Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 21 în total
Cuvinte : 5268
Mărime: 61.84KB (arhivat)
Publicat de: Claudiu Pop
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. Cuprins 1
  2. 1. Introducere 2
  3. 1.1. Notiuni introductive referitoare la transporturile speciale 2
  4. 1.2. Caracteristicele marfurilor periculoase transportate 2
  5. 1.3. Codul IMDG – clasificarea marfurilor periculoase 3
  6. 2. Transportul special al hidrocarburilor si produselor petroliere pe apa 5
  7. 2.1. Notiuni generale referitoare la transportul naval 5
  8. 2.2. Caracteristici generale si clasificarea navelor petroliere 6
  9. 2.2.1. Tancurile petroliere 6
  10. 2.2.2. Slepurile – tancuri petroliere 6
  11. 2.2.3. Echipamentele navelor petroliere 7
  12. 3. Incarcarea tancurilor petroliere 8
  13. 3.1. Schimbul de informatii nava – terminal 8
  14. 3.2. Pregatirea navei prentru incarcare 9
  15. 3.3. Incarcarea titeiului 9
  16. 4. Descarcarea tancurilor petroliere 10
  17. 4.1. Acceptarea planului de descarcare 10
  18. 4.2. Inceperea descarcarii 10
  19. 4.3. Transferul de marfa intre nave 11
  20. 4.4 Aruncarea marfii peste bord 12
  21. 5. Curatarea si degresarea tancurilor la navele petroliere 13
  22. 6. Porturile petroliere 14
  23. 7. Dezastre si poluare marina cauzate de transportul naval de hidrocarburi 15
  24. 7.1. Surse si cauze 15
  25. 7.2. Metode de prevenire 16
  26. 7.3. Metode de interventie 17
  27. 7.4. Efectele poluarii 18
  28. 7.4.1. Efectele nocive asupra sanatatii omului 19
  29. Bibliografie 21

Extras din proiect

1. Introducere

1.1. Notiuni introductive referitoare la transporturile speciale

Toate tipurile de tranporturi terestre, acvatice, aeriene sunt considerate ca fiind transporturi clasice. In regiunile unde acestea nu sunt accesibile s au introdus alte mijloace si procedee de transport, care sunt denumite transporturi speciale.

Marfurile periculoase sunt acele substante care prin natura lor fizico chimica pot produce daune personale, materiale sau ale mediului inconjurator.

Transportul international de marfuri periculoase este reglementat de acorduri internationale. Pentru protejarea evenimentelor nedorite au fost elaborate de catre ONU o serie de masuri referitoare la ambalare, manipulare si incarcare a marfurilor precum si folosirea tehnologiilor moderne de transport: containerizare, paletizare si pachetizare. Transportul in siguranta a marfurilor periculoase este realizata prin respectarea acestor norme internationale.

Codul IMDG este un document care sta la baza schimburilor internationale de marfuri periculoase si da informatii referitoare la clasificarea acestora, documentele de transport, ambalarea, etichetarea, stivuirea, separarea si masuri de urgenta care se impun la transportul marfurilor periculoase.

Producatorii marfurilor periculoase, cei care efectueaza ambalarea si incarcatorii trebuie sa fie indrumati de sfaturile date de cod referitor la terminologia, ambalarea si etichetarea marfurilor periculoase. Serviciul de transport de la producator la nava trebuie sa adopte sau cel putin sa recunoasca prevederile referitoare la clasificare si etichetare. Autoritatile portuare pot folosi informatiile din IMDG pentru a asigura o separare corespunzatoare in zonele de incarcare/descarcare.

1.2. Caracteristicele marfurilor periculoase transportate

Substantele periculoase in functie de gradul de pericol, pe baza proprietatilor lor intrinseci, se pot clasifica:

a) Substante si preparate explozive: sunt substantele care in lipsa oxigenului din atmosfera au efect exotermic producand emisii de gaze ce pot avea ca rezultat o deflagratie rapida.

b) Substante si preparate oxidante: sunt substante care in contactul altor substante au o reactie puternic exoterma.

c) Substante si preparate extrem de inflamabile: sunt substante usor inflamabile, care se pot aprinde la contactul cu aerul la temperatura si presiunea mediului ambinat.

d) Substante si preparate inflamabile: sunt substante cu un punct de aprindere scazut.

e) Substante si preparate toxice: sunt substante care pot produce moarte sau afectiuni cronice in urma inhalarii, indigestiei sau a penetrarii cutanate.

f) Substante si preparate nocive: sunt substantele care prin inhalare, indigestie sau penetrare cutanata pot cauza moartea sau afectiuni cronice.

g) Substante si preparate corozive: sunt substante care au efect distructiv asupra tesuturilor vii daca vin in contact cu acestea.

h) Substante si preparate iritante: sunt substantele care in urma contactului cu pielea ori cu mucoasele pot avea ca efect reactii inflamatorii.

i) Substante si preparate sensibilizante: sunt substantele care produc in urma inhalarii reactii de hipersenzibilizare.

j) Substante si preparate cancerigene: sunt substante care produc aparitia afectiunilor cancerigene ori cresc incidenta acestora in urma inhalarii, indigestiei sau penetrarii cutanate.

k) Substante si preparate mutagenice: sunt substante care inhalate,in urma indigestie sau a penetrarii cutanate au ca efect anomalii genetice sau pot creste frecventa acestora.

l) Substante si preparate periculoase pentru mediul inconjurator: sunt substante care odata ajunse in mediul inconjurator prezinta un risc imediat sau in timp pentru componentele acestuia.

