1. Introducere 2. Tema proiectului 3. Schema bloc 4. Descrierea blocurilor 5. Schema electrica 6. Prezentare program in pseudocod 7. Solutii alese 8. Fiabilitate 9. Bibliografie
1. Introducere Blocuri de linie automate Blocul de linii automat (BLA) asigura controlul circulatiei trenurilor in linie curenta. Trenul, prin prezenta sa in linie, isi realizeaza protectia, in comanda automata a indicatiilor semnalelor luminoase. BLA permite marirea densitatii de circulatie in linie curenta, prin realizarea celui mai mic interval de spatiu la care se urmaresc doua trenuri. Acest interval este denumit sector de bloc si reprezinta portiunea de linie curenta cuprinsa intre doua semnale de bloc consecutive. Legatura dintre tren si semnalele luminoase se realizeaza in mod continuu, cu ajutorul circuitelor de cale amplasate pe sectoarele de bloc. BLA de pe reteaua CFR are semnale cu trei indicatii luminoase(V, G, R) iar fiecare semnal de bloc reprezinta prevestitorul celui urmator. Ultimul semnal de bloc care se afla in fata semnalului de intrare in statie, este si prevestitorul acestuia. In functie de liniile pe care se monteaza, BLA poate fi: - pentru cale dubla cu un singur sens de circulatie; - pentru cale simpla si circulatie in ambele sensuri; - pentru cale dubla si circulatie in ambele sensuri. Cand linia este libera semnalele dau indicatii permisive. Orice deranjament in circulatie duce intotdeauna la indicatii restrictive, indicatia verde ducand in indicatie galben sau rosu. La unele semnale este prevazut rosu de rezerva, amplasat pe un panou special, care se poate aprinde la defectarea focului rosu sau chiar a celorlalte doua, in functie de tipul instalatiei. Semnalele luminoase sunt permisive, avand in lungul catargului un reper de culoare alba, care semnifica posibilitatea depasirii semnalului pe rosu, cu viteza redusa (15km/h), dupa o oprire prealabila de 5min pana la intalnirea semnalului urmator de bloc. La BLA cu sens banalizat, simultan cu punerea pe liber a semnalului de iesire la una din statiile adiacente, toate semnalele din linia curenta corespunzatoare sensului contrar de circulatie sunt trecute automat pe oprire. Este blocata si efectuarea parcursurilor de iesire din statia care urmeaza sa primeasca trenul, catre statia expeditoare. Se realizeaza astfel ,,inzavorare de sens", ,,orientarea blocului" sau ,,propagarea valului de rosu". 2. Tema proiectului Sa se proiecteze un sistem de efectuare a parcursurilor pentru o cale simpla cu circulatie in ambele sensuri, avand instalatie BLA. Sunt obligatorii urmatoarele: a. Comanda si controlul a cel putin 5 sectoare de bloc. b. Posibilitatea de efectuare a parcusurilor in ambele sensuri. c. Posibilitatea de efectuare a mai multor parcursuri in acelasi sens. d. Detectia defectiunilor in functionarea sistemului si semnalizarea la dispecer. e. Evitarea raspunsurilor false si analizarea raspunsurilor eronate. f. Se vor analiza cel putin 5 aspecte care tin de fiabilitatea sistemului realizat. g. Solutiile alese trebuie justificate; pentru fiecare se vor prezenta avantaje si dezavantaje.
Laborator Sisteme de Dirijare a Traficului Feroviar Curs Sisteme de Dirijare a Traficului Feroviar www.atmel.com/products/microcontrollers/avr/default.aspx?tab=documents http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/82833/FAIRCHILD/LM7805.html
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.