Extras din proiect
2. Evaluarea tipului de instalatii ce vor fi folosite in teren
2.1 Instalatii folosite in fiecare troleibus
Pentru determinarea pozitiei si vitezei in fiecare troleibus va fi montat cate un terminal GPS ce va contine cate un receptor GPS si cate o antena mica rectangulara de circa 10 cm lungime si 2 cm grosime.
Sistemul American GPS(Global Position System) este bazat pe o retea de 24 sateliti care se deplaseaza pe o orbita circulara inclinata la o altitudine de 20.000 km.
Terminalul GPS isi va calcula pozitia acordant in timp variabilele de la mai multi sateliti GPS. Acesta determina pozitia terminalului cu o precizie de 100m.
Semnalele venite de la sateliti GPS permit receptorului sa calculeze :
-pozitia vehiculului in coordinate WGS-84 daca cel putin 3 sateliti sunt vizibili simultan
-pozitia si altitudinea in coordinate WGS-84 daca cel putin 4sateliti sunt vizibili simultan
-viteza de deplasare instantanee [km/h], viteza medie inregistrata in decursul unui parcurs[km/h];
-directia de deplasare fata de polii terestri;
-traseul calatoriei prin achizitia si plotarea pozitiilor successive ale mobilului;
-ora GPS si internationala UT cu precizie de 10 secunde generate de utilizarea unor ceasuri atomice pe vehiculele spatiale;
-eroarea in poziotie [m] exprimata in raza cercului de probabilitate in care este localizat receptorul GPS;
-ora locala;
Fiecare vehicul va avea o unitate centrala pentru prelucrarea informatiilor venite de la receptorul GPS si a altor informatii venite de la alti senzori montati la bord si un echipament de comunicatii mobile de tip FM radio.
De asemenea, la unitatea centrala va fi legat si dispozitivul “Ready to start” dispozitiv actionat de vatman in statiile care se afla inaintea intersectiilor semaforizate pentru acordarea prioritatii tramvaiului fata de celelalte vehicule din traffic.
Pentru informarea calatorilor in ceea ce priveste “statia urmatoare”, (denumire statie, liniile de corespondenta ) in fiecare vehicul va fi montat cate un panou cu mesaje variabile matriceal cu o linie care va fi legat si el la unitatea centrala.
Semnalul in ceea ce priveste anuntarea statiilor urmatoare despre timpul in care tramvaiul va ajunge in statie va fi dat de un emitator Fm radio, legat si el la unitatea de bord.
De asemenea, pentru colectarea automata a taxelor privind efectuarea calatoriei, in tramvai se vor instala cititoare de cartele inteligente.
Instalatii folosite in fiecare statie:
Pentru preluarea semnalului transmis de emitatorul tramvaiului in fiecare statie va fi montata cate o antena receptoare (pe unul din sensuri).
Semnalul preluat de antena va fi transmis totodata cu ajutorul unui emitator FM radio la urmatoarea antenna si tot asa pana la centrul de comanda.
Centrul de comanda va analiza pozitia si viteza fiecarui vehicul si va transmite acestuia mesaje de marire a vitezei sau de micsorare a acesteia.
Centrul de comanda va acorda fiecarui vehicul un cod, astfel: T60SP
T- troleibuz
60-linia de troleibuz 60
S – sensul de mers
- Sens 1 Piata Rosetti – Master
- Sens 2 Master – Piata Rosseti
P- numarul de ordine al vehiculului de pe sensul respective si poate lua valori de la 1 la 5.
Centrul de comanda se va afla la capatul liniei 60 Master.
In fiecare statie va fi montat cate un sistem de iluminare si semnalizare a statiei pentru perioada de noapte
Sistem iluminare
SA- sursa alimentare
A- antena receptoare, microprocesor, emitator
Preview document
Conținut arhivă zip
- Sistemul Centralizat de Informare pentru Calatori in Statii a Mijlocului de Transport Public.doc