Amenajarea turistică în depresiunea Făgăraș

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 3 fișiere: doc, ppt
Pagini : 49 în total
Cuvinte : 11219
Mărime: 6.29MB (arhivat)
Publicat de: Veniamin Nica
Puncte necesare: 7
Universitatea Petrol-Gaze din Ploieşti Facultatea de Ştiinţe Economice Specializarea Economia Turismului,Comerţului şi Serviciilor

Cuprins

  1. Cap I Prezentare generala pag 3
  2. 1.1 Localizarea si caracterizarea zonei pag 3
  3. 1.2 Cai de acces pag 3
  4. 1.2 Scurt istoric pag 4
  5. Cap 2 Potenţialul turistic al zonei pag 5
  6. 2.1 Resurse turistice natural pag 5
  7. 2.2. Resurse turistice antropice pag 9
  8. 2.3 Cadrul socio-economic pag 16
  9. 2.4 Infrastructura pag 16
  10. Cap III Baza tehnico-materiala pag 17
  11. 3.1 Cazarea pag 17
  12. 3.1 Alimentatie pag 18
  13. 3.3 Agrement pag 18
  14. Cap IV Valorificarea potentialului touristic pag19
  15. 4.1 Tipurile de turism pag 19
  16. 4.2 Formele de turism pag19
  17. 4.3 Turismul rural pag 20
  18. Cap V Strategii de dezvoltare pag 24
  19. Bibliografie pag 25

Extras din proiect

Cap I Prezentare generala

1.1 Localizarea si caracterizarea zonei

Depresiunea Făgărașului, cunoscută și sub numele de "Țara Făgărașului" sau "Țara Oltului", este o depresiune de eroziune, situată în partea centrală a României, în zona marginală de sud a Depresiunii colinare a Transilvaniei, intrând în contact direct cu munții Făgăraș;jumătatea estică se află în judeţul Braşov, iar cea vestică în judeţul Sibiu este o depresiune submontană de origine tectono-erozivo-acumulativă, colmatată cu materiale erodate din munţi apropiaţi, mai întâi în apele lacului format aici, apoi – după retragerea apelor lacustre, în timpul cuaternarului – în mediu continental. Aria depresionară a fost adâncită şi extinsă către nord prin acţiunea erozivă a râurilor coborâte de pe versantul nordic al munţilor Făgăraşului care au forţat albia Oltului să migreze spre nord în dauna Podişului Târnavelor.Depresiunea este delimitată la nord de Podișul Hârtibaciului, care este la rândul său o subdiviziune a Podișului Târnavelor, la est de munții Perșani, la vest de depresiunea Sibiului și la sud de munții Făgăraș. Depresiunea este drenată de la est la vest de râul Olt și de numeroșii si afluenți, care formează aici cea mai densă rețea hidrografică din țară.

1.2 Cai de acces

Aici se poate ajunge fie cu trenul pe traseele (Bucuresti) -Brasov - Fagaras - Sibiu (Arad) si Rîmnicu Vîlcea - Podu Olt, fie cu autoturismul pe drumurile nationale 1 (Bucuresti - Brasov - Sibiu - Oradea) si 73A (Rîsnov - Poiana Marului - sercaia) sau pe drumurile modernizate Talmaciu - Avrig - Agnita - Voila, Rupea - Fagaras si Hoghiz - sercaia.Pentru turistii care vin pe calea ferata, statiile de debarcare pot fi urmatoarele: Fagaras, Voila, Ucea de Jos, Arpasu de Jos, Scorei, Porumbacu de Jos, Avrig si Sebes-Olt, iar dinspre Rîmnicu Vîlcea statia Podu Olt.

Drumul national 1 se desfasoara în imediata apropiere a caii ferate Brasov - Sibiu si trece, pe distanta Fagaras - Avrig, prin aceleasi localitati prin care trece si calea ferata.Drumul national 73A înlesneste accesul dinspre Bran sau Rîsnov, prin pasul Poiana Marului. El intra în depresiune la Sinca si, trecînd prin localitatile Ohaba, Vad, ajunge la sercaia unde întîlneste DN1. Din DN73A, dupa Sinca Veche, se desprinde catre vest drumul modernizat premontan, care leaga Sinca de orasul Victoria pe ruta sercaita - Bucium - Margineni - Sebes - Recea - Gura Vaii - nord Breaza - Lisa -Sîmbata de Sus - Dragus - Vistea de Sus -Victoria. Din Sebes, Recea, Breaza, Sîmbata de Sus si Victoria se desprind poteci turistice marcate catre Masivul Fagarasului. Tot din DN 73A se desprinde, la Vad, un drum modernizat care conduce, dupa 3 km, la Poiana cu narcise.Drumul modernizat Talmaciu - Avrig se desprinde din DN7 (E 15A), asigurînd accesul în depresiune celor care vin dinspre Rîmnicu Vîlcea.

În depresiune, o serie de sosele astfaltate, care pornesc din DN 1, faciliteaza apropierea de masiv, ajungînd uneori pîna la poalele acestuia sau patrunzînd chiar în acesta. Amintim în acest sens soselele asfaltate Fagaras - Sebes (12 km); Fagaras - Recea - Dejani (14-15 km); Sîmbata de Jos - Sîmbata de Sus - Complexul turistic Sîmbata (13 km); Ucea de Jos - Victoria (8 km) si drumul national Transfagarasan (DN 7C).

