1. Caracteristicile si tipologia serviciilor turistice Principalele caracteristici ale serviciilor turistice sunt: 1) Caracterul nematerial al prestatiei - serviciile turistice existind in forma potentiali si concretizindu-se numai prin intilnirea cererii cu oferta; 2)Caracterul nestocabil- produsul turistic se consuma pe masura producerii sale, are un caracter intangibil, neputind fi stocat pentru valorificare; 3) Coincidenta in timp si spatiu a productiei si consumului - consumul turistic presupune prezenta fizica la locul productiei, prestatiei turistice; 4) Caracterul complex al prestatiei turistice - act turistic care are un continut complex si variat de servicii, rezultat al contributiei unui numar mare de prestatori din diverse domenii; 5) Dependenta si inseparabilitatea serviciilor turistice de persoana prestatorului - valorificarea efectiva a serviciilor turistice impune contactul direct intre prestatorul de servicii turistice si consumatorul turistic; 6) Individualizarea serviciilor turistice la nivelul grupului sau persoanei - varietatea motivatiilor turistice determina o oferta de produse turistice adaptate dorintelor fiecarui individ, ceea ce nu exclude insa o componenta standard a unui produs turistic; 7) Sezonalitatae serviciilor turistice - decurgind din sezonul cererii turistice; 8) Caracterul eterogen al serviciilor turistice datorita numarului mare de prestatori de servicii implicati in producerea unui produs turistic; 9) Derularea serviciilor intr-o ordine riguroasa - caracteristica valabila numai in cazul turismului organizat. Aceasta succesiune cuprinde: promovarea produsul turistic, contractarea, transportul spre destinatie, cazare, alimentatie, agrement, transportul spre locul de resedinta; 10) Intangibilitatea care presupune imposibilitatea ca serviciile turistice sa fie vazute, gustate inainte de cumparare, aspectele concrete ale acestora referindu-se numai la pret, denumire si informatii legate de structura. Serviciile turistice nu pot fi evidentiate (nu pot fi expuse, vazute, simtite etc.) printr-un suport material propriu-zis, motiv pentru care, prestatorii de servicii incearca sa le adauge anumite caracteristici tangibile prin care sa se poata sugera calitatea lor (ambianta, personal, echipamente etc.) si, totodata, sa se poata micsora riscul si incertitudinea actului achizitiei de catre cumparator. Tipologia serviciilor turistice: Eterogenitatea activitatilor ce dau continut produsului turistic, genereaza numeroase probleme in abordarea unitara a ofertei, in evaluarea importantei fiecarei componente, in elaborarea unor standarde de structura si calitate. Apare astfel, necesitatea unor grupari ale serviciilor in categorii omogene, usor de identificat, localizat si comparat.Serviciile pot fi abordate si structurate dupa numeroase criterii, dintre care retinem:
o http://www.fundatia-amfiteatru.ro/ o Documente primite de la ,,Fundatia Amfiteatru". o Economia turismului editura PRO UNIVERSITARIA autor Nicole Neacsu o www.crrt.ro o www.turismulresponsabil.ro
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.