Cuprins
- Introducere privind transporturile aeriene de călători 1
- I Modele de business practicate de către companiile aeriene 10
- I.1. Cursele regulate tradiţionale 10
- I.2. Cursele low-cost 13
- I.3. Cursele charter 15
- II Ticketingul 20
- II.1 Biletul de avion 26
- III Tarifele biletelor de avion 30
- IV Planul de regularizare și plată 38
- Webografie
Extras din proiect
Introducere privind transporturile aeriene de călători
1. Locul transporturilor aeriene în turism
2. Infrastructura
3. Navigatia aeriană şi serviciile de control a traficului
4. Convenţii şi instituţii internaţionale privind transportul aerian
Fig 1
1. Locul transporturilor aeriene în turism
Transporturile aeriene reprezintă cea mai dinamică forma de transport, evoluţia acestora punându-şi putenic amprenta asupra dezvoltarii turismului, atât a celui de plăcere (leisure) cât şi a celui de afaceri.
Această evoluţie este rezultatul:
- dezvoltarii extraordinare a tehnologiei aeronautice şi în special dezvoltarea avionului cu reactive ceea ce a făcut zborurile cu avionul să devină:
- mai confortabile
- mai sigure
- mai ieftine
- politicii comerciale a companiilor aeriene concretizate în reducerea tarifelor de zbor şi creşterea coeficientului de ocupare a aeronavelor
De ex. introducerea unor tehnici variate de stabilire a preturilor: vânzări in avans (Advance Purchase Excursion - APEX); programe de zbor frecvent (frequent flyer) prin care pasagerii benefiaciaza de mile gratuite adiţionale în transport, în funcţie de distanţa parcursă,acumulată cu un transportator.
- introducerea în sistemele charter a aeronavelor
- apariţia și dezvoltarea curselor low-cost
2. Infrastructura
Principalele componente ale infrastructurii transportului aerian sunt:
- AERONAVELE şi
- AEROPORTURILE.
Avioanele - se clasifica după mai multe criterii; dintre acestea distanţa de crozieră şi capacitatea sunt cele mai importante :
- de lung curier – sunt aparate de mare capacitate cu o rază de acţiune de 9000-14000 km şi o capacitate de 240-569 de locuri, viteza este în medie de 900 km/oră Ex. Boeing 747,777, Airbus A 330, A 340 şi Mc Donnell-Duglas DC 10
- de curier mediu - aparate cu o independenţă de zbor de 5000 - 9000 km, o capacitate de 150-250 de locuri şi o viteza medie de 900 km/oră Ex. Boeing 767, Airbus A 320, Concorde ; au de obicei două clase
- de scurt - mediu curier - aparate de mai mică capacitate cu o rază de acţiune de 3000-5000 km şi o capacitate de 100-200 de personae , au adesea o singură clasă Ex. Boeing 727,737, 757, Airbus A 319, A 321
- de scurt curier - sunt avioane cu reacţie sau cu elice cu o distanţă de acţiune limitată la 300 km: de ex: ATR 42, ATR 72, Fokker, Dornier+Faurchild
Cele două tipuri de avioane- Boeing şi - Airbus –realizeaza cea mai mare parte a avioanelor în circulatie (aproximativ 45 % din piaţă fiecare)
Preview document
Conținut arhivă zip
- Transporturile Aeriene de Calatori.doc