Proiectarea Generala si Functionala Privind Dinamica Tractiunii si Ambreiajul pentru un SUV

Cuprins proiect Cum descarc?

I. Partea I
1. Prezentarea temei de proiectare.
2. Capitolul 1 Analiza modelelor similare de autovehicule.Stabilirea tipului de autovehicul ce se va proiecta corespunzator temei de proiectat.
1.1 Alegerea modelelor similare de autovehicule.
1.2 Analiza particularitatilor constructive ale modelelor similare.
1.3 Analiza principalelor parametrii dimensionali exteriori.
1.4 Analiza parametrilor masici : masa proprie, masa utila, masa maxima.
1.5 Analiza parametrilor energetici: putere maxima, cuplul maxim, consum de combustibil, putere specifica.
1.6 Stabilirea tipului de automobil ce se va proiecta.
3. Capitolul 2 Studiul organizarii generale si a formei caracteristice pentru autovehiculul impus prin tema.
2.1 Predeterminarea principalilor parametrii dimensionali si masici ai automobilului precum si a subansamblurilor acestuia.
2.1.1 Predeterminarea principalilor parametrii dimensionali exteriori.
2.1.2 Predeterminarea parametrilor masici.
2.1.3 Predeterminarea parametrilor dimensionali si masici ai subansamlurilor ce compun automobilul impus prin tema.
2.2 Predeterminarea formei si a spatiului util, inclusiv a interiorului postului de conducere.
2.3 Intocmirea schitei de organizare generala a automobilului de proiectat.
2.4 Determinarea pozitiei centrului de greutate al autovehiculului si a parametrilor de stabilitate longitudinala si transversala.
2.4.1 Determinarea pozitiei centrului de greutate al autovehiculului atat la sarcina nula cat si la sarcina utila maxima constructiva si a incarcarilor la punti.
2.4.2 Determinarea parametrilor ce definesc capacitatea de trecere si stabilitatea longitudinala a automobilului in stransa legatura cu panta maxima impusa prin tema.
2.5 Alegerea anvelopelor si a jantelor.
4. Capitolul 3 Calculul de tractiune al autovehicului de proiectat.
3.1 Determinarea parametrilor necesari calcului de tractiune.
3.1.1 Determinarea coeficientului de rezistenta la rulare a pneurilor.
3.1.2 Determinarea ariei sectiunii transversale maxime a automobiului.
3.1.3 Determinarea coeficientului de rezistenta a aerului.
3.1.4 Determinarea randamentului transmisiei.
3.2 Determinarea rezistenielor la inaintare si a puterilor corespunzatoare in functie de viteza automobilului.
5. Capitolul 4 Predeterminarea caracteristicii la sarcina totala a motorului. Alegerea motorului autovehicului impus prin tema.
4.1 Predeterminarea caracteristicii la sarcina totala a motorului din conditia de atingere a vitezei maxime la deplasarea autovrhiculului in palier.
4.2 Alegerea motorului si prezentarea caracteristicii sale la sarcina totala.
6. Capitolul 5. Determinarea raportului de transmitere ala transmisiei principale si al primei trepte a schimbatorului de viteze.
5.1 Predeterminarea si definitivarea raportului de transmitere al transmisiei principale.
5.2 Predeterminarea raportului de transmitere al primei trepte a schimbatorului de viteze (is1).
5.2.1 Determinarea lui is1 din conditia de panta maxima impusa prin tema.
5.2.2 Determinarea lui is1 din conditia de viteza minima stabila.
5.2.3 Determinarea lui is1 dupa criteriul lucrului mechanic de frecare la cuplarea ambreiajului la pornirea de pe loc.
II. Partea a II-a
1. Studiul tehnic al solutiilor constructive posibile pentru ambreiaj si alegerea variantei ce se va proiecta.
1.1 Analiza particularitatilor constructive si functionale ale ambreiajelor mecanice.
2. Calculul de dimensionare si verificare a garniturilor de frecare ale ambreiajului.
3. Calculul si proiectarea principalelor componente ale ambreiajului (arcuri de presiune, disc de presiune, disc condus, arbore, elemente de fixare si ghidare).
3.1 Calculul arcului central de tip diafragma
3.2 Calculul discului de presiune
3.3 Calculul discului condus
3.4 Calculul arborelui ambreiajului
3.5 Calculul elementelor de fixare si ghidare
4. Calculul si proiectarea sistemului de actionare al ambreiajului.


Extras din proiect Cum descarc?

