Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină

Proiect
8.4/10 (10 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 7 fișiere: doc
Pagini : 136 în total
Cuvinte : 32402
Mărime: 3.83MB (arhivat)
Publicat de: Delia Murariu
Puncte necesare: 13
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Andreescu Cristian
E proiectul meu pentru obtinerea grd. 1 (sunt profesor, am terminat autovehicule rutiere). E facut cu simt de raspundere!

Cuprins

  1. 1. Necesitatea aparitiei sistemelor de injectie a benzinei; scurt istoric .. 5
  2. 2. Clasificarea sistemelor cu injectie de benzina .. 9
  3. 2.1 Procedee de injectie a benzinei .. 9
  4. 2.2 Instalatii pentru injectie de benzina asistate electronic .. 12
  5. 3. Studiul constructiv functional al principalelor sisteme de injectie de benzina asistate electronic ..
  6. 3.1 Instalatia de injectie MONO-JETRONIC .. 24
  7. 3.2 Instalatia de injectie K-JETRONIC .. 28
  8. 3.3 Instalatia de injectie K.E-JETRONIC .. 32
  9. 3.4 Instalatia de injectie L-JETRONIC .. 34
  10. 3.5 Instalatia de injectie L.H.-JETRONIC .. 40
  11. 3.6 Instalatia de injectie MOTRONIC .. 43
  12. 4. Studiul constructiv functional al principalelor componente ale echipamentelor de injectie .. 50
  13. 4.1 Pompe de alimentare .. 50
  14. 4.1.1. Pompa de alimentare electrica centrifuga .. 50
  15. 4.1.2. Pompa electrica cu role .. 53
  16. 4.1.3. Pompa cu vibrator electromagnetic .. 55
  17. 4.2. Filtre de combustibil .. 56
  18. 4.3. Dozator-distribuitorul de benzina .. 58
  19. 4.4 Regulatorul de presiune .. 62
  20. 4.5. Injectoare electromagnetice pentru sistemele injectie .. 66
  21. 4.6. Debitmetrul de aer .. 72
  22. 5. Traductoare .. 76
  23. 5.1 Generalitati privind traductoarele folosite in sistemele de injectie .. 76
  24. 5.2. Traductorul de temperatura .. 77
  25. 5.3. Traductorul de presiune al aerului .. 79
  26. 5.4. Traductorul pentru debitul de aer .. 86
  27. 5.4.1 Traductorul debitului de aer cu volet si potentiometru .. 87
  28. 5.4.2 Traductorul debitului de aer cu emitator-receptor si element de turbionare .. 89
  29. 5.4.3 Traductorul debitmetrului masic de aer folosind fir cald .. 91
  30. 5.5 Traductorul de presiune al aerului .. 94
  31. 5.6 Traductoare de turatie .. 95
  32. 5.6.1 Traductorul de turatie pe baza efectului Hall .. 96
  33. 5.6.2 Traductorul de turatie pe baza efectului Wiegand .. 97
  34. 5.6.3 Traductoare optice de turatie .. 98
  35. 5.6.4 Traductoare inductive de turatie .. 99
  36. 5.7 Traductorul de detonatie .. 102
  37. 5.8 Traductorul „Sonda Lambda” .. 105
  38. 6. Încercarea instalatiilor de injectie de benzina .. 110
  39. 6.1 Încercarea injectoarelor electromagnetice .. 110
  40. 6.1.1 Încercari de tip hidraulic ale injectoarelor .. 111
  41. 6.1.2 Încercarea de tip electric a injectoarelor .. 117
  42. 6.1.3 Alte categorii de încercari ale injectoarelor .. 120
  43. 6.1.4 Aparatura de încercare a injectoarelor .. 125
  44. 6.2 Testarea regulatorului de presiune si a amortizorului pulsatiilor pompei de combustibil .. 127
  45. 6.3 Încercarea pompelor electrice de benzina .. 133

Extras din proiect

5.3 TRADUCTOARE DE PRESIUNE A AERULUI

Prin masurarea valorii presiunii absolute din colectorul de admisie se poate aprecia

sarcina motorului: la sarcini reduse obturatorul „O” ocupa pozitii de deschidere mai reduse si creaza în aval o cadere de presiune, în timp ce la cresterea sarcinii, obturarea se reduce si se ajunge ca la sarcina totala sa creasca presiunea din colector p, aproape de valoarea presiunii atmosferice pa (fig. 5.3.1).

