Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 34 în total
Cuvinte : 12511
Mărime: 589.88KB (arhivat)
Publicat de: Valeria Vișan
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Calinescu George

Cuprins

  1. Cap i. Comunicarea umana pag. 1
  2. I.1. Nivelurile comunicarii umane
  3. I.2. Abilitatea de a comunica Etape ale dezvoltarii comunicarii Umane
  4. CAP II. Comunicarea umana de tip nonverbal pag. 7
  5. II.1. Semnul Clasificarea sistemelor de semne
  6. II.2. Limbajul trupului
  7. II.3. Limbajul corpului in cadrul unui discursur
  8. Cap III. Comunicarea umana de tip verbal pag. 13
  9. III.1. Semnul lingvistic
  10. III.2. Limba si vorbire
  11. III.3. Limbaj si actiune
  12. Cap iv. Tehnici de comunicare atractive Comunicarea orala pag. 17
  13. IV.1. Pregatirea si sustinerea unei prezentari orale
  14. IV.2 Tipuri de interviuri.
  15. Anexe
  16. Bibliografie

Extras din proiect

Comunicarea e asemenea unui “nor gros” pe care vînturile îl tot “împing si îl destrama si care pluteste peste aproape toate stiintele.”

Diversitatea coplesitoare a nivelurilor de comunicare – de la cel interpersonal pîna la cel planetar – precum si inevitabilele lor întrepatrunderi si conditionari, ne fac sa împartasim opinia potrivit careia o singura disciplina nu ar putea face fata investigarii unui asemenea conglomerat. Majoritatea stiintelor si profesiilor au propria lor partitura “în corul stiintelor comunicarii”. Fiecare specialist vine cu experinta, perspectiva si interesele proprii pentru a ne povesti cum se vede comunicarea de la fereastra sa.

Din aceasta colectie de panorame, fiecare din noi selecteaza ceea ce simte ca poate da un sens mai profund existentei sale efemere.

Ce este comunicarea?

Provenit prin filiera franceza, verbul a comunica are în limba româna un “frate bun”, fapt ce ne îndreptateste sa vorbim de existenta unui dublet etimologic.

Cu transformarile proprii trecerii de la latina vulgara la proto-româna, lat. communicare a fost mostenit sub forma a cumineca, avînd sensul de “a se împartasi” (în acceptia ritualului crestin). Întelesul exista si în latina tîrzie, unde a dat nastere lui excommunicare, adica “a opri de la împartasanie” - ceea ce echivala cu excluderea din comunitatea religioasa.

Iata cum pentru pentru noi, românii, sensul originar al comunicarii este deopotriva profan si sacru , comunicarea sta la baza organizarii sociale, mijlocind raporturile “orizontale” dintre oameni, dar angajînd si aspiratiile lor “verticale”, într-o miscare ascensionala catre planurile superioare ale existentei.

Cînd trebuie sa defineasca comunicarea, majoritatea vorbitorilor se gîndesc la “a aduce la cunostinta”, “a da de stire” sau “a informa”.

Comunicarea înteleasa ca proces are la baza patru componente fundamentale: emitatorul, canalul, informatia si receptorul. Esenta procesului consta din transferul sau trimiterea informatiei de la receptor la emitator.

Privita ca un act de punere în relatie a emitatorului cu receptorul, comunicarea poate fi înteleasa drept “ansamblul proceselor fizice si psihologice prin care se efectueaza operatia punerii în relatie cu una sau mai multe persoane în vederea obtinerii unor anumite obiective.

Unitati si caracteristici ale comunicarii

Mesajul este unitatea de baza a comunicarii, situat de fapt la intersectia dintre comunicare si reprezentarea realitatii. El poate fi alcatuit din cuvinte scrise sau rostite, imagini vizuale, muzica, zgomote, semne, simboluri, culori, gesturi etc.

Suportul fizic al mesajului este oferit de canal, care îndeplineste si functia de cale de transport sau distributie a mesajului.

Dimensiunea originalitatii mesajului este data de informatie. Sub aspect cantitativ, informatia poate fi masurata atît în momentul emiterii cît si în momentul receptarii, astfel

ca se poate determina în ce masura un mesaj contine sau nu mai multa informatie decît alt mesaj.

