Transport Maritim

Extras din proiect Cum descarc?

I. Caracteristicile produsului
Firma S.C. Elenvin SA produce vinuri de cea mai buna calitate, si pentru ca se afla la inceputul procesului de internationalizare, am ales sa exportam in tari mai apropiate, cu diferente culturale neinsemnate, adica tari din Europa si anume Belgia si Olanda, care au o productie scazuta de vin. Strategia aleasa de noi este strategia concentrarii.
Punctualitatea in livrarea produselor, precum si rapiditatea onorarii comenzilor sunt elemente esentiale intr-o relatie comerciala care implica managementul firmei, conferindu-i acesteia credibilitate si prestigiu. De aceea noi incercam sa fim cat mai punctuali si vom cauta varianta optima pentru a ne transporta marfurile.
Stiind ca transportul are importanta pentru vanzarile pe piata internationala, deoarece influenteaza termenele de livrare, pretul de vanzare la destinatie si imaginea/credibilitatea intreprinderii, am hotarat sa prezentam modalitatile de transport, cu avantaje si dezavantaje, iar la final o vom alege pe cea mai convenabila din toate punctele de vedere.
II. Transportul maritim - prezentare generala
Transportul maritim reprezinta o ramura de baza in cadrul economiei mondiale, jucand un rol major in relatia temporal-spatiala dintre diferitele zone geografice ale lumii. Acesta creeaza legaturi de valoare intre regiuni si grupari umane, in vederea derularii unor categorii complexe de activitati comerciale si economice.
In studiul activitatii de transport maritim trebuie sa tinem cont de evolutia economiei mondiale. 
In navigatia de linie a devenit dificil sa se tina pasul cu volumul de marfa.
Pentru a depasi aceste probleme a fost introdusa paletizarea si containerizarea pentru a fluidiza fluxurile de marfuri. Activitatea de punere a marfurilor generale in unitati de sarcina standard a avut un efect mai mare decat cel anticipat de cei mai infocati sustinatori ai acestui sistem. 
Daca la inceputul anilor '60 marfurilor transportate din Europa in SUA le trebuiau cateva luni pentru a ajunge la destinatie, la inceputul anilor '80 la doar cateva zile dupa ce un container paraseste fabrica producatoare poate ajunge la destinatie cu marfa intacta si gata de a fi transferata pe o barje sau pe un vagon cu minimum de efort si fara intarzieri. Pe scurt industria maritima a folosit organizarea pentru a rezolva o problema fundamentala, si prin rezolvarea careia a deschis porti largi pentru dezvoltarea economiei mondiale.
Transportul in vrac al materiilor prime a fost pentru prima data vazut ca parte a unui proces integrat de manipulare a marfurilor in care investitiile pot imbunatati productivitatea. Prin utilizarea unor nave mari, prin investitii in mijloace de manipulare rapida si prin integrarea intregului lant de transport, costurile de transport ale marfurilor in vrac au fost aduse la un astfel de nivel incat a devenit mai ieftin a importa materii prime de la furnizori aflati la mii de mile departare decat de la furnizori interni aflati la cateva sute de mile departare. Navele cu capacitati din ce in ce mai mari au jucat un rol central in acest proces; in perioada 1945-1995 capacitatea de transport a navelor petroliere a crescut de 20 de ori, iar cea a mineralierelor de 15 ori.
Imbunatatirea mijloacelor de manipulare a marfurilor in port si o integrare mai buna a transportului maritim cu transportul terestru a completat aceasta transformare.
Rolul determinant al transportului maritim poate fi analizat din urmatoarele puncte de vedere:
? istoric - facilitarea dezvoltarii civilizatiilor, prin crearea de-a lungul timpului, a unor structuri sociale si militare complexe;
? social - facilitarea deplasarii transfrontaliere a oamenilor pe spatii geografice largi, in vederea satisfacerii unor necesitati comerciale intr-o prima etapa, urmate ulterior de aparitia a noi cerinte. 
? politic - guvernele joaca un rol important atat in calitate de investitori cu putere de decizie, cat si de actionari. Rolul politic al transporturilor, cu precadere al celui maritim, nu poate fi negat. Se apreciaza ca transporturile au un rol esential in intarirea unitatii nationale, legand fiecare colt al teritoriului unei tari prin retele de cai ferate, rutiere, fluviale si maritime;
? economic - evolutia transporturilor, a fost intotdeauna legata de dezvoltarea economica, crearea de noi locuri de munca;
? mediu - toate deciziile referitoare la activitatile de transport trebuie evaluate luand in considerare costurile si beneficiile rezultate pentru populatie. Trebuie avute in vedere atat consecintele transportului asupra mediului (poluare, modificari topografice), dar si implicatiile mediului asupra transportului (costurile de exploatare a resurselor naturale);


Fisiere in arhiva (1):

  • Transport Maritim.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!