Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 50 în total
Cuvinte : 9569
Mărime: 1.51MB (arhivat)
Publicat de: Nadia Savu
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: D. Ceban
proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin doua cai, si alegerea rutei optimale

Cuprins

  1. Introducere.2
  2. 1. Elaborarea proiectului .3
  3. 1.1Caracteristica incarcaturii.3
  4. 1.2 Apreciere autovehicolului in corespundere cu conditiile necesare de transport a
  5. Marfii in corespundere cu cerintele de circulatie pe traseu.7
  6. 1.2.1 Caracteristica semiremorcii.8
  7. 1.2.2 Caracteristica containerului.10
  8. 1.3 Etapele de incarcare- descarcare.13
  9. 1.4 Determinarea rutei Canada-Ucraina-Moldova.16
  10. 1.4.1 Determinarea traseului maritime Montreal-Iliciovsk.17
  11. 1.4.2 Determinarea traseului rutier Iliciovsk-Chisinau.18
  12. 1.5 Determinarea rutei Canada- Germania-Moldova.20
  13. 1.5.1 Determinarea traseului maritime Montreal-Hamburg.20
  14. 1.5.2 Determinarea traseului rutier Hmaburg-Chisinau.21
  15. 2. Cheltuielile legate de transportul maritime.22
  16. 3. Determinarea traseului rutier de deplasare si a punctelor vamale de trecere.24
  17. 4. Intocmirea graficului de circulatie a autovehicolelor si devizul de lucru al
  18. conducatorului auto.24
  19. 5. Calculul indicilor tehnici si exploatationali de lucru a autovehicolului pentru
  20. Executarea tehnologiei procesului de transport.25
  21. 5.1 Masurile si determinarea necesarului de combustibil.29
  22. 6. Calculul eficientei economice a proiectului.30
  23. 6.1 Cheltuieli la indeplinirea rutei.30
  24. 7. Cheltuieli totale pentru indeplinirea transportarii rutiere si maritime.44
  25. 7.1 Calculul indicilor economici ai activitatii intreprinderii de expeditie create.44
  26. 8. Concluzie.46
  27. 9. Bibliografie.47
  28. 10. Anexe.48

Extras din proiect

Introducere:

Transporturile, in general, au devenit in lumea contemporana un lucru indispensabil; existenta vietii moderne fiind practic de neconceput in lipsa lor. Globalizarea lumii moderne in domeniul economic,in special, este de neconceput in lipsa transporturilor de orice tip.Astfel se reuseste in prezent ca intr-un timp scurt(alta data de neimaginat)ca produse ,marfuri persone sa ajunga dintr-un cot al lumii in altul.In tot acest context transporturile multimodale ocupa un rol central, facilitand rapiditatea (lucru primordial in sec.XXI) operatiunile comerciale.

Astfel putem fi siguri ca transporturile multimodale constituie o alternative sigura a viitorului deoarece raspund cel mai bine atat cerintelor tot mai stringente privind descongestionarea unr artere rutiere,privind protectia mediului si conservarea energiei (lucru important pentru evolutia omenirii), cat si cerintele mereu crescande ale beneficiarilorde transport in ceea ce priveste gama si calitatea serviciilor.

Caracteristic transporturilor multimodale este simbioza ce se realizeaza intre capacitatea de a transporta marfuri pe distante mari oferita de transportul feroviar si flexibilitatea oferita de transportul auto pe distante mici. Din punct de vedere cantitativ transporturile cunosc o ampla dezvoltare . Sadisfacerea nevoilor schimbului de bunuri aprovizionarea marilor consumatori si adesea,la mari distante, caracterizeaza transportul ca fiind un instrument de progres un criteriu de dezvoltare economica , expresie insasi a comertului.

In literatura de specialitate s-a incercat o definire a tra nsporturilor multimodale cat mai cuprinzatoare. Astfel transportul multimodal semnifica transportul de marfuri efectuat cu cel putin doua moduri de transport diferite, in temeiul unui contract de transport multimodal , pornind dintr-un loc situat in statul unde marfurile sunt preluate de catre antreprenorul de trtansport multimodal pana la locul desemnat pentru livrare intr-un stat diferit. Contractul de transport multimodal incheindu-se intre expeditor si antreprenorul de transport multimodal care actioneaza in numele si pe contul sau , asumandu-si raspunderea executarii contractului.

