Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil

Proiect
10/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 4 fișiere: docx, dwg, png
Pagini : 88 în total
Cuvinte : 13719
Mărime: 2.84MB (arhivat)
Publicat de: Zaraza Rădoi
Puncte necesare: 13
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Laurentiu Popa
Universitatea Politehnică, Bucureşti

Cuprins

  1. Partea I 2
  2. Capitolul 1. Alegerea unui număr adecvat de modele similare de automobile (minim 7 modele), analiza particularităţilor lor constructive şi a principalelor caracteristici dimensionale, masice si energetice. Stabilirea modelului de automobil ce se va proiecta, conform cerinţelor temei 2
  3. Introducere 2
  4. 1.1 Analiza parametrilor dimensionali 3
  5. 1.2. Analiza parametrilor masici 7
  6. 1.3. Analiza parametrilor energetici 9
  7. 1.4. Analiza performanţelor dinamice şi de consum 12
  8. 1.5. Analiza particularităţilor constructive ale modelelor similare 14
  9. 1.5. Stabilirea modelului de referinţă 16
  10. Anexa 1 17
  11. Capitolul 2.Studiul organizării generale şi a formei constructive pentru automobilul impus prin temă 19
  12. 2.1.Determinarea principalilor parametrii dimensionali şi masici ai automobilului, precum şi a subansamblurilor acestuia 19
  13. 2.2.Determinarea formei şi a dimensiunilor spaţiului util, inclusiv a interiorului postului de conducere 28
  14. 2.3.Întocmirea schiţei de organizare generală 35
  15. 2.4.Determinarea poziţiei centrului de masă al autovehiculului 37
  16. 2.5.Alegerea anvelopelor şi a jantelor 41
  17. Capitolul 3.Determinarea coeficientului de rezistenţă la rulare a pneurilor, a coeficientului de rezistenţă a aerului, a ariei secţiunii transversale maxime şi a randamentului transmisiei 42
  18. 3.1.Determinarea coeficientului de rezistenţă la rulare a pneurilor 42
  19. 3.2. Determinarea ariei secţiunii transversale maxime a autovehiculului 44
  20. 3.3. Determinarea coeficientului de rezistenţă a aerului 45
  21. 3.4. Determinarea randamentului transmisiei 45
  22. Capitolul 4. Determinarea rezistenţelor la înaintare şi a puterilor corespunzătoar, în funcţie de viteza autovehiculului 46
  23. Capitolul 5. Predeterminarea caracteristicii de turaţie la sarcină totală a motorului, din condiţia de viteză maximă în palier, alegerea motorului şi precizarea principalilor parametrii ai motorului ales 50
  24. 5.1. Predeterminarea caracteristicii la sarcină totală a motorului din condiţia de atingere a vitezei maxime la deplasarea autovehiculului în palier 50
  25. 5.2. Alegerea motorului şi prezentarea caracteristicii sale la sarcină totală 53
  26. Anexa 2 55
  27. Capitolul 6. Predeterminarea şi definitivarea raportului de transmitere al transmisiei principale. Predeterminarea raportului de transmitere al primei trepte a schimbătorului de viteze 56
  28. 6.1. Predeterminarea şi definitivarea raportului de transmitere al transmisiei principale 56
  29. 6.2. Predeterminarea raportului de transmitere al primei trepte a schimbătorului de viteze (is1) 60
  30. Partea a II a 61
  31. Capitolul 1. Studiul tehnic al soluţiilor constructive posibile pentru ambreiaj şi alegerea variantei care se va proiecta 61
  32. 1.1. Rol, condiţii, alcătuire, clasificare 61
  33. 1.2. Principiul de funcţionare al ambreiajului mecanic 66
  34. Capitolul 2. Calculul de dimensionare şi verificare a garniturilor de frecare ale ambreiajului 72
  35. Capitolul 3. Calculul şi proiectarea principalelor componente ale ambreiajului 75
  36. Capitolul 4. Calculul şi proiectarea sistemului de acţionare al ambreiajului 82
  37. Bibliografie 85

Extras din proiect

Partea I

Capitolul 1. Alegerea unui număr adecvat de modele similare de automobile (minim 7 modele), analiza particularităţilor lor constructive şi a principalelor caracteristici dimensionale, masice si energetice. Stabilirea modelului de automobil ce se va proiecta, conform cerinţelor temei.