Sa se efectueze proiectarea generala, functionala privind dinamica tractiunii si ambreiajul pentru un automobile avand urmatoarele caracteristici:
Tipul automobilului: autoturism;
Caroseria: SUV;
Numarul de persoane(locuri): 7;
Viteza maxima in palier: 200 km/h;
Panta maxima: 60%;
Alte particularitati: MAC 4X4.
Cap. 1. ANALIZA MODELELOR SIMILARE DE AUTOVEHICULE. STABILIREA TIPULUI DE AUTOVEHICUL CE SE VA PROIECTA
1.1. Alegerea modelelor similare
Conform temei de proiectare, alegerea modelelor similare se va face in functie de similitudinea dimensiunilor de gabarit (ampatament,lungime, latime, inaltime), in functie de performantele acestora (viteza maxima, panta maxima,etc) si in functie de caracteristicile masice ale automobilelor.
Pentru alegerea modelului de automobil de proiectat, caracteristicile principale ale modelelor se vor centraliza in tabele si se vor alcatui histograme cu datele din tabele.
Automobilul ce se va proiecta va avea dimensiunile de gabarit egale cu media modelelor alese pentru analiza.Pentru aceasta se va face media pentru fiecare din aceste dimensiuni si se determina astfel dimensiunile automobilului din tema de proiect.
Cu ceilalti parametrii necesari proiectarii se vor proceda la fel.
In urma cercetarilor efectuate cele noua automobile care se incadreaza in cerintele mai sus mentionate , si care vor fi supuse analizei sunt : 
Se aleg 9 autoturisme cu tipul caroserie SUV si numarul de locuri 7 dintr-o gama diversificata de constructori, cu diferite tipuri de motorizari.
1.2. Analiza particularitatilor constructive ale modelelor similare
In continuare se va prezenta analiza particularitatilor constructive ale celor noua autoturisme alese : capacitate cilindrica, numarul cilindrilor si dispunerea lor, amplasarea motorului,tipul transmisiei, sistemul de racire, franele fata si spate, suspensiile fata si spate, numarul de locuri si dimensiunea pneurilor.
Tab 1.2 Particularitati constructive 
Nr.
Crt. Model Capacitate
Cilindrica
(cc)/motor 
Amplasare motor Tip transmisie Sistem de racire Frane fata / spate Suspensie fata/ spate
Nr. Locuri Pneuri
1. Porsche Cayenne 3.2 V6 3189 /
6 tip V6
euro 4 Longitudinal fata Manuala 6 trepte Cu lichid, cu circulatie fortata, sub presiune, cu termostat Discuri
ventilate fata/spate. Frane asistate electric cu ABS Arcuri elicoidale,amortizor pe gaz/ Independenta cu brate multiple 7 235/65 R17
2.
Nissan Qashqai 2+ 1995 /
4 linie
Euro 4 Transversal fata Manuala 6 trepte Cu lichid, cu circulatie fortata, sub presiune, cu termostat Discuri fata/ spate (discuri ventilate pe fata). Frane asistate electric cu ABS, EBD si Asistenta la Franrea de Urgenta McPherson/ independente multibrat 7 215/65R16
3. Range Rover 3.6 TDV8 3628/
V8
Euro 4 Longitudinal fata Cutie de viteze automata ZF-6 trepte, cu Steptronic Cu lichid, cu circulatie fortata, sub presiune, cu termostat Discuri ventilate fata+ spate Independenta,pneumatica, cu inaltime variabila la deplasare 7 255/55 R19
4.
Audi Q7 2967 /
6 tip V6
Euro 4 Longitudinal fata Tiptronic in 6 viteze, cu program sport si dinamic de schimbare a vitezei DSP Cu lichid, cu circulatie fortata, sub presiune, cu termostat Sistem franare dublu-circuit in diagonala Sistem de suspensie pneumatica adaptiva 7 235/60 R18
5. Toyota Land Cruiser 4461 /
V8
Euro 4 Longitudinal fata Automata in cinci trepte Cu lichid, cu circulatie fortata, sub presiune, cu termostat Discuri ventilate Independenta cu brate duble/sistem de suspensie cu punte rigida 7 285/60 R18
6. Mitsubishi Pajero 3200/
4 linie
Euro 4 Longitudinal fata Automata secventiala 5+1 trepte Cu lichid, cu circulatie fortata, sub presiune, cu termostat Discuri ventilate. ABS,EBD Independenta/ punte rigida 7 265/60 R18
7. Hyundai Santa Fe 2188 / 4 linie
Euro 4 Transversal fata Automata 5+1 trepte Cu lichid, cu circulatie fortata, sub presiune, cu termostat Dicuri ventilate fata McPherson/ multibrat 7 235/60 R18
8. Peugeot 4007 2360/4 linie Euro 4 Transversal fata Manuala 5+1 trepte Cu lichid, cu circulatie fortata, sub presiune, cu termostat Discuri ventilate fata McPherson/ multibrat si bara antiruliu de 22 mm 7 255/55 R18
9.
Chevrolet Captiva
3195/6 tip V6 Euro 4 Transversal fata 
5 trepte automata Cu lichid, cu circulatie fortata, sub presiune, cu termostat 
Discuri ventilate fata 
Mp ago on shock struts/multi-steering wheel axle
7 
235/55 R18
Observam ca autoturismele sunt foarte variate incepand cu capacitatea cilindrica de la 1995 de cm3 pana la 4461 cm3, tipul transmisiei fiecare avand alta cutie de viteze de la cea automata pana la cea manuala(automata secventiala, tiptronic, manuala), racirea se face cu lichid la toate tipurile fiind cea mai eficienta. Aproape toate au discuri de frana ventilate, suspensia fiind in mare parte de tip McPherson pe fata si punte rigida pe spate.Dimensiunile pneurilor sunt variabile.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiectarea Generala si Functionala Privind Dinamica Tractiunii si Ambreiajul pentru un SUV.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!