Cuprins
- INTRODUCERE 3
- CAPITOLUL I ORGANIZAREA SERVICILOR DE TRANSPORT AERIAN
- 4
- 1.1. Aspecte privind transportul aerian
- 4
- 1.2. Evoluţia transportului aerian 10
- CAPITOLUL II TRAFICUL AERIAN SUB IMPACTUL TRANSFORMARILOR LA NIVEL MONDIAL
- 21
- 2.1. Organizarea transportului aerian la nivel internaţional si intern
- 21
- 2.2. Impactul crizei asupra serviciilor de transport aerian
- 41
- CAPITOLUL III TRANSPORTUL AERIAN IN CADRUL COMPANIEI DE CURIERAT DHL
- (STUDIU DE CAZ)
- 46
- 3.1. Scurt istoric al serviciilor de curierat 46
- 3.2. Serviciile de curierat practicate de
- compania DHL
- 47
- CONCLUZII 53
- BIBLIOGRAFIE 57
- ANEXE 62
Extras din proiect
INTRODUCERE
Transportul este o activitate veche de când lumea. Omul, ca să se hrănească a trebuit să-şi poarte trupul. Apoi copii. Apoi uneltele şi armele.
Transporturile reprezintă un domeniu important al activităţii economico-sociale pentru că prin intermediul lor se efectuează deplasarea în spaţiu a bunurilor şi oamenilor în scopul satisfacerii necesităţilor materiale şi spirituale ale societăţii omeneşti. Dezvoltarea, diversificarea şi modernizarea transporturilor au fost determinate de extinderea şi intensificarea producţiei şi a circulaţiei mărfurilor, de adâncirea diviziunii internaţionale a muncii.
Un rol important îl are transportul în sfera producţiei unde, printr-o mai bună organizare, poate contribui la: reducerea ciclului de producţie, accelerarea vitezei de rotaţie a mijloacelor circulante, îmbunătăţirea indicatorilor economico-financiari. Producţia unei întreprinderi este deservită nu numai de transportul intern, ci şi de transportul care realizează legăturile externe ale acesteia cu celelate întreprinderi şi cu întreaga economie naţională. De aici decurge funcţia importantă a transporturilor de a susţine legăturile de producţie între întreprinderi, comunicaţiile între marile centre industriale, între cele industriale şi agricole, etc.
Lucrarea de faţă îşi propune să analizeze organizarea serviciilor de transport, precum şI transportul aerian în cadrul companiei DHL.
CAPITOLUL I
ORGANIZAREA SERVICIILOR
DE TRANSPORT AERIAN
1.1 Aspecte privind transportul aerian
În transportul aerian se folosesc următoarele noţiuni :
Agent autorizat: agent de vânzare desemnat de transportator să-l reprezinte în vânzarea transportului aerian de pasageri pe serviciile sale.
Bagaj: articole, efecte şi alte obiecte personale ale pasagerului, destinate purtării, utilizării, confortului sau comodităţii relativ la călătoria acestuia. În afara situaţiilor în care este specificat altfel, termenul include atât bagajul înregistrat cât şi cel neînregistrat.
Bagaj înregistrat: bagajul luat în primire de către transportator şi pentru care acesta eliberează buletinul de bagaj.
Bagaj neînregistrat: orice alt bagaj în afara celui înregistrat.
Bilet: document intitulat "bilet de călătorie şi buletin de bagaj" eliberat de transportator sau în numele acestuia. El cuprinde condiţiile contractului, avizele, cupoanele de zbor şi cuponul pasagerului.
Bilet complementar: bilet emis împreună cu alt bilet şi care constituie, împreună, un singur contract de transport.
Buletin de bagaj: partea din bilet care se referă la transportul bagajului înregistrat al pasagerului.
Codul companiei: cod format din două caractere sau trei litere care identifică o anumită companie aeriana.
Convenţie: înseamnă oricare din următoarele convenţii aplicabile:
- Convenţia pentru Unificarea Anumitor Reguli referitoare la transportul aerian internaţional, semnată la Varşovia, la 12 Octombrie 1929 (denumită în cele ce urmează Convenţia de la Varşovia);
- Convenţia de la Varşovia amendată la Haga la 28 Septembrie 1955;
- Convenţia de la Varşovia amendată prin Protocoalele Adiţionale Nr.1, 2 şi 4 de la Montreal (1975);
- Convenţia adiţională de la Guadalajara (1961), în funcţie de aplicabilitatea fiecăreia şi aşa cum este amendată periodic, dar depinzând de ratificarea de către Romănia a acelor amendamente.
Cuponul pasagerului: parte din bilet care poartă această menţiune şi care trebuie păstrată de pasager.
Cupon de zbor: parte din bilet emis de sau în numele transportatorului, care poartă menţiunea "valabil pentru transport" şi care indică punctele între care pasagerul are dreptul să fie transportat.
Condiţiile Contractului: înseamnă precizările cuprinse în bilet sau predate odată cu acesta, care includ o trimitere la unele din aceste Condiţii generale de transport.
Dauna: cuprinde decesul, vătămarea corporală, prejudiciile cuzate prin întârziere, pierdere parţială sau alte prejudicii de orice natură ivite în urma transportului sau în legatură cu transportul sau a altor servicii suplimentare prestate de transportator.
DST: Drepturi Speciale de Tragere aşa cum sunt definite de Fondul Monetar Internaţional.
Eticheta de bagaj: document eliberat de transportator în scopul exclusiv al identificării bagajelor înregistrate.
Forţa majoră: înseamnă situaţii neobişnuite şi imprevizibile care scapă controlului pasagerului şi/sau transportatorului, ale căror consecinţe nu ar fi putut fi evitate chiar dacă s-ar fi luat toate măsurile de prevedere cuvenite.
Locuri de oprire acceptate: locurile menţionate pe bilet sau prevăzute în orarul transportatorului ca opriri regulate în itinerarul pasagerului, cu excepţia locului de plecare şi a celui de destinaţie.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Transportul Aerian in Cadrul Companiei de Curierat DHL.doc