Proiect Practica CFR Constanta

Extras din proiect Cum descarc?

I. STRUCTURA DISTRICTULUI
1. NOTIUNI GENERALE REFERITOARE LA INFRASTRUCTURA FEROVIARA
o Elementele infrastructurii feroviare
-Identificarea elementelor de infrastructura feroviara aferente districtului - infrastructura feroviara de pe raza districtului SCB Constanta se compune din urmatoarele elemente:
-liniile ferate de circulatie, manevra, evitare si de scapare materializate prin infrastructura caii precum si terenurile situate de o parte si de alta a axei caii ferate;
-patru poduri de cale ferata, situate astfel:
-la intrarea in statia Agigea Ecluza peste Canalul Dunare- Marea Neagra , in capatul X;
-peste sosea acces plaja lacTechirghiol, la iesirea din statia Ef Nord , in capatul Y.
-peste canal scurgere si deversare a aluviunilor in statia Costinesti capatul X
-peste liniile de cale ferata care fac accesul in Portul Constanta statia Cta oras capatul Y
-totalitatea elementelor instalatiilor fixe de siguranta (macazurile, semnalele circuitele de cale, instalatia autostop din cale tip INDUSI, reteaua de cabluri electrice de semnalizare, reteaua de picheti si distribuitori, instalatia BAT,SATsi BLA) permit conducerea operativa a circulatiei trenurilor si manevrei vehiculelor feroviare;
-cladirile statiilor de cale ferata, cu facilitatile aferente, inclusiv terenurile pe care sunt amplasate.
-Zona de siguranta si zona de protectie
-Zona de siguranta a infrastructurii feroviare publice cuprinde fasiile de teren, in limita de 20 m fiecare, situate de o parte si de alta a axei caii ferate, necesare pentru amplasarea instalatiilor de semnalizare si de siguranta circulatiei si a celorlalte instalatii de conducere operativa a circulatiei trenurilor, precum si a instalatiilor si lucrarilor de protectie a mediului. Zona de protectie a infrastructurii feroviare publice cuprinde terenurile limitrofe, situate de o parte si de alta a axei caii ferate, indiferent de proprietar, in limita a maximum 100 m de la axa caii ferate, precum si terenurile destinate sau care servesc, sub orice forma, la asigurarea functionarii acesteia. In zona de protectie a infrastructurii feroviare publice pot fi executate lucrari, potrivit reglementarilor emise de Ministerul Transporturilor.
-In zona de protectie a infrastructurii feroviare se interzice: 
-amplasarea oricaror constructii, fie si cu caracter temporar, depozitarea de materiale sau infiintarea de plantatii care impiedica vizibilitatea liniei si a semnalelor feroviare; 
-utilizarea indicatoarelor si a luminilor de culoare rosie, galbena, verde sau albastra, care ar putea crea confuzie cu semnalizarea feroviara; 
-efectuarea oricaror lucrari, care, prin natura lor, ar putea provoca alunecari de teren, surpari sau afectarea stabilitatii solului, inclusiv prin taierea copacilor, arbustilor, extragerea de materiale de constructii sau prin modificarea echilibrului freatic; 
-depozitarea necorespunzatoare de materiale, substante sau deseuri care contravin normelor de protectie a mediului sau care ar putea provoca degradarea infrastructurii feroviare a zonei de protectie a acesteia, precum si a conditiilor de desfasurare normala a traficului feroviar.
-In zona de protectie a infrastructurii feroviare pot fi amplasate, temporar, materiale si utilaje necesare intretinerii acesteia, in scopul eliminarii consecintelor evenimentelor de cale ferata sau al prevenirii oricarui pericol pentru siguranta circulatiei feroviare.
-Pe traseul liniilor ferate apartinand infrastructurii feroviare, supus inzapezirilor, compania nationala care administreaza infrastructura feroviara este in drept sa utilizeze zona de protectie pentru instalarea de parazapezi.
-Revizia si controlul tehnic a caii, constructiilor si instalatiilor feroviare
-Programare, organizare, efectuare, finalizare
-Programarea reviziilor si controlul tehnic a caii, constructiilor si instalatiilor feroviare este realizata de catre sefii de district SCB, L, LC si EA-ELF astfel: inainte de inceperea unui nou an, seful de district intocmeste programul cadru anual de realizare a reviziilor la instalatiile de pe raza districtului sau precum si programul cadru anual propriu pentru parcursul anului care urmeaza. Aceste programe sunte inaintate conducerii Sectiei CT1 Constanta unde sunt verificate de catre inginerul SCB si aprobat de seful sectiei CT. in cea de a doua parte a lunii in curs, seful de district intocmeste programul de revizie a instalatiilor de pe raza districtului si programul sau de lucru pentru luna urmatoare, programe ce sunt verificate de catre inginerul SCB si aprobate de seful sectiei CT.
-Spre sfarsitul unei zile de lucru, seful de district stabileste pentru a doua zi materialele necesare bunei desfasurari a reviziilor programate precum si personalul care urmeaza sa desfasoare activitatile stabilite in programul de lucru;
