Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 22 în total
Cuvinte : 3890
Mărime: 113.52KB (arhivat)
Publicat de: Cristofor Bodea
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dr. Ing. Marius Minea
FACULTATEA TRANSPORTURI Programul de Master TRANSPORT SI TRAFIC URBAN

Extras din proiect

2. Evaluarea tipului de instalatii ce vor fi folosite in teren

2.1 Instalatii folosite in fiecare troleibus

Pentru determinarea pozitiei si vitezei in fiecare troleibus va fi montat cate un terminal GPS ce va contine cate un receptor GPS si cate o antena mica rectangulara de circa 10 cm lungime si 2 cm grosime.

Sistemul American GPS(Global Position System) este bazat pe o retea de 24 sateliti care se deplaseaza pe o orbita circulara inclinata la o altitudine de 20.000 km.

Terminalul GPS isi va calcula pozitia acordant in timp variabilele de la mai multi sateliti GPS. Acesta determina pozitia terminalului cu o precizie de 100m.

Semnalele venite de la sateliti GPS permit receptorului sa calculeze :

-pozitia vehiculului in coordinate WGS-84 daca cel putin 3 sateliti sunt vizibili simultan

-pozitia si altitudinea in coordinate WGS-84 daca cel putin 4sateliti sunt vizibili simultan

-viteza de deplasare instantanee [km/h], viteza medie inregistrata in decursul unui parcurs[km/h];

-directia de deplasare fata de polii terestri;

-traseul calatoriei prin achizitia si plotarea pozitiilor successive ale mobilului;

-ora GPS si internationala UT cu precizie de 10 secunde generate de utilizarea unor ceasuri atomice pe vehiculele spatiale;

-eroarea in poziotie [m] exprimata in raza cercului de probabilitate in care este localizat receptorul GPS;

-ora locala;

Fiecare vehicul va avea o unitate centrala pentru prelucrarea informatiilor venite de la receptorul GPS si a altor informatii venite de la alti senzori montati la bord si un echipament de comunicatii mobile de tip FM radio.

De asemenea, la unitatea centrala va fi legat si dispozitivul “Ready to start” dispozitiv actionat de vatman in statiile care se afla inaintea intersectiilor semaforizate pentru acordarea prioritatii tramvaiului fata de celelalte vehicule din traffic.

Pentru informarea calatorilor in ceea ce priveste “statia urmatoare”, (denumire statie, liniile de corespondenta ) in fiecare vehicul va fi montat cate un panou cu mesaje variabile matriceal cu o linie care va fi legat si el la unitatea centrala.

Semnalul in ceea ce priveste anuntarea statiilor urmatoare despre timpul in care tramvaiul va ajunge in statie va fi dat de un emitator Fm radio, legat si el la unitatea de bord.

De asemenea, pentru colectarea automata a taxelor privind efectuarea calatoriei, in tramvai se vor instala cititoare de cartele inteligente.

Instalatii folosite in fiecare statie:

Pentru preluarea semnalului transmis de emitatorul tramvaiului in fiecare statie va fi montata cate o antena receptoare (pe unul din sensuri).

Semnalul preluat de antena va fi transmis totodata cu ajutorul unui emitator FM radio la urmatoarea antenna si tot asa pana la centrul de comanda.

Centrul de comanda va analiza pozitia si viteza fiecarui vehicul si va transmite acestuia mesaje de marire a vitezei sau de micsorare a acesteia.

Centrul de comanda va acorda fiecarui vehicul un cod, astfel: T60SP

T- troleibuz

60-linia de troleibuz 60

S – sensul de mers

- Sens 1 Piata Rosetti – Master

- Sens 2 Master – Piata Rosseti

P- numarul de ordine al vehiculului de pe sensul respective si poate lua valori de la 1 la 5.

Centrul de comanda se va afla la capatul liniei 60 Master.

In fiecare statie va fi montat cate un sistem de iluminare si semnalizare a statiei pentru perioada de noapte

Sistem iluminare

SA- sursa alimentare

A- antena receptoare, microprocesor, emitator

Preview document

Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 1
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 2
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 3
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 4
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 5
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 6
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 7
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 8
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 9
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 10
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 11
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 12
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 13
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 14
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 15
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 16
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 17
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 18
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 19
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 20
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 21
Sistemul Centralizat de Informare pentru Călători în Stații a Mijlocului de Transport Public - Pagina 22

Conținut arhivă zip

  • Sistemul Centralizat de Informare pentru Calatori in Statii a Mijlocului de Transport Public.doc

Alții au mai descărcat și

Dezvoltarea unui Sistem GIS Pentru Transporturi

Dezvoltarea unui sistem GIS pentru transporturi 1.Descrierea proiectului. Sistemele Informaţionale Geografice (Geographical Information System -...

Arhitectura Unui Sistem de Informare în Timp Real Privind Traficul și Călătoria

Arhitectura unui sistem de informare în timp real privind traficul şi călătoria Introducere Pentru o economie modernă de success, abilitatea...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Transporturile feroviare și importanța lor

Cap 1. Transporturile 1.1 Introducere Din cele mai vechi timpuri transporturile au fost prezente in activitatile cotidiene ale oamenilor, iar pe...

Ai nevoie de altceva?