Extras din proiect
Pe secţia de circulaţie A - B se cunoaşte numărul de perechi trenuri de călători, locale de marfă transcontainere şi directe de marfă care vor circula pe secţie în anul 2010.Să se determine:
1. Timpii de mers săgeată ai tuturor categoriilor de trenuri;
2. Acceleraţia maximă la demarare şi frânare pentru trenurile de marfă;
3. Timpul suplimentar de demarare şi frânare pentru trenurile de marfă;
4. Intervalele de staţie corespunzătoare înzestrării tehnice a secţiei de circulaţie;
5. Determinarea capacităţii de circulaţie a secţiei şi a rezervei de capacitate pentru anul
6. Elaborarea graficului de circulaţie a trenurilor;
7. Calculul indicatorilor tehnici de exploatare;
Tab.1 Capacitate teoretică pentru o secție de cale ferată înzestrată cu linie simplă și BLA.
Nr. Crt Cp[per. tr. Directe de marfă/12h] Tren Personal
[per. tr. de persoane/12h] Tren Rapid[Per. tr. rapide/12h] Cnp[per.tr. Directe de marfă/12h] Cnp[per.tr. Directe de marfă/12h]
1 18 1 4 13,37 13
2 18 2 3 13,24 13
3 18 3 2 13,11 13
4 18 4 1 12,98 12
5 18 5 0 12,85 12
6 18 4 1 12,98 12
7 18 3 2 13,11 13
8 18 2 3 13,24 13
9 18 1 4 13,37 13
10 18 4 1 12,98 12
11 18 3 2 13,11 13
12 18 5 0 12,85 12
13 18 3 2 13,11 13
14 18 4 1 12,98 12
15 18 4 1 12,98 12
16 18 3 2 13,11 13
17 18 2 3 13,24 13
18 18 1 4 13,37 13
19 18 2 3 13,24 13
20 18 4 1 12,98 12
21 18 3 2 13,11 13
22 18 4 1 12,98 12
OBS. Se vor introduce în grafic un nr. de trenuri din categoria preponderentă (respectiv trenuri directe de marfă) echivalent cu 65% din Cnp.
Date de intrare:
Nr. Ordine = 5
Nr. Crt Cp[per. tr. Directe de marfă/12h] Tren Personal
[per. tr. de persoane/12h] Tren Rapid[Per. tr. rapide/12h] Cnp[per.tr. Directe de marfă/12h] Cnp[per.tr. Directe de marfă/12h]
17 18 2 3 13,24 13
Tab. 2 Timpii de mers săgeată pe secția studiată, pentru cele trei categorii de trenuri introduse în graficul de circulație.
Nr.crt Distanţa de circulaţie Distanţa între staţii
[km] Viteza de mers [km/h] Timpii de mers săgeată [min.]
Sens par Sens impar Directe de marfă R P
par impar par impar par impar
1 A-a 10 60 50 10 12 8 10 9 11
2 a-b 5 60 50 5 6 4 5 5 6
3 b-c 7 50 60 9 7 7 6 8 6
4 c-d 10 45 45 14 14 11 11 12 12
5 d-e 6 50 60 8 6 6 5 7 6
6 e-f 12 50 60 15 12 11 10 13 11
7 f-B 10 50 60 12 10 9 8 11 9
1. Acceleraţia maximă la demarare şi frânare pentru trenurile de marfă
1.1 Acceleraţia maximă la demarare
Acceleraţia maximă la demarare se determină din condiţia de echilibru a forţelor exterioare care acţionează asupra trenului, şi anume:
103 c Pad = (1+ )admax + (P+Q)w
unde: c reprezintă coeficientul de aderenţă;
Pad - greutatea aderentă a locomotivei (DA 060 = 114t);
P – greutatea în stare de serviciu a locomotivei (pentru DA 060 P = Pad);
Q - tonajul trenului ;
- coeficient care ţine seama de masele aflate în mişcare de rotaţie;
g - acceleraţia gravitaţonală ;
w - rezistenţele specifice totale care se opun la înaintare(rampe,curbe,rezistenţe suplimentare
accidentale).
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect Management Tactic si Operativ.doc