Introducere

Coupé-ul (din franceză coupér = a taia) este un stil de caroserie închis. Nu se poate da o definire precisă a termenului de ’’coupé ’’ deoarece aceasta diferă de la producător la producător. Autoturismele coupé sunt adesea autoturisme sport sau variantele sport ale autoturismelor sedan cărora li s-au redus numărul de uşi de la patru la două şi cu o inchidere mai bruscă, de exemplu: scaunul din spate al unui autovehicul coupé este amplasat mai în faţă decât într-un autoturism sedan standard.

În secolul al 19-lea un coupé era considerată o căruţă cu patru roţi trasă de cai, care era tăiată în aşa fel ca să elimine scaunul de lângă cel ce conducea caruţa, amplasându-l pe acesta pe un scaun in afara caroseriei iar înăuntrul acesteia a fost amplasată o bancheta pentru două persoane. De obicei, acest tip de căruţă avea un panou de sticlă in faţa pasagerilor.

Coupé-urile au in general două uşi, chiar dacă cei ce fabrică autovehicule oferă si coupé-uri în patru sau în trei uşi şi hatchback-uri coupé (cinci uşi).

Asociaţia inginerilor auto disting un coupé faţă de un sedan in primul rând prin volumul din interiorul acestuia. Aceştia susţin că un coupé este acel autoturism al cărui volum interior este mai mic de 0.93 m³, dar cele două se mai pot diferenţia şi datorită construcţiei acestora şi anume, un sedan are în componenţa scheletului caroseriei trei stâlpi: A(stâlpul din faţă ce susţine parbrizul), B(stâlpul dintre uşi) şi C(suportul lunetei) iar un coupé are în componenţă doar stâlpii A şi B.

Astăzi, coupé-urile au devenit mai mult un termen de marketing pentru fabricanţii de autovehicule. Ei atribuie acest termen tuturor vehiculelor cu două, trei sau chiar patru uşi deoarece termenul de coupé denotă lux si sportivitate, asta in general, deoarece autoturismele coupé sunt văzute mai sportive decât sedan-urile.

Conform temei de proiectare, alegerea modelelor similare se va face în funcţie de tipul caroseriei şi anume coupé şi de viteza maximă la care acestea ajung – 220 km/h cu o toleranţa de -10% si +10%. Pentru alegerea modelului de automobil de proiectat, caracteristicile principale ale modelelor se vor centraliza în tabele şi se vor alcătui histograme cu datele din tabele. Autovehiculele selectate vor fi înnumărate de la stânga la dreapta cu cifre.

Aceste date for fi centralizate în Anexa 1, aflată la sfârşitul capitolului 1.

Renault Mégane Coupé Peugeot

407 Mazda MX-5 Opel GT Mercedes Benz SLK Opel Tigra Twintop Audi TT Coupé BMW Z4 Ford Focus Coupé

1 2 3 4 5 6 7 8 9

1.1 Analiza parametrilor dimensionali

Parametrii dimensionali se referă la mărimile autovehiculelor şi anume: lungime, lăţime, înălţime, console faţa şi spate, encartament, ampatament, gardă la sol, unghiuri de atac şi degajare, raze transversale şi longitudinale de trecere.

În tabelul 1.1. se vor prezenta dimensiunile de gabarit pentru cele nouă modele similare.

Modele similare Renault Mégane Coupé Peugeot

407 Mazda MX-5 Opel GT Mercedes Benz SLK Opel Tigra Twintop Audi TT Coupé BMW Z4 Ford Focus Coupé

Lungime [mm] 4485 4815 4020 4100 4103 3921 4041 4091 4509

Lăţime [mm] 1811 1868 1720 1813 1777 1685 1764 1781 1834

Înălţime [mm] 1434 1400 1255 1274 1296 1364 1349 1299 1456

Tabel 1.1.

