Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport

Proiect
8/10 (3 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 3 fișiere: doc, ppt, xls
Pagini : 41 în total
Cuvinte : 4325
Mărime: 6.97MB (arhivat)
Publicat de: Constantin Mircea
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. 1. Introducere
  2. 2. Caracteristici tehnice vehicul
  3. 3. Calculul capabilităţii tehnologice
  4. 4. Calculul numărului posturilor de lucru necesare deservirii tehnice a automobilelor
  5. 5. Calculul forţei de muncă
  6. 6. Calculul suprafeţelor tehnologice şi auxiliare
  7. 6.1. Calculul suprafeţelor tehnologice
  8. 6.2. Calculul culoarului de trecere
  9. 6.3. Calculul suprafeţelor auxiliare
  10. 6.3.1. Dimensionarea atelierelor anexe
  11. 6.3.2. Dimensionarea magaziilor pentru piese de schimb şi materiale consumabile
  12. 6.3.3. Alegerea platformelor pentru parcarea automobilelor
  13. 6.3.4. Dimensionarea staţiei de alimentare cu combustibil
  14. 7. Determinarea fluxului tehnologic în unitatea de deservire tehnică
  15. 8. Bibliografie

Extras din proiect

Să se proiecteze tehnologia de lucru într-o staţie de service auto/autobază cunoscându-se următoarele elemente:

• tip vehicul : autocamion

• numărul autovehiculelor pentru deservire (Ni): 5

• parcursul mediu zilnic al vehiculelor (P.M.Z.): 175 km

• coeficientul de drum (Cd): 1,2

• coeficientul de utilizare al parcului (C.U.P.): 0,75

Să se calculeze:

- capacităţile de producţie (posturi, forţa de muncă, suprafeţe tehnologice şi netehnologice);

- tehnologia de lucru în staţie (flux interior-exterior, instalaţii, S.D.V.-uri, aparatură specifică),

Capitolul I

Introducere

In ultimii ani, pe plan mondial industria de automobile prosperă , în ciuda menţinerii crizei combustibilului şi a creşterii însemnate a preţurilor, în prezent, în ţara noastră sunt în circulaţie peste 1,5 milioane automobile de producţie autohtonă, la care se adaugă aproximativ 150000 automobile provenite din import.

Avându-se în vedere cele menţionate, circulaţia automobilelor în anumite zone nu realizează un trafic fluent de automobile şi majoritatea automobilelor prezintă un grad avansat de utilizare, deci şi de uzare, necesitând astfel un volum foarte mare de servicii de asistenţa tehnică şi service.

De asemenea, noul cod rutier solicită permanent inspecţii tehnice la automobile, omologări de piese, materiale auto şi instalaţii speciale montate pe automobile, toate acestea contribuind la creşterea siguranţei circulaţiei automobilelor pe drumurile publice.

Principalii factori care pot influenţa direct necesitatea construcţiei de staţii service pentru automobile sunt:

• creşterea gradului de motorizare a populaţiei (numărul de automobile raportat la numărul de locuitori din zonă),

• creşterea gradului de urbanizare a determinat creşterea nu mărului de utilizatori de automobile,

• creşterea numărului de turişti care se deplasează cu automobile,

• mărirea siguranţei circulaţiei pe drumurile publice în concordanţă cu creşterea traficului rutier.

Progresul tehnic, ridicarea nivelului de trai al posesorilor de automobile, creşterea exigenţelor privind întreţinerea şi repararea automobilelor, economisirea timpului, explozia aplicării electronicii în producţia de automobile, etc., toate conduc la necesitatea realizării unei asistenţe tehnice şi service la automobile in unităţi specializate numite "Staţii service pentru automobile ".

In figura 1 se prezinta schema fazelor de elaborare a unui proiect tehnologic spcific activitatii de service pentru automobile.

Fig. 1. Fazele de elaborare a unui proc tehnologic

1.1. Elaborarea studiului de fezabilitate

Atunci când se întocmeşte un studiu de fezabilitate, necesar proiectării unei staţii de service pentru automobile, proiectantul de tehnologie trebuie să cunoască o serie de date şi informaţii tehnice, dintre care se menţionează:

• destinaţia şi funcţia obiectivului (de exemplu: punct service, staţie service, autobază de cxploafare şi întreţinere auto, etc.};

• numărui de automobile ce urmează să fie deservite tehnic şi a celor care tranzitează prin zonă;

• caracteristicile tehnice ale automobilelor deservite tehnic, îndeosebi: caracteristice dimensionale exterioare, gradul emisiilor poluante chimice şi auditive, greutatea automobilului (totală, pe, punţi), capacităţile carterelor, tipuri de motoare folosite la automobile şi caracteristici lor;

• regimul de utilizare ai automobilelor şi remorcilor deservite tehnic (de exemplu: PMZ parcursul mediui zilnic, CUP - coeficientul de utilizare al parcului de automobile. ns - numărul de schimburi, etc);

• regimul de întreţinere tehnologica, de diagnosticare şi reparaţii ale automobilelor (de exemplu: periodicitatea intervenţiilor tehnice, norme de timp, tehnologii de întreţinere, diagnosticare şi reparare folosite, ele);

• gradul de cooperare economică şi de producţie a unităţii proiectate cu alte unităţi economice.

Studiul de fezabilitate trebuie să cuprindă o serie de condiţii tenhice privind: amplasarea obiectivului, tratarea problemelor administrative şi juridice, probleme solicitate de constructor privind tipul construcţiei, instalaţii energetice, cerinţele de mediu, costurile aferente investiţiei, perioada amortizării acestora ţi rentabilitatea obiectivelor.