1.3 Scurt istoric

Cele mai timpurii informații scrise cu privire la istoria Țării Făgărașului datează abia din prima jumătate a secolului al XIII-lea. Reconstituirea realităților istorice ale Țării Făgărașului din epocile precedente, anterioare primelor relatări scrise, este posibilă, în aceste circumstanțe, doar în funcție de rezultatele cercetărilor arheologice, lingvistice și toponimice. Cercetările arheologice din ultimele decenii au adus la lumină o serie de așezări neolitice la Calbor, Hălmeag, Făgăraș și Felmer. Așezări din epoca bronzului au fost scoase la iveală la Cuciulata, Șercaia, Beclean, Mândra, Hoghiz, Săvăstreni și la Ungra. De data ceva mai recentă, din epoca fierului, care coincide, în parte, cu perioada statului dac, sunt urmele de locuire constatate, printre altele, la Comăna de Jos, Veneția de Jos, Părău, Șinca Veche, Arpașu de Sus și la Racoș. Cucerirea Daciei de către romani (106 d. Chr.) aduce cu sine modificări importante și in habitatul Țării Făgărașului, populația ținutului cuprins între Olt și Munții Făgăraș fiind, în parte, evacuată la nordul râului, iar zona închisă și supravegheată, spre est prin castrul de la Râșnov (Cumidava), iar spre vest prin castrul de la Turnu Roșu (Caput Stenarum). De-a lungul Oltului și la nordul Țării Făgărașului romanii au construit castrele militare de la Hoghiz, Feldioara și Cincșor. Urme de locuire sau doar monede din epoca romană au fost sesizate în Țara Făgărașului la Beclean, Făgăraș, Șinca Nouă și Veneția de Jos. După retragerea administrației romane la sudul Dunării de Jos (271 d. Chr.), o parte a populației evacuată revine la sudul Oltului, în Țara Făgărașului. Descoperite în anul 1910 în stânga Oltului, la Feldioara, județul Brașov, cele două lingouri de aur cu greutate de 338,90 g, datate la sfârșitul secolului al IV-lea, în perioada împăratului Teodosiu, au fost atribuite goților. În perioada secolelor VIII-XI sunt datate descoperirile de la Dopca, Hălmeag, Mateiaș, Beclean, Săcădate, Voila și Breaza, atribuite protoromânilor și populației slavo-române. Continuitatea de existența a populației romanizate în Țara Făgărașului este confirmată însă de izvoarele toponimice. Conservarea de către localnici a numelui antic al râului Olt (Alutus), într-o formă fonetică corespunzătoare legilor fonologice ale limbii române (Alt), până spre sfârșitul secolului al XIV-lea și transmiterea lui în secolele XI-XII populațiilor nou venite argumentează această continuitate. Prezența pe teritoriului Țării Făgărașului dar și în zonele sale limitrofe a unor toponime slave - Debran, Dopca, Lisa, Ungra, Breaza și, respectiv, Glâmboaca, Sadu, Bran, Câlnic sau Lovnic -, și conservarea lor în limba română într-o formă fonetică identică sau apropiată celor slave, demonstrează conviețuirea slavo-română din secolele X-XI în Țara Făgărașului.

Conținut arhivă zip

  • Amenajarea Turistica in Depresiunea Fagaras
    • amenajare turistica in depres fagaras.doc
    • amenajarea turistica rurala in depresiunea fagaras.ppt
    • ~$enajare turistica in depres fagaras.doc

Alții au mai descărcat și

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Hotelurile Hilton

Hilton Hhonors Worldwide : Razboiul loialitatii Hotelurile Hilton privesc cele mai frecvente programe ale oaspetilor ca cel mai important...

Turism Rural

1.Itroducere in TRChiar dacă o definiţie a turismului rural ar putea părea ca fiind foarte simplă – acea formă de turism practicată în spaţiile...

Te-ar putea interesa și

Studiu comparativ privind imaginea destinațiilor turistice Poiana Brașov - România și Bad Gastein - Austria

Lucrarea de față își propune să analizeze două stațiuni turistice montane renumite, una din România, Poiana Brașov și cealaltă din Austria,...

Strategii de Dezvoltare a Turismului Vâlcean

Introducere Ultimii ani au arătat că România se află la o rascruce definită în plan spaţial, temporal prin trecerea de la un sistem economic...

Amenajări teritoriale - Călimănești-Căciulata

Tematica proiectului: Organizarea si amenajarea turistica a spatiului geographic din localitatea Calimanesti, Judetul Valcea. I. Analiza...

Caracteristici și Perspective de Dezvoltare Turistică în Zona Montană în România

INTRODUCERE ZONA MONTANĂ: ZONĂ TURISTICĂ DE BAZĂ A ROMÂNIEI Pentru cei ce doresc să se rupă din cotidian, pentru cei ce iubesc puritatea naturii...

Potențialul turistic al spațiului rural și valorificarea lui în Depresiunea Făgăraș

INTRODUCERE Activitatea turistică reprezintă călătoria de plăcere, pentru recreere. Această noţiune a fost extinsă în ultimii ani pentru a include...

Analiză din punct de vedere al resurselor turistice a județului Brașov

Judetul Brasov cu o populatie de peste 596 000 de locuitori, este situat in partea central-estica a Romaniei, la poalele varfului Tampa (967m)....

Amenajarea turistică teritorială - Comuna Hârseni

Cap. 1 Prezentarea generala a comunei Hârseni 1.1Asezare geografică Geografic comuna Hârseni face parte din depresiunea Făgărasului cunoscută si...

Valorificarea potențialului turistic în Județul Argeș

Capitolul 1. Localizarea si caracterizarea zonei Asezare geografica Judetul Arges se afla situat in partea central-sudica a tarii si este...

Ai nevoie de altceva?