Studiul Constructiv Functional al Sistemelor cu Injectie de Benzina

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Necesitatea aparitiei sistemelor de injectie a benzinei; scurt istoric .. 5

2. Clasificarea sistemelor cu injectie de benzina .. 9
2.1 Procedee de injectie a benzinei .. 9
2.2 Instalatii pentru injectie de benzina asistate electronic .. 12

3. Studiul constructiv functional al principalelor sisteme de injectie de benzina asistate electronic .. 
3.1 Instalatia de injectie MONO-JETRONIC .. 24
3.2 Instalatia de injectie K-JETRONIC .. 28
3.3 Instalatia de injectie K.E-JETRONIC .. 32
3.4 Instalatia de injectie L-JETRONIC .. 34
3.5 Instalatia de injectie L.H.-JETRONIC .. 40
3.6 Instalatia de injectie MOTRONIC .. 43

4. Studiul constructiv functional al principalelor componente ale echipamentelor de injectie .. 50
4.1 Pompe de alimentare .. 50
4.1.1. Pompa de alimentare electrica centrifuga .. 50
4.1.2. Pompa electrica cu role .. 53
4.1.3. Pompa cu vibrator electromagnetic .. 55
4.2. Filtre de combustibil .. 56
4.3. Dozator-distribuitorul de benzina .. 58
4.4 Regulatorul de presiune .. 62
4.5. Injectoare electromagnetice pentru sistemele injectie .. 66
4.6. Debitmetrul de aer .. 72

5. Traductoare .. 76
5.1 Generalitati privind traductoarele folosite in sistemele de injectie .. 76
5.2. Traductorul de temperatura .. 77
5.3. Traductorul de presiune al aerului .. 79
5.4. Traductorul pentru debitul de aer .. 86
5.4.1 Traductorul debitului de aer cu volet si potentiometru .. 87
5.4.2 Traductorul debitului de aer cu emitator-receptor si element de turbionare .. 89
5.4.3 Traductorul debitmetrului masic de aer folosind fir cald .. 91
5.5 Traductorul de presiune al aerului .. 94
5.6 Traductoare de turatie .. 95
5.6.1 Traductorul de turatie pe baza efectului Hall .. 96
5.6.2 Traductorul de turatie pe baza efectului Wiegand .. 97
5.6.3 Traductoare optice de turatie .. 98
5.6.4 Traductoare inductive de turatie .. 99
5.7 Traductorul de detonatie .. 102
5.8 Traductorul ,,Sonda Lambda" .. 105

6. Incercarea instalatiilor de injectie de benzina .. 110
6.1 Incercarea injectoarelor electromagnetice .. 110
6.1.1 Incercari de tip hidraulic ale injectoarelor .. 111
6.1.2 Incercarea de tip electric a injectoarelor .. 117
6.1.3 Alte categorii de incercari ale injectoarelor .. 120
6.1.4 Aparatura de incercare a injectoarelor .. 125
6.2 Testarea regulatorului de presiune si a amortizorului pulsatiilor pompei de combustibil .. 127
6.3 Incercarea pompelor electrice de benzina .. 133


Extras din proiect Cum descarc?

5.3 TRADUCTOARE DE PRESIUNE A AERULUI

Prin masurarea valorii presiunii absolute din colectorul de admisie se poate aprecia 
sarcina motorului: la sarcini reduse obturatorul ,,O" ocupa pozitii de deschidere mai reduse si creaza in aval o cadere de presiune, in timp ce la cresterea sarcinii, obturarea se reduce si se ajunge ca la sarcina totala sa creasca presiunea din colector p, aproape de valoarea presiunii atmosferice pa (fig. 5.3.1).
De mentionat ca totusi masurarea presiunii absolute in avalul obturatorului da satisfactie atunci cand sarcina ramane in zona sarcinilor partiale de pana la 20%; cresterea sarcinii peste valoarea medie produce cresteri aproape insesizabile de presiune in colectorul de admisie, de aceea este necesar un alt traductor actionat direct de axul obturatorului.

