Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 7538
Mărime: 66.20KB (arhivat)
Publicat de: Lorelei Crăciun
Puncte necesare: 8
UNIVERSITATEA TRANSILVANIA BRAȘOV FACULTATEA DE ȘTIINȚE ECONOMICE ȘI ADMINISTRAREA AFACERILOR

Cuprins

  1. Capitolul 1 – Istoricul constituirii si evolutiei firmelor pana la data analizei pag 3
  2. Capitolul 2 – Strategiile aplicate si efectele acestora in momentele definitorii ale existentei firmelor pag 5
  3. Capitolul 3 – Performantele economice, tehnice, financiare si umane pag 11
  4. Capitolul 4 – Prezentarea comparativa a produsului/serviciului definitoriu pentru fiecare firma pag 20
  5. Capitolul 5 – Un fapt deosebit (notoriu) legat de firmele analizate pag 25

Extras din proiect

Capitolul 1

Turismul s-a dovedit a fi în ultimii ani una dintre industriile care au cunscut cea mai rapidă dezvoltare. Indiferent de ţara în care se desfăşoară activităţile turistice, complexitatea acestora face ca la momentul actual turismul să fie considerat un domeniu de activitate ce implică procese de muncă variate.

1. Prezentarea generala a agențiilor de turism Rovial și Bibi Touring

Agenţiile de turism reprezintă structuri ce au ca scop vânzarea produselor și serviciilor turistice, concepute şi organizate de touroperatori, direct consumatorilor. Agenţiile de turism furnizează consiliere privind călătoriile turistice şi acţionează ca agenţii în organizarea de aranjamente de călătorie sub forma serviciilor de transport, cazare, servicii de masă, inchiriere de maşini, tururi şi circuite, asigurări turistice, etc.

1.1. Date de identificare a firmelor

ROVIAL BIBI TOURING

Numele firmei:

Forma juridică de constituire:

Activitatea principală:

Cod unic de înregistrare:

Nr. De ordine în Registrul Comerțului:

Data înregistrării la Registrul Comerțului:

Data începerii activității: Sediul agenției: S.C. ROVIAL S.R.L

SRL

Activității ale agențiilor turistice

7245938

J08/3754/1994

2.05.1995

1995

Str. M.Kogălniceanu, nr 4, Brașov, nr tel: 0268 316 625 S.C. BIBI TOURING S.R.L

S.R.L.

Activități ale agențiilor turistice

18362372

J29/2249/8.02.2993

8.02.1993

1993

Blv. Republicii, nr 10, Ploiești, nr tel: 0244 407 346

1.2. Scurt istoric

ROVIAL - Agenţia Rovial Turism este o agenţie de turism care se numără printre membrii A.N.A.T. (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din Romania), fiind posesoară a licenţei “A” nr. 782 / 95. Agenţia este de asemenea acreditată de I.A.T.A. (International Air Transport Association) şi este membră a R.C.B. (Romanian Convention Bureau) şi C.E.C.T.A. (Central European Countries Travel Association).

Fiind prezentă pe piaţa turistică braşoveană încă din anul 1995, agenţia Rovial Turism a încercat şi a reuşit în cei 15 ani de activitate să ofere braşovenilor şi nu numai servicii turistice de calitate, acesta fiind şi scopul declarat al agenţiei. Rovial Turism este o agenţie touroperatoare, ce a fost înfiinţată în anul 1995, acumuland 15 ani de experienţă în domeniul vanzării de pachete şi servicii turistice.

BIBI Touring - BIBI Touring este agentia de turism nr 1 din Prahova, cu peste 15.000 de turisti activi. BIBI Touring este reprezentant EUROLINES Romania, membru ANAT si agent acreditat IATA. BIBI Touring are o rata de crestere accentuata si constanta in ultimii 7 ani.

