Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford

Proiect
9/10 (2 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 52 în total
Cuvinte : 22446
Mărime: 116.64KB (arhivat)
Publicat de: Vasile Maftei
Puncte necesare: 10
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE Facultatea de Comert

Cuprins

  1. 1. Caracterizarea generala a privatizarii 4
  2. 1.1. Definirea privatizarii 4
  3. 1.2. Metodele de privatizare 4
  4. 1.3. Mecanismul de principiu al privatizarii 5
  5. 2. Cadrul legal al privatizarii 7
  6. 2.1. Legislatia relevanta pentru privatizare in Romania 8
  7. 2.2. Legislatia relevanta “postprivatizare” 10
  8. 2.3. Legislatia comunitara privind privatizarea: 10
  9. 3. Cadrul institutional al privatizarii 11
  10. 3.1. Purtatori ai ofertei de privatizare 12
  11. 3.2. Purtatori ai cererii de privatizare 14
  12. 3.3. Agenti de privatizare 15
  13. 3.4. Mijlocitori, facilitatori, furnizori de informatii 15
  14. 3.5. Evaluatori autorizati 18
  15. 3.6. Autoritati de supraveghere 17
  16. 4. Piata auto in Romania 19
  17. 4.1. Scurt istoric 19
  18. 4.2. Volumul, dinamica si structura tranzactiilor, proiectii pe termen mediu, piata romaneasca comparativ cu pietele cele mai avansate pe plan european 20
  19. 4.2.1 Volumul tranzactiilor pe piata auto 20
  20. 4.2.2. Dinamica pietei de autoturisme in perioada 1998-2006 19
  21. 4.2.3. Structura tranzactiilor pe piata auto 21
  22. 4.2.4. Piata auto romaneasca comparativ cu piata auto mondiala 21
  23. 4.2.5. Proiectii pe termen mediu 22
  24. 4.3. Purtatori ai ofertei pe piata auto din Romania 22
  25. 4.3.1. Numar de ofertanti 22
  26. 4.3.1.1. Producatori auto din Romania 22
  27. 4.3.1.2. Importatori auto 23
  28. 4.3.2. Grad de concentrare 26
  29. 4.3.3. Aspecte privind calitatea 26
  30. 4.3.4. Concurenta 27
  31. 4.3.5. Efectele europenizarii si globalizarii 27
  32. 4.4. Purtatori ai cererii pe piata auto din Romania 28
  33. 4.4.1. Volumul cererii 28
  34. 4.4.2. Grad de informare 28
  35. 4.4.3. Exigente 29
  36. 4.4.4. Gradul de organizare 29
  37. 4.4.5. Purtatori ai cererii pe piata auto 29
  38. 4.4.6. Ritmul de innoire/inlocuire 30
  39. 4.4.7. Efectele europenizarii si globalizarii 30
  40. 4.5. Evenimente si cazuri deosebite pe piata auto din Romania 30
  41. 5. Descrierea generala a preluarii Automobile Craiova de catre Ford Motor Company 33
  42. 5.1. Descrierea partilor implicate in tranzactie 33
  43. 5.1.1. Automobile Craiova 33
  44. 5.1.2. Ford Motor Company 34
  45. 5.2. Derularea efectiva a tranzactiei 33
  46. 6. Analiza aprofundata a tranzactiei 36
  47. 6.1. Analiza oportunitatii alegerii modelului de tranzactie in cauza de catre fiecare dintre parti in raport cu alte solutii posibile de realizare a obiectivelor proprii 36
  48. 6.1.1. Solutii alternative posibile: avantaje si dezavantaje 37
  49. 6.2. Analiza eficientei tranzactiei potrivit criteriilor de performanta ale fiecarei parti 38
  50. 6.3. Analiza tranzactiei din perspectiva functionalitatii pietei 39
  51. 6.4. Analiza tranzactiei din perspectiva experientei celei mai avansate in domeniu 43
  52. 7. Concluzii si solutii de urmat 42
  53. 7.1 Invataminte pentru fiecare dintre parti 42
  54. 7.2. Invataminte pentru politicile economico-sociale 47
  55. 7.3. Paralela intre teorie si practica in privinta tipului de tranzactie 47
  56. 8. Autoevaluarea (finala) a studiului de caz elaborat 49
  57. Referinte si surse bibliografice 50

Extras din proiect

1. Caracterizarea generala a privatizarii

1.1. Definirea privatizarii

Privatizarea consta in transferul activelor care sunt in proprietatea statului sau a societatilor comerciale cu capital majoritar de stat catre investitori privati. In Romania, primul pas in vederea privatizarii a fost constituit de adoptarea Legii nr.15/1990, prin care fostele intreprinderi de stat din vremea regimului comunist au fost transformate in societati comerciale sau regii autonome.

Privatizarea reprezinta un fenomen mondial intalnit atat in tarile occidentale dezvoltate (Franta, Anglia, SUA, Japonia, Italia etc.) cat si tarile in curs de dezvoltare din America de Sud, Africa, Asia etc.; pentru tarile Europei Centrale si de Est, privatizarea constituie un element hotarator al reformelor economico-sociale in scopul constituirii unei economii bazate pe cerintele pietei.

