Transport Maritim

Extras din proiect Cum descarc?

I. Caracteristicile produsului
Firma S.C. Elenvin SA produce vinuri de cea mai bună calitate, şi pentru că se află la începutul procesului de internaţionalizare, am ales sa exportăm în ţări mai apropiate, cu diferenţe culturale neînsemnate, adică ţări din Europa şi anume Belgia şi Olanda, care au o producţie scăzută de vin. Strategia aleasă de noi este strategia concentrării.
Punctualitatea în livrarea produselor, precum şi rapiditatea onorării comenzilor sunt elemente esenţiale într-o relaţie comercială care implică managementul firmei, conferindu-i acesteia credibilitate şi prestigiu. De aceea noi încercăm sa fim cât mai punctuali şi vom căuta varianta optimă pentru a ne transporta mărfurile.
Ştiind că transportul are importanţă pentru vânzările pe piaţa internaţională, deoarece influenţează termenele de livrare, preţul de vânzare la destinaţie şi imaginea/credibilitatea întreprinderii, am hotărât sa prezentam modalităţile de transport, cu avantaje şi dezavantaje, iar la final o vom alege pe cea mai convenabila din toate punctele de vedere.
II. Transportul maritim - prezentare generala
Transportul maritim reprezintă o ramură de bază în cadrul economiei mondiale, jucând un rol major în relaţia temporal-spaţială dintre diferitele zone geografice ale lumii. Acesta creează legături de valoare între regiuni şi grupări umane, în vederea derulării unor categorii complexe de activităţi comerciale şi economice.
În studiul activităţii de transport maritim trebuie să ţinem cont de evoluţia economiei mondiale. 
În navigaţia de linie a devenit dificil să se ţină pasul cu volumul de marfă.
Pentru a depăşi aceste probleme a fost introdusă paletizarea şi containerizarea pentru a fluidiza fluxurile de mărfuri. Activitatea de punere a mărfurilor generale în unităţi de sarcină standard a avut un efect mai mare decât cel anticipat de cei mai înfocaţi susţinători ai acestui sistem. 
Dacă la începutul anilor ‘60 mărfurilor transportate din Europa în SUA le trebuiau câteva luni pentru a ajunge la destinaţie, la începutul anilor ‘80 la doar câteva zile după ce un container părăseşte fabrica producătoare poate ajunge la destinaţie cu marfa intactă şi gata de a fi transferată pe o barje sau pe un vagon cu minimum de efort şi fără întârzieri. Pe scurt industria maritimă a folosit organizarea pentru a rezolva o problemă fundamentală, şi prin rezolvarea căreia a deschis porţi largi pentru dezvoltarea economiei mondiale.
Transportul în vrac al materiilor prime a fost pentru prima dată văzut ca parte a unui proces integrat de manipulare a mărfurilor în care investiţiile pot îmbunătăţi productivitatea. Prin utilizarea unor nave mari, prin investiţii în mijloace de manipulare rapidă şi prin integrarea întregului lanţ de transport, costurile de transport ale mărfurilor în vrac au fost aduse la un astfel de nivel încât a devenit mai ieftin a importa materii prime de la furnizori aflaţi la mii de mile depărtare decât de la furnizori interni aflaţi la câteva sute de mile depărtare. Navele cu capacităţi din ce în ce mai mari au jucat un rol central în acest proces; în perioada 1945-1995 capacitatea de transport a navelor petroliere a crescut de 20 de ori, iar cea a mineralierelor de 15 ori.
Îmbunătăţirea mijloacelor de manipulare a mărfurilor în port şi o integrare mai bună a transportului maritim cu transportul terestru a completat această transformare.
Rolul determinant al transportului maritim poate fi analizat din următoarele puncte de vedere:
 istoric - facilitarea dezvoltării civilizaţiilor, prin crearea de-a lungul timpului, a unor structuri sociale şi militare complexe;
 social - facilitarea deplasării transfrontaliere a oamenilor pe spaţii geografice largi, în vederea satisfacerii unor necesităţi comerciale într-o primă etapă, urmate ulterior de apariţia a noi cerinţe. 
 politic - guvernele joacă un rol important atât în calitate de investitori cu putere de decizie, cât şi de acţionari. Rolul politic al transporturilor, cu precădere al celui maritim, nu poate fi negat. Se apreciază că transporturile au un rol esenţial în întărirea unităţii naţionale, legând fiecare colţ al teritoriului unei ţări prin reţele de căi ferate, rutiere, fluviale şi maritime;
 economic - evoluţia transporturilor, a fost întotdeauna legată de dezvoltarea economică, crearea de noi locuri de muncă;
 mediu - toate deciziile referitoare la activităţile de transport trebuie evaluate luând în considerare costurile şi beneficiile rezultate pentru populaţie. Trebuie avute în vedere atât consecinţele transportului asupra mediului (poluare, modificări topografice), dar şi implicaţiile mediului asupra transportului (costurile de exploatare a resurselor naturale);


Fisiere în arhivă (1):

  • Transport Maritim.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!