Tahograful

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 29 în total
Cuvinte : 8145
Mărime: 3.70MB (arhivat)
Publicat de: Fabiana Catană
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Gheorghiu Andrei

Extras din proiect

Introducere

Transportul rutier este cea mai veche şi totodată cea mai folosită metodă de transport. Vehiculele se caracterizează printr-o mobilitate deosebită, nefiind legate de instalaţii speciale fixe, cum este cazul transportului feroviar. Datorită acestui fapt, ele pot pătrunde în locuri unde alte mijloace de transport nu au accesibilitate, constituind o componentă indispensabilă in acest domeniu.

Transportul rutier de marfuri sau de persoane se poate efectua numai în conditiile respectarii prevederilor Ordonantei Guvernului nr.17/2002 privind stabilirea perioadelor de conducere si de odihna ale conducatorilor vehiculelor care efectueaza transporturi rutiere si organizarea timpului de munca al lucratorilor mobili în transportul rutier de marfuri si persoane, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 466/2003 cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Acordului European privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectueaza Transporturi Rutiere internationale (A.E.T.R.), inclusiv ale anexelor la acesta, incheiat la Geneva la 1 iulie 1970, la care România a aderat prin Legea nr. 101/1994.

Definitie.Clasificare.Prezentare

Tahograful este un aparat de control destinat a fi montat in autovehicul pentru indicarea si scrierea total automatizata a datelor referitoare la cursa autovehiculului, precum si despre anumiti timpi de lucru ai conducatorilor auto.

Tahograful contribuie la creşterea securităţii circulaţiei pe şosele, face mai economică exploatarea autovehiculelor, permite simplificarea evidenţelor de exploatare şi constituie o bază sigură şi corectă de urmărire a activităţii şoferului şi autovehiculului. Tahograful este un martor sigur în caz de accident, deoarece de multe ori afirmatiile martorilor diferă mai ales în aprecierea subiectivă a vitezei, care, pentru stabilirea vinovăţiei, este adesea cea mai impor¬tantă; înregistrările furnizate de aparat permit însă stabilirea cu pre¬cizie a vitezei înaintea accidentului şi eventual după accident, precum şi momentul precis când s-a produs acesta.

De-a lungul timpului tahografele au evoluat. La început au aparut tahografele mecanice, care au progresat, odata cu evoluția tehnicii, la tahografele electronice(analogice), dar acestea au făcut obiectul intervenţiilor neautorizate, în scop de manipulare, de către utilizatorii fără scrupule. În scopul de a combate aceste intervenţii au fost aduse, de-a lungul timpului, unele modificări la reglementări. Așa s-a ajuns ca tahografele să aibă încorporate unele caracteristici de autodiagnosticare, iar cablurile de semnal să fie blindate (armate) pentru a preveni manipularea frauduloasă. A apărut apoi un concept nou în design, cu unități modulare; aceste tahografe încă mai folosesc diagrame, dar au un vitezometru separat care permite montarea variabilă a unităţii principale. De asemenea, semnalele furnizate de impulsor/senzor sunt criptate, crescând securitatea sistemului, reducând nevoia pentru unele dintre cerinţele de securizare cum ar fi cablul armat. În același timp s-a ușurat foarte mult montarea pe vehicule atât în fabrică, cât și ulterior fabricației vehiculului. Deoarece mecanismele de securitate se deteriorează cu trecerea timpului, UE a fost nevoită să se adapteze progresului tehnic, astfel că, în 1998 a pus bazele introducerii tahografului digital ca aparatură de control în domeniul transporturilor. Astfel, securitatea înregistrărilor privind perioadele de lucru ale conducătorului auto a crescut simțitor. Scopul este ca noul sistem sa fie mai puţin vulnerabil la acte ilegale realizate de către utilizatori pentru a distorsiona datele.

Tahografele mecanice sunt tahografe care folosesc ca si mecanism de transfer a informatiei de la cutia de viteze un sistem bazat pe cuplaje mecanice. Se gasesc pe autovehicule de productie a anilor 1970-1980. Pe acest tip de tahograf nu se poate monta un sistem de limitare a vitezei, intrucat nu are posibilitatea de preluare a unui semnal impulsuri. Tipul de tahograf mecanic care se gaseste pe autovehicule este 1311 (Kienzle, VDO, Mannesmann).

Tahografele electronice (analogice) folosesc ca punte de transfer de la generatorul de semnal la tahograf, un cablu electric. Generatorul de informatie este un impulsor care furnizeaza impulsuri regulate catre traductorul placii de baza a aparatului tahograf. In functie de generatii, pana in 1984 s-au fabricat tahografe electronice cu inscriptionare a timpilor de lucru, standard sau automatic, de tipul 1314 (Kienzle, VDO, Mannesmann), avand acelasi design ca si tahograful mecanic. Constructiv, acestea sunt formate din :

1. placa de bază: pe aceasta sunt amplasate mecanismele de inregistrare (a vitezei, a distantei parcurse si a timpului de circulatie si stationare), precum si transmisia controlului kilometrilor parcursi, contactele becului de semnalizare, placa cu borne si stutul pentru cuplarea axului de comanda al lui (cablu de kilometraj).

