Internaționalizarea firmei UCM Reșita

Proiect
7/10 (4 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 52 în total
Cuvinte : 10307
Mărime: 103.49KB (arhivat)
Publicat de: Iosefina Crăciun
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Vasile Isan
Prezentul proiect este despre metodele si piata tinta in scopul internationalizarii firmei UCM Resita. Proiectul a fost prezentat in cadrul Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor, Iasi si a obtinut nota 10.

Cuprins

  1. REZUMAT……1
  2. CAPITOLUL I Descrierea firmei……4
  3. CAPITOLUL II Produse si servicii……..9
  4. CAPITOLUL III Piata internationala vizata….17
  5. CAPITOLUL IV Piata tinta…….44
  6. CAPITOLUL V Strategii de intrare pe piata….47
  7. BIBLIOGRAFIE50

Extras din proiect

REZUMAT

Prezenta lucrare urmareste internationalizarea societatii UCM RESITA. Am ales aceasta firma deoarece UCM RESITA este lider pe piata romaneasca a constructiilor de masini in ceea ce priveste utilajul energetic, metalurgic, motoarele Diesel si masinile electrice. Este cea mai mare intreprindere din Resita si judetul Caras-Severin, dar si din partea de vest a tarii. Distribuitoare pentru societati din orase ca : Iasi, Brasov, Galati, Sibiu si Prahova, ea are potential si capacitate de productie pentru a penetra si piata internationala.

Proiectul este structurat pe 6 capitole, dupa cum urmeaza:

Primul capitol cuprinde o scurta prezentare a societatii. Uzina Constructoare de Masini Resita este situata in municipiul Resita in partea de sud-vest a României, pe valea râului Bârzava. Dezvoltarea ei s-a desfasurat treptat in decursul istoriei, inceputurile fiind puse la 3 IULIE 1771 când s-au pus in functiune doua furnale si forja. In prezent firma are un capital social de 9.426.940,40 lei, o cifra de afaceri pe anul fiscal 2005 de 110.010.983 lei (RON) si un numar total de 3.650 angajati.

Cel de-al doilea capitol trateaza produsele si serviciile UCM RESITA si in mod particular descrie categoria de produse pe baza careia se va efectua internationalizarea : echipamentele hidro. Societatea ofera clientilor sai echipamente hidro, motoare diesel, masini electrice rotative, piese de schimb si o serie de servicii, precum: modernizari si retehnologizari, reparatii de produse si servicii specializate. Avand in vedere succesul obtinut de firma la cea mai importanta conferin¬ta si expozitie internationala in domeniul hidroenergetic Standul UCMR - HYDRO 2006, desfasurata la Porto Carras, la finalul lunii septembrie, manifestare ce s-a bucurat de participarea a peste 700 de delegati si 100 de expozanti precum si nevoia imperativa de energie electrica, existenta a numeroase centrale electrice, baraje, cai navigabile, ecluze, statii de pompare si sisteme de irigatii, ce folosesc echipamente hidromecanice au fost selectate pentru export echipamentele hidro.

Al treilea capitol abordeaza piata internationala, piata de interes pentru internationalizarea UCM RESITA. In vederea patrunderii pe piata externa, firma trebuie sa identifice caractersiticile fiecarei piete internationale si in functie de limitele care se impun si pe care si le impune sa aleaga piata cea mai favorabila pentru dezvoltarea departamentului de comert international. Dintre limitele care conditioneaza alegerea unei tari catre care sa exporte amintim: avand in vedere ca firma este la inceputul procesului de internationalizare trebuie sa selecteze o tara cat mai apropiata, ca distanta geografica; dimensiunea economiilor nationale sa aiba un ritm constant de crestere sau macar potential de ridicare a nivelului economiei; tari importatoare de materii prime sau electromecanice. In urma studierii acestor restrictii societatea a selectat un esantion initial de 10 tari, si anume: Italia, Belgia, Olanda, Germania, Canada, Turcia, Franta, Elvetia, Spania si Japonia.

