Cuprins
- PROIECT
- • I TEMA:
- PROIECTAREA UNUI SISTEM DE TRANSPORT FLUIDE DE LA SONDA LA RAFINARIE
- • II CONTINUT:
- Introducere 3
- Capitolul 1. Calculul hidraulic al conductei de alimentare cu apa; alegerea pompelor..9
- Capitolul 2. Calculul hidraulic al conductelor de amestec (sonda - parc) 13
- Capitolul 3. Calculul hidraulic al conductei de evacuare a gazelor 17
- Capitolul 4. Determinarea programului optim de evacuare a titeiului de la parcurile de
- separare (pe considerente energetice) 21
- Capitolul 5. Bilantul termic al depozitului central 50
- Capitolul 6. Proiectarea conductei de transport de la depozitul central la rafinarie 54
- 6.1. Calculul hidraulic
- 6.2. Calculul termic
- 6.3. Calulul mecanic
- Concluzii 61
- Bibliografie 62
Extras din proiect
INTRODUCERE
Colectarea, transportul şi depozitarea petrolului brut, a produselor petroliere şi a gazelor, constituie o activitate de mare importanta prin care se asigura alimentarea cu materie prima a rafinariilor sau a combinatelor petrochimice precum şi distribuirea produselor finite ale acestora catre beneficiari.
Activitatea de colectare are drept scop economic acumularea produselor de titei brut a mai multor sonde. Din punct de vedere tehnic, acesta se realizeaza prin intermediul conductelor de legatura dintre sondele productive şi parcul de separatoare şi rezervoare.
Activitatea de depozitare raspude cerintelor tehnico – economice de acumulare şi pastrare a produselor petroliere în spatii special amenajate în vederea transportului sau distribuirii catre beneficiar. Din punct de vedere tehnic aceasta se realizeaza prin intermediul rezervoarelor de acumulare de diferite capacitati.
Transportul produselor petroliere reprezinta activitatea economica cu ponderea cea mai mare in cadrul general amintit, având drept scop economic deplasarea produselor petroliere şi a gazelor asigurând legatura dintre producatori şi consumatori. Alegerea modalitatilor de efectuare a transportului se face pe baza unui studiu tehnico – economic care are în vedere în primul rând costul total al transportului precum şi volumul total de transport.
Transportul prin conducta reprezinta o serie de avantaje: continuitate şi regularitate în transport, capacitate mare de transport, posibilitate mare de automatizare, fiabilitate în exploatare, cost redus la capacitati mari de transport în raport cu alte mijloace. Totuşi, transportul prin conducte necesita un efort financiar mare din punct de vedere al investitiilor care trebuiesc justificate economic.
Obiectul disciplinei consta în studiul legilor care guverneaza produsele de transport şi depozitare a hidrocarburilor fluide sau în drumul lor între producator şi consumator, în vederea cunoaşterii metodologiei de proiectare şi exploatare în conditii optime a instalatiilor de transport.
Datorita necesarului tot mai ridicat de combustibil în viata economica şi industriala a întregii omeniri, transportul hidrocarburilor are pentru viata economica aceeaşi importanta pe care o are sistemul circulator pentru organismul uman.
1. TEMA PROIECTULUI
În cadrul unei brigazi de productie petroliera pe un câmp petrolier se extind x sonde care se racordeaza la un parc de separatoare nou. Productia acestui parc este transportata la depozitul central (DC) împreuna cu productia a înca patru parcuri conform schemei:
Q2, z2
Q4, z4
x1 x2 xn
L2 L4 zDC
La L1A B LCD D LDE E
A LAB LBC C
za, qa Q1, z1 L5
L3 Lt
p1î p1 m p1j
Lg Q5, z5
p2î
p2m Q3, z3
p2j
unde notatiile au urmãtoarea semnificatie:
P1, P5 - parcuri de sonde;
La - lungimea conductei de apã;
qa - debitul sursei de apã;
za - cota topograficã a sursei de apã;
Lij - lungimea conductei pe portiunea ij;
Lt - lungimea conductei de transport titei între depozitul central si
rafinãrie;
Lg - lungimea conductei de gaze;
pî, pm, pj – presiune înaltă, medie, joasă;
DC - depozit central;
R - rafinãrie;
zi - cotele topografice ale parcurilor i, i = 1 5;
SA - sursa de apã;
Qi - debitele de titei de la parcurile Pi.
III. DATE CUNOSCUTE:
III.1. Schema sistemului de transport
III.2. Cote topografice IIII.3. Lungimea conductelor [km]
zS = 295 m;
zSA = 290 m;
z1 = 300 m;
z2 = 170 m;
z3 = 180 m;
z4 = 190 m;
z5 = 210 m;
zA = 160 m;
zB = 175 m;
zC = 160 m;
zD = 180 m;
zE = 160 m;
zR = 180 m;
n=7
La = (10 +0,1 •n)=10.7 km=10700m
Lam = (1,5 +0,1 •n)=2.2km=2200 m
L1A = (4,4 +0,1 •n)=5.1 km=5100 m
LAB = (2,8 +0,1 •n)=3.5 km=3500 m
LBC = (3,2 +0,1 •n)=3.9 km=3900 m
LCD = (5,5 +0,1 •n)=6.2 km=6200 m
LDE = (3,85 +0,1 •n)=4.55 km=4550 m
L2 = (1,1 +0,1 •n)=1.8 km=1800 m
L3 = (1,8 +0,1 •n)=2.5 km=2500 m
L4 = (0,7 +0,1 •n)=1.4 km=1400 m
L5 = (3,4 +0,1 •n)=4.1 km=4100 m
Lî = (62 +0,1 •n)=62.7 km=62700 m
Lg = (1,2 +0,1 •n)=1.9 km=1900 m.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Transportul si Depozitarea Hidrocarburilor.docx