De mentionat ca totusi masurarea presiunii absolute în avalul obturatorului da satisfactie atunci când sarcina ramâne în zona sarcinilor partiale de pâna la 20%; cresterea sarcinii peste valoarea medie produce cresteri aproape insesizabile de presiune în colectorul de admisie, de aceea este necesar un alt traductor actionat direct de axul obturatorului.

Exista si alte modalitati de apreciere a sarcinii motorului si de a comanda dozajul în functie de sarcina. Un mod des întalnit de apreciere a valorii presiunii absolute a aerului în colectorul de admisie este acela al convertirii variatiilor de presiune în deplasarea liniara a unei tije conectate la o membrana si camere aneroide, pâna la pozitii de echilibru date de forta unor arcuri; deplasarea tijei poate produce:

- fie deplasarea unui miez de fier într-un circuit magnetic al unui traductor tip transformator (fig. 5.3.2);

- fie deplasarea unui magnet permanent în raport cu un element semiconductor Hall (fig. 5.3.4).

Traductorul este unul complex, cu posibilitatea transformarii presiunii în deplasarea unui element de circuit electromagnetic.

Traductorul din figura 5.3.2 contine doua capsule aneroide (manometrice), notate cu 2 si 3 înseriate între ele precum si cu tija 9. Tija 9 este rigidizata cu mansonul 14 care incastreaza pe conturul interior, membrana 1. Pe fata din dreapta a membranei 1 (incinta I1) se exercita presiunea atmosferica pa, iar pe cealalta parte a ei (incinta I2) se exercita presiunea din colectorul de admisie, transmisa prin stutul 12.

Aceasta revine, la evaluarea prin intermediul membranei, a diferentei de presiune (pi-p). Capsulele barometrice 2 si 3 sunt supuse în interiorul lor unei presiuni de referinta po = 1 bar, iar în exterior, presiunii de colector p, deci ele traduc diferenta (po-p). Intereseaza efectul acestei presiuni asupra tijei 13 care modifica pozitia miezului magnetic în interiorul carcasei 10 ce contine transformatorul diferential 8 realizat cu o bobina primara P si doua bobine secundare S1 si S2. (fig. 5.3.3). Arcurile lamelare 6 si 7, împreuna cu arcul elicoidal 11 stabilesc pozitiile de echilibru ale miezului magnetic 9.

La sarcini mici, presiunea p în incinta traductorului va fi redusa, capsulele barometrice vor fi dilatate si miezul 9 va fi deplasat în sensul realizarii unui cuplaj mai slab între primar si secundar; valoarea semnalului electric format scade si astfel se reduce semnalul „durata injectiei”, deci doza de benzina injectata se reduce.

Deplasarea membranei 1 sub influenta depresiunii din colector este limitata de opritorul 4 si peste cursa dictata de ea tijei 9, se suprapune efectul de deplasare dat de capsulele 2 si 3 (arcurile lamelare se deformeaza spre stânga si miezul magnetic reduce factorul de cuplaj al transformatorului).

La sarcina totala presiunea din colector p, creste aproape de valoarea presiunii atmosferice pa, iar arcul 11 împinge membrana 1 pâna ce mansonul 14 tamponeaza în opritorul de sarcina totala 15.

Factorul de cuplaj al transformatorului T creste în continuare prin faptul ca arcurile lamelare trag miezul 9 spre interiorul înfasurarilor, pentru ca forta rezistenta a capsulelor 2 si 3 se reduce (capsulele îsi micsoreaza volumul interior).

