Comertul Electronic

Cuprins proiect Cum descarc?

CONCEPTE GENERALE DE COMERT ELECTRONIC 
CE ESTE COMERTUL ELECTRONIC- 
AVANTAJELE COMERTULUI ELECTRONIC 
ESTIMARI PRIVIND EVOLUTIA COMERTULUI ELECTRONIC 
ASPECTE CRITICE PRIVIND DEZVOLTAREA COMERTULUI ELECTRONIC 
MODELE DE COMERT ELECTRONIC
SISTEM ELECTRONIC DE PLATI (SEP) 
Arhitectura unui SEP
Dispozitive folosite intr-un Sistem Electronic de Plati 
Tipuri de tranzactii intr-un Sistem Electronic de Plati
Modalitati de plata 
Plata prin carduri bancare 
Plata prin ePay
Plata prin CyberCash 
Plata prin SmartCard
Transferul electronic de fonduri
Plata prin eCash 
SERVICII SI TEHNOLOGII FOLOSITE LA
IMPLEMENTAREA SISTEMELOR DE COMERT
ELECTRONIC
ETAPELE IMPLEMENTARII UNUI SISTEM DE COMERT
ELECTRONIC
Etapa 1: Dezvoltarea sitului si promovarea produselor 
Proiectarea sitului 
Dezvoltarea sitului 
Gazduirea sitului
Etapa a 2-a: Managementul bazelor de date 
Etapa a 3-a: Plata si procesarea tranzactiilor
Etapa a 4-a: Managementul produselor si al comenzilor 
Transportul produselor 
Urmarirea comenzilor si a starii acestora
Etapa a 5-a: Centru specializat de servicii
Suport post-vanzari prin Internet


Extras din proiect Cum descarc?