In capitolul patru s-a identificat piata “ tinta” pentru internationalizarea firmei. UCM RESITA a ales Italia, Spania si Germania pentru numeroasele oportunitati de afaceri ce rezida in primul rand din planul de dezvoltare economica inceput odata cu aderarea la UE a Spaniei si din dezvoltarea economica puternica a Italiei si Germaniei, ca vechi componente ale UE. Cele 3 tari realizeaza multe investitii in vederea cresterii economiei per ansamblu dar in special in industrie, si deoarece, materiile prime si intermediare din Romania au un cost mai mic, fiind totusi de calitate superioara, ar constitui o piata cu potential mare de desfacere pentru produsele UCM RESITA. Acestea au fost preferate si datorita distantei geografice relativ mica, ceea ce face ca costurile de transport sa fie net mai mici si astfel, costul de productie a produsului va fi mai mic si pretul mai mult decat convenabil pentru clientii societatii.

Cu toate acestea UCM RESITA a ales ca piata tinta Spania deoarece:

1. Intre Spania si Romania exista deja un istoric propice al cadrului juridic cu privire la relatiile economice:

2. De asemenea Spania a fost preferata si datorita distantei geografice relativ mica, ceea ce face ca costurile de transport sa fie net mai mici si astfel, costul de productie a produsului va fi mai mic si pretul mai mult decat convenabil pentru clientii societatii.

3. In structura importului a Spaniei produsele energetice ocupa locul 4 , un avantaj pentru UCM RESITA.

4. In Spania nu exista o concurenta la fel de dezvoltata pentru UCM RESITA cum exista totusi in Germania si Italia.

Preview document

Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 1
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 2
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 3
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 4
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 5
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 6
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 7
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 8
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 9
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 10
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 11
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 12
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 13
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 14
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 15
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 16
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 17
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 18
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 19
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 20
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 21
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 22
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 23
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 24
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 25
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 26
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 27
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 28
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 29
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 30
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 31
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 32
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 33
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 34
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 35
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 36
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 37
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 38
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 39
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 40
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 41
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 42
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 43
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 44
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 45
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 46
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 47
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 48
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 49
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 50
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 51
Internaționalizarea firmei UCM Reșita - Pagina 52

Conținut arhivă zip

  • Internationalizarea Firmei UCM Resita.doc

Alții au mai descărcat și

Internaționalizarea firmei Conex

INTRODUCERE In paginile ce urmeaza va prezentam strategia de internationalizare a firmei CONEX S.A. Iasi. Datorita cresterii cifrei de afaceri si...

Petrolul

PETROLUL sursa naturala de hidrocarburi În limba latina, echivalentul pentru petrol- ''Petrolum'' semnifica ulei de piatra; nafta (în greaca-...

Turismul Rural

1. Istoricul aparitiei ANTREC În tara noastra se practica de multa vreme, în mod sporadic si neoficial, cazarea la localnici a vizitatorilor...

Condițiile INCOTERMS

Incoterms se referă la obligaţiilor reciproce ale vânzătorului şi cumpărătorului într-un contract de vânzare internaţională, propunând o serie de...

Tehnologie hotelieră și de restaurant

1.1. Prezentarea unităţii de cazare Tipul de unitate: hotel Numele: SunShine Categoria: 3* Profilul unităţii: hotel Numărul de camere: 40...

Strategii de întrare pe piețele internaționale

Prezentare societatii Antibiotice S.A. I. Istoric 1953 - 1959 - Se pune prima piatra la temelia unei industrii noi, prin constructia Fabricii...

Boeing corporation - organizație globală

Industria aerospatiala civila globala, mai ales pe segmental de piata a aeronavelor cu mai mult de 110 locuri, este un duopol intre Boeing si...

Depozitarea mărfurilor

Magazinul este un -vânzator- de prim ordin, fie ca este organizat în forma de vânzare cu autoservire, fie în forma clasica unde progresele...

Ai nevoie de altceva?