Comercializarea Produsului Hotelier

Proiect
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 35 în total
Cuvinte : 9996
Mărime: 42.33KB (arhivat)
Publicat de: Marinel Neacșu
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Bulican Adrian
Academia de Studii Economice din Moldova Catedra: Comerţ, turism şi servicii hoteliere

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. 1. Produsul hotelier. Caracteristici şi particularităţi 4
  3. 2. Comportamentul personalului 9
  4. 2.1 Regulile generale de comportament 10
  5. 2.2 Vânzarea internă 12
  6. 3. Stabilirea preţurilor şi tarifelor. Tarifele de cazare 16
  7. 4. Serviciul marketing vânzări 21
  8. 4.1 Mijloacele de comunicaţie 22
  9. 4.2 Activitatea de vânzare 25
  10. 4.3 Fişierul clienţilor 27
  11. 5. Comercializarea produsului hotelier în Republica Moldova 29
  12. 5.1 Cadrul legal prind circulaţia persoanelor străine pe teritoriul R.M 29
  13. 5.2 Comercializarea produsului hotelier oferit de hotelul „Naţional”.30
  14. Concluzii 33
  15. Bibliografie 35

Extras din proiect

INTRODUCERE

Încă la sfârşitul secolului trecut, dar mai cu seamă după primul război mondial, dezvoltarea industriei turismului în general şi a industriei hoteliere în special, au atras atenţia diverselor grupe de ţări cu un potenţial turistic şi respectiv hotelier, care au început să înregistreze avantaje importante în urma acestor activităţi.

Oferta hotelurilor se structurează în jurul cazării pentru că reprezintă mai mult de jumătate din totalul încasărilor şi este serviciul cel mai profitabil (în medie peste 70 % din totalul profitului). Atras la hotel pentru cazare, clientului îi va putea fi prezentată oferta completă, cu celelalte servicii puse la dispoziţie. Majoritatea celorlalte servicii sunt puţin sau deloc profitabile, reprezentând o necesitate în direcţia asigurării nivelului general de confort pe tot parcursul şederii clientului sau un criteriu necesar de acordare a unei categorii de încadrare anume.

Serviciul de cazare vizează prin conţinutul său, conturarea condiţiilor şi confortului pentru adăpostirea şi odihna călătorului. Volumul, structura şi calitatea serviciului de cazare, depind în primul rând de existenţa unei baze tehnico–materiale adecvate: hoteluri, moteluri, case de odihnă, cabane, popasuri turistice etc. Serviciile de cazare, prin volumul şi calitatea lor, influenţează nu numai dezvoltarea de ansamblu a hotelăriei, ci şi eficienţa acestui domeniu. Prin interesul exercitat, serviciile structurilor de cazare, creează cadrul unei mai bune valorificări şi comercializări ale produsului hotelier.

Studiind literatura de specialitate, în ceea ce priveşte comercializarea produsului hotelier, am decis să includ în această lucrare 5 capitole: comportamentul personalului cu specificarea regulilor de comportament ale acestuia în general, precum şi în cadrul vânzării interne; metodele de stabilire a preţurilor şi tarifelor, în special a celor de cazare; serviciul marketing–vânzări şi activităţile acestuia (mijloace de comunicaţie, vânzarea, elaborarea fişierului clienţilor), şi în sfîrşit, comercializarea produsului hotelier în cadrul R. M.

1. Produsul hotelier. Caracteristici şi particularităţi

Mulţi autori consideră ideea "hotel" ca provenind de la latinescul "hospitalis", ceea ce înseamnă ospitalier. Din motivul existenţei acestei idei, astăzi există şi alte păreri. Unul din cele mai răspândite puncte de vedere este că cuvântul englez "hospitality" (ospitalitate) provine din franceza veche "hospice" (ospiciu), ceea ce înseamnă "azil". Una din cele mai vechi organizaţii de acest fel, este Hospice – de – Beaune din Burgundia, vestită ca ţi Hotel Dieu ("Casa Domnului"). Ea a fost fondată în anul 1443 ca spital de binefacere şi ca azil pentru săraci. Acest spital funcţionează şi în prezent.

În practica internaţională a gestiunii, păstrată până în prezent, cuvântul "hospitality", semnifică in primul rând sensul de "spital", ceea ce semnifică organizaţie militară – medicală pentru tratament staţionar.

