Sistemul de transporturi din Belgia

Proiect
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 2 fișiere: docx, pptx
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 3760
Mărime: 5.02MB (arhivat)
Publicat de: Butnaru M.
Puncte necesare: 8
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor
Universitatea Dunarea de Jos, Galati

Cuprins

  1. 1. Descrierea Belgiei 3
  2. 1. Poziție geografică, istorie 3
  3. 1.2 Date despre economie 4
  4. 1.3 Transporturi 7
  5. 2. Tipuri de transporturi existente 7
  6. 2.1 Transportul rutier 7
  7. 2.2 Transportul pe calea ferată 8
  8. 2.3 Transportul pe apă 10
  9. 2.4. Transportul aerian 11
  10. 2.5 Transporturi speciale 11
  11. 3. Date statistice privind fluxul de mărfuri, de călători, tipurile de mărfuri transportate 13
  12. Concluzie 16
  13. Bibliografie 17

Extras din proiect

1. Descrierea Belgiei

1. Poziție geografică, istorie

Belgia este o țară situată în Europa de Vest care se învecinează la nord cu Olanda, la est cu Germania și la sud cu Luxembourg și Franța. Anvers, cel de al treilea port ca mărime din lume, este situat în partea de nord-vest a Belgiei, la Marea Nordului. Bruxelles, capitala țării, este situată la nord de centrul țării. Alte orașe importante: Liège, Namur, Gent, Charleroi, Brugge.

Suprafața: 30.522 km2

Populația: Belgia are o populație de 11 498 519 locuitori (2018), cu o densitate de 370 de locuitori pe kmp, una din cele mai mari din lume.

Regiuni: Belgia este formată din trei regiuni:

- Flandra (care cuprinde provinciile: Anvers, Flandra de Est, Brabantul Flamand, Limburg și Flandra de Vest) cu o populație de 4,59 milioane locuitori, limba vorbită fiind neerlandeza (dialect al limbii olandeze);

- Valonia (cu provinciile: Namur, Liege, Luxemburg, Hainaut Occidental si Brabantul Valon), situată în sudul țării cu o populație de 3,56 milioane locuitori, limba vorbită fiind franceza;

- Regiunea Bruxelles-Capitala cu o populație de 2,95 milioane locuitori este oficial bilingvă (franceză/flamandă).

Este membra a: ONU, FMI, OCDE, NATO.

In Belgia există, din punct de vedere cultural, trei comunități, respectiv flamanda, franceza și germana (ultima, în zona situată la granița cu Germania).

Limba folosită: Oficial, limba vorbită este cea a regiunii respective, iar în Bruxelles una din cele două, franceza sau neerlandeza. Engleza este de asemenea larg folosită, cu o frecvență mai mare în domeniul afacerilor.

Religia: predominant romano-catolică.

Moneda națională: Euro.

Sărbători oficiale: 21 iulie - Ziua Națională, 1 ianuarie, Paștele, 1 mai, 1 iunie, 11 iunie, 15 august, 1 noiembrie, 11 noiembrie (ziua armistițiului), Crăciunul.

Resurse naturale: Belgia are resurse naturale limitate, fiind obligată să importe marea majoritate a materiilor prime.

Istoria Belgiei este în mod tradițional divizată în două mari etape. Pe de o parte acea a teritoriilor care au format înainte de 1830 Regatul Belgiei și pe de altă partea cea a statului independent belgian existent începând cu această dată.

Diverse națiuni și culturi au ocupat teritoriul de astăzi al Regatului Belgiei, de la celți și romani până la francezi și olandezi. Regiunea a fost incorporată în Imperiul Roman în timpul campaniei lui Cezar din Galia. După valurile migratoare din secolul al V-lea regiunea devine centrul Imperiului Carolingian iar după dezmembrarea acestuia, statele feudale apărute în regiune sunt unite treptat în Țările de Jos Burgunde. În timpul domniei lui Carol Quintul acestea ocupă mare parte din teritoriul actualului Benelux.

Până în secolul al XVIII-lea Țările de Jos de sud se află sub dominația spaniolă și apoi habsburgică, iar în 1795, sunt incorporate în Prima Republică Franceză. La prăbușirea Imperiului Napoleonian teritoriul actualei Belgii și al Luxemburgului sunt atașate unui nou stat, Regatul Unit al Țărilor de Jos, un regat protestant condus de un rege olandez. În 1830 izbucnește o revoltă împotriva regimului acestuia care va duce la independența Belgiei.

Pentru a evita intrarea acesteia sub dominația Franței, Marile Puteri decid instaurarea unui rege terț, Leopold de Saxa-Coburg-Gotha, provenit dintr-o familie de prinți germani. Belgia își impune o politică de neutralitate, politică nerespectată de către puterile beligerante în cele două războaie mondiale. În 1949, în fața noului context mondial, Belgia decide să pună capăt acestei politici și devine unul dintre membrii fondatori ai OTAN. De asemenea participă activ în cadrul uniunii economice Benelux și este de asemenea unul dintre membrii fondatori ai Uniunii Europene.

Bibliografie

en.wikipedia.org

www.portofantwerp.com

www.ceicdata.com/en/indicators

Studiu Asupra Industriei Maritime Și Navale Din Belgia

Preview document

Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 1
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 2
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 3
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 4
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 5
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 6
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 7
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 8
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 9
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 10
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 11
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 12
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 13
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 14
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 15
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 16
Sistemul de transporturi din Belgia - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Sistemul de transporturi din Belgia.docx
  • Sistemul de transporturi din Belgia.pptx

Alții au mai descărcat și

Transportul feroviar de petrol și mărfuri derivate

Cap. 1 Istoricul căilor ferate Calea ferată a luat naştere în cursul primei jumătăţi a secolului al XIX lea. La începutul secolului următor, ea...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Mediul Cultural

1. INTRODUCERE Din perspectivă istorică, derularea afacerilor internaţioale prezintă caracteristici de continuitate, dar şi de specificitate...

Globalizarea Afacerilor în Transportul Aerian Internațional

CAP.I ABORDĂRI CONCEPTUALE 1.1. Globalizarea - noţiuni generale Transportation is the industry that connects other industries It’s the key to...

Relațiile economice ale României cu Uniunea Europeană

Mult înaintea instituirii unei Pieţe Unice Europene atât Comisia Europeană în Brussels cât şi Parlamentul European au realizat cerinţa unui...

Transporturile feroviare de la începuturi până în prezent

Istoria transportului feroviar Primele mărturii ale unor căi de rulare pot fi considerate cele din Diolkos, prin care se transportau bărci de-a...

Transporturile Feroviare în Europa

CAPITOLUL I IMPORTANTA TRANSPORTURILOR FEROVIARE ÎN ECONOMIA UNEI REGIUNI 1. IMPORTANTA TRANSPORTURILOR FEROVIARE Sistemul de transport feroviar...

Internaționalizarea firmei SC Apicola SRL

Rezumat (executive summary) Am selecţionat de pe piaţa romanească o entitate economică a carei activităţi economice le-am supus unui demers de...

Grupurile Europene de Interes Economic

1. Noţiuni introductive Legea nr. 161/2003, modificată prin OUG nr. 119/2006 Titlul V, Capitolul I, art. 118-231 Grupurile de Interes Economic –...

Raport de țară - Belgia

Capitolul 1.Prezentarea generală a Belgiei Deviză naţională: Eendracht maakt macht (neerlandeză) L'union fait la force (franceză) Einigkeit...

Ai nevoie de altceva?