Exista si alte modalitati de apreciere a sarcinii motorului si de a comanda dozajul in functie de sarcina. Un mod des intalnit de apreciere a valorii presiunii absolute a aerului in colectorul de admisie este acela al convertirii variatiilor de presiune in deplasarea liniara a unei tije conectate la o membrana si camere aneroide, pana la pozitii de echilibru date de forta unor arcuri; deplasarea tijei poate produce:
- fie deplasarea unui miez de fier intr-un circuit magnetic al unui traductor tip transformator (fig. 5.3.2);
- fie deplasarea unui magnet permanent in raport cu un element semiconductor Hall (fig. 5.3.4).
Traductorul este unul complex, cu posibilitatea transformarii presiunii in deplasarea unui element de circuit electromagnetic.
Traductorul din figura 5.3.2 contine doua capsule aneroide (manometrice), notate cu 2 si 3 inseriate intre ele precum si cu tija 9. Tija 9 este rigidizata cu mansonul 14 care incastreaza pe conturul interior, membrana 1. Pe fata din dreapta a membranei 1 (incinta I1) se exercita presiunea atmosferica pa, iar pe cealalta parte a ei (incinta I2) se exercita presiunea din colectorul de admisie, transmisa prin stutul 12. 

Aceasta revine, la evaluarea prin intermediul membranei, a diferentei de presiune (pi-p). Capsulele barometrice 2 si 3 sunt supuse in interiorul lor unei presiuni de referinta po = 1 bar, iar in exterior, presiunii de colector p, deci ele traduc diferenta (po-p). Intereseaza efectul acestei presiuni asupra tijei 13 care modifica pozitia miezului magnetic in interiorul carcasei 10 ce contine transformatorul diferential 8 realizat cu o bobina primara P si doua bobine secundare S1 si S2. (fig. 5.3.3). Arcurile lamelare 6 si 7, impreuna cu arcul elicoidal 11 stabilesc pozitiile de echilibru ale miezului magnetic 9.
La sarcini mici, presiunea p in incinta traductorului va fi redusa, capsulele barometrice vor fi dilatate si miezul 9 va fi deplasat in sensul realizarii unui cuplaj mai slab intre primar si secundar; valoarea semnalului electric format scade si astfel se reduce semnalul ,,durata injectiei", deci doza de benzina injectata se reduce.
Deplasarea membranei 1 sub influenta depresiunii din colector este limitata de opritorul 4 si peste cursa dictata de ea tijei 9, se suprapune efectul de deplasare dat de capsulele 2 si 3 (arcurile lamelare se deformeaza spre stanga si miezul magnetic reduce factorul de cuplaj al transformatorului).
La sarcina totala presiunea din colector p, creste aproape de valoarea presiunii atmosferice pa, iar arcul 11 impinge membrana 1 pana ce mansonul 14 tamponeaza in opritorul de sarcina totala 15.
Factorul de cuplaj al transformatorului T creste in continuare prin faptul ca arcurile lamelare trag miezul 9 spre interiorul infasurarilor, pentru ca forta rezistenta a capsulelor 2 si 3 se reduce (capsulele isi micsoreaza volumul interior).
In cazul cand sarcina totala este tradusa printr-un dispozitiv de tip contact rotativ actionat direct de axul obturatorului, membrana lipseste (lucreaza doar capsulele 2 si 3 ca traductoare de cursa a miezului 9, in functie de presiunea p)


Fisiere in arhiva (7):

  • Cuprins gen..doc
  • Pag 23-49 Cap 3.doc
  • Pag 50-75 Cap 4.doc
  • Pag 5-22 Cap1+2.doc
  • Pag 76-96 Cap 5.doc
  • Pag 97-109 Cap 5.doc
  • Pag.110-138Cap 6.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 7 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!