Din punctul de vedere al unei gândiri înţelepte, despre o oarecare ospitalitate nici nu poate fi vorba, fără satisfacerea nevoilor primare ale omului – nevoi în alimentaţie, odihnă şi somn. În legătură cu aceasta, cea mai argumentată şi destul de logică, este următoarea definire a hotelului.

Preview document

Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 1
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 2
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 3
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 4
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 5
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 6
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 7
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 8
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 9
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 10
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 11
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 12
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 13
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 14
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 15
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 16
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 17
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 18
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 19
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 20
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 21
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 22
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 23
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 24
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 25
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 26
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 27
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 28
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 29
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 30
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 31
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 32
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 33
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 34
Comercializarea Produsului Hotelier - Pagina 35

Conținut arhivă zip

  • Comercializarea Produsului Hotelier.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza sistemului de comunicare al hotelului Gorj

Începuturile turismului se pierd în adâncurile vremurilor. Este cât se poate de probabil că oamenii au efectuat, de pildă, deplasări „de agrement”...

Managementul Departamentului Front Office al Hotelului Hilton Athenee Palace

Capitolul 1 INDUSTRIA OSPITALITĂŢII. CONCEPTE ŞI PARTICULARITĂŢI 1.1 . Stadiul actual al dezvoltării turismului Turismul reprezintă, atât prin...

Calitatea Serviciilor în Industria Hotelieră

INTRODUCERE Industria hotelieră modernă se conturează odată cu apariţia marilor hoteluri europene din a doua jumătate a secolului al –XIX- lea...

Modalități de organizare a serviciului de cazare la Hotel Vega

INTRODUCERE Turismul reprezintă un fenomen economico-social specific civilizaţiei moderne, puternic ancorat în viaţa socială şi influenţat de...

Protecția consumatorului privind serviciile hoteliere

INTRODUCERE Întâietatea utilizării noţiunii de consumator este disputată între europeni şi nord-americani. Cei din urmă afirmă că preşedintele...

Front-office-ul unui hotel din Brașov

ARGUMENT In cadrul diviziei cazare se desfasoara activitatile de inchiriere a camerelor dar si de asigurarea de servicii si dotari pt. clienti....

Prețul - componentă a mixului de marketing

ARGUMENT Preţul, componentă importantă a mixului de marketing, poate constitui un instrument utilizabil în practicarea anticoncurenţială, în...

Calitatea Serviciilor Turistice

ARGUMENT Turismul a devenit in zilele noastre o activitate la fel de importanta precum cea desfasurata in alte sectoare-chei din economia mondiala...

Te-ar putea interesa și

Managementul Serviciilor Hoteliere în Baza Hotelului Codru

Introducere Actualitatea temei “Managementul serviciilor hoteliere” se percepe în urma dezvoltării impetuase a turismului în ultimele decenii,...

Calitatea Serviciilor în Industria Hotelieră

INTRODUCERE Industria hotelieră modernă se conturează odată cu apariţia marilor hoteluri europene din a doua jumătate a secolului al –XIX- lea...

Evoluția în Sfera Calitații Serviciilor Turistice Internaționale

Evoluţia în sfera calitaţii serviciilor turistice internaţionale I. Serviciile turistice 1. Definiţia serviciilor Serviciile turistice...

Plan de afaceri al intreprinderii, instrumente de implementare a strategiilor economice - Studiu de caz realizat la S.C. Phoenicia Grand Hotel S.A.

Adresându-se atât turismului de business cât şi celui de leisure, Phoenicia Hotels & Resorts a cunoscut o expansiune puternică în ultimii ani,...

Caiet practică Hotel Ceahlău

1. Prezentare generala a S.C. “Grand Hotel Ceahlau “ S.A. Actuala societate comerciala “Grand Hotel Ceahlãu” S.A. Piatra Neamt a fost infiintatã...

Cateringul

Argument Evoluţia spectaculoasă pe care a înregistrat-o turismul în ultimele decenii, precum şi multiplele efecte pozitive pe care acesta le are...

Rolul Contractelor în Turism. Studiu de Caz - SC Dalin SRL

INTRODUCERE Turismul apare ca un fenomen economico-social specific civilizaţiei moderne, puternic ancorat în viaţa societăţii şi ca atare,...

Cercetări în Domeniul Estimării Calității și Eficienței Serviciilor în Turism

Actualitatea temei de cercetare si gradul de studiere a acesteia. Turismul reprezinta prin continutul si rolul sau un fenomen caracteristic...

Ai nevoie de altceva?