Caracteristica Fondului Muzeistic din Republica Moldova

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Pentru marea majoritate a celor care aud de turism cultural, conceptul se traduce prin includerea in pachetul turistic a unei vizite la un obiectiv cultural ori vizionarea unui spectacol. Turismul cultural e o optiune strategica. El presupune, obligatoriu, existenta unui patrimoniu spiritual interesant pentru o categorie speciala de consumatori de cultura: turistii. Majoritatea turistilor aleg destinatiile in functie de cat de interesante sunt muzeele de acolo sau galeriile de arta. Turismul cultural se face in multe tari, iar administratorii acestor atractii turistice invata in permanenta cum pot sa-i convinga pe turisti sa-i viziteze, venind in permanenta cu noi idei.
Muzeul este o institutie permanenta, aflata in serviciul societatii, deschisa publicului, care se ocupa cu strangerea, pastrarea, identificarea, catalogarea, analizarea, mentinerea, conservarea si expunerea de diverse obiecte sau artefacte ce prezinta interes stiintific, istoric, artistic, tehnologic, s.a.m.d., in scopul studierii, educarii, relaxarii vizitatorilor, a oamenilor de stiinta. In timp ce muzeele din alte epoci aveau tendinta de a fi universale, muzeele moderne se concentreaza pe un subiect particular, sau chiar apartin unuia sau mai multor categorii, asa cum ar fi arta, arta oderna, arte vizuale, arte aplicate, arheologie, antropologie si etnologie ,etnologie si folclor, filatelie, istorie, istorie culturala, istorie militara, istorie naturala, numismatica, tehnologie, stiinta. In cadrul acestor subiecte de interes, muzeele se pot specializa si mai departe, devenind muzee de agricultura, geologie, istorie locala, de istoria aviatiei, pedologie sau petrografie.
Orice muzeu are o colectie de fond de obiecte si/sau artefacte, selectionate din domeniul specific de reprezentare. Toate piesele muzeelor sunt catalogate si inventariate, avand o evidenta a achizitionarii si provenientei lor. Sunt de asemenea periodic supuse analizei starii lor de conservare si trecute regulat printr-un proces de mentinere si restaurare. Colectiile tematice au fiecare cel putin cate o persoana responsabila de mentinerea, pastrarea, conservarea si expunerea artefactelor.
Actualitatea temei mele consta in aceea ca turismul cultural, alaturi de cel rural, este in prezent considerat ca principalul tip de turism pe scara europeana. Turismul cultural este recunoscut ca un motor pentru dezvoltarea si promovarea identitatilor culturale locale, oferind comunitatilor invecinate sansa conservarii patrimoniului cultural ca resursa pentru dezvoltarea socio-economica locala. A cunoaste un oras sau o anume zona dincolo de stabilirea unui contact intim cu muzeele acestora, nuclee de concentrare, conservare si popularizare a unor valori representative, este de neconceput. Muzeul, indiferent de natura si structura lui, focalizeaza un anume univers si asigura veritabile calatorii in timp si in spatiu, sugereaza conexiuni si analogii, asigura accesul spre esential si, ca urmare, intalnirea calatorului cu o realitate muzeistica devine o experienta plina de relevanta si, de ce nu, tulburatoare. La nivel international o tot mai mare atentie este acordata potentialului culturii de a cataliza procesele de dezvoltare.
Nivelul de cercetare stiintifica: pentru prima data aceasta problema a fost cercetata in secolul al XX-lea in SUA de aceea aici si fluxul de turisti este mai mare majoritatea din ei vizitind muzeul Institutul Smithsonia. De asemenea un aport considerabil in dezvoltarea muzeelor in Egipt a pus si Bernd Neumann.La fel un suportul metodologic si stiintific il constituie nemijlocit lucrarile fundamentale ale teoreticenilor si savantilor autohtoni precum: Plosnita Elena, Mihail Paul care deasemenea considera muzeele niste edificii culturale ce atrag atentia turistilor avind un rol deosebit in dezvoltarea atit a turismului intern cit si a celui international, de asemenea si reviste traditionale precum si site-urile, turism.ro, statistica.ro.
Scopul lucrarii si obiectivele lucrarii: Scopul lucrarii consta in elaborarea bazelor teoretice pentru evidentierea turismului international,a muzeelor din R.Moldova si de asemenea si a celor din lume.
Reesind extul propus in lucrare am formulat urmatoarele obiective:
1.Cercetarea literaturii specializate in tema data.
2.Studierea legilor ce tin de dezvoltarea si activitatea muzeelor.
3.Istoria si caracteristica muzeelor.
Metode de cercetare: In teza am utilizat m asa metode ca metoda deductiva-parcurgerea de la idei generale spre particulare si inductiva,analiza-caracteristica generala in detailat a muzeelor. Statistica-colectarea datelor pentru a determina indicatorii de dezvoltare a turismului cultural,studiu de caz ,anexe si altele.
Structura lucrarii: Teza mea de curs este constituita din trei capitole a cite trei subcapitole, ultimul capitol cuprizind doar doua subcapitole, concluzii, bibliografie si anexe. In capitolul I, am caracterizat fondul muzeistic a muzeelor lumii si de asemenea si a muzeelor din tara noastra, in al doilea capitol am accentuat importanta si rolul muzeelor pentru economia tarii, de asemenea am analizat si problema potentialului lor. In capitolul trei am analizat istoria unui muzeu si anume muzeul Louvre care este cel mai mare muzeu, si am incercat sa fac o mica comparatie intre muzeul Louvre si muzeul nostru de Arheologie si Istorie.
Importanta stiintifica si practica:Analizind diagramele si schemele folosite am depistat numarul de turisti care vor vizita muzeele R.Moldova si de asemeni muzeele din Europa pentru urmatorii ani astfel am constatat ca fluxul de turisti de pe an pe an creste tot mai mult.


Fisiere in arhiva (1):

  • Caracteristica Fondului Muzeistic din Republica Moldova.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!