Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 38 în total
Cuvinte : 9843
Mărime: 2.91MB (arhivat)
Publicat de: Iustinian Sandor
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Nicolae Ioan
Universitatea Transilvania Braşov Facultatea de Alimentaţie şi Turism Inginerie şi management în alimentaţie publică şi agroturism

Cuprins

  1. INTRODUCERE 2
  2. SCURT ISTORIC 5
  3. 1. TIPURI DE NAVE MICI 7
  4. 1.1.Tipurile principale de nave mici şi forţele de sustentaţie 7
  5. 1.2. Nave propulsate cu motoare 9
  6. 2. Tendinţa actuală şi perspectivele proiectării navelor de transport, de mare viteză 14
  7. 3. VELIERE 21
  8. 3.1. Clasificarea velierelor 22
  9. 4. IAHTURILE 26
  10. 4.1 Date generale 26
  11. 4.2 Clasificarea iahturilor 28
  12. 5. IAHTUL DE CROAZIERĂ 32
  13. 5.1 Iatul Pershing 88’ 32
  14. 5.2 Iahutri de lux 35
  15. CONCUZII 36
  16. BIBLIOGRAFIE 37

Extras din proiect

INTRODUCERE

Mijloacele de transport folosesc la transportul persoanelor şi a mărfurilor la distanţă. Acestea se pot se pot împărţi în trei categorii principale: terestre, navale, aeriene.

Transporturile navale pot fi maritime şi fluviale. Se poate defini nava ca fiind un bun mobil ce este supusă transcrierii într-un registru public şi reprezintă un mijlocul de navigaţie utilizat pentru realizarea activităţii de transport şi a altor servicii pe apă ce poate fi clasificat pe categorii şi tipuri de nave.

Prima călătorie în jurul lumii a fost făcută de Fernando de Magellan, în 1519, cu o flotă de 5 corăbii. Ea a durat aproape trei ani şi a făcut dovada că Pământul este sferic. Cu aproape un secol în urmă, cele mai rapide vase cu pânze erau cliperele. Ele puteau traversa Atlanticul în douăsprezece zile.

Cea mai mare navă din lume este petrolierul gigant Seawise Giant, al cărui tonaj este de 564 739 t. Cel mai mare pachebot este Norway, lung de 315 m.

În funcţie de necesităţile de transport, există o mare varietate de nave, pentru pasageri, transport marfa, ori utilitare, cu mijloace de propulsie diferite şi gabarit extrem de diferit. Nava special destinată transportului de călători, colete şi scrisori sau orice altă navă care transporta mai mult de 12 călători este denumită nava de pasageri.

Încă din cele mai îndepărtate timpuri, oamenii au fost atraşi de regiunile scăldate de apele râurilor, fluviilor şi mărilor care asigurau o sursă de hrană sigură. Începuturile navigaţiei au fost timide, iar evoluţia ei lentă. Datele documentare existente permit urmărirea istoriei dezvoltării construcţiilor navale, începând din al treilea mileniu, istorie care începe din centrele culturale ale Mării Mediterane şi din nordul Europei.

Construcţiile navale şi navigaţia cunosc un avânt deosebit în perioada expediţiilor maritime, de la sfârşitul secolului al XV-lea până la mijlocul secolului al XVIII-lea. Portughezii şi spaniolii sunt creatorii navelor cu vela, denumite caravele, cu care au întreprins cele mai îndrăzneţe misiuni ce au condus la o serie de descoperiri geografice.

Inventarea maşinii cu abur, în primele decenii ale secolului XIX, a produs o revoluţie în domeniul construcţiilor navale. Primul care a găsit soluţia satisfăcătoare a folosirii aburului ca mijloc de propulsie a navei a fost Robert Fulton, care În 1807 realizează vaporul cu zbaturi „Clermont”. Între 1860 şi 1870 zbaturile sunt înlocuite complet de către elice, la toate navele maritime, perioada care coincide cu deschiderea Canalului Suez. De atunci şi până la deschiderea canalului Panama se înregistrează progrese continue atât în construcţia corpului, cât şi în construcţia maşinilor.

Corpul navei este construit acum complet din oţel, maşinile cu abur cu piston sunt înlocuite prin turbine, iar mai apoi prin motoare cu ardere internă. Motorul diesel, introdus iniţial ca maşina de propulsie la navele mici, prin perfecţionare, a devenit principala maşină pentru propulsia navelor. Aceasta face posibil ca navele să realizeze viteze mari, fiind dotate cu motoare puternice, cu consum specific redus de combustibil.