Procesul de privatizare reprezinta ansamblul procedurilor si operatiunilor intreprinse, precum si al actelor incheiate de institutia publica implicata care au drept scop diminuarea participatiilor statului detinute la societatea comerciala; procesul de privatizare incepe la data publicarii ofertei de privatizare a institutiei publice implicate;

1.2. Metodele de privatizare

In conformitate cu Legea 137/2002, ponderea participatiilor statului intr-o societate comerciala se poate reduce prin:

- vanzarea de actiuni;

- cresterea capitalului social prin aport de capital privat;

- transferul liber de actiuni cu active;

- vanzarea de active; sau

- combinatie a celor de mai sus.

Elemente importante in procesul de privatizare ar putea fi reconsiderarea datoriilor unei societati in vederea cresterii atractivitatii acesteia in scopul privatizarii si emiterea unui certificat oficial referitor la pozitia fiscala care sa arate datoriile restante inregistrate de societate la bugetul de stat.

Vanzarea de actiuni este metoda de privatizare cea mai des folosita. Actiunile pot fi vandute fie catre persoane fizice sau persoane juridice, romane sau straine, folosind una din modalitatile urmatoare:

- oferta publica;

- metode de vanzare specifice pietii de capital;

- negociere;

- licitatii deschise sau inchise;

- certificate de depozit emise de banci de investitii pe piata internationala de capital;

- combinatie a celor de mai sus.

Indiferent de metoda utilizata, investitorii potentiali au obligatia de a intocmi si depune un dosar de prezentare si o scrisoare de intentie catre autoritatea de privatizare. Pentru societatile cotate, aceste documente trebuie sa respecte regulamentele CNVM.

Investitorii potentiali au dreptul de a executa un due diligence inainte de depunerea ofertelor voluntare/obligatorii. Pretul oferit minim trebuie sa fie egal cu valoarea nominala a actiunilor.

- Oferta publica: Oferta publica de actiuni are loc in conformitate cu regulamentele CNVM prin societati de brokeraj selectate prin licitatie. Numarul de actiuni care fac obiectul ofertei publice, precum si valoarea lor nominala, trebuie sa ramana neschimbat pe durata intregului proces de vanzare.

- Negociere: Vanzarea de actiuni prin negociere este utilizata pentru investitorii strategici reprezentati de agenti profesionisti de licitatie care dobandesc un interes de control intr-o societate. Procesul de negociere poate consta in una din metodele urmatoare:

- negociere bazata pe oferte de licitatie finale, imbunatatite si irevocabile, caz in care investitorii potentiali depun oferte de licitatie initiale care fac obiectul altor negocieri cu autoritatile implicate, dupa care prezinta oferta obligatorie finala si imbunatatita;

- negociere bazata pe o oferta neobligatorie preliminara;

- negociere cu selectie bazata pe oferte tehnice, urmate de oferta financiara.

- Licitatii deschise sau inchise: Acestea reprezinta metode de licitatii publice si respecta principiile de negociere, cu exceptia faptului ca adjudecarea are loc prin utilizarea de norme engleze sau olandeze, in cazul licitatiilor inchise.

- Vanzarea de active: Activele pot fi privatizate fie prin vanzarea in rate fie prin leasing facand obiectul unei clauze irevocabile de vanzare. Metoda de privatizare utilizata este licitatia deschisa si pretul de oferta se stabileste in urma realizarii unei evaluari de catre un expert independent.

In general, prin privatizare se intelege orice transfer al unor activitati ale statului catre sectorul privat. Delimitarile mai stricte definesc privatizarea ca fiind schimbarea formala a formei juridice a intreprinderilor publice in intreprinderi private.

In acelasi timp privatizarea nu este numai schimbarea formei juridice a intreprinderilor publice , ci in special dezetatizarea economiei. Aceasta reprezinta o separare a sferei statului de cea a intreprinderilor si introducerea unor mecanisme de reglementare descentralizate si a unor structuri de stimulare care nu produc doar efecte economice pozitive in intreprinderi , ci asigura, de asemenea, controale eficiente ale managerilor, salariatilor si proprietarilor.

1.3. Mecanismul de principiu al privatizarii

Etapele necesare pregatirii privatizarii in general

- Expertiza-diagnostic – primul pas necesar in pregatirea unei privatizari. Este vorba de examinarea atenta a situatiei financiare si operationale a intreprinderii de stat. Determinarea stadiului in care se afla intreprinderea, a pozitiei economice a acesteia se constituie ca o conditie esesntiala pentru efectuarea unei privatizari durabile si eficiente, care evita total sau in mare parte tensiunile sociale.

- Etapa compensarilor legale – consta in stabilirea drepturilor “proprietarilor” existenti in momentul trecerii la privatizare. De regula, creditele si contractele contin clauze speciale care interzic vanzarea sau cedarea controlului asupra activitatii unei intreprinderi debitoare fara acordul creditorilor.