În cazul când sarcina totala este tradusa printr-un dispozitiv de tip contact rotativ actionat direct de axul obturatorului, membrana lipseste (lucreaza doar capsulele 2 si 3 ca traductoare de cursa a miezului 9, în functie de presiunea p)

Preview document

Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 1
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 2
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 3
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 4
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 5
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 6
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 7
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 8
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 9
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 10
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 11
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 12
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 13
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 14
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 15
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 16
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 17
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 18
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 19
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 20
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 21
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 22
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 23
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 24
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 25
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 26
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 27
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 28
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 29
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 30
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 31
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 32
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 33
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 34
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 35
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 36
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 37
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 38
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 39
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 40
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 41
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 42
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 43
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 44
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 45
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 46
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 47
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 48
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 49
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 50
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 51
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 52
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 53
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 54
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 55
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 56
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 57
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 58
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 59
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 60
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 61
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 62
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 63
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 64
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 65
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 66
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 67
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 68
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 69
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 70
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 71
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 72
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 73
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 74
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 75
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 76
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 77
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 78
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 79
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 80
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 81
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 82
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 83
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 84
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 85
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 86
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 87
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 88
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 89
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 90
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 91
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 92
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 93
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 94
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 95
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 96
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 97
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 98
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 99
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 100
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 101
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 102
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 103
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 104
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 105
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 106
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 107
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 108
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 109
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 110
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 111
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 112
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 113
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 114
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 115
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 116
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 117
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 118
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 119
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 120
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 121
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 122
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 123
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 124
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 125
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 126
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 127
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 128
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 129
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 130
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 131
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 132
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 133
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 134
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 135
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 136
Studiul Constructiv Funcțional al Sistemelor cu Injecție de Benzină - Pagina 137

Conținut arhivă zip

  • Cuprins gen..doc
  • Pag 23-49 Cap 3.doc
  • Pag 50-75 Cap 4.doc
  • Pag 5-22 Cap1+2.doc
  • Pag 76-96 Cap 5.doc
  • Pag 97-109 Cap 5.doc
  • Pag.110-138Cap 6.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Lucrări de laborator - diagnosticarea autovehiculelor

Diagnosticarea sistemelor electrice de pe autovehicul cu ajutorul multimetrului 1. Scopul lucrarii - testarea cicrcuitelor electrice folosind...

Interacțiunea dintre pneu și calea nedeformabilă

4.1 Scopul lucrarii Determinarea formei si a dimensiunilor petei de contact a pneului , a presiunii de contact dintre pneu si calea...

Injecția de Benzină

1. Introducere. Scopul unui sistem de injectie este de a permite introducerea unei cantitati precise de benzina în camera de ardere pentru a...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Dinamica autovehiculelor

STUDIUL SOLUŢIILOR SIMILARE ŞI AL TENDINŢELOR DE DEZVOLTARE 1.1. Studiul soluţii similare Pentru abordarea proiectării unui nou tip de...

Studii privind sistemul de alimentare a motoarelor cu ardere internă

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE În ultimul deceniu importurile de maşini cât şi modernizarea liniilor de fabricaţie la fabricile proprii, au dus la...

Studiul instalației de alimentare cu combustibil cu considerarea nivelelor produselor poluante

Introducere Motoarele cu ardere interna intra in componenta diverselor instalatii energetice, ce cuprind: - motor cu ardere interna, ca motor...

Evoluția și optimizarea instalației de alimentare prin injecție de benzină la motoarele cu aprindere prin scânteie

1. NECESITATEA APARIŢIEI SISTEMELOR DE INJECŢIE A BENZINEI. SCURT ISTORIC Injecţia de benzină, îşi are începuturile între anii 1898-1901, când...

Dinamica autovehiculelor

1. STUDIUL SOLUŢIILOR SIMILARE ŞI AL TENDINŢELOR DE DEZVOLTARE 1.1Studiul soluţiilor similare Pentru abordarea proiectării unui nou tip de...

Studiu soluții similare

1.1. Studiul soluţii similare Economia modernă de piaţă ale cărei principii sunt respectate şi de industria de autovehicule ca şi celelalte...

Dinamica Autovehiculelor

Sa se proiecteze o autoutilitara la care se cunosc: • Viteza maxima: 160 km/h • Masa utila: 500 kg 1. Studiul solutiilor similare si al...

Ai nevoie de altceva?