Cuprins
- 1. PREGATIREA MARFII PENTRU EXPORT
- 2. INTOCMIREA SETULUI DE DOCUMENTE NECESARE
- 3.CONTRACTAREA EXPEDITORULUI INTERNATIONAL
- 4. INCHEIEREA DE CATRE EXPEDITOR A CONTRACTULUI DE TRANSPORT
- 5. PRELUAREA MARFII DE CATRE EXPEDITOR IN VEDEREA TRANSPORTULUI / EXPEDITIEI ACESTEIA
- 6. VANZAREA MARFURILOR.DOCUMENTE INTOCMITE
- 7. DEPUNEREA SETULUI DE DOCUMENTE PENTRU PLATA EXPORTULUI, CONFORM MODALITATII DE PLATA PREVAZUTE IN CONTRACTUL EXTERN. EFECTUAREA PLATII.
Extras din proiect
PREGATIREA MARFII PENTRU EXPORT
Activitatea de export implica acordarea unei atentii deosebite aspectului calitativ al produselor ce urmeaza a fi exportate.Una dintre cele mai importante cerinte ale desfasurarii exportului este asigurarea calitatii produselor, corespunzatoare standardelor internationale.Din acest motiv un rol deosebit de important il are controlul calitativ al produselor destinate exportului.
Este de remarcat faptul ca in cadrul SOARA produsele realizate pentru export au o singura calitate, calitate care trebuie indeplinita pana la cel mai mic detaliu. Pregatirea marfii pentru export incepe in cadrul sectiei de ambalare, unde exista un compartiment de control calitativ care verifica calitatea fiecarui produs in parte , precum si calitatea ambalarii.Ambalarea produselor se face in cutii de carton, cutii individuale pentru fiecare pereche de pantofi.Dupa ambalarea pantofilor in cutii, aceste cutii individuale sunt ambulate in cutii collective ce contin 6-10 cutii individuale.Este evitata pe cat posibil incarcarea unor sortimente diferite pe acelasi palet, urmarind pe de o parte usurarea activitatii de evidentiere in gestiune a produselor , precum si identificarea cu o mai mare usurinta a produselor dorite de catre cumparatori.Aceasta situatie apare datorita conditiilor speciale de transport , cand produsele avand destinatii diferite sunt incarcate in acelasi mijloc de transport urmarindu-se reducerea costurilor externe.
Dupa ambalare, cutiile individuale si cele colective sunt etichetate, precizandu-se numele producatorului,precum si numarul perechilor de pantofi ce se gasesc intr-o cutie colectiva.
Dupa ce produsele au fost paletate , ele sunt predate in gestiunea sectiei “Depozite – Finite”.Fiecare palet este insotit de un “Bon insotire marfa” pe care sunt trecute numele beneficiarului, numarul de bucati paletate, codul produselor si greutatea acestora.Sectia “Ambalare” intocmeste o “Nota de predare” pe care o transmite sectiei “Depozit” unde este completata cu codul fiecarui produs in parte, cod care este preluat din “Planul de productie la export “ pentru luna respectiva.
Nota de predare se intocmeste in trei exemplare :
- unul pentru evidentierea gradului de realizare a planului;
- unul pentru Oficiul de Calcul , pentru a fi introduse datele in calculator;
- unul la sectorul “Depozitare”, pentru a fi evidentiate in gestiunea sectiei.
Datele din “Nota de Predare” se inregistreaza in Fisele de magazie care sunt inregistrate analitic pentru fiecare firma-beneficiar .Cifrele din “Nota de Predare “ trebuie sa corespunda cu cele din fisele de magazie. Astfel, sumele la intrarea in “Depozit” trebuie sa fie egale cu cele la iesire de la sectia “Ambalare”, deoarece se realizeaza verificarea corectitudini acestor cifre.
In conformitate cu clauzele contractuale, cumparatorul va putea refuza marfa daca aceasta nu corespunde conditiilor de calitate stabilite.Vanzatorul nu va fi responsabil pentru deteriorarile aparute in timpul expedieri marfii sau cu ocazia descarcarii la destinatie.
Bazandu-se pe contract, vanzatorul se obliga sa comunice telegrafic cumparatorului, in termen de 48 de ore de la data livrarii, datele referitoare la cantitatea marfii livrate,greutatea si volumul acesteia, data livrarii, numarul de inmatriculare a masinilor care transporta marfa.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Derularea Operatiunilor de Export.doc