Extras din proiect
Insulele Maldive, oficial Republica Maldive, este un stat insular format dintr-un grup de atoli din Oceanul Indian, situat la sud-vest de India. Cei 26 de atoli ai arhipelagului formează un teritoriu ce conţine 1.192 de insule din care 250 sunt locuite, 88 de insule fiind exclusiv tuirstice.
De la începutul anilor ’80 cea mai importantă activitate economică din Maldive a fost turismul. De atunci, industria turismului s-a dezvoltat rapid, transformând Maldive într-o destinaţie turistică importantă la nivel global, câştigând admiraţia şi numeroase premii internaţionale.
A început în 1972 , când existau 60 locuri de cazare pe două insule. Cum nu exista un aeroport internaţional, turiştii ajungeau din Sri Lanka cu avioane de mici dimensiuni, şederea aici fiind o prelungire a pachetului de vacanţă din Sri Lanka. Mai târziu, turiştii aventuroşi navigau din porturile din apropiere spre Maldive. Cum nu existau restricţii pe apele din Maldive, aceşti turişti străini navigau printre insulele arhipelagului, mulţi dintre ei fiind cazaţi de comunităţile locale, care le ofereau camere şi mâncare în propriile locuinţe.
Odată cu dezvoltarea aeroportului internaţional în 1982, produsul turistic maldivian s-a detaşat de cel din Sri Lanka.
La acea vreme, staţiunile erau dotate cu minime facilităţi, în structuri de cazare temporare. Erau folosite pentru construcţie piatra de coral şi cherestea de nuca de cocos, iar acoperişul era făcut din paie si frunze de nucă de cocos.
Deoarece se investea puţin în construcţia structurilor de cazare, numărul staţiunilor a început să crească rapid. Recunoscându-se importanţa industriei turismului, dezvoltarea durabilă a devenit un obiectiv principal, guvernul intervenind si controlând apariţia noilor staţiuni.
Potrivit statisticilor Ministerului Turismului şi Aviaţiei Civile existau în anul 2008, 94 de staţiuni insula, de la 87 în 2001. Totalul structurilor de cazare a crescut cu 66 de unităţi pe durata celor 8 ani, însemnând 4700 de locuri de cazare.
Fiecare staţiune turistică este deservită de un centru turistic, şi anume o insulă cu un transport intern complet şi un sistem de comunicare, facilităţi de depozitare pentru bunuri, servicii centrale şi informaţii turistice. Dezvoltarea turistică durabilă a reprezentat cheia succesului Republicii Maldive pentru a deveni o destinaţie turistică importantă. Fiecare staţiune, datorită aşezării fizico-geografice a ţării şi dimensiunilor mici ale insulelor, este amplasată pe o insulă izolată. Forma fragilă, delicată de coral a insulelor este principala însuşire ce diferenţiază şi alcătuieşte o imagine exclusivă a Republicii Maldive pe piaţa turistică.
Potrivit statisticilor Ministerului Turismului şi Aviaţiei Civile existau în anul 2008, 94 de staţiuni insula, de la 87 în 2001. Totalul structurilor de cazare a crescut cu 66 de unităţi pe durata celor 8 ani, însemnând 4700 de locuri de cazare.
Fiecare staţiune turistică este deservită de un centru turistic, şi anume o insulă cu un transport intern complet şi un sistem de comunicare, facilităţi de depozitare pentru bunuri, servicii centrale şi informaţii turistice. Dezvoltarea turistică durabilă a reprezentat cheia succesului Republicii Maldive pentru a deveni o destinaţie turistică importantă. Fiecare staţiune, datorită aşezării fizico-geografice a ţării şi dimensiunilor mici ale insulelor, este amplasată pe o insulă izolată. Forma fragilă, delicată de coral a insulelor este principala însuşire ce diferenţiază şi alcătuieşte o imagine exclusivă a Republicii Maldive pe piaţa turistică.
Conținut arhivă zip
- Amenajarea Turistica Durabila a Insulelor Maldive.ppt