Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție

Proiect
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 2711
Mărime: 1.22MB (arhivat)
Publicat de: Elena Gradinaru
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: S.l. Dr. Ing. Niculescu Rodica
Lucrare prezentata la Sesiunea de comunicari din cadrul Universitatii Pitesti in data de 23.05.2009.

Extras din proiect

Datele geografice si administrative ale judeţului Argeş

Judeţul Argeş are o suprafaţa de 6.800 km2, ceea ce reprezintă 2,9 % din suprafaţa totala a tarii, si o populaţie de 663.206 locuitori.

In judeţul Argeş relieful coboară in trepte de la nord la sud:

- In Nord, creasta Făgăraşilor, cu vârfurile Moldoveanu (2.543 m) si Negoiu (2.535 m);

- in centru, Podişul Getic - cu Platforma Cotmenei si Platforma Cândeşti;

- la Sud, Câmpia Înalta a Piteştiului care se continua in Câmpia Romana,.

Astfel, de la nord la sud, se regăsesc toate cele trei forme de relief: munte, deal si câmpie, precum si doua bazine hidrografice: Bazinul Argeş, in zona muntoasa si cea de deal si Bazinul Vedea, în zona de deal si de câmpie.

Din punct de vedere, administrativ, judeţul Argeş cuprinde:

- 3 municipii (Piteşti, Câmpulung - Muscel si Curtea de Argeş);

- 4 oraşe (Mioveni, Topoloveni, Costeşti, Stefanesti);

- 95 comune.

Reţeaua rutiera din judeţul Argeş este puternic dezvoltata si prezintă o serie de particularităţi, interesante pentru transportul public de persoane.

Astfel, municipiul Piteşti este plasat pe culoarul de transport 4 transeuropean, constituind un important nod rutier in zona de centru-sud a tarii: se află la intersecţia drumului european E81 (Sibiu – Bucureşti, urmând DN7 si autostrada A1) cu drumul european E574 (Craiova – Braşov, urmând DN65 şi DN73).

Existenta autostrăzii Bucureşti – Piteşti favorizează un puternic flux de transport pe teritoriul judeţului Argeş.

In afara celor doua drumuri europene, judeţul Argeş este străbătut de alte câteva importante drumuri naţionale:

- drumul naţional 7, Bucureşti – Titu – Găeşti - Piteşti;

- drumul naţional 7 C, Piteşti – Curtea de Argeş – Bâlea Lac;

- drumul naţional 7 D, Curtea de Argeş – Sălătruc – Câineni;

- drumul naţional 73 C, Câmpulung – Domneşti - Curtea de Argeş – Râmnicu Vâlcea;

- drumul naţional 67 B, Piteşti – Drăgăşani – Târgu Jiu;

- drumul naţional 65 A, Albota – Costeşti – Roşiori de Vede;

- drumul naţional 72 A (Dragoslavele – Târgovişte)

O caracteristica importantă a reţelei rutiere din judeţul Argeş este faptul că se individualizează un pol de transport distinct in centrul judeţului: municipiul Piteşti, plasat in zona de confluenta a principalelor râuri din bazinul superior al Argeşului (Argeş şi Râul Doamnei), facand aici referinta la intersectia Podul Viilor.

Intersectia Podul Viilor – vedere aero.

Este important de prezentat faptul că se individualizează de asemenea, o “axa grea” de transport de persoane intre municipiul Piteşti şi oraşul Mioveni, aceasta zonă constituindu-se la ora actuală într-un pol al industriei de automobile (cu producătorul Dacia - Renault şi numeroşi furnizori de componente auto).

Din punct de vedere al reţelei rutiere, zona este extrem de favorabilă, deoarece aici se reunesc drumurile de pe văile principalelor râuri: Argeşel, Râul Târgului, Raul Doamnei, Argeş.

Analizând reţeaua rutieră în raport cu principalele localităţi din judeţ, dar având în vedere şi mobilitatea populaţiei către zonele de interes (in principal, industriale) se constată că se individualizează câţiva poli de transport public, plasaţi in oraşele mari sau dezvoltate economic: Câmpulung Muscel, Curtea de Argeş, Topoloveni, Piteşti.

Preview document

Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 1
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 2
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 3
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 4
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 5
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 6
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 7
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 8
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 9
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 10
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 11
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 12
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 13
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 14
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 15
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 16
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 17
Sisteme moderne de supraveghere a traficului în intersecție - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Sisteme Moderne de Supraveghere a Traficului in Intersectie.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Pompa de Injecție în Linie

Aparitia primelor automobile este strâns legata de descoperirea si perfectionarea masinii cu abur si a motorului cu ardere interna primele...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Managementul educației rutiere

Despre lucrare Lucrarea de disertatie a fost realizata printr-o stransa conlucrare intre student si profesorul coordonator. Aceasta este o lucrare...

Rezolvarea problemelor și identificarea lor din spațiul rural - Județul Arad, Oraș Pecica

INTRODUCERE Creşterea atractivităţii oraşului Pecica pentru locuitori şi atragerea de noi activităţi economice conduce la atragerea de forţă de...

Managementul traficului rutier și telematică 2

1. APLICAŢIILE TELEMATICE ŞI POLITICI ACTUALE DE TRANSPORT 1.1. INTRODUCERE Transportul inteligent, cea de-a treia revoluţie, un nou mod de...

Ai nevoie de altceva?