In urma utilizarii substantelor/preparatelor chimice pot sa apara efecte asupra sanatatii umane, ce pot fi clasificare in:

- Efecte letale acute

- Efecte grave, ca urmare a expunerii repetate sau prelungite

- Efecte sensibilizante

- Efecte ireversibile neletale, in urma unei singure expuneri

- Efecte corozive, iritante

- Efecte cancerigene, mutagene ,toxice pentru reproducere

Preview document

Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 1
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 2
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 3
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 4
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 5
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 6
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 7
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 8
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 9
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 10
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 11
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 12
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 13
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 14
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 15
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 16
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 17
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 18
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 19
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 20
Transportul Naval al Hidrocarburilor și Produselor Petroliere - Pagina 21

Conținut arhivă zip

  • Transportul Naval al Hidrocarburilor si Produselor Petroliere.doc

Alții au mai descărcat și

Concepte privind operațiunile legate de transportul - depozitarea transferul și predarea substanțelor cu statut special

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE Avântul economic înregistrat de societatea umană în ultima perioadă a implicat o creştere fără precedent a comerţului...

Transportul naval, rutier și feroviar al mărfurilor periculoase

Introducere În această lucrare sunt expuse cîteva din cele mai importante elemente privind mărfurile periculoase, segment deosebit de problematic...

Aspecte generale privind mentenanța aeronavelor dintr-o companie de transport civil

Introducere Sfârşitul anilor ’70 a fost teatrul unei mini-revoluţii industriale. Până atunci, era suficientă întreţinerea echipamentelor...

Planificarea Voiajului

CAPITOLUL I Nava petrolier 150.000 tdw. Caracteristici tehnice. 1.1 Tancurile petroliere – nave specializate pentru transportul hidrocarburilor...

Distribuția mărfurilor periculoase în contextul sistemului logistic integrat

1. Marfuri periculoase – Notiuni generale Marfurile periculoase-dangerous goods- sunt marfurile care prin natura lor pot produce avarii celorlalte...

Particularități în Transportul Mărfurilor Periculoase

ARGUMENT Obiectul activităţii de transport îl constituie deplasarea în spaţiu a călătorilor şi mărfurilor. Însă nu toate deplasările în spaţiu...

Proiect logistică SC Megadeth SRL

I. Prezentarea firmei 1. Aspecte generale – localizare, inființare, organizare, obiect de activitate Firma Sc. Megadeth Impex Srl a fost...

Transporturi de Persoane

CAP.1 INTRODUCERE Multa vreme omul a folosit pentru deplasare si pentru transportul greutatilor animalele pe care le domesticise.Taind copacii...

Te-ar putea interesa și

Securitatea la Incendiu a Danelor Petroliere

REZUMAT Lucrarea de licenţă intitulată „Securitatea la incendiu a danelor petroliere” cuprinde informaţii referitoare la instalațiile de...

Aspecte privind evoluția calității apei mării în zona Mamaia Nord - Constanța cu ajutorul multiparametrului PCD 6500

Capitolul I Noțiuni introductive 1.1 Marea Neagră- Generalități Conform definiției lansate de Biroul Hidrografic Internațional în anul 1952,...

Strategii și politici de combatere a poluării și protejare a mediului studiu de caz realizat în zona protejată Delta Dunării

Capitolul I – Prezentarea generală a zonei Delta Dunării I.1. Generalități Pornind de la nevoia asigurării unor condiţii reale pentru dezvoltarea...

Surse de poluare a apei și modul de dispersie al poluanților

Argument Apa, aerul si solul constituienti ai biosferei sunt cunoscuti sub denumirea de factori de mdiu. Cunoasterea conditiilor de viata din...

Accidentele navale - poluarea resurselor de apă

Transportul naval ca unul din cele mai vechi sisteme de transport, a aparut si s-a dezvoltat vertiginos datorita avantajelor pe care le are in...

Transportul feroviar de petrol și mărfuri derivate

Cap. 1 Istoricul căilor ferate Calea ferată a luat naştere în cursul primei jumătăţi a secolului al XIX lea. La începutul secolului următor, ea...

Poluarea Apelor Continentale

Astfel, poloarea apei reprezinta alterarea calitatilor ei fizice, chimice si biologice si este produsa direct sau indirect in modul natural sau...

Poluarea apei în Bistrița

ARGUMENT JUSTIFIVATIV Desi există o enormă cantitate de apă, la nivel mondial, din fiecare patru oameni, trei nu au apă suficientă sau, dacă au,...

Ai nevoie de altceva?