Grafic 1.1. Lungimea, înalţimea şi lăţimea modelelor similare

Se observă că atât lungimea cât si lăţimea si înălţimea sunt aproape egale singurele diferenţe mai mari fiind la lungime unde se observă că Peugeot-ul 407 este cel mai lung iar Opel Tigra este cel mai scurt, între cele două autovehicule fiind o diferenţa de aproape un metru.

Din tabelul 1.2. reies dimensiunile care reflectă organizarea autovehiculului.

Bibliografie

Prof. univ. dr. ing. Cristian Andreescu - Curs DINAMICA AUTOVEHICULELOR.

http://www.carfolio.com

http://www.rri.se

V. Mateescu – Compunerea, organizarea şi propulsia automobilelor

Prof. univ. dr. ing. M. Oprean – curs Transmisii penrtu Autovehicule

Preview document

Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 1
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 2
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 3
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 4
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 5
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 6
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 7
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 8
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 9
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 10
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 11
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 12
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 13
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 14
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 15
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 16
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 17
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 18
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 19
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 20
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 21
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 22
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 23
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 24
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 25
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 26
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 27
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 28
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 29
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 30
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 31
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 32
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 33
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 34
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 35
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 36
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 37
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 38
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 39
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 40
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 41
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 42
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 43
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 44
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 45
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 46
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 47
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 48
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 49
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 50
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 51
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 52
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 53
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 54
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 55
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 56
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 57
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 58
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 59
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 60
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 61
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 62
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 63
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 64
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 65
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 66
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 67
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 68
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 69
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 70
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 71
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 72
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 73
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 74
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 75
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 76
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 77
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 78
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 79
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 80
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 81
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 82
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 83
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 84
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 85
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 86
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 87
Proiectarea Generală și Funțională Privind Dinamica Tracțiunii și Ambreiajului pentru un Automobil - Pagina 88

Conținut arhivă zip

  • Proiectarea Generala si Funtionala Privind Dinamica Tractiunii si Ambreiajului pentru un Automobil
    • auto de plotat.dwg
    • AUTO final bun.docx
    • lateral.png
    • pentru centre.dwg

Alții au mai descărcat și

Automobile I - proiectarea generală funcțională privind dinamica tracțiunii la un autocar

PARTEA I PROIECTAREA GENERALA, FUNCTIONALA PRIVIND DINAMICA TRACTIUNII Capitolul I Analiza modelelor similare de autocare 1.1 Alegerea modelelor...

Proiectarea generală funcțională privind dinamica tracțiunii și ambreiajul pentru un automobil

Capitolul 1 Alegerea modelelor similare si stabilirea automobilului ce urmeaza a fi proiectat 1.1 Alegerea modelelor similare Potrivit temei...

Proiectarea generală și funcțională privind dinamica tracțiunii și ambreiajul pentru un SUV

Sa se efectueze proiectarea generala, functionala privind dinamica tractiunii si ambreiajul pentru un automobile avand urmatoarele caracteristici:...

Autoutilitară furgon 800 kg

Temă de proiect la AUTOMOBILE I Să se efectueze proiectarea generală , funcţională, privind dinamica tracţiunii şi ambreiajul pentru un automobil...

Cutia de viteză automată

Capitolul 1 Introducere Automobilul modern este un sistem mecatronic. Aparut in a doua jumatate a secolului al XIX-lea, automobilul a...

Soluții constructive posibile pentru puntea din față

Capitolul 1 Studiul solutiilor constructive posibile pentru puntea din fata si alegerea justficata a solutiei pentru puntea care se proiecteaza...

Automobile

Tema de proiect la Automobile I Să se efectueze proiectarea generală, functională privind dinamica tracțiunii și ambreiajului pentru un automobil...

Bilanțul energetic a 10 motoare termice - 5 MAS și 5 MAC

Inbunatatirea factorilor de stare Temperatura mediului ambiant influenteaza densitatea aerului admis, modificandu-se coeficientul de umplere....

Te-ar putea interesa și

Proiect automobile - dinamica tracțiunii și ambreiajului pentru un automobil

Să se efectueze proiectarea generală, funţională, privind dinamica tracţiunii şi ambreiajului pentru un automobil având următoarele caracteristici:...

Ai nevoie de altceva?