- Legalizarea formei de transfer a dreptului de proprietate si modificarea cadrului legal de desfasurare a activitatii in noile conditii. Cu exceptia intreprinderilor mixte, unde statul are drept partener o societate particulara, caz in care lucrurile se simplifica prin vanzarea actiunilor in cadrul societatii mixte, intreprinderile de stat nu pot fi privatizate in forma legala in care ele exista.

- Restructurari financiare. Continutul si amploarea restructurarii vor varia de la o intreprindere la alta, functie de modul in care unitatea respectiva a fost administrata. Aspectele principale se refera la inventarierea patrimoniului, la graficul de lichidare a datoriilor, la recuperarea si viteza de rotatie a capitalului, etc. Restructurarea financiara urmareste eliminarea cazurilor de supraevaluare sau subevaluare a patrimoniului prin relaizarea unui inventar detaliat, la valoarea reala respectiv valoarea de comercializare ipotetica la un moment dat. De asemenea, actiunea de restructurare financiara mai cuprinde programul de masuri referitor la relatia dintre cuantumul debitelor si valoarea de vanzare a intreprinderii.

- Imbunatatirea starii de functionare a bunurilor din patrimoniu. Problema care se pune esta daca guvernul, in claitate de proprietar al bunurilor este interesat, are posibilitatea financiar-materiala si specialistii necesari pentru a pune la punct starea fizica de functionare, tehnologia, etc., sau lasa acestea in seama noilor cumparatori acceptand afectarea corespunzatoare a valorii tranzactiei.

- Aspecte de ordin social. Lichidarea unei societati implica adeseori concedierea salariatilor. Daca ne referim nu numai la lichidarea efectiva ci chiar la preluarea unor societati, in multe cazuri vor aparea, ca o conditie a privatizarii reduceri masive ale fortei de munca in vederea rentabilizarii acestor societati.

- Cooperarea noilor investitori cu conducerea intreprinderii. In general conducerile intreprinderilor au rezerve fata de procesul privatizarii. Implicarea vechilor conduceri in procesul de privatizare comporta riscul inertiei, dar prezinta avantajul cunoasterii aprofundate a intreprinderii.

Preview document

Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 1
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 2
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 3
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 4
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 5
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 6
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 7
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 8
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 9
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 10
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 11
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 12
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 13
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 14
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 15
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 16
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 17
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 18
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 19
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 20
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 21
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 22
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 23
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 24
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 25
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 26
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 27
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 28
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 29
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 30
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 31
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 32
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 33
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 34
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 35
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 36
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 37
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 38
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 39
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 40
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 41
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 42
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 43
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 44
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 45
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 46
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 47
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 48
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 49
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 50
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 51
Tranzacții comerciale - privatizarea Automobile Craiova de către Ford - Pagina 52

Conținut arhivă zip

  • Tranzactii Comerciale - Privatizarea Automobile Craiova de Catre Ford.doc

Alții au mai descărcat și

Petrolul

PETROLUL sursa naturala de hidrocarburi În limba latina, echivalentul pentru petrol- ''Petrolum'' semnifica ulei de piatra; nafta (în greaca-...

Portugalia - aspecte generale în contextul integrării europene

I. Momentul aderarii La 1 ianuarie 1986, anul aderarii Portugaliei la UE, produsul intern brut pe cap de locuitor depasea cu putin jumatate din...

Turismul Rural

1. Istoricul aparitiei ANTREC În tara noastra se practica de multa vreme, în mod sporadic si neoficial, cazarea la localnici a vizitatorilor...

Condițiile INCOTERMS

Incoterms se referă la obligaţiilor reciproce ale vânzătorului şi cumpărătorului într-un contract de vânzare internaţională, propunând o serie de...

Tehnologie hotelieră și de restaurant

1.1. Prezentarea unităţii de cazare Tipul de unitate: hotel Numele: SunShine Categoria: 3* Profilul unităţii: hotel Numărul de camere: 40...

Strategii de întrare pe piețele internaționale

Prezentare societatii Antibiotice S.A. I. Istoric 1953 - 1959 - Se pune prima piatra la temelia unei industrii noi, prin constructia Fabricii...

Boeing corporation - organizație globală

Industria aerospatiala civila globala, mai ales pe segmental de piata a aeronavelor cu mai mult de 110 locuri, este un duopol intre Boeing si...

Depozitarea mărfurilor

Magazinul este un -vânzator- de prim ordin, fie ca este organizat în forma de vânzare cu autoservire, fie în forma clasica unde progresele...

Te-ar putea interesa și

Privatizarea Automobile Craiova de către Ford

PARTEA I PIATA AUTO IN ROMANIA Productia, piata si concurenta in domeniul autoturismelor din Romania se afla inca de la inceputurile lor sub...

Negocierea SC Automobile Craiova SA

Prezentarea partilor SC AUTOMOBILE CRAIOVA SA Societatea a fost infiintata in anul 1976, iar din anul 1991 societatea OLTCIT Craiova s-a...

Ai nevoie de altceva?