Comunicarea Orala - Tehnica de Comunicare Atractiva

Cuprins proiect Cum descarc?

Cap i. Comunicarea umana pag. 1
I.1. Nivelurile comunicarii umane
I.2. Abilitatea de a comunica Etape ale dezvoltarii comunicarii Umane
CAP II. Comunicarea umana de tip nonverbal pag. 7
II.1. Semnul Clasificarea sistemelor de semne
II.2. Limbajul trupului
II.3. Limbajul corpului in cadrul unui discursur 
Cap III. Comunicarea umana de tip verbal pag. 13
III.1. Semnul lingvistic
III.2. Limba si vorbire
III.3. Limbaj si actiune
Cap iv. Tehnici de comunicare atractive Comunicarea orala pag. 17
IV.1. Pregatirea si sustinerea unei prezentari orale
IV.2 Tipuri de interviuri.
Anexe
Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

Comunicarea e asemenea unui "nor gros" pe care vinturile il tot "imping si il destrama si care pluteste peste aproape toate stiintele."
Diversitatea coplesitoare a nivelurilor de comunicare - de la cel interpersonal pina la cel planetar - precum si inevitabilele lor intrepatrunderi si conditionari, ne fac sa impartasim opinia potrivit careia o singura disciplina nu ar putea face fata investigarii unui asemenea conglomerat. Majoritatea stiintelor si profesiilor au propria lor partitura "in corul stiintelor comunicarii". Fiecare specialist vine cu experinta, perspectiva si interesele proprii pentru a ne povesti cum se vede comunicarea de la fereastra sa. 
Din aceasta colectie de panorame, fiecare din noi selecteaza ceea ce simte ca poate da un sens mai profund existentei sale efemere. 
Ce este comunicarea?
Provenit prin filiera franceza, verbul a comunica are in limba romana un "frate bun", fapt ce ne indreptateste sa vorbim de existenta unui dublet etimologic.
Cu transformarile proprii trecerii de la latina vulgara la proto-romana, lat. communicare a fost mostenit sub forma a cumineca, avind sensul de "a se impartasi" (in acceptia ritualului crestin). Intelesul exista si in latina tirzie, unde a dat nastere lui excommunicare, adica "a opri de la impartasanie" - ceea ce echivala cu excluderea din comunitatea religioasa. 
Iata cum pentru pentru noi, romanii, sensul originar al comunicarii este deopotriva profan si sacru , comunicarea sta la baza organizarii sociale, mijlocind raporturile "orizontale" dintre oameni, dar angajind si aspiratiile lor "verticale", intr-o miscare ascensionala catre planurile superioare ale existentei.
Cind trebuie sa defineasca comunicarea, majoritatea vorbitorilor se gindesc la "a aduce la cunostinta", "a da de stire" sau "a informa". 
Comunicarea inteleasa ca proces are la baza patru componente fundamentale: emitatorul, canalul, informatia si receptorul. Esenta procesului consta din transferul sau trimiterea informatiei de la receptor la emitator.
Privita ca un act de punere in relatie a emitatorului cu receptorul, comunicarea poate fi inteleasa drept "ansamblul proceselor fizice si psihologice prin care se efectueaza operatia punerii in relatie cu una sau mai multe persoane in vederea obtinerii unor anumite obiective.
Unitati si caracteristici ale comunicarii
Mesajul este unitatea de baza a comunicarii, situat de fapt la intersectia dintre comunicare si reprezentarea realitatii. El poate fi alcatuit din cuvinte scrise sau rostite, imagini vizuale, muzica, zgomote, semne, simboluri, culori, gesturi etc. 
Suportul fizic al mesajului este oferit de canal, care indeplineste si functia de cale de transport sau distributie a mesajului. 
Dimensiunea originalitatii mesajului este data de informatie. Sub aspect cantitativ, informatia poate fi masurata atit in momentul emiterii cit si in momentul receptarii, astfel 
ca se poate determina in ce masura un mesaj contine sau nu mai multa informatie decit alt mesaj. 
Din dorinta de a asigura exactitatea mesajului, emitatorul poate fi preocupat de emiterea unei mai mari cantitati de informatie decit ar fi necesar in mod normal. Asa se naste redundanta, "excedentul selectiv de semne fata de acelea care ar fi fost necesare pentru a transporta aceeasi cantitate de originalitate." Acest surplus trebuie inteles ca "o masura a formei, nu a informatiei deoarece indica diferenta dintre ceea ce este transmis si ceea ce este necesar"
O analiza cit mai completa a informatiei trebuie sa faca referiri si la urmatoarelor aspecte:
-aspectul sintactic: succesiunea semnelor impusa de emitator;
-aspectul semantic: semnificatia acordata semnelor pe baza conventiilor sociale;
-aspectul pragmatic: efectul informatiei asupra receptorului.
Efectele comunicarii pot fi de natura cognitiva, afectiva sau comportamentala si nu trebuie confundate cu raspunsurile receptorului mesajului.
Raspunsul este un mesaj returnat de receptor ca reactie la stimulul expediat de emitator, iar uneori poate proveni chiar de la emitator, ca reactie la propriul mesaj.
Finalitatea procesului de comunicare exista in masura in care mesajul codificat de emitator este decodificat si acceptat de receptor. Cunoasterea codului informatiei obliga la respectarea semnelor si simbolurilor folosite, iar eventualele erori vor putea fi cu usurinta detectate si corectate. 
Cind semnificatia este codificata in cuvinte, mesajul este unul de tip verbal, iar comunicarea este verbala.
Daca semnificatia este purtata prin altceva decit cuvinte, mesajul si comunicarea sint non-verbale.
Pentru oameni, relatiile create prin comunicare conteaza uneori mult mai mult decit continutul informational transmis, astfel ca rolul ei este acela de a crea comuniunea si comunitatea. 
Este adevarat ca societatea moderna cunoaste numeroase fragmentari generate de dezvoltarea inegala a diferitelor ei segmente, de diversificarea aspiratiilor, a atitudinilor si comportamentelor; este foarte probabil ca sensul si continutul notiunii de comunitate sa se modifice in timp, dar cerinta de a avea un set de valori comune, care sa ne confere un sentiment reciproc de legatura, de apartenenta la un intreg, nu va putea sa dispara.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea Orala - Tehnica de Comunicare Atractiva.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!