Transportul Feroviar în România

Proiect
5.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 21 în total
Cuvinte : 5736
Mărime: 313.79KB (arhivat)
Publicat de: Larisa Cazan
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Isan,Vasile
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor,UAIC

Extras din proiect

Transportul feroviar

În cadrul dezvoltarii relatiilor economice internationale a largirii si dezvoltarii schimburilor comerciale din state, un rol de seama revine transporturilor si expeditiilor internationale de marfuri.

Dezvoltarea economica a unei tari, a economiei mondiale în general, sunt de neconceput fara transporturi. Ele asigura buna desfasurare a productiei în agricultura si industrie, circulatia bunurilor materiale, a oamenilor si a informatiei. Transporturile faciliteaza legaturile între regiunile cu materii prime si cele în care se prelucreaza, precum si desfacerea si redistribuirea produselor în centrele consumatoare, circulatia oamenilor, apropierea între asezarile umane, între tari, continente.

Transporturile reprezinta o latura importanta a productiei materiale care prin rolul lor de deplasare a marfurilor influenteaza puternic si celelalte ramuri ale economiei mondiale, inclusiv comertul international.

Constituind mijlocul material efectiv pentru concretizarea relatiilor economice interstatale, transporturile internationale pot fi considerate, pe drept cuvânt, aparatul circulator al întregii economii .

În scopul evidentierii gradului de înzestrare cu cai de comunicatii a unui teritoriu, a fluxurilor de transport, precum si în ce masura spatiul geografic, dispune de un sistem de transport adecvat, se folosesc o serie de indici economici de genul: densitatea retelei de cai ale comunicatiei, transportul de marfuri redat în t/km., transportul de calatori/km.2

Nivelul de dezvoltare al cailor de comunicatii si transport depinde de gradul de dezvoltare economica a fiecarui stat, de programul stiintei si de tehnici, de intensitatea traficului de marfuri si calatori. De asemenea, aceasta dezvoltare, depinde, în mare masura de conditiile naturale.

Caile de transport se construiesc mai usor în zonele de câmpie, decât în zonele de munte, traseele lor urmaresc vaile si depresiunile, traverseaza pasurile si defileele folosite înca din vremurile vechi . Pentru a realiza legatura, au fost necesare înca unele corectii aduse cadrului natural, prin construirea unor poduri, tunele, canale de legatura. În unele zone ale globului construirea si folosirea cailor de transport poate fi îngreunata de factori climatici: temperatura (foarte scazuta sau foarte ridicata), precipitatiile (prea abundente sub forma de zapada sau gheata), circulatia maselor de aer.

Prin pozitia sa geografica, prin traditiile si prin spiritul deschis al politicilor sale de buna vecinatate, România, cu o suprafata de peste 237,5 mii kmp si cca. 23 milioane locuitori, face parte, de facto, din familia tarilor europene si s-a angajat ireversibil pe calea integrarii în structurile europene.

Situata pe coridorul de tranzit dintre Europa de Vest si Orientul Mijlociu, ea însasi o putere regionala, producator si consumator, România, odata devenita independenta în a doua jumatate a secolului XIX, a început sa îsi dezvolte transporturile investind resurse, talent si munca în crearea unor infrastructuri la nivelul tehnologic cel mai înalt al epocii.

Potentialul oferit de avantajele naturale – tara riverana la Marea Neagra si tara dunareana strabatuta pe o lungime de 1.075 km de cea mai importanta cale navigabila din Europa, fluviul Dunarea – a conferit României o pozitie strategica favorabila, în zona de confluenta a polilor generatori de transporturi din Europa, Balcani si Orientul Mijlociu. Acestei pozitii i s-au conferit noi valente odata cu realizarea legaturii directe dintre Marea Neagra si Marea Nordului ca urmare a construirii Canalului Dunare- Marea Neagra în anul 1984 si a finalizarii caii navigabile Rhin-Main-Dunare în anul 1992 .

