Cuprins
- Capitolul 1 – Istoricul constituirii si evolutiei firmelor pana la data analizei pag 3
- Capitolul 2 – Strategiile aplicate si efectele acestora in momentele definitorii ale existentei firmelor pag 5
- Capitolul 3 – Performantele economice, tehnice, financiare si umane pag 11
- Capitolul 4 – Prezentarea comparativa a produsului/serviciului definitoriu pentru fiecare firma pag 20
- Capitolul 5 – Un fapt deosebit (notoriu) legat de firmele analizate pag 25
Extras din proiect
Capitolul 1
Turismul s-a dovedit a fi în ultimii ani una dintre industriile care au cunscut cea mai rapidă dezvoltare. Indiferent de ţara în care se desfăşoară activităţile turistice, complexitatea acestora face ca la momentul actual turismul să fie considerat un domeniu de activitate ce implică procese de muncă variate.
1. Prezentarea generala a agențiilor de turism Rovial și Bibi Touring
Agenţiile de turism reprezintă structuri ce au ca scop vânzarea produselor și serviciilor turistice, concepute şi organizate de touroperatori, direct consumatorilor. Agenţiile de turism furnizează consiliere privind călătoriile turistice şi acţionează ca agenţii în organizarea de aranjamente de călătorie sub forma serviciilor de transport, cazare, servicii de masă, inchiriere de maşini, tururi şi circuite, asigurări turistice, etc.
1.1. Date de identificare a firmelor
ROVIAL BIBI TOURING
Numele firmei:
Forma juridică de constituire:
Activitatea principală:
Cod unic de înregistrare:
Nr. De ordine în Registrul Comerțului:
Data înregistrării la Registrul Comerțului:
Data începerii activității: Sediul agenției: S.C. ROVIAL S.R.L
SRL
Activității ale agențiilor turistice
7245938
J08/3754/1994
2.05.1995
1995
Str. M.Kogălniceanu, nr 4, Brașov, nr tel: 0268 316 625 S.C. BIBI TOURING S.R.L
S.R.L.
Activități ale agențiilor turistice
18362372
J29/2249/8.02.2993
8.02.1993
1993
Blv. Republicii, nr 10, Ploiești, nr tel: 0244 407 346
1.2. Scurt istoric
ROVIAL - Agenţia Rovial Turism este o agenţie de turism care se numără printre membrii A.N.A.T. (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din Romania), fiind posesoară a licenţei “A” nr. 782 / 95. Agenţia este de asemenea acreditată de I.A.T.A. (International Air Transport Association) şi este membră a R.C.B. (Romanian Convention Bureau) şi C.E.C.T.A. (Central European Countries Travel Association).
Fiind prezentă pe piaţa turistică braşoveană încă din anul 1995, agenţia Rovial Turism a încercat şi a reuşit în cei 15 ani de activitate să ofere braşovenilor şi nu numai servicii turistice de calitate, acesta fiind şi scopul declarat al agenţiei. Rovial Turism este o agenţie touroperatoare, ce a fost înfiinţată în anul 1995, acumuland 15 ani de experienţă în domeniul vanzării de pachete şi servicii turistice.
BIBI Touring - BIBI Touring este agentia de turism nr 1 din Prahova, cu peste 15.000 de turisti activi. BIBI Touring este reprezentant EUROLINES Romania, membru ANAT si agent acreditat IATA. BIBI Touring are o rata de crestere accentuata si constanta in ultimii 7 ani.
Tab.1.1 Evoluția CA a firmelor Rovial și Bibi Touring în perioada 2005-2009
AN 2005 2006 2007 2008 2009
CA (lei) Bibi touring 7905267 10576452 14483260 16413240 12159523
CA (lei) Rovial 1841034 2268028 3653933 4148900 5460655
Fig. 1.1. Evoluția CA a agențiilor de turism Rovial și Bibi Touring în perioada 2005-2009
Din figura 1.1. putem observa că în cadrul agenției de turism Bibi Touring s-a înregistrat o crestere importantă a CA din anul 2005 până în anul 2008, în medie cu 28,02%, urmată de o scădere semnificativă cu 25,92%. În cadrul agenției de turism Rovial se observă o crestere constanta în decursul celor 5 ani analizați, in medie cu 32,36%; în anul 2007 comparativ cu anul 2006 se observa o crestere semnificativă cu 61,1%.
În anul 2005 agentia de turism Bibi Touring înregistra o cifră de afaceri de aproximativ 4 ori mai mare decat cea a agenției de turism Rovial. Pe toată perioada analizată agenția de turism Bibi Touring a inregistrat o CA mai mare decât agenția Rovial. Cea mai mica diferență s-a înregistrat în anul 2009, CA a agenției Bibi Touring fiind de aproximativ două ori mai mare decât cea a agenției Rovial.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Comparativa a Performantelor Realizate de Agentiile de Turism.doc