Statia de Deservire Tehnica a Mijloacelor de Transport

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Introducere
2. Caracteristici tehnice vehicul
3. Calculul capabilitatii tehnologice 
4. Calculul numarului posturilor de lucru necesare deservirii tehnice a automobilelor
5. Calculul fortei de munca
6. Calculul suprafetelor tehnologice si auxiliare
6.1. Calculul suprafetelor tehnologice
6.2. Calculul culoarului de trecere 
6.3. Calculul suprafetelor auxiliare
6.3.1. Dimensionarea atelierelor anexe
6.3.2. Dimensionarea magaziilor pentru piese de schimb si materiale consumabile 
6.3.3. Alegerea platformelor pentru parcarea automobilelor
6.3.4. Dimensionarea statiei de alimentare cu combustibil
7. Determinarea fluxului tehnologic in unitatea de deservire tehnica
8. Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

Sa se proiecteze tehnologia de lucru intr-o statie de service auto/autobaza cunoscandu-se urmatoarele elemente:
o tip vehicul : autocamion
o numarul autovehiculelor pentru deservire (Ni): 5
o parcursul mediu zilnic al vehiculelor (P.M.Z.): 175 km
o coeficientul de drum (Cd): 1,2
o coeficientul de utilizare al parcului (C.U.P.): 0,75
Sa se calculeze:
- capacitatile de productie (posturi, forta de munca, suprafete tehnologice si netehnologice);
- tehnologia de lucru in statie (flux interior-exterior, instalatii, S.D.V.-uri, aparatura specifica),
Capitolul I
Introducere
In ultimii ani, pe plan mondial industria de automobile prospera , in ciuda mentinerii crizei combustibilului si a cresterii insemnate a preturilor, in prezent, in tara noastra sunt in circulatie peste 1,5 milioane automobile de productie autohtona, la care se adauga aproximativ 150000 automobile provenite din import.
Avandu-se in vedere cele mentionate, circulatia automobilelor in anumite zone nu realizeaza un trafic fluent de automobile si majoritatea automobilelor prezinta un grad avansat de utilizare, deci si de uzare, necesitand astfel un volum foarte mare de servicii de asistenta tehnica si service.
De asemenea, noul cod rutier solicita permanent inspectii tehnice la automobile, omologari de piese, materiale auto si instalatii speciale montate pe automobile, toate acestea contribuind la cresterea sigurantei circulatiei automobilelor pe drumurile publice.
Principalii factori care pot influenta direct necesitatea constructiei de statii service pentru automobile sunt:
o cresterea gradului de motorizare a populatiei (numarul de automobile raportat la numarul de locuitori din zona),
o cresterea gradului de urbanizare a determinat cresterea nu marului de utilizatori de automobile,
o cresterea numarului de turisti care se deplaseaza cu automobile,
o marirea sigurantei circulatiei pe drumurile publice in concordanta cu cresterea traficului rutier.
Progresul tehnic, ridicarea nivelului de trai al posesorilor de automobile, cresterea exigentelor privind intretinerea si repararea automobilelor, economisirea timpului, explozia aplicarii electronicii in productia de automobile, etc., toate conduc la necesitatea realizarii unei asistente tehnice si service la automobile in unitati specializate numite "Statii service pentru automobile ".
In figura 1 se prezinta schema fazelor de elaborare a unui proiect tehnologic spcific activitatii de service pentru automobile.
Fig. 1. Fazele de elaborare a unui proc tehnologic
1.1. Elaborarea studiului de fezabilitate
Atunci cand se intocmeste un studiu de fezabilitate, necesar proiectarii unei statii de service pentru automobile, proiectantul de tehnologie trebuie sa cunoasca o serie de date si informatii tehnice, dintre care se mentioneaza: 
o destinatia si functia obiectivului (de exemplu: punct service, statie service, autobaza de cxploafare si intretinere auto, etc.};
o numarui de automobile ce urmeaza sa fie deservite tehnic si a celor care tranziteaza prin zona;
o caracteristicile tehnice ale automobilelor deservite tehnic, indeosebi: caracteristice dimensionale exterioare, gradul emisiilor poluante chimice si auditive, greutatea automobilului (totala, pe, punti), capacitatile carterelor, tipuri de motoare folosite la automobile si caracteristici lor;
o regimul de utilizare ai automobilelor si remorcilor deservite tehnic (de exemplu: PMZ parcursul mediui zilnic, CUP - coeficientul de utilizare al parcului de automobile. ns - numarul de schimburi, etc);
o regimul de intretinere tehnologica, de diagnosticare si reparatii ale automobilelor (de exemplu: periodicitatea interventiilor tehnice, norme de timp, tehnologii de intretinere, diagnosticare si reparare folosite, ele);
o gradul de cooperare economica si de productie a unitatii proiectate cu alte unitati economice.
Studiul de fezabilitate trebuie sa cuprinda o serie de conditii tenhice privind: amplasarea obiectivului, tratarea problemelor administrative si juridice, probleme solicitate de constructor privind tipul constructiei, instalatii energetice, cerintele de mediu, costurile aferente investitiei, perioada amortizarii acestora ti rentabilitatea obiectivelor.
Din punctul de vedere a! amplasarii obiectivului, proiectantul trebuie sa tina seama de recomandarile tehnologice de sistematizare a obiectivului si LI zonei, de posibilitatile energetice din zona si de cerintele legate de poluarea mediului inconjurator.
Astfel, de exemplu, o unitate de deservire tehnica si service pentru automobile trebuie plasata pe un teren orizontal, tara ra/e de curbura, cat mai aproape de arterele principale de circulatie a automobilelor si daca este posibil in zone de extindere a oraseior sau a cailor de comunicatii. Se va evita amplasarea acestor obiective langa scoli, spitale, centre industriale cu emisii poluante puternice. Se evita alegerea terenurilor cu forme geometrice neregulate sau mixte, recomandandu-se forme de dreptunghi unde latimea sa fie fatada si lungimea sa fie de cel putin doua ori mai mare decat latimea. Se vor evita terenurile traversate de: paraiase de apa, canale, conducte, cabluri electrice subterane sau aeriene. Terenul rezervat viitoarei unitati de service nu trebuie sa afecteze fondul agricol sau silvic.
Spatiul aferent statiei de service trebuie sa satisfaca cerintele circulatiei rutiere, parcarea automobilelor si tehnologia de lucru pentru automobile.
De asemenea, solutiile tehnologice privind constructia trebuie sa fie simple, sa ofere montarea, utilajelor si instalatiilor specifice activiatii service, sa ofere spatii comerciale pentru prezentarea si reclama automobilelor care vor fi deservite tehnic.


Fisiere in arhiva (3):

  • Statia de Deservire Tehnica a Mijloacelor de Transport.doc
  • explicatiiproiect.ppt
  • calcule proiect .xls

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!