Proiectarea unui conveer cu bandă

Proiect
6.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 4 fișiere: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 1871
Mărime: 60.92KB (arhivat)
Publicat de: Anonymous A.
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: ION ANDRIEVSCHI
aici e numai partea de cacalcul.

Extras din proiect

Date initiale

Productivitatea Q=120Mg/h

Încarcatura:Piatra sparta

Dimensiunea tipica a dimensiunilor a=70mm

Indicele de calitate:sortat

Unghiul de inclinare a conveerului:²=19Ë

Tipul benzii: canelate,tesatura caucicata

Metoda de descarcare:peste tambur

Medeiul de functionare:uscat

Schema conveiurului

Conveierul cu banda consta din:

1. greutate pentru întinderea benz-+ii

2. cablu

3. rola de cablu

4. tambur condus

5. pilnie

6. banda(organul de lucru)

7. rola de sprijin de sus

8. rama conveiurului

9. tambur conducator

10. cuplaj

11. reductor

12. motor electric

13. rolî de sprijin de jos

14. buncar

15. ghidaj Functionarea: În urma actionarii motorului , miscarea se transmite cuplajului, dupa care la reductar si la cuplaj astfel miscarea este transmisa tamburului conducator, care pune in miscare banda.

1.1 Determinarea latimii benzii cu relatia(10.1) [1]

B=1.1ÖQ/(Ka * n* K²*r)+0.056 (10.1)

Din tabela (10.1) aflam ca piatra sparta are mobilitate medie

j=0.8rad j1=0.26

Din tabela (10.2) gasim pentru suport cu trei role ar=0.35, deci pentru mobilitatea medie Ka=550

Din tabela (10.3) gasim K²=0.95

Transformam ²=19 in radiani si obtinem ²=0.33rad

Din tabela (10.4) si (10.5) adoptam conform GOST22644-77: V=2m/s

Din tabela A20 gasim r=2 Mg/m3

Cu relatia (10.2) calculam latimea benzii pentru transportareaincarcaturiiin bucati

B=1.1*Ö 120/(550*2*2*0.9)+0.056=0.32m=320mm

Bb=x*a+200 (10.2) Bb-Latimea benzii necesare pentru asezarea bucatilor

Bb=3.5*60+200 x-3.5-pentru amestec necesar

Bbe273.5 a-dimensiunea tipica (mm)

Concluzie:Conform GOST22644-77 adoptam B=400 mm

1.2 Calculam tensiunea benzii si al parametrilor geometrici ai rolelor si tamburilor.

Rezistenta totala la deplasare (N) a benzii pe tot traseul conveiurului se determina astfel:

W=K1*L0[(qi+qr.s+qb)Ws+( qb+qr.j)*Wj] + qiH (10.3)

K1-coeficientul generalizata rezistentelor locale

L0--lungimea proectiei orizontale a distantei dintre axele tamburelor de la capete[m] L0=10+16=26m

qi,qr.s,qb,qr.j-sarcina liniara corespunzatoare incarcaturii,benzii, partial rotitoare ale rolelor support ale ramurii desus si de josa benzii[N/m]

Ws,Wj-coeficientii de rezistenta la deplasarea corespunzatoare a ramurii de sus si de jos a benzii: Ws=Wj=0.022

H-inaltimea ridicarii incarcaturii, [m]

Determinam, conform teoriei cosinusirilor,lungimea conveierului pe segmental ridicarii incarcaturii.

L=16.92+10=26.92

Prin metoda interpolarii aflam :K1=2.4

In tabela 10.6gasim valorile qr.s,qb,qr.j-(B=400)

qb=36; qr.s=80; qr.j=22

conform relatiei(10.4)calculam sarcinaliniaraa incarcaturii(N/m): qi=gQ/(3.6v)

qi=9.81*120/(3.6*2)=327

Cu relatia 10.3 determinam rezistenta totala –W:

WH2.4*29.92[(327+80+36)0.022+(36+22)0.022]+327*5.5=712+1798

WH2510N

Conform Teoremei lui Pitagora aflam H:H= =5.5m

Adoptam H=5.5m

Conform relatiei 10.5 determinam tensiunea ramurii benzii,ce se urca de un tambur de actionare:

Su=ks*w*eµ±/(eµ±-1) (10.5)

ks-coefecient de siguranta a aderarii benzii cu tamburul

ks=1.1…1.2

w-forta de tractiune egala cu rezstenta totala la deplasarea benziii,[N]

µ-coeficient de frecare a benzii cu suprafata tamburului gasim µ in tabela 10.7

±-ungiul de infasurare a tamburulei cu banda ,[rad]-tab. 10.7

Adaptam tabrur din fonta (din interese economice)

µ=0.3 eµ±=2.57

pentru ungiul de infasurare ± conform tabelului 10.7 si mediului uscat gasim ca: ±=3.14 rad.

Su=1.1*2510*4.32/(3.5-1)=3592N

Determina numarul necesar de straturi ale benzii dupa relatia 10.6: i=k* Su/(b*kr) (10.6)

K-coeficient de siguranta a benzii, k=9…11

Su-tensiune benzii, Su=3592N

B-latimea benzii, B=500

kr-rezistenta tesaturii stratului, [N/mm]

Preview document

Proiectarea unui conveer cu bandă - Pagina 1
Proiectarea unui conveer cu bandă - Pagina 2
Proiectarea unui conveer cu bandă - Pagina 3
Proiectarea unui conveer cu bandă - Pagina 4
Proiectarea unui conveer cu bandă - Pagina 5
Proiectarea unui conveer cu bandă - Pagina 6
Proiectarea unui conveer cu bandă - Pagina 7
Proiectarea unui conveer cu bandă - Pagina 8
Proiectarea unui conveer cu bandă - Pagina 9
Proiectarea unui conveer cu bandă - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Proiectarea unui Conveer cu Banda
    • Bibliografia.doc
    • cuprins.doc
    • Date Initiale.doc
    • Date initiale1.doc

Alții au mai descărcat și

Infrastructuri de Transport

Capitolul A: - Date initiale: Tema de proiectare este elaborarea unui traseu de drum intre obiectivele A si B mentionate pe un plan cu curbe de...

Manipularea Mărfurilor și Tehnologiilor de Exploatare Portuară

Să se stabilească tehnologia de manipulare a mărfurilor pentru elementele prezentate în tabel: Nr cond De la la Marfa Distanţa de transport 5...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Desfășurarea unui transport de marfă pe ruta Timișoara-Treviso

Ne propunem efectuarea unui transport international de marfa generala paletizata din Timisoara (Romania) la Treviso (Italia). Astfel Popa Danut,...

Sisteme de Dirijare ale Traficului Rutier

CAP 1 - Notiuni introductive Obiect SDTR= studiul tehnicii dirij traf rut inclusiv managem corespunzator SIST TEHNIC= ansamblu organizat de elem...

Sistem de Dirijare a Traficului Aerian

1. NAVIGATIA AERIANA  GENERALITATI Navigatia aeriana  stiinta ce se ocupa cu metodele si mijloacele cele mai eficiente pentru asigurarea...

Transporturi - Curs 1

ROLUL SI IMPORTANTA TRANSPORTURILOR Transporturile reprezinta un domeniu important al activitatii economico-sociale pentru ca prin intermediul lor...

Ai nevoie de altceva?