Proiectarea unui voiaj pe ape interioare

Cuprins proiect Cum descarc?

1.Introducere 2
2.Caracterizarea navei de studiu 2
3.Caracterizarea marfii transportate 3
4.Descrierea porturilor aflate pe itinerariul de mars 5
4.1. Portul Braila 5
4.2.Portul Midia 7
5.Planificarea voiajului
5.1. Graficul de executie a marsului Braila -  Midia 8
5.2.Descrierea fizico-geografica a zonelor traversate
5.2.1.Date generale despre Canalul Dunare-Marea Neagra 9
5.2.2.Date generale despre Canalul Poarta Alba-Midia-Navodari 10
5.2.3.Destinatia Canalului Poarta Alba -  Midia - Navodari 11
5.2.4. Conditiile ce trebuie respectate pentru a naviga pe Canal 11
5.3. Elementele hidrometeorologice ale regiunii Canalului Dunare-Marea Neagra 12
5.4.Elementele hidrologice 12
5.5.Zone care prezinta dificultate in navigatie 13
5.5.1.Sector km 191 -  km 174 zonele "La rascruce" si "Cotul de la Arapu" 13
5.5.2.Sector km 207 -  km 190 "Cotul lui Apostol" si zona "Balaia" 14
5.5.3.Sector km 265 -  km 237 zonele: "Rambleu-Ghindaresti", "Stinca celelor", "Piatra Hirsova", "pragul Gisca" 15
5.5.4.Sector Km 268 -  Km 284 trecere "Alvanesti" 16
5.5.5.Sector Km 302 -  Km 284 Cernavoda aval - " Fasolele" - "Boascic" 18
6.Concluzii 19
7. Bibliografie 20


Extras din proiect Cum descarc?

