Bazele unei Afaceri in Domeniul Hotelier

Extras din proiect Cum descarc?

Importanta deosebita a dezvoltarii serviciilor turistice in economia oricarei tari decurge din faptul ca acestea asigura cresterea nivelului de trai si ridicarea continua a calitatii vietii, utilizarea mai eficienta a resurselor societatii in satisfacerea variatelor nevoi de consum, stimularea cresterii si diversificarii productiei bunurilor materiale, cresterea eficientei economice si sociale a muncii, stimuland capacitatea creativa, folosirea mai buna a timpului de munca si a timpului liber, imbunatatirea starii de sanatate, conditii mai bune pentru formarea si perfectionarea profesionala, culturala si stiintifica a membrilor societatii, pentru promovarea tot mai sustinuta a stiintei si a tehnicii.
In ultimii cincizeci de ani, dezvoltarea sectorului hotelier ca parte a industriei turistice a luat o amploare fara precedent, cu precadere in tarile dezvoltate din punct de vedere economic si mai putin substantial in tarile in curs de dezvoltare; aceasta dezvoltare a fost posibila datorita multitudinii factorilor de influenta: economici, sociali, tehnici, demografici, politici, psihologici, educativi si de civilizatie.
Avand brevet de "manager in activitatea de turism" ne-am decis sa deschidem un hotel in Targoviste. Acesta va fi amplasat pe strada Virtutii nr. 15.
Obiectul principal de activitate este reprezentat prin Cod CAEN 5510 Hoteluri, aceasta clasa include asigurarea cazarii de scurta durata in hoteluri, moteluri si hanuri; hoteluri cu sali de conferinte.
Obiectul secundar de activitate este reprezentat de Cod CAEN:5530 Restaurante, aceasta clasa include prepararea si vanzarea la comanda, de mancaruri calde, inclusiv vanzarea de bauturi care insotesc masa, cu sau fara program distractiv. Aceste activitati se desfasoara prin: restaurante, restaurante cu autoservire, cafenele, restaurante si rulote fast-food, unitati de pregatire a hranei la pachet, standuri pentru vanzarea pestelui preparat si a cartofilor prajiti, tonete de inghetata, vagoane-restaurant.
Sectorul hotelier este o parte vitala a industriei hoteliere. Pentru a putea intelege operatiunile hoteliere este nevoie sa intelegem in primul rand natura industriei hoteliere.
Oxford English Dictionary defineste ospitalitatea ca fiind "receptia si intretinerea oaspetilor, vizitatorilor si strainilor cu generozitate si bunavointa".
Pentru a asigura clientilor o gama larga de servicii, un hotel este impartit de regula, in mai multe departamente, fiecare avand anumite functii si atributii, iar pentru functionarea eficienta si armonioasa a unui hotel, este necesar ca diferitele departamente sa conlucreze.
I. Organizarea partii de cazare
Un hotel poate fi considerat o organizatie deoarece :
- este infiintat pentru a atinge anumite obiective, cum ar fi serviciile de alimentatie si cazare pentru clienti cu scopul de a otine un profit;
- planifica si coordoneaza activitatile personalului sau pentru indeplinirea obiectivului;
personalul este impartit in departamente functionale, fiecare avand propria sa zona de autoritate si responsabilitate.
Deoarece un hotel cuprinde un personal numeros, care raspunde de diverse activitati, este necesar sa se coordoneze activitatile diferitelor departamente si ale personalului aferent. Fiecare lucrator trebuie sa inteleaga clar sarcinile si responsabilitatile pe care le are precum si modul in care munca sa se integreaza intre activitatile celorlalte departamente ale hotelului.
In organizarea activitatii unei structuri de primire turistice cu functiuni de cazare, respectiv a unei unitati hoteliere, se porneste de la conceptul de ospitalitate, care presupune, in primul rand, satisfacerea nevoilor de adapost si odihna (cazare) si cea de hrana (restauratie) dar si a altor necesitati impuse de statutul de turist, de calator.
Din aceste considerente, activitatile legate de asigurarea celor doua servicii hoteliere de baza: cazare si restauratie au impus configurarea celor doua departamente structurale de baza ale unei unitati hoteliere, denumite chiar astfel, organizarea lor depinzand de marimea (capacitatea de cazare), de standardul (categoria de clasificare), dar si de conceptul organizatoric al unitatii respective.
Proprietar/Manager 
Front-office Bucatarie Bar
Receptioneri Bucatari Barmani
Etaj Restaurant Puncte comerciale
Cameriste Ospatari Vanzatori
DIVIZIA (DEPARTAMENTUL) CAZARE
In timp ce toate hotelurile asigura clientilor servicii de cazare, tipurile facilitatilor si avantajelor asociate cu acest serviciu se pot diferentia deseori destul de mult, chiar in cadrul aceluiasi hotel.


Fisiere in arhiva (1):

  • Bazele unei Afaceri in Domeniul Hotelier.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!