Perspectivele de viitor pe plan mondial în construcţiile navale sunt legate de posibilitatea înlocuirii motoarelor diesel prin turbine cu gaze şi de utilizare a reactoarelor nucleare pentru propulsia navelor, spărgătorul de gheaţă sovietic Lenin, fiind prima navă cu propulsie nucleară. Secolul nostru se caracterizează în domeniul construcţiilor navale printr-o tendinţă spre gigantism, cum este de altfel şi pasagerul Mary Queen a II-a, o adevărată insulă cu elice.

Prima ambarcaţiune utilizată de om a fost trunchiul de copac, propulsat iniţial cu ajutorul palmelor. Prin alăturarea mai multor trunchiuri de copac s-au obţinut plutele, mai stabile şi mai încăpătoare. Caiacul, una din primele ambarcaţiuni puntate, era construit din piele întinsă pe o osatură alcătuită din fanoane de balenă, ulterior învelişul şi osatura fiind executate din lemn. Canoia era construită din coajă de mesteacăn cusută cu rădăcini de conifere fierte în prealabil în apă şi întinsă pe o osatură rigidă executată din lemn, propulsia fiind realizată cu ajutorul unei rame scurte, denumită pagae.

Începând cu secolul al XVII-lea evoluţia construcţiilor navale conduce la apariţia navelor de linie pentru necesităţile militare ale puterilor maritime. Pentru transmiterea ordinelor şi menţinerea legăturii între navele de linie se conturează ca un tip de navă velier bine definit.

În flotele de război au apărut şi alte tipuri de veliere de dimensiuni şi puteri reduse (din rândul cărora se menţionează bricul, care este o navă cu două catarge, prevăzută cu vele pătrate şi cu bompres), brigantina, incendiatoarele, bombardierele, etc.

Odată cu lansarea la apă la Baltimore în anul 1832 a navei „Ann McKim”, se conturează caracteristicile celui mai rapid tip de velier, adică cliperul. Cliperele foloseau o bogată velatură mixtă, velele pătrate fiind completate cu vele triunghiulare, denumite focuri.

Apariţia motorului cu ardere internă şi apoi a turbinei cu gaze a reţinut atenţia constructorilor năvali, care le vor utiliza din ce în ce mai frecvent, spaţiul mult redus ocupat de combustibilul lichid avantajând considerabil creşterea capacităţii de transport. În această etapă intervine o specializare mai accentuată a navelor, o diferenţiere vizibilă între navele destinate navigaţiei maritime şi a celei pe apele interioare.

Navele pentru transportul de mărfuri cunosc în prezent o specializare accentuată care le condiţionează dimensiunile principale, dotările cu instalaţii şi mecanisme, amenajările, etc. Ele alcătuiesc majoritatea ambarcaţiunilor care navigează pe apele globului pământesc

Preview document

Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 1
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 2
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 3
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 4
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 5
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 6
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 7
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 8
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 9
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 10
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 11
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 12
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 13
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 14
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 15
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 16
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 17
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 18
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 19
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 20
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 21
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 22
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 23
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 24
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 25
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 26
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 27
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 28
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 29
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 30
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 31
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 32
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 33
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 34
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 35
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 36
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 37
Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul - Pagina 38

Conținut arhivă zip

  • Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul.doc

Alții au mai descărcat și

Proiectarea voiajului unei nave port-container de 5400 teu pe ruta San Diego - Melbourne (Australia). studiul rentabilității tehnico-economice a voiajului pentru transportul a 5200 containere

INTRODUCERE Dezvoltarea traficului containerizat În ceea ce priveşte transportul mărfurilor uscate în general, în perioada 2000-2004 acesta a...

Transportul Feroviar

1.Introducere 1.1.Dezvoltarea economică Dezvoltarea economică a unei tări, economiei mondiale ȋn general, este de neconceput fără transporturi....

Transportul Naval Porturile

Sistemul transporturilor in tara noastra, cuprinde transportul feroviar, rutier, naval, aerian, prin conducte magistrale, in interdependenta...

Transportul naval - generalități

Transportul naval ca unul din cele mai vechi sisteme de transport, a aparut si s-a dezvoltat vertiginos datorita avantajelor pe care le are in...

Oraganizarea Sistemului de Transport Aerian

ORGANIZAREA SISTEMULUI DE TRANSPORT AERIAN Transportul se referă la deplasarea de la un loc la altul a persoanelor precum și a bunurilor,...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Nava Comercială

1. NAVELE CA MIJLOC DE TRANSPORT AL MĂRFURILOR Evolutia , conditiile si caracteristicile specifice transportului maritim modern au determinat si...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Ai nevoie de altceva?