1. Introducere
Importanta cresterii traficului fluvial in comertul exterior al Romaniei este legat de intensificarea legaturilor economice cu celelalte tari, mai ales cele dunarene. In prezent transporturile fluviale sunt efectuate cu mijloace din ce in ce mai perfectionate. Situatia geografica a tarii noastre permite utilizarea pe scara larga a transporturilor fluviale internationale, precum si a celor fluviale combinate cu alte cai (ferate sau maritime). Deocamdata insa transporturile fluviale nu sunt folosite pe masura posibilitatilor. La luarea unei decizii de folosire a caii fluviale dunarene drept cale de transport international de marfuri trebuie sa tinem seama de eficienta economica a transportului fluvial si de avantajele sale. Acest mod de transport este avantajos mai ales in relatiile cu Germania si Austria. Transporturile fluviale prezinta o eficienta ridicata fata de cele feroviare, rutiere sau aeriene, intrucat se efectueaza cu cheltuieli mai putine. Intr-adevar folosirea pentru expeditia internationala de marfuri a transportului pe caile fluviale este de aproximativ trei ori mai ieftina decat expeditia internationala pe caile ferate, ceea ce implica costuri ale transportului mai reduse. In schimb transporturile fluviale sunt mai putin rapide, avand o durata mai mare decat cele feroviare. In comparatie cu cele maritime, ele prezinta riscuri mai mici. Tocmai de aceea, daca marfa de comert exterior este transportata pe cale fluviala, aceasta, de regula, nu se asigura.
Pentru studiul acestui voiaj s-au analizat urmatoarele zone de ape interioare: Braila -  Cernavoda -  Navodari -  Midia. Pe parcursul trasarii drumului, s-au executat capturi de ecran astfel incat sa se evidentieze intreg marsul planificat. Regulile de navigatie pe Canalul Dunare-Marea Neagra si Canalul Poarta Alba-Midia-Navodari, tabelul cu cotele apelor pe Dunare in zonele tranzitate sunt prezentate in sectiunea anexe de la finalul proiectului. 
2. Caracterizarea navei de studiu
Pentru acest proiect s-a ales nava de tip barja autopropulsata Serenitas, cu urmatoarele caracteristici tehnice: 
u Nume nava: Serenitas
u Tip: Slep Motor
u Tonaj: 942 tone
u Tonaj (2,50 m): 900
u Certificat: ANR, valabil 02 09 2024
u An reparatie opera vie: 2016 Santier Midia
u Construit la: Nameche
u An fabricatie: 1964
u Dimensiuni: 70 x 7.20 x 2.61
u Inaltimea navei fara balast: 5,30 mtr
u Inaltimea navei cu balast: 4,00 mtr
u Magazie:
u Capacitate: 1300 m3
u Fund cala: 2 holds, metal, stare exceptionala, certificare GMP
u Dimensiune gura magazie: 15.6 x 6, 14.6 x 6, 15,6 x 6m
u Capace: 'Friesch' covers, Aluminiu, macara cu translatie electrica sus/jos, prova/pupa
u Specificati motor:
u Tip motor: 620 hp GM 16V92, rebuild complet 2020
u An fabricatie motor: 1993
u Cuplu: Twindisc
u Duze elica: da
u Elice de prova: Daf 1160, van Wijk
u Marimea elicei: 1,25 cm
u Alte informati:
u Echipament nautic: Complet
u Masina carmei: Electric + manual.
u Cabina pupa: 3 sleepingrooms, entrance to wheelhouse inside
u Cabina prova: 2 sleeping rooms, storage
u Aer conditionat: 2, careu + comanda
u Cranic auto: 9 mtr, 1500 kg
u Tip cabina comanda: Wood, lowerable
u Generatoare: 35 kva Hatz (by 2003) and 17.5 kva Lister
u Tanc apa pupa: 4.000 ltr
u Tanc combustibil pupa: 14.000 ltr
u Tanc combustibil prova: 1.000 ltr
Figura 1. Nava de studiu barja autopropulsata Serenitas
3. Caracterizarea marfii transportate
Pentru acest voiaj de transport se va transporta grau la capacitate maxima de incarcare a magaziei de 1300m3 de grau, iar la incarcare s-au incarcat 900 de tone de grau.
Tasarea cerealelor. Pe timpul voiajului, datorita miscarilor oscilatorii ale navei, precum si vibratiilor acesteia, cerealele se reaseaza intr-o masa compacta datorita tasarii. Ca urmare a acestui fenomen, masa de cereale isi reduce volumul ocupat in magazia de marfa cu aproximativ 2% din volumul ocupat initial. Fenomenul tasarii, depinde in mare masura de granulatia cerealelor. Urmarea tasarii cerealelor este aparitia suprafetelor libere, care poate duce la fenomenul descris anterior, adica la alunecarea cerealelor, rezultatul fiind pierderea stabilitatii transversale a navei. Asadar, cele doua proprietati descrise pana acum sunt de cele mai multe ori complementare.
Incingerea si autoaprinderea cerealelor. Datorita procesului de respiratie care duce la umezirea, alterarea sau incoltirea cerealelor din magaziile navei pe timpul voiajului, in special de lunga durata, apare procesul de acumulare de caldura in masa lor, fapt ce duce la incingerea acestora. Fiind conducatoare de caldura, cerealele retin cea mai mare parte din cantitatea de caldura degajata in procesul de respiratie, iar aceasta la randul ei produce fenomenul de transpiratie, care duce la cresterea umiditatii masei de cereale. Factorul principal al procesului de incingere a cerealelor este aparitia si dezvoltarea microorganismelor, fapt ce se datoreaza cresterii temperaturii si umiditatii in interiorul masei de cereale. Incingerea cerealelor apare initial in locurile unde conditiile descrise mai sus sunt favorabile, iar dupa un timp procesul devine general datorita transmiterii caldurii in intreaga masa a cerealelor.


Fisiere în arhivă (1):

  • Proiectarea unui voiaj pe ape interioare.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

-  Balaban I. Gh., ,,Tratat de navigatie maritima" vol I,II, ed. a II-a, Editura Sport- Turism, Bucuresti, 1992;
-  Bosneagu, R., Navigatia maritima, Editura Directiei Hidrografice Maritime, Constanta, 2011;
-  Bosneagu, R., Navigatie electronica. Navigatie ortodromica, Editura Directiei Hidrografice Maritime, Constanta, 2013;
-  ,,Caile navigabile din Europa" (Canalul Dunare -  Marea Neagra), Fascicolul VII, A.N.R., Ed. Bucuresti, 2003;
-  COLREG, RND;
-  Constantin M., ,,Manevra navei in conditii speciale", Constanta Ex Ponto, 2011;
-  Guide to Port Entry;
-  A.N.R., ,,Sectorul Dunarii nr.4, Km. 375 Silistra -  Km. 171 Braila", Fascicolul V, Ed. Bucuresti, 2003;
Site-uri utilizate:
-  http://www.acn.ro;
-  http://www.danube-ports.ro;
-  http://www.romaniaforum.info;
-  https://ro.wikipedia.org;
-  http://www.romanian-ports.ro
-  https://www.afdj.ro/ro
Programe Sofware utilizate:
-  SeeMyEnc.


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 6€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!