesar (de calcul) al ambreiajului 79
1.2 Determinarea presiunii specifice 79
1.3 Forta de apasare a placilor 79
1.4 Conditii de alunecare si incalzire. Determinarea timpului de alunecare, a lucrului mecanic de patinare si a incalzirii ambreiajului 80
2. Calculul componentelor ambreiajului 82
2.1 Calculul arcului diafragma 82
2.2 Calculul partii conducatoare a ambreiajului 84
2.3 Calculul partii conduse 85
2.4 Carcasa ambreiajului 87
3. Sistemul de comanda al ambreiajului 88
3.1 Raportul de transmitere si cursa pedalei 88
3.2 Efortul la pedala la ambreiajul decuplat 89
Bibliografie 89
Cuprins 3


Extras din proiect Cum descarc?

Partea I Dinamica automobilului
Cap. 1 Analiza modelelor similare
1.1 Alegerea modelelor similare
Pe baza parametrilor din tema de proiect am ales 10 autoturisme de pe site-ul www.carfolio.com:
A1 - Opel Corsa
A2 - Seat Ibiza
A3 - Daihatsu YRV L
A4 - Hyundai Atoz Prime
A5 - Opel Frogster
A6 - Hyundai Getz
A7 - Nissan March
A8 - Nissan Micra
A9 - Kia Picanto
A10 - Toyota Aygo
Parametrii principali dupa care s-au ales modelele similare sunt centralizati in tabelul 1:
Tabel 1 Parametrii principali din tema de proiect ale modelelor similare
Model 
Caroserie Numar locuri Viteza maxima
[km/h] Motor + tip tractiune
A1 hatchback 2+2 155 MAS - 4x2 fata
A2 hatchback 2+2 145 MAS - 4x2 fata
A3 monovolum 2+2 150 MAS- 4x2 fata
A4 hatchback 2+2 142 MAS- 4x2 fata
A5 decapotabil 2+2 150 MAS- 4x2 fata
A6 hatchback 2+2 150 MAS- 4x2 fata
A7 hatchback 2+2 150 MAS- 4x2 fata
A8 hatchback 2+2 154 MAS- 4x2 fata
A9 hatchback 2+2 152 MAS- 4x2 fata
A10 hatchback 2+2 157 MAS- 4x2 fata
Cu 2 exceptii: Daihatsu YVR L si Opel Frogster, toate modelele sunt de caroserie hatchback.
1.2 Particularitatile dimensionale ale modelelor similare
Tabel 2 Dimensiunile modelelor alese
Model Dimensiuni de gabarit Dimensiuni de organizare
La [mm] la [mm] Ha [mm] L [mm] E1 [mm] E2 [mm]
A1 3817 1646 1440 2491 1429 1420
A2 3876 1640 1422 2443 1429 1394
A3 3765 1625 1550 2370 1390 1375
A4 3495 1495 1580 2380 1315 1300
A5 3715 1680 1530 2300 1380 1370
A6 3810 1665 1455 2715 1450 1440
A7 3695 1660 1525 2430 1470 1455
A8 3715 1660 1540 2430 1470 1455
A9 3495 1595 1480 2370 1400 1385
A10 3405 1615 1465 2340 1420 1410
Legenda: 
La [mm]- lungimea totala; la [mm]- latimea totala; Ha [mm] - inaltimea totala; L[mm] - ampatamentul; E1/E2 [mm]- ecartamentul (fata/spate);
Definitii:
La - lungimea totala = reprezinta distanta intre doua plane verticale, perpendiculare pe planul longitudinal de simetrie al autovehiculului si tangente la punctele extreme din fata si din spate;
la - latimea totala = reprezinta distanta intre doua plane verticale si paralele cu planul longitudinal de simetrie, tangente la autovehicul, de o parte si de alta a sa; in aceasta dimensiune nu sunt incluse si oglinzile retrovizoare;
Ha - inaltimea totala = reprezinta distanta dintre planul de sprijin si planul orizontal tangent la puntea superioara a autovehiculului, fara incarcatura si cu pneurile umflate la presiunea indicata de producator.
L - ampatamentul = reprezinta distanta intre axele geometrice verticale ale puntilor autovehiculului;
E1/E2 - ecartamentul (fata/spate) = reprezinta distanta intre planele mediane ale rotilor aceleiasi punti; in cazul puntilor echipate cu roti duble (jumelate) ecartamentul se defineste ca fiind distant dintre planele perpendiculare pe calea de rulare si paralele cu planul de simetrie al autovehiculului care trec la jumatatea distantei dintre rotile de pe aceeasi parte a puntii respective;
1.3 Analiza parametrilor masici
Pentru analiza parametrilor masici ai modelelor alese am alcatuit urmatorul tabel:
Model ma
[kg] m0
[kg] mu
[kg] ?
[-]
A1 1300 980 320 3,06
A2 1300 978 322 2,64
A3 1200 870 330 2,78
A4 1150 821 329 2,49
A5 1150 850 300 2,83
A6 1300 998 302 3,3
A7 1200 890 310 2,87
A8 1300 940 360 2,61
A9 1100 852 248 3,48
A10 1300 790 310 2,55
Tabel 3 Parametrii masici ai modelelor alese
Legenda:
ma [kg] - masa totala sau sarcina maxima admisa a autovehiculului;
m0 [kg] - masa proprie a autovehiculului;
mu [kg] - masa utila a autovehiculului;
? [-] - coeficientul sarcinii utile sau coeficientul de tara;


Fisiere in arhiva (7):

  • Proiect de Organizare Generala a Pieselor Automobilului si Proiectarea Ambreiajului
    • ambreiaj A1.bak
    • ambreiaj A1.dwg
    • centre masa+discretizare A1.dwg
    • desen ansamblu A1.dwg
    • Proiect de Organizare Generala a Pieselor Automobilului si Proiectarea Ambreiajului.doc
    • schita de organizare generala A1.bak
    • schita de organizare generala A1.dwg

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!