Tab.1.1 Evoluția CA a firmelor Rovial și Bibi Touring în perioada 2005-2009

AN 2005 2006 2007 2008 2009

CA (lei) Bibi touring 7905267 10576452 14483260 16413240 12159523

CA (lei) Rovial 1841034 2268028 3653933 4148900 5460655

Fig. 1.1. Evoluția CA a agențiilor de turism Rovial și Bibi Touring în perioada 2005-2009

Din figura 1.1. putem observa că în cadrul agenției de turism Bibi Touring s-a înregistrat o crestere importantă a CA din anul 2005 până în anul 2008, în medie cu 28,02%, urmată de o scădere semnificativă cu 25,92%. În cadrul agenției de turism Rovial se observă o crestere constanta în decursul celor 5 ani analizați, in medie cu 32,36%; în anul 2007 comparativ cu anul 2006 se observa o crestere semnificativă cu 61,1%.

În anul 2005 agentia de turism Bibi Touring înregistra o cifră de afaceri de aproximativ 4 ori mai mare decat cea a agenției de turism Rovial. Pe toată perioada analizată agenția de turism Bibi Touring a inregistrat o CA mai mare decât agenția Rovial. Cea mai mica diferență s-a înregistrat în anul 2009, CA a agenției Bibi Touring fiind de aproximativ două ori mai mare decât cea a agenției Rovial.

Preview document

Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 1
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 2
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 3
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 4
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 5
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 6
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 7
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 8
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 9
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 10
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 11
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 12
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 13
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 14
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 15
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 16
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 17
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 18
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 19
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 20
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 21
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 22
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 23
Analiză Comparativă a Performanțelor Realizate de Agențiile de Turism - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Analiza Comparativa a Performantelor Realizate de Agentiile de Turism.doc

Alții au mai descărcat și

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Hotelurile Hilton

Hilton Hhonors Worldwide : Razboiul loialitatii Hotelurile Hilton privesc cele mai frecvente programe ale oaspetilor ca cel mai important...

Turism Rural

1.Itroducere in TRChiar dacă o definiţie a turismului rural ar putea părea ca fiind foarte simplă – acea formă de turism practicată în spaţiile...

Te-ar putea interesa și

Analiza Strategiilor Guvernamentale de Dezvoltare a Turismului

Introducere După 1990, se vorbeşte tot mai mult despre turism ca fiind acea ramură a economiei care alături de agricultură ar reuşi să readucă...

Rentabilitatea Firmei de Turism

Rentabilitatea firmei de turism 7 CAPITOLUL I ACTIVITATEA TURISTICA. ORGANIZAREA SI REGLEMENTAREA ACTIVITATII TURISTICE Turismul reprezinta un...

Marketingul agenției de turism Rustic Travel

Introducere Fenomen de masă, turismul intern şi internaţional constituie unul din evenimentele social-economice cu cel mai mare ritm de dezvoltare...

Turismul Cultural și de Afaceri în Sibiu

Introducere Turismul reprezintă călătoriile de plăcere, pentru recreere. Aceasta a fost extinsă în ultimii ani pentru a include orice călătorie în...

Proiect Marketing Turisitic - Barcelona

1.1.Prezentare generala Se spune despre Barcelona ca nu este doar un simplu oras , ci mai mult de atat.O multitudine de orase la un loc , o...

Agențiile de Turism

INTRODUCERE Unul dintre principalele fenomene social-economice ale secolului nostru îl constituie dezvoltarea cu o rapiditate şi continuitate...

Managementul afacerii - SC Complex Hotelier Alpin SRL

PLAN DE AFACERI S.C COMPLEX HOTELIER ALPIN S.R.L Director: Militaru Florian Vladut ; Director adjunct: Mihaila Octavian Dumitru ; Director...

Laleaua Aurie

Introducere Cea mai complexa industrie din lume care reflecta întreaga societate, turismul, dobândeste valente majore în promovarea si...

Ai nevoie de altceva?