Din dorinta de a asigura exactitatea mesajului, emitatorul poate fi preocupat de emiterea unei mai mari cantitati de informatie decît ar fi necesar în mod normal. Asa se naste redundanta, “excedentul selectiv de semne fata de acelea care ar fi fost necesare pentru a transporta aceeasi cantitate de originalitate.” Acest surplus trebuie înteles ca “o masura a formei, nu a informatiei deoarece indica diferenta dintre ceea ce este transmis si ceea ce este necesar”

O analiza cît mai completa a informatiei trebuie sa faca referiri si la urmatoarelor aspecte:

-aspectul sintactic: succesiunea semnelor impusa de emitator;

-aspectul semantic: semnificatia acordata semnelor pe baza conventiilor sociale;

-aspectul pragmatic: efectul informatiei asupra receptorului.

Efectele comunicarii pot fi de natura cognitiva, afectiva sau comportamentala si nu trebuie confundate cu raspunsurile receptorului mesajului.

Raspunsul este un mesaj returnat de receptor ca reactie la stimulul expediat de emitator, iar uneori poate proveni chiar de la emitator, ca reactie la propriul mesaj.

Finalitatea procesului de comunicare exista în masura în care mesajul codificat de emitator este decodificat si acceptat de receptor. Cunoasterea codului informatiei obliga la respectarea semnelor si simbolurilor folosite, iar eventualele erori vor putea fi cu usurinta detectate si corectate.

Cînd semnificatia este codificata în cuvinte, mesajul este unul de tip verbal, iar comunicarea este verbala.

Daca semnificatia este purtata prin altceva decît cuvinte, mesajul si comunicarea sînt non-verbale.

Pentru oameni, relatiile create prin comunicare conteaza uneori mult mai mult decît continutul informational transmis, astfel ca rolul ei este acela de a crea comuniunea si comunitatea.

Este adevarat ca societatea moderna cunoaste numeroase fragmentari generate de dezvoltarea inegala a diferitelor ei segmente, de diversificarea aspiratiilor, a atitudinilor si comportamentelor; este foarte probabil ca sensul si continutul notiunii de comunitate sa se modifice în timp, dar cerinta de a avea un set de valori comune, care sa ne confere un sentiment reciproc de legatura, de apartenenta la un întreg, nu va putea sa dispara.

Preview document

Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 1
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 2
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 3
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 4
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 5
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 6
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 7
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 8
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 9
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 10
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 11
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 12
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 13
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 14
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 15
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 16
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 17
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 18
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 19
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 20
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 21
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 22
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 23
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 24
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 25
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 26
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 27
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 28
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 29
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 30
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 31
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 32
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 33
Comunicarea orală - tehnică de comunicare atractivă - Pagina 34

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea Orala - Tehnica de Comunicare Atractiva.docx

Alții au mai descărcat și

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Hotelurile Hilton

Hilton Hhonors Worldwide : Razboiul loialitatii Hotelurile Hilton privesc cele mai frecvente programe ale oaspetilor ca cel mai important...

Turism Rural

1.Itroducere in TRChiar dacă o definiţie a turismului rural ar putea părea ca fiind foarte simplă – acea formă de turism practicată în spaţiile...

Te-ar putea interesa și

Rolul și locul brand-book-ului în poziționarea produselor pe piață

Actualitatea temei. Cu ceva timp în urmă, imaginea brandului proiecta şi susţinea produsul, asta deoarece brandul însemna o calitate bună, la o...

Cricova

1. Cricova 1.1. Cricova - de la trecut la prezent Cricova activeaza pe piata vinicola de ceva vreme,ca descendent al Combinatului agricol...

Comunicare interculturală

Definirea conceptuală Comunicarea interculturală înseamnă interacţiunea directă între oameni de diferite culturi. Comunicarea interculturală...

Raport de practică la combinatul de vinuri Cricova SA

CONŢINUTUL PRACTICII 1. Caracteristica generală a întreprinderii Domeniul de activitate - Combinatul de Vinuri „Cricova” S.A., renumit pentru...

Management

1.Prezentarea de ansamblu a unitatii economice  Profilul activitatii, dimensiunea si complexitatea activitatii S.C. “ AGRIGEMMA ” S.R.L. a fost...

Comunicarea de Organizare la Nivel de Grupuri Mici

Încã din trecutul îndepărtat comunicarea a jucat un rol important în relaţiile dintre indivizi. Din acest motiv comunicarea a făcut obiectul multor...

Managementul Resurselor Umane

1. CARE ESTE ETAPA DE EVOLUTIE SAU DE DEZV A MRU CARE A MARCAT AP FUNCT DE PERS.ARG RASP SI ENUNTATI PRINC CARACT ALE ACESTEI ETAPE Administrarea...

Pedagogie

1. DEFINIŢIE ŞI ELEMENTE COMPONENTE Desfăşurarea activităţii instructiv-educative în cadrul sistemului de învăţământ, al instituţiei şcolare, ia...

Ai nevoie de altceva?