-La inceputul zilei de lucru, seful de district face instructajul zilnic intregului personal din subordine, desemneaza personalul care urmeaza sa desfasoare reviziile la instalatii stabilite in programul de lucru pentru ziua respectiva, imparte materialele necesare desfasurarii reviziilor si, dupa caz, da indicatii despre efectuarea reviziilor;
-Electromecanicul desemnat de catre seful de district inscrie in Registrul de Revizie al Liniilor si Instalatiilor de Siguranta Circulatiei (RRLISC) cu numar, data si ora de incepere a reviziei la instalatia programata, dupa care, efectueaza toate operatiile inscrise in Instructia de serviciu nr. 351 pentru tipul reviziei si instalatiei respective. Se noteaza rezultatele masuratorilor electrice efectuate, materialele inlocuite precum si eventualele deficiente constatate. Toate aceste vor fi aduse la cunostinta sefulu de district;
-Dupa terminarea efectuarii operatiilor specifice tipului de revizie, se face proba de concordanta dintre aparatul de comanda si teren, se plumbuiesc in totalitate elementele instalatiei respective si se inscrie in RRLISC cu numar, ora si data terminarii reviziei.
o Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca orice instalatie de centralizare: - instalatiile de centralizare de toate tipurile trebuie sa asigure zavorarea reciproca a macazurilor si semnalelor astfel incat sa nu permita:
-punerea pe "liber" a semnalelor corespunzatoare parcursului comandat, daca macazurile care intra in acest parcurs, precum si macazurile care acopera parcursul nu sunt asezate si zavorate in pozitia corecta, iar semnalele de acoperire ale parcursurilor incompatibile nu sunt blocate pe "oprire";
-manevrarea macazurilor care intra in parcursul comandat, precum si macazurile care acopera parcursul sau puterea pe "liber" a semnalului unui parcurs incompatibil, atunci cand semnalul care acopera parcursul comandat este pus pe "liber";
-deszavorarea macazurilor din parcurs, inainte de a fi depasite de tren, chiar daca semnalul care a comandat parcursul a fost adus pe "oprire".
2. ROLUL DISTRICTULUI SCB IN ACTIVITATEA UNITATII FEROVIARE
o Locul in organigrama unitatii feroviare - conform Anexa 1.
o Activitatea repartizata in structura unitatii feroviare - intretinerea si repararea instalatiilor de semnalizare, centralizare si bloc de pe raza districtului SCB Constanta:
-instalatia CED tip CR3 din statia Constant;
-instalatia CED tip CR2 din statia Agigea Nord; 
-instalatia CED tip CR3 din statia Agigea Ecluza;
instalatia CED tip CR din statia Eforie Sud
instalatia CED tip CR3 din statia Ferryboat
instalatia ATM din statia Eforie Nord
instalatia ATM din statia Costinesti
instalatia ATM din halta Neptun
instalatia ATM din statia Mangalia
o Importanta activitatii districtului SCB in exploatarea cailor ferate
-asigura buna functionare a instalatiilor SCB in prevenirii accidentelor si incidentelor feroviare;
-participa la siguranta circulatiei trenurilor si securitatea transporturilor.
o Schita cu evidenta instalatiilor SCB de pe raza districtului - conform Anexa 2
o Functiile cu responsabilitati in siguranta circulatiei aferente personalului districtului SCB Constanta sunt:
-sef district SCB - 1 om
-electromecanic SCB 1A - 1 om
-electromecanic SCB specialist - 6 oameni;
-electromecanic SCB I - 4 oameni;
-electromecanic SCB II - 3 oameni;
-montator SCB I - 3 oameni.
o Organizarea pe echipe de lucru a activitatii districtului SCB si fronturile de lucru afectate - personalul districtului SCB Constanta este repartizat astfel incat sa cuprinda toata activitatea de intretinere si reparare a instalatiilor SCB:
-4 electromecanici sp si 1 electromecanic I si 1 cuprind programul de tura permanenta in statia Constanta (regim 12h/24h - 12h/48h) ;
-1 electromecanic IA,2 electromecanici II si un montator I care efectueaza programul de revizie tehnica a instalatiilor in statia Constanta in perioada 07:30 - 15:30, in zilele lucratoare ale saptamanii ;
-1 electromecanic specialist si 1 electromecanic I care efectueaza programul de revizie tehnica a instalatiilor SCB din statia Ferry Boat in perioada 07:30 - 15:30, in zilele lucratoare ale saptamanii ;
-1 electromecanic I, care efectueaza programul de revizie tehnica a instalatiilor SCB din statia Agigea Nord, In perioada 07:30 - 15:30, in zilele lucratoare ale saptamanii ;
-1 electromecanic sp care efectueaza programul de revizie tehnica a instalatiilor din statia Agigea Ecluza si statia Eforie Nord in perioada 07:30 - 15:30, in zilele lucratoare ale saptamanii);
-1 electromecanic sp si 2 montatori I care efectueaza programul de revizie tehnica a instalatiilor din statiile Eforie Sud, Costinesti, Neptun si Mangalia, in perioada07:30-15:30 in zilele lucratoare a saptamanii
-1 electromecanic II cu atributii de PDM care desfasoara activitate de birou si distribuire materiale din magazia districtului.


Fisiere in arhiva (6):

  • anexe_1.doc
  • anexe_2.doc
  • anexe_3.doc
  • anexe_4.doc
  • Evidenta instalatiilor constanta.xls
  • Proiect Practica CFR Constanta.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!