Transportul International de Marfuri Alimentare

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Aspecte teoretice referitoare la activitatea de transport international de marfuri alimentare 2
1.1. Istoria transportului rutier 2
1.2. Tehnici de realizare a transportului: 3
1.3. Considerente privind organizarea activitatii de transport 4
1.4. Receptia marfii si masurile luate in cazul existentei unor neconformitati 5
1.5. Importanta economica a transportului de marfuri alimentare 5
2. Analiza activitatii de transport international de marfuri alimentare 11
2.1. Analiza comparativa a modurilor de transport a marfurilor alimentare 11
2.2. Analiza activitatii internationale de transport de marfuri in ultimii ani 13
3. Asigurarea marfurilor in transportul international 20
3.1. Conditiile de asigurare 21
3.2. Contractul de asigurare 22
4. Concluzii. Propuneri 24
4.1. Criterii si tendinte de optimizare eficienta a mijloacelor, rutelor si modalitatilor de expeditie si transport international al marfurilor alimentare de comert exterior 24
Anexa nr. 1 26
Anexa nr. 2 27
Bibliografie 28


Extras din proiect Cum descarc?

1. Aspecte teoretice referitoare la activitatea de transport international de marfuri alimentare
1.1. Istoria transportului rutier
Primele drumuri terestre au fost create de oameni care carau bunuri sau urmareau adesea urmele vanatului. Drumurile sau cararile erau create in mod natural in punctele cu mare densitate a traficului de oameni. Pe masura ce au fost domesticite animalele, caii, vitele si catarii au devenit un element in crearea de drumuri. Odata cu cresterea comertului, drumurile incipiente erau adesea nivelate si largite pentru a face loc traficului cu tractiune animala. Mult mai tarziu, sania, un cadru de lemn folosit pentru a tracta incarcaturile, a fost inventata. Vehiculele cu roti trase de animale au fost dezvoltate probabil in Sumer si in Orientul Apropiat antic in mileniile 4 sau 5 inaintea erei noastre si s-au raspandit in Europa si India in mileniul 4 inaintea erei noastre si in China aproximativ in anul 1200 I.Hr. Romanii aveau o mare nevoie de drumuri extinse si bine intretinute pentru a putea guverna intinsul imperiu creat. Ei au fost cei care au dezvoltat foarte mult drumurile pe tot cuprinsul imperiului mai intai ca nevoie, strategic pentru uzul trupelor imperiale si apoi, treptat, si pentru uzul commercial.
In lumea islamica medievala, au fost construite multe drumuri pe tot cuprinsul Imperiului Arab. Cele mai sofisticate drumuri erau cele din Bagdad-Irak, care erau si pavate inca din secolul 8 d.Hr. Pavajul era confectionat din bitum - element care se foloseste si actualmente la fabricarea si turnarea asfaltului modern. Bitumul era extras din petrol, o resursa foarte bogata chiar si astazi in regiune. Distilarea petrolului inca din acele vremuri a prevazut peste secole operatiile de cracare care mai tarziu au dus la fabricarea combustibililor moderni.
In timpul Revolutiei Industriale, John Loudon McAdam (1756-1836) a proiectat primele autostrazi moderne, folosind ca material de pavaj un amestec ieftin de pamant si piatra ( macadam ), si a ridicat drumurile cu cativa centimetri mai sus decat terenul inconjurator, permitand apei sa se scurga de pe suprafata drumului. Odata cu dezvoltarea transporturilor cu motor, a crescut nevoia de drumuri intarite cu suprafata dura pentru a reduce praful, noroiul si eroziunea cauzata de ape, pe drumurile urbane sau rurale. Initial s-a folosit pietris sau pavaj cu lemn in marile orase din vest, si in primii ani ai secolului XX asfaltul si betonul au inceput sa fie folosite masiv chiar si pentru drumurile inter-orase.
Istoria moderna a transportului rutier implica si dezvoltarea noilor vehicole, ca noi modele de vehicole cu tractiune animala, biciclete, autovehicule cu motor cu ardere interna, camioane, si in viitorul apropiat vehicole electrice.
1.2. Tehnici de realizare a transportului: 
o expedierea exclusiva - contractul este incheiat direct intre cel care expediaza marfa si firma de transport. Se poate alege orice modalitate de transport in functie de natura marfii, durata transportului.
o grupajul - aceasta este o tehnica prin care un intermediar numit colector (le groupeur) se interpune intre expeditor si firma de transport formand unitati de transport complete.
o navlosirea - este inchirierea (contract de locatiune) a unui mijloc pentru o calatorie sau o perioada determinata. Aceasta tehnica este folosita in transporturile maritime internationale si, sub forme specifice, in cele fluviale.
1.3. Considerente privind organizarea activitatii de transport
- costul transportului
- durata transportului
- siguranta livrarilor
Costul operatiunilor logistice includ costuri legate de ambalaj, de transport, de asigurare, diverse taxe ce apar, costuri legate de manipularea marfii, depozitarii, costul operatiunilor vamale, costurile financiare ale imobilizarii marfurilor, durata operatiunilor, durata transportului, durata formalitatilor vamale. Costul total al operatiunilor de logistica influenteaza competitivitatea produsului exportat. Este un criteriu foarte important indeosebi in cazul marfurilor de valoare redusa sau in conditiile unei piete puternic concurentiale. Exportatorii trebuie sa gaseasca un compromis intre interesul lor financiar si cerinta clientului de a beneficia de un pret avantajos, optimizand cantitatile si ritmul livrarii. 
Durata operatiunilor de logistica (transit time) include timpul total necesar pentru tranzitul marfii de la locul de expeditie la locul de destinatie. Aceasta include durata transportului, durata de asteptare (la incarcare, transbordare, descarcare, etc) si durata formalitatilor vamale.
Siguranta livrarilor depinde de calitatea prestatiilor expeditorului, carausului si a altor participanti la operatiunile de logistica. Ea trebuie privita sub doua aspecte: 
- securitatea marfurilor, depinde de mai multi factori: 
- modalitatea si mijlocul de transport
- modul de pregatire a marfii pentru livrare (ambalaj, etc)
- modul de realizare a operatiunilor de manipulare
- securitatea termenelor stabilite pentru livrare, acestea depinzand de:
- modalitatea mijlocului de transport
- numarul de transbordari
- greve
- conditii climaterice


Fisiere in arhiva (1):

  • Transportul International de Marfuri Alimentare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!