Cuprins
- Capitolul I: Prezentarea și misiunea firmei
- 1.1 Piețele sau segmentele de piață
- 1.2 Principalele produse și servicii furnizate
- 1.3 Aria geografică de acțiune
- 1.4 Tehnologiile de bază
- 1.5 filozofia organizației
- 1.6 Imaginea publică dorită
- 1.7 Competența distinctiva a companiei
- Capitolul II: Analiza situației existente
- 2.1 Analiza SWOT
- 2.2 Obiectivele urmărite
- 2.3 Evaluarea strategiei de piață adoptată
- Capitolul III: Conceperea produsului global al firmei Wizz Air
- 3.1 Proiectarea startegiei de produs optimă
- 3.2 Propuneri si recomandări privind promovarea produsului si perfecționarea strategiei de produs existente
Extras din proiect
Capitolul I : Prezentarea şi emisiunea firmei
Wizz Air este o companie de transport aerian orientată către valoare şi concentrată asupra modernizării permanente a deplasării călătorilor.
Proiectul de înfiinţare a companiei Wizz Air s-a conturat în iunie 2003, în momentul în care şase persoane cu o experienţă vastă în domeniul transporturilor aeriene şi cu rezultate de excepţie în alte domenii industriale au făcut echipă cu József Váradi, Directorul General Executiv al companiei. În numai trei luni, Wizz Air era deja o companie înregistrată şi gata de zbor. Sediul companiei este la aeroportul Vecses, aproape de Aeroportul International Budapesta (Ferihegy).
Prima cursă a avut loc în ziua de 19 mai 2004, cu decolare de la Katowice. Când a intrat pe piaţa locală, Wizz Air a deschis prima bază operaţională în Bucureşti. În prezent, Wizz Air dispune de 15 baze operaţionale în regiune: Gdansk, Poznan, Katowice, Varşovia şi Wroclaw în Polonia, Budapesta în Ungaria, Sofia în Bulgaria, Bucureşti, Cluj-Napoca, Targu Mures şi Timişoara în România, Vilnius în Lituania, Kiev în Ucraina, Belgrad în Serbia şi Praga în Republica Cehă, oferind zboruri pe mai mult de 220 de rute. Oferă 51 de rute disponibile din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Tîrgu Mureş.
Grupul Wizz Air include 2 linii aeriene operaţionale :
- Wizz Air Ungaria(WAH, zborurile acesteia încep cu W6)
- Wizz Air Ucraina (WAU, zborurile acesteia încep cu WU).
Wizz Air oferă un „model simplu de deservire”, ceea ce înseamnă: călătorie fără bilet, utilizarea unor aeroporturi secundare eficiente din punct de vedere al costurilor şi timpului, saloane de călătorie de clasă unică, cu scaune de piele, alegerea locului în momentul îmbarcării şi furnizarea de servicii la cerere, contra cost. De asemenea este consecventă în exploatarea unor aparate de zbor noi, de cea mai bună calitate în clasa tehnologică din care fac parte, a căror operaţiuni de întreţinere sunt asigurate de către Lufthansa Technik, una dintre cele mai importante companii de întreţinere din lume. Prin aceasta, compania poate atinge în mod constant un înalt standard de deservire a călătorilor. Wizz Air deţine o flotă tânără de aparate Airbus A320 cu 180 de scaune de piele la bord.
1.1. Pieţele sau segmentele de piaţă ţintă
Compania aeriană domină segmentul de zboruri low cost, adresându-se tuturor categoriilor de vârstă.
La nivelului anului 2011, Wizz Air a transportat a transportat în 2011 peste 11 milioane de pasageri, reprezentând o creştere anuală cu 15%. Gradul mediu de încărcare al aeronavelor Wizz Air a fost de peste 84%, la nivelul anilor anteriori.
A devenit cea mai mare linie aeriană de pe piaţa românească, bazându-se pe puterea brandului şi pe calitatea ridicată a serviciilor. În ciuda provocărilor mediului macro-economic, creşterea înregistrată de Wizz Air a fost una dintre cele mai mari din industria aeriană europeană. 2011 a fost un an important pentru companie în România prin deschiderea bazei operaţionale de la Tîrgu Mureş.
Fiind o companie cu tarife reduse, Wizz Air nu oferă mese la bord. Pasagerii pot cumpăra răcoritoare şi gustări la bord de la Wizz-cafe.
1.1. Principalele servicii şi produse furnizate
- Wizz Xclusive Club oferă acces exclusiv la bilete promoţionale care pot fi mai ieftine cu
până la 10 EUR pentru o singură călătorie în comparaţie cu preţurile obişnuite. Avantaje :
• acces instantaneu: taxa anuală se transformă în economii, obţinându-se acces imediat la preţuri reduse în calitate de membru, după înscrierea în program;
• avantaje pentru însoţitori: până la 9 pasageri (inclusiv copii, însă exclusiv bebeluşi) pot călători în cadrul aceleiaşi rezervări, beneficiind de tarifele reduse.
• oferte exclusive: clienţii primesc prin e-mail oferte promoţionale exclusive pentru membri în cazul în care se abonează la newsletter-ul Wizz.
- WIZZ Reserved Seat cu îmbarcare prioritară inclusă este serviciul se oferă sporire
suplimentară a confortului pe durata călătoriei. Achiziţionând acest serviciu călătorii beneficiază de o îmbarcare mai plăcută şi mai puţin stresantă, având un loc garantat situat în primele 2 rânduri ale aeronavei. Serviciul WIZZ Reserved Seat nu înseamnă alocarea unui loc, prin urmare, acesta va fi ocupat conform principiului „Primul venit, primul servit”. În cazul în care la bordul avionului se află pasageri care au nevoie de asistenţă specială, locurile de la fereastră de pe rândul 1 vor fi alocate acestor persoane şi însoţitorilor acestora, în mod gratuit.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Strategii in Turism - Wizz Air.docx