Transport Maritim

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 3614
Mărime: 103.23KB (arhivat)
Publicat de: Saveta Tănasă
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Maha Liviu

Extras din proiect

I. Caracteristicile produsului

Firma S.C. Elenvin SA produce vinuri de cea mai bună calitate, şi pentru că se află la începutul procesului de internaţionalizare, am ales sa exportăm în ţări mai apropiate, cu diferenţe culturale neînsemnate, adică ţări din Europa şi anume Belgia şi Olanda, care au o producţie scăzută de vin. Strategia aleasă de noi este strategia concentrării.

Punctualitatea în livrarea produselor, precum şi rapiditatea onorării comenzilor sunt elemente esenţiale într-o relaţie comercială care implică managementul firmei, conferindu-i acesteia credibilitate şi prestigiu. De aceea noi încercăm sa fim cât mai punctuali şi vom căuta varianta optimă pentru a ne transporta mărfurile.

Ştiind că transportul are importanţă pentru vânzările pe piaţa internaţională, deoarece influenţează termenele de livrare, preţul de vânzare la destinaţie şi imaginea/credibilitatea întreprinderii, am hotărât sa prezentam modalităţile de transport, cu avantaje şi dezavantaje, iar la final o vom alege pe cea mai convenabila din toate punctele de vedere.

II. Transportul maritim - prezentare generala

Transportul maritim reprezintă o ramură de bază în cadrul economiei mondiale, jucând un rol major în relaţia temporal-spaţială dintre diferitele zone geografice ale lumii. Acesta creează legături de valoare între regiuni şi grupări umane, în vederea derulării unor categorii complexe de activităţi comerciale şi economice.

În studiul activităţii de transport maritim trebuie să ţinem cont de evoluţia economiei mondiale.

În navigaţia de linie a devenit dificil să se ţină pasul cu volumul de marfă.

Pentru a depăşi aceste probleme a fost introdusă paletizarea şi containerizarea pentru a fluidiza fluxurile de mărfuri. Activitatea de punere a mărfurilor generale în unităţi de sarcină standard a avut un efect mai mare decât cel anticipat de cei mai înfocaţi susţinători ai acestui sistem.

Dacă la începutul anilor ‘60 mărfurilor transportate din Europa în SUA le trebuiau câteva luni pentru a ajunge la destinaţie, la începutul anilor ‘80 la doar câteva zile după ce un container părăseşte fabrica producătoare poate ajunge la destinaţie cu marfa intactă şi gata de a fi transferată pe o barje sau pe un vagon cu minimum de efort şi fără întârzieri. Pe scurt industria maritimă a folosit organizarea pentru a rezolva o problemă fundamentală, şi prin rezolvarea căreia a deschis porţi largi pentru dezvoltarea economiei mondiale.

Transportul în vrac al materiilor prime a fost pentru prima dată văzut ca parte a unui proces integrat de manipulare a mărfurilor în care investiţiile pot îmbunătăţi productivitatea. Prin utilizarea unor nave mari, prin investiţii în mijloace de manipulare rapidă şi prin integrarea întregului lanţ de transport, costurile de transport ale mărfurilor în vrac au fost aduse la un astfel de nivel încât a devenit mai ieftin a importa materii prime de la furnizori aflaţi la mii de mile depărtare decât de la furnizori interni aflaţi la câteva sute de mile depărtare. Navele cu capacităţi din ce în ce mai mari au jucat un rol central în acest proces; în perioada 1945-1995 capacitatea de transport a navelor petroliere a crescut de 20 de ori, iar cea a mineralierelor de 15 ori.

Îmbunătăţirea mijloacelor de manipulare a mărfurilor în port şi o integrare mai bună a transportului maritim cu transportul terestru a completat această transformare.

Rolul determinant al transportului maritim poate fi analizat din următoarele puncte de vedere:

 istoric - facilitarea dezvoltării civilizaţiilor, prin crearea de-a lungul timpului, a unor structuri sociale şi militare complexe;

 social - facilitarea deplasării transfrontaliere a oamenilor pe spaţii geografice largi, în vederea satisfacerii unor necesităţi comerciale într-o primă etapă, urmate ulterior de apariţia a noi cerinţe.

 politic - guvernele joacă un rol important atât în calitate de investitori cu putere de decizie, cât şi de acţionari. Rolul politic al transporturilor, cu precădere al celui maritim, nu poate fi negat. Se apreciază că transporturile au un rol esenţial în întărirea unităţii naţionale, legând fiecare colţ al teritoriului unei ţări prin reţele de căi ferate, rutiere, fluviale şi maritime;

 economic - evoluţia transporturilor, a fost întotdeauna legată de dezvoltarea economică, crearea de noi locuri de muncă;

 mediu - toate deciziile referitoare la activităţile de transport trebuie evaluate luând în considerare costurile şi beneficiile rezultate pentru populaţie. Trebuie avute în vedere atât consecinţele transportului asupra mediului (poluare, modificări topografice), dar şi implicaţiile mediului asupra transportului (costurile de exploatare a resurselor naturale);

Preview document

Transport Maritim - Pagina 1
Transport Maritim - Pagina 2
Transport Maritim - Pagina 3
Transport Maritim - Pagina 4
Transport Maritim - Pagina 5
Transport Maritim - Pagina 6
Transport Maritim - Pagina 7
Transport Maritim - Pagina 8
Transport Maritim - Pagina 9
Transport Maritim - Pagina 10
Transport Maritim - Pagina 11
Transport Maritim - Pagina 12
Transport Maritim - Pagina 13
Transport Maritim - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Transport Maritim.doc

Alții au mai descărcat și

Transportul naval - generalități

Transportul naval ca unul din cele mai vechi sisteme de transport, a aparut si s-a dezvoltat vertiginos datorita avantajelor pe care le are in...

Distribuirea și Depozitarea Vinului

1. Identificarea produsului 1.1 Caracteristici generale ale vinului Caracteristicile generale ale vinurilor sunt date de culoare, claritate,...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Managementul portuar - evoluția serviciilor de transport naval

CAP.1. SERVICIILE DE TRANSPORT 1.1. Încadrarea transporturilor în conceptul de servicii Serviciile sunt unele din cele mai discutate teme din...

Transporturile maritime - Contractul de agenturare

Datorita avantului economic al societatatii umane din ultima perioada, s-a inregistrat o crestere fara precedent a comertului mondial, a traficului...

Transportul Internațional Maritim și Aerian

Introducere Importanța transporturilor internaționale în cadrul amplificării relațiilor dintre state dar și în diversificarea schimburilor...

Transporturile Maritime

INTRODUCERE În cadrul activităţilor de navigaţie civilă, transporturile maritime deţin ponderea principală. Stricto sensu, sfera transporturilor...

Contractul de Navlosire - Contracte Maritime

I.CONSIDERAŢII GENERALE PRIVIND DREPTUL MARITIM ŞI TRANSPORTURILE MARITIME Comerţul maritim se caracterizează prin reguli şi norme juridice...

Transporturi și Expediții Internaționale

TRANSPORTURILE INTERNAŢIONALE Coordonatele activităţii de transport În accepţiunea curentă, transporturile reprezintă deplasarea bunurilor şi...

Contractul de transport maritim

INTRODUCERE Actualitatea temei investigate. În cadrul activităților de navigație civilă, transporturile maritime dețin ponderea principală....

Particularitățile contractului maritim al mărfurilor

INTRODUCERE Actualitatea temei. În condițiile globalizării, comerțul internațional lato sensu îmbrățișează întreaga gamă a operațiilor economice,...

Ai nevoie de altceva?