Transportul internațional de mărfuri alimentare

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 27 în total
Cuvinte : 5733
Mărime: 477.75KB (arhivat)
Publicat de: Ioan Botezatu
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Constantin Maria

Cuprins

  1. 1. Aspecte teoretice referitoare la activitatea de transport internaţional de mărfuri alimentare 2
  2. 1.1. Istoria transportului rutier 2
  3. 1.2. Tehnici de realizare a transportului: 3
  4. 1.3. Considerente privind organizarea activităţii de transport 4
  5. 1.4. Recepţia mărfii şi măsurile luate în cazul existenţei unor neconformităţi 5
  6. 1.5. Importanţa economică a transportului de mărfuri alimentare 5
  7. 2. Analiza activităţii de transport internaţional de mărfuri alimentare 11
  8. 2.1. Analiza comparativă a modurilor de transport a mărfurilor alimentare 11
  9. 2.2. Analiza activităţii internaţionale de transport de mărfuri în ultimii ani 13
  10. 3. Asigurarea mărfurilor în transportul internaţional 20
  11. 3.1. Condiţiile de asigurare 21
  12. 3.2. Contractul de asigurare 22
  13. 4. Concluzii. Propuneri 24
  14. 4.1. Criterii şi tendinţe de optimizare eficientă a mijloacelor, rutelor şi modalităţilor de expediţie şi transport internaţional al mărfurilor alimentare de comerţ exterior 24
  15. Anexa nr. 1 26
  16. Anexa nr. 2 27
  17. Bibliografie 28

Extras din proiect

1. Aspecte teoretice referitoare la activitatea de transport internaţional de mărfuri alimentare

1.1. Istoria transportului rutier

Primele drumuri terestre au fost create de oameni care cărau bunuri sau urmăreau adesea urmele vânatului. Drumurile sau cărările erau create în mod natural în punctele cu mare densitate a traficului de oameni. Pe măsură ce au fost domesticite animalele, caii, vitele şi catârii au devenit un element în crearea de drumuri. Odată cu creşterea comerţului, drumurile incipiente erau adesea nivelate şi lărgite pentru a face loc traficului cu tracţiune animală. Mult mai târziu, sania, un cadru de lemn folosit pentru a tracta încărcăturile, a fost inventată. Vehiculele cu roţi trase de animale au fost dezvoltate probabil în Sumer şi în Orientul Apropiat antic în mileniile 4 sau 5 înaintea erei noastre şi s-au răspândit în Europa şi India în mileniul 4 înaintea erei noastre şi in China aproximativ în anul 1200 Î.Hr. Romanii aveau o mare nevoie de drumuri extinse şi bine întreţinute pentru a putea guverna întinsul imperiu creat. Ei au fost cei care au dezvoltat foarte mult drumurile pe tot cuprinsul imperiului mai întâi ca nevoie, strategic pentru uzul trupelor imperiale şi apoi, treptat, şi pentru uzul commercial.

În lumea islamică medievală, au fost construite multe drumuri pe tot cuprinsul Imperiului Arab. Cele mai sofisticate drumuri erau cele din Bagdad-Irak, care erau şi pavate încă din secolul 8 d.Hr. Pavajul era confecţionat din bitum – element care se foloseşte şi actualmente la fabricarea şi turnarea asfaltului modern. Bitumul era extras din petrol, o resursă foarte bogată chiar şi astăzi în regiune. Distilarea petrolului încă din acele vremuri a prevăzut peste secole operaţiile de cracare care mai târziu au dus la fabricarea combustibililor moderni.

În timpul Revoluţiei Industriale, John Loudon McAdam (1756-1836) a proiectat primele autostrăzi moderne, folosind ca material de pavaj un amestec ieftin de pământ şi piatră ( macadam ), şi a ridicat drumurile cu câţiva centimetri mai sus decât terenul înconjurător, permiţând apei să se scurgă de pe suprafaţa drumului. Odata cu dezvoltarea transporturilor cu motor, a crescut nevoia de drumuri întărite cu suprafaţa dură pentru a reduce praful, noroiul şi eroziunea cauzată de ape, pe drumurile urbane sau rurale. Iniţial s-a folosit pietris sau pavaj cu lemn în marile oraşe din vest, şi în primii ani ai secolului XX asfaltul şi betonul au început să fie folosite masiv chiar şi pentru drumurile inter-oraşe.

Istoria modernă a transportului rutier implică şi dezvoltarea noilor vehicole, ca noi modele de vehicole cu tracţiune animală, biciclete, autovehicule cu motor cu ardere internă, camioane, şi în viitorul apropiat vehicole electrice.

1.2. Tehnici de realizare a transportului:

• expedierea exclusivă – contractul este încheiat direct între cel care expediază marfa şi firma de transport. Se poate alege orice modalitate de transport în funcţie de natura mărfii, durata transportului.

• grupajul – aceasta este o tehnică prin care un intermediar numit colector (le groupeur) se interpune între expeditor şi firma de transport formând unităţi de transport complete.

• navlosirea – este închirierea (contract de locaţiune) a unui mijloc pentru o călătorie sau o perioada determinată. Această tehnică este folosită în transporturile maritime internaţionale şi, sub forme specifice, în cele fluviale.