La o privire de ansamblu a literaturii de specialitate, precum si a legislatiei existente in domeniul transporturilor , observam cu usurinta ca pana in present nu s-a elaborat o terminologie standardizata de transport multimodal,existand cateva sintagme echivalente precum: transport intermodal, transport combinat, transport mixt.

Transportul multimodal,in acceptiune larga,poate fi definit ca un transport din poarta in poarta cu participarea a cel putin doua moduri de transport, utilizand o unitate de transport specializata si un document unic pe intreg lantul de transport, cu preluarea tuturor responsabilitatilor comerciale, vamale, de asigurare etc. de catre un singur agent. Specific acestei tehnologii este utilizarea unei unitati de transport specializate (container, cutie mobile, semiremorca, autotren, remorca speciala), iar pe intreg lantul de transport , indiferent cate transbordari se fac , marfa propriu-zisa este supusa numai la doua operatii de manipulare :una de incarcare in unitatea de transport specializata si alta de descarcare la destinatar. Transbordarile ce intervin in parcurs , la trecerea de la un mod de transport la altul se realizeaza prin manipularea unitatii de transport specializate cu mijloace si in centre specializate terminale.

Majoritatea tarilor dezvoltate ,constientizand avantajele oferite si-au constituit deja o retea de terminale ,utilaje de manipulare si transport specializate , mijloace de transport auto, cai ferate si navale specializate , sisteme informationale si de comunicatie rapide etc.

Deci intr-un transport multimodal trebuie utilizate cel putin doua moduri de transport maritim , fluvial ,rutier , feroviar, aerian urmand sa fie incheiat un singur contract de transport intre antrprenorul(operatorul) de transport multimodal si expeditorul marfurilor ,cel dintai asumandu-si raspunderea executarii transportului de la un capat la altul al canalului multimodal si avand raspunderea marfii din momentul in care o ia in grija intr-un loc situat intr-o tara pana la locul desemnat pentru livrarea intr-o tara diferita (ca puncte de legatura distincte), transportul fiind inderogabil international.

Conceptul de transport international multimodal nu este aparut recent , el s- a dezvoltat odata cu aparitia revolutionara a containerelor prin anii 50’ initiate de Malcom McLean . Aceasta evolutie s-a produs in scopul facilitarii comertului international aflat in continua crestere.

Atat comertul cat si transportul se afla intr-o stransa legatura deoarece transportul eficient are ca finalitate un comert de success. Transportul international implica in general folosinta unor cai variabile de transport fiecare legatura corespunzand unui transfer, depozitare sau unei operati de transportare fie in tara de origine , intr-o tara de tranzit sau in tara destinatiei finale.

Aceasta situatie a creat o multime de probleme de a lungul anilor, pe masura ce din ce in ce mai multi transportatori au realizat ca acest concept nou implica participarea eficace a diversilor operatori de transport dar nu clarifica intotdeauna cine este raspunzator de livrarea incarcaturii la destinatie in conditie de securitate conform masurilor stabilite . Luand in considerare varietatea de culturi , limbi si practici comerciale din ambele parti ale comertului si avand in vedere complexitatea operatiunilor de transport international, apare nevoia comerciantului de a isi incredinta marfa unui operator calificat , organizat si responsabil care sa se ocupe de intreaga operatiune.

In ultimii ani deplasarea marfurilor a atins pe plan mondial o dezvoltare deosebita, ceea ce a dus la participarea unor carausi cu mijloace de transport diferite

Transporturile multimodale au avut ca punct de plecare faptul ca deplasarea marfurilor de la un capat la altul al lumii solicita de cele mai multe ori participarea mai multor carausi, cu mijloace Conceptul de transport international multimodal nu este aparut recent , el s- a dezvoltat odata cu aparitia revolutionara a containerelor prin anii 50’ initiate de Malcom McLean . Aceasta evolutie s-a produs in scopul facilitarii comertului international aflat in continua crestere.