2. carcasa: este o piesă turnată, de forma cilindrică, pe care se fixeaza placa de bază, contorul și cuțitul de decupare. Pe flanșa carcasei este un adaos de turnare, pentru fixarea capacului și o scobitură pentru clichetul încuietorii.

3. capacul: este fixat printr-o balama de carcasa. Pe acesta sunt montate: mecanismul ceasornic, indicatorul de viteza, diagrama de inregistrare, incuietoarea, becurile pentru iluminarea cadranului, becul de semnalizare si cadranul.

Preview document

Tahograful - Pagina 1
Tahograful - Pagina 2
Tahograful - Pagina 3
Tahograful - Pagina 4
Tahograful - Pagina 5
Tahograful - Pagina 6
Tahograful - Pagina 7
Tahograful - Pagina 8
Tahograful - Pagina 9
Tahograful - Pagina 10
Tahograful - Pagina 11
Tahograful - Pagina 12
Tahograful - Pagina 13
Tahograful - Pagina 14
Tahograful - Pagina 15
Tahograful - Pagina 16
Tahograful - Pagina 17
Tahograful - Pagina 18
Tahograful - Pagina 19
Tahograful - Pagina 20
Tahograful - Pagina 21
Tahograful - Pagina 22
Tahograful - Pagina 23
Tahograful - Pagina 24
Tahograful - Pagina 25
Tahograful - Pagina 26
Tahograful - Pagina 27
Tahograful - Pagina 28
Tahograful - Pagina 29

Conținut arhivă zip

  • Tahograful.docx

Alții au mai descărcat și

Procesul de Transport Feroviar

ARGUMENT In secolul XIX, ca urmare a dezvoltării producţiei industriale, nevoile de materii prime şi materiale cereau crearea unor mijloace de...

Planul de lucru al unei unități de transport marfă

ARGUMENT Transporturile au apărut ca activitate de sine-stătătoare şi s-au dezvoltat, diversificat şi modernizat pe măsura amplificării schimbului...

Infrastructura transporturilor

ARGUMENT Utilizarea automobilelor la întreaga lor capacitate si cu siguranta maxima în exploatare necesita masuri tehnico-organizatorice adecvate,...

Procesul de transport - documente necesare realizării transportului de marfă internațional

1.1. TRANSPORTUL INTERNAŢIONAL Transporturile internaţionale reprezintă mijlocul material ce stă la baza relaţiilor economice ale unei ţări cu...

Dreptul transporturilor - transportul agabaritic

1. Noțiuni generale privind transportul Transportul decurge din cerințe de ordin economic și social, ca o fază inseparabilă a producției și...

Organizarea ergonomică a habitaclului unui autovehicul

Notiuni generale. În peisajul actual ergonomia, este considerată ştiinţa care se ocupă cu relaţiile „om-echipament-mediu”, căutând să optimizeze...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Logistica Transporturilor de Mărfuri

Serviciile logistice cuprind un ansamblu de activitati diverse. Dintre acestea transportul detine o pondere semnificativa atât ca prezenta, cât mai...

Te-ar putea interesa și

Dinamica accidentelor rutiere

CAPITOLUL I BAZELE TEORETICE ALE EXPERTIZEI JUDICIARE I.1. CAUZELE ACCIDENTELOR DE CIRCULAŢIE Circulaţia pe drumurile publice este o activitate...

Sistem de Transport

PREFATA România, în calitate de membru cu drepturi depline al Uniunii Europene de la 1 Ianuarie 2007, are nevoie de o politică a sectorului de...

Analiza cadrului legislativ al activității de transport

1. Operatorul de transport rutier împreună cu persoana desemnată să conducă permanent şi efectiv activitatea de transport rutier răspund de...

Transporturi

I. Dicționar explicativ pentru activitatea de transport marfă în România și Europa. • Cartela tahografica- Cartela tahografica este o cartela de...

Analiza Accidentelor de Circulație

Rezumat Această lucrare prezintă în mică măsura cunoștințele pe care trebuie sa le dețină toți participanții la trafic, atât în calitate de...

Coordonarea monitorizar a transporturilor

ARGUMENT Dezvoltarea economică deosebită a tuturor ţărilor - în a doua jumătate a sec.XX-lea - precum şi inevitabila creştere a volumului...

Metode Moderne de Înregistrare și Verificare a Activitătii Desfasurate de Conducatorul Auto și Autovehicul

INTRODUCERE Tahograful este un aparat de control destinat a fi montat in autovehicul pentru indicarea si scrierea total automatizata a datelor...

Tahograful

ARGUMENT Necesitatea flexibilităţii pregătirii profesionale pentru o continuă adaptare la cererile pieţei forţei de muncă a impus proiectarea...

Ai nevoie de altceva?