Calitatea Serviciilor in Industria Hoteliera

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 7
CAPITOLUL 1 . TURISMUL DE AFACERI 8
1.1. Conceptul de turism si importanta sa 8
1.2.Turismul de afaceri: definitie, clasificare 10
1.3.Utilitatea industriei de reuniuni 12
1.4.Turismul de afaceri: ,,afacerea" mileniului III 14
CAPITOLUL 2 . INDUSTRIA HOTELIERA - COMPONENTA A INDUSTRIEI OSPITALITATII 16
2.1 Importanta, trasaturile si particularitatile industriei hoteliere 16
2.2.Industria hoteliera si relatiile acesteia cu industria ospitalitatii si industria turismului 19
2.3. Tendinte actuale in industria hoteliera 21
2.4 Forme moderne de exploatatie a hotelurilor 21
2.4.1. Hotelurile tip exploatare individuala 22
2.4.2. Lanturile hoteliere 22
2.5. Activitatea de cazare 26
2.6. Clientela 27
2.6.1.Tipologia clientilor 29
2.6.3. Clientela de afaceri 35
2.6.4.Vacantierii 35
CAPITOLUL 3. CALITATEA SERVICIILOR IN INDUSTRIA HOTELIERA 37
3.1. Asigurarea calitatii serviciilor hoteliere 37
3.2. Controlul calitatii serviciilor 42
3.3. Comportamentul profesional in hotelarie 42
3.3.1. Elementele comportamentului profesional 42
3.3.2.Satisfactiile clienilor 44
3.4. Comunicarea - element de baza in desfasurarea activitatii hoteliere 45
CAPITOLUL 4. STUDIU DE CAZ - HOTELUL DECEBAL BACAU 48
4.1. Prezentarea generala a hotelului Decebal Bacau 48
4.2. Serviciile hoteliere 50
4.3. Structura spatiilor de cazare 52
4.4. Functia rezervare 54
4.5. Organizarea activitatii de receptie 55
4.6. Calitatea serviciilor in hotelul Decebal 57
4.7. Stabilirea preturilor si tarifelor serviciilor oferite de hotel 60
4.8. Determinarea gradului de ocupare 61
4.9. Proiectarea serviciilor pentru organizarea si desfasurarea unui eveniment 61
CONCLUZII 66
ANEXE 68
BIBLIOGRAFIE 75


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Industria hoteliera moderna se contureaza odata cu aparitia marilor hoteluri europene din a doua jumatate a secolului al -XIX- lea devenind in zilele noastre o industrie globala importanta , dominata din ce in ce mai mult de un numar mic de organizatii multinationale. Managerii hotelieri se confrunta cu aceleasi probleme cu care se confrunta managerii din celelalte sectoare ale industriei serviciilor: intelegerea asteptarilor clientilor, controlul comportamentului angajatilor, punerea in balanta a necesitatii satisfacerii clientilor cu cea a obtinerii de profit si gestiunea diverselor activitati.
Astazi, industria hoteliera este din ce in ce mai dominata de un numar mic de lanturi internationale. Anii 1980 si inceputul anilor 1990 au fost perioade de fuziuni, achizitii si consolidari. Una din consecintele schimbarii dreptului de proprietate si controlului la sfarsitul anilor 80 si inceputul anilor 90 a fost sfarsitul dominatiei companiilor americane. Marile companii hoteliere internationale sunt acum de origine franceza, engleza sau japoneza.
In Europa de Est industria hoteliera a fost mult timp dominata de stat iar acum se incearca sa se gaseasca noi cai a proprietatii catre sectorul privat si noi fonduri de investitii pentru a o ridica la standardele europene. Majoritatea companiilor internationale ezita inca sa investeasca in Europa de Est iar atunci cand se decid sa intre pe aceasta piata adopta metoda contractelor manageriale si a contractelor de fransiza.
Complexele hoteliere devin din ce in ce mai grandioase si sunt amplasate in peisaje din ce in ce mai costisitoare. Desi acest tip de dezvoltare poate fi o sursa importanta de imbogatire si de locuri de munca pentru comunitatea locala, se ridica problema modului cum aceasta schimbare va afecta mediul local si cum populatia locala va fi influentata de aceste initiative. Aceste dezvoltari hoteliere masive sunt gestionate, in mod obisnuit, de catre lanturile internationale chiar daca unele lanturi nationale opereaza deja in zona respectiva.
CAPITOLUL 1 . TURISMUL DE AFACERI
1.1. Conceptul de turism si importanta sa
Turismul constituie un sector economic pe cat de recent pe atat de complex si dinamic. Piata turistica reprezinta spatiul in care se confrunta cererea cu oferta turistica.
Crearea ofertei turistice, respectiv intocmirea programelor destinate turistilor straini, este operatiunea care necesita un studiu permanent in aria preferintelor turistilor pentru ca aceasta sa devina prin continut atractiva si, in consecinta, valorificabila .
Organizatorii de calatorii turistice concep oferta de programe si prestatii destinate turistilor sositi in Romania, atat in baza contractelor externe cat si pe cont propriu sau cu diverse motivatii, luand in considerare interesele de vacanta, cerintele diferitelor nationalitati ale calatorilor, varsta, sexul, profesia, bugetul de vacanta, etc.
Pluralitatea intereselor calatoriei determina si gama diversa de programe pe care o agentie de turism le poate prezenta pentru a fi valorificate direct turistilor; programele sunt supuse permanent schimbarii si transformarii calitative pentru a fi permanent interesante .
Pentru constituirea unei oferte care sa suscite interes, consideram ca este oportun ca specialistii din ,,Departamentul de programe" sa aiba permanent in atentie urmatoarele elemente: 
- satisfacerea trebuintelor materiale si spirituale ale turistilor;
- studierea preferintelor turistilor pe nationalitati;
- luarea in considerare a motivatiilor turistice;
- asigurarea, in continutul programelor, a unor elemente cu particularitati distincte, in scopul individualizarii si particularizarii acestora in sfera generala a pietelor turistice;
- implicarea in realizarea programelor si a celorlalte sectoare si ramuri care concura la derularea lor (transporturi, cultura, sport, agricultura, industriile pentru consum turistic, etc.);
- imbinarea mai multor elemente de atractivitate turistica;
- selectionarea unui personal cu aptitudini speciale in desfasurarea programelor turistice;
- realizarea si derularea programelor avand permanent in vedere respectul fata de consumator.
Gama ofertei de prestatii si programe destinate turistilor este dificil de clasificat insa, in continuare, vom incerca sa facem o prezentare generala a ofertei de prestatii complementare romanesti cu accent pe zonele cu o circulatie turistica internationala mai ridicata.
In perioada contemporana, turismul a devenit, cu certitudine, cea mai mare ,,industrie" din lume, avand implicatii dintre cele mai complexe asupra intregii vieti economico-sociale.
El reprezinta acum un fenomen global si o activitate economica cu adevarat competitiva. In ultimul secol, turismul a fost una din ramurile cu rata de crestere mult mai ridicata decat in alte domenii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Calitatea Serviciilor in Industria Hoteliera.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!