Atat comertul cat si transportul se afla intr-o stransa legatura deoarece transportul eficient are ca finalitate un comert de success. Transportul international implica in general folosinta unor cai variabile de transport fiecare legatura corespunzand unui transfer, depozitare sau unei operati de transportare fie in tara de origine , intr-o tara de tranzit sau in tara destinatiei finale.

Transporturile multimodale au avut ca punct de plecare faptul ca deplasarea marfurilor de la un capat la altul al lumii solicita de cele mai multe ori participarea mai multor carausi, cu mijloace de transport diferite. Aceste operatiuni,mult mai complexe decat cele care folosesc un mijloc de transport de acelasi fel poarta denumirea generic de transporturi succesive. In prezent , acest tip de transport este intens folosit deoarece se economiseste timp, fiind mult mai operativ, apoi modalitati de plata l-au facilitat in mare masura, economisindu-se in final bani.

Astfel , transporturile successive se definesc prin deplasarea de persoane sau de marfa de catre doi sau mai multi carausi , care folosesc , pentru a parcurge distanta de la punctul de pornire pana la destinatie, cu mijloace de transport de tip diferit pe o anumita portiune din itinerariul convenit. Transportul international modal reprezinta transportarea de marfuri cu cel putin doua diferite mijloace in baza unui contract modal de transport de la o destinatie de unde bunurile sunt preluate de operatorul multimodal de transport la o alta destinatie situate intr-o tara diferita. Operatiunile de preluare si de livrare ale bunurilor din cadrul unui contract de transport unimodal nu vor fi considerate drept transporturi multimodale international.

Preview document

Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 1
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 2
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 3
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 4
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 5
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 6
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 7
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 8
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 9
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 10
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 11
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 12
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 13
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 14
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 15
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 16
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 17
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 18
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 19
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 20
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 21
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 22
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 23
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 24
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 25
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 26
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 27
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 28
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 29
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 30
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 31
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 32
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 33
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 34
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 35
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 36
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 37
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 38
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 39
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 40
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 41
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 42
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 43
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 44
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 45
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 46
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 47
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 48
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 49
Proiectarea unei rute multimodale Canada-Moldova prin două moduri - Pagina 50

Conținut arhivă zip

  • Proiectarea unei Rute Multimodale Canada-Moldova prin doua Moduri.doc

Alții au mai descărcat și

Procesul de transport - documente necesare realizării transportului de mărfuri internaționale

Procesul de transport.Documente necesare realizarii transportului de marfuri internationale I.Procesul de transport 1.TRANSPORTURI INTERNAŢIONALE...

Transporturi și Expediții Internaționale

TRANSPORTURILE INTERNAŢIONALE Coordonatele activităţii de transport În accepţiunea curentă, transporturile reprezintă deplasarea bunurilor şi...

Transportul Containerizat

Introducere Portul Constanţa-perspectiva comercială şi de trafic Portul Constanţa are o poziţie strategică, la intersecţia rutelor dintre Europa...

Proiect de Transport Combinat Pentru Containere

I. TEMA PROIECTULUI SI ELEMENTELE DE PROIECTARE Sa se proiecteze un sistem de transport combinat auto-cale ferata pentru containere în urmatoarele...

Planificarea și executarea voiajului pe ruta Piraeus-Ghent

Introducere La ora actuală se pune un foarte mare accent asupra modului în care este efectuată activitatea de planificare a voiajului pe care nava...

Proiectarea unui sistem de transport multimodal de marfă auto-feroviar

Memoriu tehnic justificativ In lucrarea de fata este prezentata proiectarea unui sistem de transport multimodal de marfa auto-feroviar pe relatia...

Transport Multimodal

TEMA PROIECTULUI Să se proiecteze un sistem de transport combinat (auto-cale ferată) de containere pentru o cantitate de marfă Qa = 128000 t/an....

Transport Multimodal

Capitolul 1 Analiza cadrului legislativ al activităţii de transport. Condiţii, restricţii, oportunităţi 1.1. Convenţii şi acorduri interne şi...

Ai nevoie de altceva?