Prin dezvoltarea infrastructurilor terestre de transport, România a devenit o punte de legatura între spatiul geografic al tarilor baltice si nordice si spatiul geografic al tarilor riverane Marii Negre. Modificarile produse în spatiul fostei Iugoslavii si a fostei URSS au generat o restructurare totala a schemei traditionale de transport din zona si au condus la punerea în valoare a infrastructurilor de transport si a pozitiei geografice favorabile pe care România o detine.

Preview document

Transportul Feroviar în România - Pagina 1
Transportul Feroviar în România - Pagina 2
Transportul Feroviar în România - Pagina 3
Transportul Feroviar în România - Pagina 4
Transportul Feroviar în România - Pagina 5
Transportul Feroviar în România - Pagina 6
Transportul Feroviar în România - Pagina 7
Transportul Feroviar în România - Pagina 8
Transportul Feroviar în România - Pagina 9
Transportul Feroviar în România - Pagina 10
Transportul Feroviar în România - Pagina 11
Transportul Feroviar în România - Pagina 12
Transportul Feroviar în România - Pagina 13
Transportul Feroviar în România - Pagina 14
Transportul Feroviar în România - Pagina 15
Transportul Feroviar în România - Pagina 16
Transportul Feroviar în România - Pagina 17
Transportul Feroviar în România - Pagina 18
Transportul Feroviar în România - Pagina 19
Transportul Feroviar în România - Pagina 20
Transportul Feroviar în România - Pagina 21

Conținut arhivă zip

  • Transportul Feroviar in Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Transportul Rutier

Cap.1. Transportul rutier Transportul rutier se situează pe primul loc în derularea traficului turistic atât pe plan intern cât şi internaţional....

Transport Maritim

Cap. 1. Importantă, avantajele şi exigenţele transportului maritim Transportul maritim a avut întotdeauna o mare importanţă economică, socială,...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Transport Feroviar

PREZENTAREA GENERALĂ A SERVICIILOR DE TRANSPORT PE CALEA FERATĂ ÎN ROMÂNIA : CONCEPTE, TIPOLOGIE, CARACTERISTICI 1.1. TRANSPORTURILE – DOMENIU...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Politica europeană în domeniul transportului - Studiu de caz România

Introducere. Motivația alegerii temei și obiectivele urmărite. În cadrul dezvoltării relațiilor economice internaționale, a lărgirii și...

Sistemul Transporturilor în România

Introducere In cadrul dezvoltarii relatiilor economice internationale, a largirii si dezvoltarii schimburilor comerciale din state, un rol de...

Transporturile Turistice - Tiketing

Capitolul I : Impactul transporturilor asupra activitatii turistice 1.1. Turismul şi sectorul terţiar Conform teoriei lui Jean Fourastie (în...

Transporturile Feroviare

Cap. 1 Restructurarea si Dezvoltarea Transporturilor Transporturile Feroviare 1. Prezentare generala - subsistemele transporturilor feroviare...

Racordarea sistemului de transporturi al României la cel european

INTRODUCERE In cadrul dezvoltarii relatiilor economice internationale, a largirii si dezvoltarii schimburilor comerciale din state, un rol de...

Transporturile feroviare de la începuturi până în prezent

Istoria transportului feroviar Primele mărturii ale unor căi de rulare pot fi considerate cele din Diolkos, prin care se transportau bărci de-a...

Influența Uniunii Europene asupra transporturilor în România

INFLUENTA UNIUNII EUROPENE ASUPRA TRANSPORTURILOR IN ROMANIA Politica europeană în domeniul transporturilor Domeniul transporturilor este vital...

Comparație între transportul feroviar din România, Franța și Japonia

CAPITOLUL 1. TRANSPORTURI FEROVIARE, PREZENT ŞI TRECUT În secolul XIX, ca urmare a dezvoltării producţiei industriale, nevoile de materii prime şi...

Ai nevoie de altceva?