Rigidă 4 brațe, Suspensie pentru autoturism 4x4, echipat cu M.A.C 87 kW-3950 rotații pe minut

Cuprins proiect Cum descarc?

1 STUDIUL DE NIVEL PRIVIND SUSPENSIA AUTOTURISMELOR .. 3
1.1 Funcțiunile Suspensiei ... 3
1.2 Funcțiunile Mecanismului de Ghidare ... 8
1.3 Geometria Direcției și Posibilități de Reglare 10
1.3.1 Unghiurile roții 10
1.3.2 Unghiurile pivotului 11
1.3.3 Deportul pneumatic, longitudinal și transversal .. 13
1.4 SOLUTIA ALEASA PENTRU PROIECT ... 14
2 MATERIALE ȘI TEHNOLOGII UTILIZATE LA CONSTRUCȚIA SUSPENSIEI
.15
2.1 Tipuri de Materiale Utilizabile ... 15
3 TEHNOLOGII DE PRELUCRARE . 16
4 MODALITĂȚI DE DETERIORARE A SUSPENSIEI . 17
4.1 Cauze normale ale deteriorării ... 17
4.2 Cauze Anormale ale deteriorării 17
5 JUSTIFICAREA SOLUȚIEI CONSTRUCTIVE ALESE ȘI CALCULUL
ARCURILOR SUSPENSIEI ... 18
5.1 Justificarea soluției constructive 18
5.2 Alegerea regimurilor de calcul ... 19
5.3 Calculul fortelor pe puntea fata .. 20
5.4 Calculul arcului elicoidal ... 21
5.5 Calculul amortizorului ... 24
6 Concluzie Privind Calculul . 27
7 IDENTIFICAREA UNEI MODALITĂȚI DE CREȘTERE A CALITĂȚII A
SUSPENSIA 4X4 28
8 IDENTIFICAREA UNEI MODALITĂȚI DE REDUCERE A COSTULUI
SUSPENSIEI 4X4 ... 29
9 BIBLIOGRAFIE 30


Extras din proiect Cum descarc?

1 STUDIUL DE NIVEL PRIVIND SUSPENSIA
AUTOTURISMELOR
1.1 FUNCȚIUNILE SUSPENSIEI
Sistemul de suspensie leaga roțile automobilului de caroserie, astfel încat caroseria să fie
protejată de șocurile produse din cauza conducerii autovehiculului pe suprafețe neregulate.
Sistemul de suspensie are influențe asupra confortului, performanței și siguranței
autovehiculului. Aceasta suspendă caroseria la o distanță mică deasupra căii de rulare și o
menține la o înălțime relativ constantă. În oricare din urmatoarele acțiuni: accelerare, frânare,
virare, sistemul de suspensie trebuie de asemenea să păstreze cu fermitate toate pneurile în
contact cu solul.
Fig.1 Elemente ale sistemului de suspensie
Limuzinele au o suspensie relativ moale pentru a asigura mersul lin și confortabil în
autovehicul chiar dacă există unele reduceri ale capacităților de accelerare, frânare și virare.
Contrar, mașinile sport obișnuite sau mașinile speciale au o suspensie mai rigidă pentru a asigura
o bună manevrabilitate dar cu siguranță nivelul confortului în timpul mersului scade. Sistemul de
suspensie ale punții fată este diferit fată de cel al punții spate deoarece aceste parți necesită
cerințe diferite.
Diminuarea șocurilor în timpul mersului constituie un subiect în atenția proiectanților și a
utilizatorilor de vehicule încă de la începutul apariției dispozitivelor de propulsie respectiv
autopropulsie.
Când lumea analizează performanțele unui automobile, de regulă se gândește la puterea
efectivă, cuplul maxim, accelerația de la 0 la100 km/, consumul, fiabilitatea, costul ... și mai
puțin la suspensie.
Întreaga putere dezvoltată de motor nu poate fi utilizată la maxim dacă conducătorul nu
poate controla autovehiculul.
Pe măsură ce tehnologia fabricării motoarelor cu ardere internă în a luat amploare
proiectanții au început să acorde o atenție deosebită sistemelor de suspensie și rulare.
Starea tehnică a suspensiei este strâns legată de confortul oferit pasagerilor și
conducătorului auto, de durabilitatea funcționării automobilului și siguranța circulației.
Organismul uman suportă relativ ușor frecvențe până la valori maxime de 80 Hz.
Oscilațiile cu frecvențe joase provoacă tulburări numite și „raul de mașină" asemănătoare cu
„răul de mare".
Suspensiile defecte, în prezența unor creșteri a solicitărilor dinamice, accelerează uzura
roților, rulmenților, a direcției și caroseriei. Se manifestă totodată (în cazul suspensiilor defecte)
înrăutățirea stabilității la rulare. Statisticile arată că din totalul reparațiilor curente 10% revin
suspensiei.
Componență
Componentele specifice ale sistemului de suspensie includ brațe de suspensie, tiranți, bare
de reacție, arcuri, amortizoare, stabilizatoare si bucși.
Pe fiecare roată se găsesc două brațe de suspensie, deasupra și sub axa în jurul careia se
invârte roata. Acestea asigură poziția corectă a roților, în momentul în care autovehiculul se
deplasează pe suprafața neregulată a drumului și în timpul virajelor. Lungimea și unghiul de
pivotare ale brațelor de suspensie determină și limitează cinematica roții. De exemplu un sistem
cu un braț de suspensie superior scurt și un braț de suspensie inferior mai lung va avea tendința
să împingă partea de sus a roții
Fig. 2. Amplasarea pe autovehicul a elementelor suspensiei
spre interiorul automobilului în momentul în care roata trece peste denivelarile căii de
rulare.


Fisiere în arhivă (3):

  • a0 Punte fata autoturism 4x4 Model (1).pdf
  • a2 - desen ex arc elicoidal.pdf
  • Rigida 4 brate, Suspensie pentru autoturism 4x4, echipat cu M.A.C 87 kW-3950 rotatii pe minut.pdf

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1 Untaru,M.ș.a. Calculul și construcția automobilelor. E.D.P., București, 1982.
2 Gh. Fratila si altii, - Automobile.Cunoastere, intretinere si exploatare.- Editura
didactica si pedagogica, Bucuresti 2001
3 Untaru M., Campian V., Constructia si Calculul Autovehiculelor, Universitatea din
Brasov, 1989
4 www.wikipedia.org
5 www.autoalmanah.com


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 6€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!