Din punctul de vedere a! amplasării obiectivului, proiectantul trebuie să ţină seama de recomandările tehnologice de sistematizare a obiectivului şi LI zonei, de posibilităţile energetice din zonă şi de cerinţele legate de poluarea mediului înconjurător.

Astfel, de exemplu, o unitate de deservire tehnică şi service pentru automobile trebuie plasată pe un teren orizontal, tară ra/e de curbură, cât mai aproape de arterele principale de circulaţie a automobilelor şi dacă este posibil în zone de extindere a oraşeior sau a căilor de comunicaţii. Se va evita amplasarea acestor obiective lângă şcoli, spitale, centre industriale cu emisii poluante puternice. Se evita alegerea terenurilor cu forme geometrice neregulate sau mixte, recomandându-se forme de dreptunghi unde lăţimea să fie faţada şi lungimea să fie de cel puţin două ori mai mare decât lăţimea. Se vor evita terenurile traversate de: pârâiaşe de apă, canale, conducte, cabluri electrice subterane sau aeriene. Terenul rezervat viitoarei unităţi de service nu trebuie să afecteze fondul agricol sau silvic.

Spatiul aferent staţiei de service trebuie să satisfacă cerinţele circulatiei rutiere, parcarea automobilelor şi tehnologia de lucru pentru automobile.

De asemenea, soluţiile tehnologice privind constructia trebuie să fie simple, să ofere montarea, utilajelor şi instalaţiilor specifice activiatii service, să ofere spaţii comerciale pentru prezentarea si reclama automobilelor care vor fi deservite tehnic.

Preview document

Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 1
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 2
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 3
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 4
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 5
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 6
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 7
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 8
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 9
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 10
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 11
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 12
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 13
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 14
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 15
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 16
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 17
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 18
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 19
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 20
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 21
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 22
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 23
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 24
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 25
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 26
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 27
Stația de deservire tehnică a mijloacelor de transport - Pagina 28

Conținut arhivă zip

  • Statia de Deservire Tehnica a Mijloacelor de Transport.doc
  • explicatiiproiect.ppt
  • calcule proiect .xls

Alții au mai descărcat și

Perfecționarea dirijării, organizării și tehnologiei transporturilor

I. COMPARTIMENTUL ANALITIC Transportul rutier este cea mai veche şi totodată şi cea mai folosită metodă de transport de mărfuri. In cadrul...

Transporturi de mărfuri și pasageri - SC Rodivi SRL

Capitolul I. Compartimentul general. 1.1. Cercetarea condiţiilor de activitate a SRL ,, RODIVI ’’ Societatea cu răspundere limitată ,, RODIVI ’’...

Analiza lucrărilor de revizie tehnică sezonieră

CAPITOLUL II ARGUMENT 2.1ÎNTRETINEREA SI REPARATIILE CURENTE ALE AUTOMOBILELOR Pentru asigurarea exploatarii automobilelor si remorcilor în...

Proiectarea unui Autobuz Interurban

TEMA PROIECTULUI Sa se efectueze proiectarea generala, functionala privind dinamica tractiunii si ambreiajul pentru un automobil avand urmatoarele...

Service auto

OBIECTIVE Definirea conceptelor utilizate în procesul de mentenanţă; Precizarea documentelor necesare înfiinţării unei societăţi care are ca...

Proiectul de organizare a postului de diagnosticare a instalației de alimentare cu injecție de benzină

Introducere Împreună cu dezvoltarea economică a societăţii se produce simultan şi dezvoltarea transportului auto.În Republica Moldova 80% din...

Conducerea preventivă pe timp nefavorabil

ARGUMENT Niciodată nu este de prisos să vorbim de conducerea preventivă, mai ales atunci cînd apar noi pericole de accidente. În acest sens arătăm...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Te-ar putea interesa și

Eurolines

Transportul are o semnificaţie deosebită în relaţiile economice ale ţărilor lumii, el fiind drept instrument de legătură în aspectul tehnic al...

Transporturile feroviare

Istoric • Secolul al XIX- lea a marcat începutul istoriei Căilor Ferate din România, a căror tradiţie solida este demonstrata şi atestata de...

Organizarea proceselor de transportare a containerelor într-un nod de transport

Introducere Necesitatea definirii drepturilor si obligatiilor utilizatorilor de terminale de containere a aparut ca urmare a dezvoltarii rapide a...

Transport Persoane VIP

ÎNTRODUCERE Actualitatea temei investigate şi gradul de studiere a acesteia. Importanţa transportului în economia unei ţări este una...

Periurbanizarea în Municipiul Chișinău

I. Introducere 1. Argumentare În condiţiile evoluţiei actuale, pentru municipiul Chişinău se impune o restructurare, reevaluare şi reconsolidare...

Sistemul de Rulare Auto

Introducere Una din problemele de bază în transportul auto ce necesită rezolvarea este sporirea fiabilităţii, siguranţei în procesul de exploatare...

Realizarea unui Centru de Exploatare a Autovehiculelor

MARKETINGUL UNEI STAŢII SERVICE PENTRU AUTOMOBILE 1.1. Generalităţi 1.2. Elaborarea studiului de fezabilitate 1.3. Elaborarea proiectului...

Proiect - Transportul UTM - Spros SRL

Introducere Transportul si constructia sint cele mai importante ramuri în Republica Moldova , care au la bază rezolvarea problemelor necesităţii...

Ai nevoie de altceva?