CONCEPTE GENERALE DE COMERT ELECTRONIC
CE ESTE COMERTUL ELECTRONIC?
Comertul electronic se refera la desfasurarea activitatilor specifice mediului de afaceri (tranzactii) intr-un sistem automatizat integrat pentru schimbul de informatii utilizand mijloace electronice (retele de calculatoare).
O definitie posibila a Comertului Electronic ar fi : "orice forma de tranzactii in afaceri in cadrul careia partile interactioneaza electronic in loc de realizarea de schimburi fizice sau contact fizic direct". In comertul electronic informatia circula intre agentii implicati in afacere (vanzator, cumparator, banca, transportator, agent de service), fara a utiliza suportul de hartie (imprimanta sau fax).
AVANTAJELE COMERTULUI ELECTRONIC
Din pozitia cumparatorului, avantajele sunt legate de:
-timp: cumparatorul poate vizita mai multe magazine virtuale intr-un timp foarte scurt (mult mai scurt decat timpul pe care il implica prezenta fizica a unei personae intr-un magazin real);
-libertatea de a alege: datorita numarului mare de magazine pe care clientul le poate vizita, acesta va avea
posibilitatea de a alege un produs in functie de un numar mult mai mare de optiuni (pret, data livrarii, culoare, etc.);
Din punctul de vedere al companiilor ce utilizeaza comertul electronic, se disting urmatoarele avantaje:
- cresterea semnificativa a vitezei de comunicare, in special pentru comunicatiile internationale: mai multe companii pot stabili o platforma de colaborare, prin intermediul careia sa poata sa conceapa si sa dezvolte diverse produse impreuna; comunicarea prin telefon sau fax ar insemna o incetinire drastica a acestor procese de
conceptie sau dezvoltare
- reducerea unor costuri: de exemplu, utilizand e-mail (posta electronica) se reduc costurile cu posta sau mesageria, dar si costurile referitoare la miscarea hartiilor (circa 7% din cheltuielile facute cu comertul traditional se datoreaza miscarii hartiilor)
- intarirea relatiilor cu furnizorii si clientii: printr-un site Web, clientii companiei vor fi pusi la curent cu ultimele produse aparute, li se va oferi suport ethnic pentru produsele cumparate, putand chiar sa ofere sugestii pentru eventuale imbunatatiri ale produselor, serviciilor etc.; pe unele situri cumparatorii pot ,,construi" produsul pe care vor sa il cumpere (culori, materiale, inscrisuri etc.); furnizorilor li se poate oferi in cadrul acestui site un domeniu special in care isi pot prezenta si ei la randul lor ultimele noutati;
- existenta unei cai rapide si comode de furnizare a informatiilor despre companie: prin intermediul unor site-uri Web, a intraneturilor si a extraneturilor;
- canale alternative de vanzare: desfasurarea afacerilor prin intermediul unui astfel de site.
ESTIMARI PRIVIND EVOLUTIA COMERTULUI ELECTRONIC
SUA se afla detasat in fruntea plutonului tarilor care s-au orientat puternic catre comertul electronic. S-a constatat ca in companiile americane, adoptarea Internet a redus la jumatate volumul tranzactiilor efectuate prin telefon si fax, iar prin adoptarea comertului electronic se asteapta o reducere si mai drastica.
In ultimul timp s-a constatat o accelerare importanta a raspandirii comertului electronic si in afara granitelor Statelor Unite.
ASPECTE CRITICE PRIVIND DEZVOLTAREA COMERTULUI ELECTRONIC
Exista sase piedici majore care franeaza dezvoltarea comertului electronic:
- securitatea: Internetul a fost conceput ca un mediu deschis, dar nu neaparat si sigur, protocolului TCP/I (care sta la baza comertului electronic) lipsindu-i servicii de securitate de baza. Un element de baza pentru securitatea comertului prin Internet il constituie criptarea, care permite atat autentificarea, cat mai ales siguranta transmisiei informatiilor.
- acceptarea noilor modalitati de plata (bani electronici / digitali): problema majora care se pune este cea a caracterului privat in care se cheltuiesc banii in mod normal. Este problema urmaririi (trace) tranzactiilor. Un sistem electronic care realizeaza inregistrarea tuturor tranzactiilor care se fac in ciberspatiu, prezinta dezavantajul ca tot ceea ce faci, este inregistrat.
- existenta unei infrastructuri de telecomunicatii adecvate: pe masura ce tehnologia avanseaza, apar noi metode de comunicatie celulare).
- costurile investitiei: de exemplu, un comerciant care vrea sa ofere un magazin pe Internet, va face urmatoarele investitii: servere (calculatoare puternice are sa poata evolua odata cu cresterea volumului tranzactiilor), tehnologie de comunicatii (care sa poata creste odata cu cresterea afacerii), software de comert electronic precum sitehnologii care sa asigure securitatea, de exemplu firewallurile.
- cadrul legislativ si normativ: se refera la aspectele legate de: cadrul fiscal, drepturile asupra proprietatii intelectuale, protectia datelor consumatorului.
- aspecte lingvistice si culturale: reteaua Web tinde sa devina din ce in ce mai mult un "turn Babel" al natiunilor, pe masura adoptarii pe scara din ce in ce mai larga a tehnologiilor legate de Internet.
MODELE DE COMERT ELECTRONIC
Analizand aplicatiile curente dezvoltate pe Internet,identificam urmatoarele modele de afaceri in comertul electronic:
o magazin electronic (e-shop): un magazin electronic se implementeaza prin intermediul unui site Web; acesta este gestionat de companie, pentru marketingul si vanzarile propriilor produse si servicii. Minimal, contine catalogul de produse sau servicii cu descrieri tehnice si comerciale pentru fiecare pozitie din catalog. Aceste descrieri sunt gestionate in general de un Sistem de Gestiune al Bazelor de Date (SGBD). Sistemul de Gestiune al Bazelor de Date, se va ocupa cu stocarea si manipularea datelor si cu oferirea posibilitatilor de acces la date. Varianta medie contine facilitati pentru preluarea comenzilor (prin e-mail sau forme interactive pe care le vor completa clientii), iar varianta extinsa cuprinde si posibilitatea efectuarii on-line a platii (prin carti de credit sau alte variante electronice


Fisiere in arhiva (1):

  • Comertul Electronic.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!