Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 2
SCURT ISTORIC 5
1. TIPURI DE NAVE MICI 7
1.1.Tipurile principale de nave mici si fortele de sustentatie 7
1.2. Nave propulsate cu motoare 9
2. Tendinta actuala si perspectivele proiectarii navelor de transport, de mare viteza 14
3. VELIERE 21
3.1. Clasificarea velierelor 22
4. IAHTURILE 26
4.1 Date generale 26
4.2 Clasificarea iahturilor 28
5. IAHTUL DE CROAZIERA 32
5.1 Iatul Pershing 88' 32
5.2 Iahutri de lux 35
CONCUZII 36
BIBLIOGRAFIE 37


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Mijloacele de transport folosesc la transportul persoanelor si a marfurilor la distanta. Acestea se pot se pot imparti in trei categorii principale: terestre, navale, aeriene.
Transporturile navale pot fi maritime si fluviale. Se poate defini nava ca fiind un bun mobil ce este supusa transcrierii intr-un registru public si reprezinta un mijlocul de navigatie utilizat pentru realizarea activitatii de transport si a altor servicii pe apa ce poate fi clasificat pe categorii si tipuri de nave.
Prima calatorie in jurul lumii a fost facuta de Fernando de Magellan, in 1519, cu o flota de 5 corabii. Ea a durat aproape trei ani si a facut dovada ca Pamantul este sferic. Cu aproape un secol in urma, cele mai rapide vase cu panze erau cliperele. Ele puteau traversa Atlanticul in douasprezece zile. 
Cea mai mare nava din lume este petrolierul gigant Seawise Giant, al carui tonaj este de 564 739 t. Cel mai mare pachebot este Norway, lung de 315 m. 
In functie de necesitatile de transport, exista o mare varietate de nave, pentru pasageri, transport marfa, ori utilitare, cu mijloace de propulsie diferite si gabarit extrem de diferit. Nava special destinata transportului de calatori, colete si scrisori sau orice alta nava care transporta mai mult de 12 calatori este denumita nava de pasageri.
Inca din cele mai indepartate timpuri, oamenii au fost atrasi de regiunile scaldate de apele raurilor, fluviilor si marilor care asigurau o sursa de hrana sigura. Inceputurile navigatiei au fost timide, iar evolutia ei lenta. Datele documentare existente permit urmarirea istoriei dezvoltarii constructiilor navale, incepand din al treilea mileniu, istorie care incepe din centrele culturale ale Marii Mediterane si din nordul Europei.
Constructiile navale si navigatia cunosc un avant deosebit in perioada expeditiilor maritime, de la sfarsitul secolului al XV-lea pana la mijlocul secolului al XVIII-lea. Portughezii si spaniolii sunt creatorii navelor cu vela, denumite caravele, cu care au intreprins cele mai indraznete misiuni ce au condus la o serie de descoperiri geografice.
Inventarea masinii cu abur, in primele decenii ale secolului XIX, a produs o revolutie in domeniul constructiilor navale. Primul care a gasit solutia satisfacatoare a folosirii aburului ca mijloc de propulsie a navei a fost Robert Fulton, care In 1807 realizeaza vaporul cu zbaturi ,,Clermont". Intre 1860 si 1870 zbaturile sunt inlocuite complet de catre elice, la toate navele maritime, perioada care coincide cu deschiderea Canalului Suez. De atunci si pana la deschiderea canalului Panama se inregistreaza progrese continue atat in constructia corpului, cat si in constructia masinilor.
Corpul navei este construit acum complet din otel, masinile cu abur cu piston sunt inlocuite prin turbine, iar mai apoi prin motoare cu ardere interna. Motorul diesel, introdus initial ca masina de propulsie la navele mici, prin perfectionare, a devenit principala masina pentru propulsia navelor. Aceasta face posibil ca navele sa realizeze viteze mari, fiind dotate cu motoare puternice, cu consum specific redus de combustibil.
Perspectivele de viitor pe plan mondial in constructiile navale sunt legate de posibilitatea inlocuirii motoarelor diesel prin turbine cu gaze si de utilizare a reactoarelor nucleare pentru propulsia navelor, spargatorul de gheata sovietic Lenin, fiind prima nava cu propulsie nucleara. Secolul nostru se caracterizeaza in domeniul constructiilor navale printr-o tendinta spre gigantism, cum este de altfel si pasagerul Mary Queen a II-a, o adevarata insula cu elice.
Prima ambarcatiune utilizata de om a fost trunchiul de copac, propulsat initial cu ajutorul palmelor. Prin alaturarea mai multor trunchiuri de copac s-au obtinut plutele, mai stabile si mai incapatoare. Caiacul, una din primele ambarcatiuni puntate, era construit din piele intinsa pe o osatura alcatuita din fanoane de balena, ulterior invelisul si osatura fiind executate din lemn. Canoia era construita din coaja de mesteacan cusuta cu radacini de conifere fierte in prealabil in apa si intinsa pe o osatura rigida executata din lemn, propulsia fiind realizata cu ajutorul unei rame scurte, denumita pagae.
Incepand cu secolul al XVII-lea evolutia constructiilor navale conduce la aparitia navelor de linie pentru necesitatile militare ale puterilor maritime. Pentru transmiterea ordinelor si mentinerea legaturii intre navele de linie se contureaza ca un tip de nava velier bine definit.
In flotele de razboi au aparut si alte tipuri de veliere de dimensiuni si puteri reduse (din randul carora se mentioneaza bricul, care este o nava cu doua catarge, prevazuta cu vele patrate si cu bompres), brigantina, incendiatoarele, bombardierele, etc. 
Odata cu lansarea la apa la Baltimore in anul 1832 a navei ,,Ann McKim", se contureaza caracteristicile celui mai rapid tip de velier, adica cliperul. Cliperele foloseau o bogata velatura mixta, velele patrate fiind completate cu vele triunghiulare, denumite focuri.
Aparitia motorului cu ardere interna si apoi a turbinei cu gaze a retinut atentia constructorilor navali, care le vor utiliza din ce in ce mai frecvent, spatiul mult redus ocupat de combustibilul lichid avantajand considerabil cresterea capacitatii de transport. In aceasta etapa intervine o specializare mai accentuata a navelor, o diferentiere vizibila intre navele destinate navigatiei maritime si a celei pe apele interioare.
Navele pentru transportul de marfuri cunosc in prezent o specializare accentuata care le conditioneaza dimensiunile principale, dotarile cu instalatii si mecanisme, amenajarile, etc. Ele alcatuiesc majoritatea ambarcatiunilor care navigeaza pe apele globului pamantesc


Fisiere in arhiva (1):

  • Transportul Naval - Nave Mici - Iahtul.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!