Extras din proiect
1.Motorul model.Performanţe.
Consumul specific de motorină al
motorului la puterea nominală maxim 210 g/CPh
Marca UTB
Tipul motorului Diesel în 4 timpi cu antecameră şi
supraalimentare
Model D-105
Puterea nominală de exploatare 130
Turaţia arborelui cotit la puterea
nominală 1200
Momentul cuplului motor la tura-
ţia nominală 83,4
Momentul cuplului motor maxim
la 900 88,9
Aşezarea cilindrilor verticală ,în linie
Numărul cilindrilor 4
Alezaj 146
Cursa pistonului 204
Cilindreea totală 13,66
Raport de compresie 16
Ordinea de injectie în cilindrii 1-3-4-2
Sensul rotirii arborelui cotit în sensul acelor de ceasornic privind
motorul dinspre ventilator
Combustibil motorină tip -25 pt. iarnă şi tip -5 pt.
vară (STAS 240-66).Se poate folosi
şi motorină tip +5 (STAS 240-66) în
perioada de timp cât temperatura
atmosferică depăşeşte +10
Blocul cilindrilor monobloc
Chiulasa comună pt.câte 2 cilindrii
Cilindrii cămăşi demontabile, din fontă, călite
prin curenţi de inducţie.
Tipul şi numărul cuzineţilor
pentru arborele cotit 5 cuzineţi interschimbabili din aliaj de
aluminiu pentru fusurile paliere ;4
cuzineţi interschimbabili din oţel placat
cu aliaj de aluminiu pentru manetoanele
arborelui cotit
Numărul segmenţilor
-de compresie 3(segmentul superior cromat)
-de ungere 1(cromat)
Bielele din oţel forjat
Mecanismul de echilibrare cu contragreutăţi pentru echilibrarea
forţelor de inerţie de gradul 2
Poziţia şi numărul supapelor în cap, câte o supapă de admisie şi una
de evacuare pentru fiecare cilindru
Cursa supapelor 15,3
Fazele distribuţiei
Deschiderea supapei de admisiune înainte PMS
Închiderea supapei de admisiune după PMI
Deschiderea supapei de evacuare înainte PMI
Închiderea supapei de evacuare după PMS
Jocul supapelor la motorul cald
-la supapa de admisie 0,40
-la supapa de evacuare 0,45
Jocul mecanismului de compresie
(la motorul cald)
Pompa de injecţie tip U28FS4-10x9
Regulatorul de turaţie tip RV28600 centrifugal pentru toate
regimurile
Injectoarele tip IG-1x0,7, închis
Presiunea de injecţie a motorinei 45+5
Avansul la injectia motorinei
Filtrele de motorină
-de curăţire grosolană 1 element metalic din sârmă de cupru
-de curăţire fină 2 elemenţi de filtrare din carton
Filtrul de aer uscat, cu curăţire grosolană centrifugală
şi curăţire fină cu element filtrant din
carton.
Grupul de supraalimentare:
-destinat ridicării gradului de umplere a cilindrilor cu aer, în special la turaţii în regim de supracuplu , realizează în acest fel mărirea cuplului motor la aceste turaţii, reduce consumul specific de combustibil şi ridică limita de fum a motorului.Se remarcă faptul că supraalimentarea nu a urmărit ridicarea puterii nominale ci ridicarea cuplului maxim, lucru normal pentru motoarele de tractoare pe şenile, deoarece acestea având o aderenţă bună, lucrează în majoritatea cazurilor în regim de supracuplu.
Grupul de supraalimentare al motorului este construit dintr-o turbosuflantă şi e montat pe galeria de evacuare a motorului şi anume pe partea stângă a tractorului.
Turbosuflanta se compune din:
-turbina cu gaze (motorul grupului), de tip radial, cu o treaptă pusă în mişcare de gazele de ardere ale motorului.
-compresorul de aer, de tip centrifugal, cu o treaptă, plasat pe acelaşi arbore cu turbina.
c
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect Motoare.doc