1.3. Considerente privind organizarea activităţii de transport

- costul transportului

- durata transportului

- siguranţa livrărilor

Costul operaţiunilor logistice includ costuri legate de ambalaj, de transport, de asigurare, diverse taxe ce apar, costuri legate de manipularea mărfii, depozitării, costul operaţiunilor vamale, costurile financiare ale imobilizării mărfurilor, durata operaţiunilor, durata transportului, durata formalităţilor vamale. Costul total al operaţiunilor de logistica influenţează competitivitatea produsului exportat. Este un criteriu foarte important îndeosebi în cazul mărfurilor de valoare redusă sau în condiţiile unei pieţe puternic concurenţiale. Exportatorii trebuie să găsească un compromis între interesul lor financiar şi cerinţa clientului de a beneficia de un preţ avantajos, optimizând cantităţile şi ritmul livrării.

Durata operaţiunilor de logistică (transit time) include timpul total necesar pentru tranzitul mărfii de la locul de expediţie la locul de destinaţie. Aceasta include durata transportului, durata de aşteptare (la încărcare, transbordare, descărcare, etc) şi durata formalităţilor vamale.

Siguranţa livrărilor depinde de calitatea prestaţiilor expeditorului, cărăuşului şi a altor participanţi la operaţiunile de logistică. Ea trebuie privită sub două aspecte:

- securitatea mărfurilor, depinde de mai mulţi factori:

- modalitatea şi mijlocul de transport

- modul de pregătire a mărfii pentru livrare (ambalaj, etc)

- modul de realizare a operaţiunilor de manipulare

- securitatea termenelor stabilite pentru livrare, acestea depinzând de:

- modalitatea mijlocului de transport

- numărul de transbordări

- greve

- condiţii climaterice

Preview document

Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 1
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 2
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 3
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 4
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 5
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 6
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 7
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 8
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 9
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 10
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 11
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 12
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 13
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 14
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 15
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 16
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 17
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 18
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 19
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 20
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 21
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 22
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 23
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 24
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 25
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 26
Transportul internațional de mărfuri alimentare - Pagina 27

Conținut arhivă zip

  • Transportul International de Marfuri Alimentare.doc

Alții au mai descărcat și

Îmbunătățirea Activității de Transport și Efectele Acesteia asupra Performanțelor Logisticii de Aprovizionare

INTRODUCERE Termenul de logistică a fost utilizat prima oară în vocabularul militar, în timpul războiului, şi desemna activităţile de...

Incărcarea, descărcarea și transportul mărfurilor

ARGUMENT Lucrarea de fata are drept scop analiza modului de incarcare, descarcare si transport a marfurilor. Pentru aceasta proiectul este...

Transportul Feroviar Internațional

I. IMPORTANŢA TRANSPORTURILOR FEROVIARE INTERNAŢIONALE 1.1 Importanţa transportului feroviar Sistemul de transport feroviar efectuează...

Calculul tehnologic al procesului de transport de mărfuri și pasageri

Calculul tehnologic al procesului de transport de marfuri Datele inițiale: Volumul de transport Q = 230000 tone Perioada de îndeplinire a...

Transportul intern și internațional de persoane

Potentialele de transport persoane ca rezultat al structurii demo-economice Pentru a intelege si organiza transportul urban de persoane trebuie...

Transportul Multimodal

-În acest proiect doresc să va prezint cunoştintele acumulate de-a lungul anilor în materie de TRANSPORT MULTIMODAL având în vedere profilul de...

Navele pe pernă de aer

Ce sunt aeroglisoarele?? Vehicule destinate sa ruleze in apropierea solului sau apei,dar deasupra lor cu ajutorul unei perne de aer. Aceste...

Evoluția transportului aerian

Dezvoltarea aviatiei de transport aerian in Romania apare pe 23 iulie 1919,in cadrul Conferintei de pace de la Paris,N.Titulescu sustine...

Te-ar putea interesa și

Căi de Perfecționare a Serviciilor de Transport Comercial din România

Cuvânt înainte Transporturile, permit punerea în valoare a bogăţiilor naturale sau a resurselor geografice din diferite regiuni sau ţări,...

Particularități ale Transportului Rutier de Mărfuri

CAPITOLUL I INTRODUCERE ÎN MATERIA TRANSPORTULUI RUTIER Alegerea serviciului de transport poate fi o componentă a strategiei de export a unei...

Logistica mărfurilor - SC Aquila Grup SRL

1.Caracterizarea firmei Date de identifcare ale firmei Nume firmă : AQUILA GRUP SRL Sediul : Judeţ Prahova Localiatate : Ploieşti Obiect de...

Investigarea deprecierii unui lot de mărfuri alimentare transportat pe cale rutieră

TRIBUNALUL ARBITRAL AL CURTII DE ARBITRAJ COMERCIAL INTERNATIONAL DE PE LANGA CAMERA DE COMERT SI INDUSTRIE A ROMANIEI, Bd-ul Octavian Goga...

Leasingul și Instituțiile Bancare

Capitolul 1 Aspecte privind leasingul la BRD BRD a fost înfiinţată prin hotărâre de guvern în decembrie 1990 şi înmatriculată în februarie 1991 ca...

Raport de practică - SC Interfarm SRL Botoșani

MOTIVATIA Stagiul de practica a fost sustinut la societatea INTERFARM S.R.L., Botosani , societate cu capital integral privat, infiintata in 1992....

Posibilitatea de creștere a eficienței logistice la SC Frigoexpres SRL

Introducere Acest proiect are drept scop găsirea posibilităților de creștere a eficienței logistice în cadrul firmei. Logistica este managemetul...

Management Strategic - SC CHIR SA

Capitolul 1 Diagnosticarea viabilitatii economice si manageriale a S.C. COMPANIA HOTELIERA INTERCONTINENTAL ROMANIA. S.A. 1.1 Prezentarea generala...

Ai nevoie de altceva?