Cuprins
- Introducere 3
- Sarcina 4
- 1.Caracteristica generală a mărfii și ambalarea ei 5
- 2.Mecanismul și modul de încărcare 6
- 3. ALEGEREA MIJLOCULUI DE TRANSPORT. 10
- ASTFEL DIN PUNCT DE VEDERE TEHNICO – EXPLOATAŢIONAL LA EFECTUAREA TRANSPORTULUI RESPECTIV VA FI UTILIZAT AUTOTRACTORUL CU ŞA MERCEDES ACTROS 1841 SI SEMIREMORCA SCHMITZ. 11
- 4. AMPLASAREA INCARCATURII SI DETERMINAREA SARCINII PE OSII. 12
- 5. ELABORAREA PROCESULUI TEHNOLOGIC DE EXECUTARE A TRANSPORTARII. 16
- 6. ALEGEREA TRASEULUI DE DEPLASARE SI INDICAREA PUNCTELOR DE TRECERE. 19
- 7. REGIMUL DE LUCRU SI ODIHNA AL ECHIPAJULUI. 21
- 8. CALCULUL INDICATORILOR TEHNICO EXPLOATAȚIONALI LA DESERVIREA RUTEI. 24
- 9. CALCULUL INDICILOR ECONOMICI. 28
- CONCLUZIE: 44
- BIBLIOGRAFIE. 45
Extras din proiect
Introducere
Transportul reprezintă o ramură importantă a producţiei materiale care prin modul lor de deplasare
a mărfurilor, influenţează hotărător şi celelalte ramuri ale economiei, inclusiv comerţul exterior.
Transporturile reprezintă un domeniu important al activităţii economico-sociale pentru că prin intermediul lor se efectuează deplasarea în spaţiu a bunurilor şi a oamenilor în scopul satisfacerii necesităţiolor materiale şi spirituale.
În majoritatea operaţiunilor comerciale actuale, cel care comercializează marfa nu este producătorul acesteia, iar cumpărătorul nu este, de regulă, consumatorul final. Între producătorul de mărfuri şi consumatorul final al acestora există o serie de agenţi intermediari care sunt, în diferitele faze ale tranzacţiilor comerciale, cumpărători şi comercianţi, aceştia trebuie să realizeze şi să monitorizeze o gestiune corectă şi din ce în ce mai complexă a fluxului de mărfuri, care modifică continu cererea de servicii de transport a mărfurilor. Determinată printr-o tehnologie performantă de organizare a transportului, cu cheltueli minime în durate de timp limitate la minimum
În contextul în care tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor se dezvoltă cu o repeziciune nemaiîntîlnită, cînd noile tehnologii ale electronicii au intrat tot mai mult în domeniul transporturilor, cînd însăşi tehnologia de transport şi infrastructura au suferit modificări în cercetarea aspectelor referitoare la integrarea mijlocului de transport, operatorul de transport, administratorul infrastructurii, respectiv al mărfii, devine o necesitate a perioadei actuale în care concurenţa impune găsirea de noi tehnologii pentru a rămăne sau a deveni cmpetitiv.
Mobilitatea şi transportul sunt aspecte cheie supuse cercetării la nivel european prin programele din cadru de dezvoltare tehnologică. Mai important este faptul că implimentarea depinde de acţiunile întreprinse la nivelul statelor în domeniul transporturilor pe fiecare ţară.
Societatea informaţională în transporturi este în continuă dezvoltare şi se bazează pe noi şi noi tehnologii de organizare a transporturilor avînd un nou concept, cel al „bunurilor de mişcare”, care are ca scop principal creşterea volumelor de mărfuri transportate, creşterea siguranţei mijloacelor de transport de marfă şi persoane.
Sarcina
Ruta: Moldova-Croația-Moldova
Tur: Moldova, orașul Chișinău – Croația, orașul Zagreb;
Marfa transportată: Cherestrea;
Retur: Croația, orașul Zagreb – Moldova, oraşul Chisinau;
Marfa transportată: Încălțăminte.
1.Caracteristica generală a mărfii și ambalarea ei.
Conform sarcinii avem de transportat Cherestrea în direcția tur și încălțăminte în direcția retur. Cherestreaua este o marfa care nu necesite condiții speceale de transportare,adică pentru transpare se conduce de faptul că marfa este de tip generală. Marfa este amplasata pe palet de tip euro cu dimensiunile sale de 1200x800x144 ce sunt confecționate din lemn stejar, fag, frasan care sunt rezistente la compresiune. Greutatea unei palete nu depașește (25 kg), ele se folosesc pe reţeaua internă şi internaţională la transportarea mărfurilor, depozitare, ambalate sau ne ambalate, parametric tehnici sunt prezentați mai jos:
Cheresteaua este fixate pe palet care este fixată cu cureli, se obține că înalțimea marfi pe palet e de 1,2 m astfel are o greutate de 600 kg, dar masa paletului împreună cu marfa e de 625 kg. În total vom avea de transportat 33 de palete cu cherestrea, astfel masa încărcături este 20625 kg.
Bibliografie
Monitorul Oficial Nr. 59-62 din 14 aprilie 2006.
„Tehnologia şi organizarea traficului de mărfuri” Tudor Alcaz, Vasile Russu, Chişinău U.T.M. 2007.
Codul transporturilor auto. Legea RM, nr. 116 – VII din 29.07.1998.
Legea RM cu privire la transporturi, nr. 1194 – XIII din 21.05.1997.
Legea drumurilor, nr. 509 – XIII din 22.06.1996.
Regulamentul circulaţiei rutiere. Hotărârea Guvernului RM nr. 713 din 27.07.1999.
Regulamentul transporturilor auto de mărfuri din 09.12.1999.
T. Alcaz, V. Russu, A. Oprea, C. Străistari, „Tehnologia Organizării Transportului de Mărfuri”, ciclu de prelegeri partea a II-a, editura U.T.M., Chişinău, 2004.
T. Alcaz, V. Russu, A. Oprea, „Tehnologia şi Organizarea Traficului”, îndrumar metodic pentru lucrări practice şi de an nr.1560, editura U.T.M., Chişinău, 2006.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Transport de Marfa Moldova - Croatia.docx