Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 20 în total
Cuvinte : 5921
Mărime: 857.71KB (arhivat)
Publicat de: Laurian Tofan
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Gherea Mihai

Extras din proiect

1. Introducere

În general, siguranţa circulaţiei rutiere urmăreste identificarea, cunoaşterea şi modelarea factorilor care concura la producerea accidentelor rutiere şi în final, la diminuarea consecinţelor acestor accidente.

Siguranţa activă se referă la totalitatea sistemelor şi capacitatilor unui autovehicul de a evita producerea de accidente. Practic siguranta activa are ca scop prevenirea accidentelor. Condusul in siguranta este rezultatul proiectarii armonioase a caroseriei/sasiului si trenului de rulare cu privire la suspensia rotilor, arcuri si amortizoare, directie si franare, si se reflecta in comportamentul dinamic optim al autovehiculului.

În completarea componentelor transmisiei autovehiculelor (motor, cutie de viteze), care asigură deplasarea acestuia, sistemele de conducere care limitează înaintarea si încetinirea acestuia, joacă un rol foarte important. De fapt, ele sunt cele care fac posibilă deplasarea sigură a autovehiculului în trafic, iar sistemele care asigură protecţia pasagerilor, în caz de accident, au devenit indispensabile în conjunctura actuală. Factorii care influenţează siguranţa conducerii unui autovehicul, în contextul circulaţiei rutiere actuale sunt:

· starea generală a autovehiculului (nivelul de echipare, starea pneurilor, fenomenele de uzură);

· condiţiile meteorologice, starea drumurilor si condiţiile de circulaţie (de exemplu: vânt lateral, suprafaţa soselei sau densitatea traficului);

· experienţa conducătorului auto, aptitudinile sale si starea sa psihică.

La origine, era în special sistemul de frânare, pe lângă sistemul de iluminare si sistemul de direcţie, toate aceste sisteme având cel mai important rol în siguranţa conducerii autovehiculului. Datorită intervenţiei lor active, aceste sisteme de siguranţă mai sunt numite si sisteme de siguranţă activă. Sistemele de siguranţă integrate, care corespund celui mai recent stadiu al tehnicii, îmbunătăţesc foarte mult siguranţa în timpul rulării autovehiculului. Frânele reprezintă un component esenţial al oricărui autovehicul, ele fiind indispensabile pentru deplasarea sigură a automobilului în trafic. La începutul istoriei autovehiculului, exigenţele impuse sistemului de frânare erau cu mult mai puţin severe decât cele impuse astăzi, datorită vitezelor mici de deplasare si

2

a densităţii scăzute a traficului rutier. De-a lungul timpului, sistemul de frânare a cunoscut o

perfecţionare continuă, iar în momentul de faţă vitezele mari de deplasare sunt în realitate posibile

datorită sistemelor fiabile care asigură frânarea eficace şi oprirea sigură a autovehiculului, chiar şi în

situaţii critice. Ca în toate sectoarele tehnicii autovehiculului, electronica şi-a făcut de asemenea

apariţia şi la nivelul sistemelor de siguranţă. Exigenţele impuse între timp sistemelor de siguranţă nu

au putut fi satisfăcute decât cu asistenţă electronică. Din punct de vedere conceptual (fig. 1.1),

siguranţa rutieră cuprinde

două mari categorii:

· siguranţa (sau securitatea) activă;

· siguranţa (sau securitatea) pasivă.

1.1 Sisteme de siguranţă active

Aceste sisteme contribuie la evitarea accidentelor si participă preventiv la siguranţa rutieră.

Câteva exemple de sisteme de securitate activă:

- sisteme de evitare a blocării roţilor la frânare (ABS);

- sisteme de prevenire a patinării roţilor la tracţiune (ASR sau TCS);

- sisteme de control al stabilităţii (ESP);

- sistem de control active al giratiei (AYC);

- sisteme de Franare Autonoma (Active City Stop & Collision Prevention Assist);

- Sisteme de Mentinere a Benzii de Circulatie (Lane Keeping Aid);

- etc

Aceste sisteme de siguranţă menţin stabilitatea autovehiculului în situaţii critice, sigurând astfel

manevrabilitatea.

În plus, faţă de contribuţia lor la siguranţa conducerii, sisteme ca regulatorul adaptiv de viteză

(ACC, Adaptive Cruise Control), joacă un rol esenţial în confortul conducerii, menţinând distanţa

faţă de autovehiculul precedent, decuplând automat acceleraţia sau intervenind activ asupra frânelor.

Siguranţa în timpul conducerii autovehiculului este rezultatul unui design armonios al sasiului si

suspensiei, cu referire la ghidarea roţilor, suspensie, direcţie si frânare, acestea reflectându-se într-un

comportament dinamic optim al autovehiculului .

Preview document

Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 1
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 2
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 3
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 4
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 5
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 6
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 7
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 8
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 9
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 10
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 11
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 12
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 13
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 14
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 15
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 16
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 17
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 18
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 19
Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor în Curbe - Pagina 20

Conținut arhivă zip

  • Sisteme de Stabilizare a Traiectoriei Autovehiculelor in Curbe.pdf

Alții au mai descărcat și

Diagnosticarea sistemului de direcție

Capitolul 2 Argument 2.1.Introducere.Generalitati Autoturismul este un vehicul rutier suspendat elastic pe roti,care se deplaseaza prin mijloace...

Mecatronica Mijloacelor de Transport - Tren Rulare Audi TT

Sistemul de suspensie al autovehiculului Audi TT Coupé 2007 Noul Audi TT este o maşină sport pur-sânge. Sistemul său de suspensie este unul din...

ABS-ul Autovehiculelor

ABS-Antilock Braking System 1.Ce reprezinta un sistem de securitate activa? Automobilele moderne sunt echipate cu sisteme de frânare performante...

ABS

I INTRODUCERE ABS inseamna in limba engleza Antilock Braking System, adica sistem pentru prevenirea blocarii la franare. ABS-ul face parte dintre...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Emisiile de particule la motoarele cu aprindere prin scânteie moderne

Principalele idei: - Patru tipuri de emisii de particule au fost observate în gazele de evacuare din vehiculele dotate cu GDI (MAS cu injecție...

Autovehiculele și Controlul Inteligent

Termenul de control inteligent apare din ce în ce mai frecvent în literatura de specialitate, nu numai de limba engleza, reliefând totodata aspecte...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Mecanică - Autovehicule

1.1 Alegerea şi studierea modelelor similare Conform temei de proiect modelele similare trebuie să fie autoturisme MPV (multipurpose vehicle). Un...

Ai nevoie de altceva?