Franța

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 4131
Mărime: 492.42KB (arhivat)
Publicat de: Pavlov G.
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

1.1 Generalitati

Nume oficial : Republica Franceza ( République française ) Situare : Europa de vest Suprafata : 547.030 km² din care :

- pământ : 545.630 km²

- apă : 1.400 km²

Populaţia (2007) : 63,5 milioane locuitori ;

Densitate : 98 loc/km patrat ; populaţia urbană : 76%

Limba oficială : franceza

Capitala : Paris (9,6 milioane locuitori)

Ziua natională : 14 iulie – aniversarea căderii Bastiliei – 1789

Forma de guvernământ : Republică

P.I.B/loc. : 23.300 $ (locul 9)

Organizare administrativă : Franţa este formată din 22 de regiuni, împărţite în 96 de departamente, la carese adaugă alte teritorii dependente : Guadelupa, Martinica, Guyana Franceză,Réunion, Polinezia Franceză, Noua Caledonie, Wallis, Mayotte, St.Pierre, Miquelon,etc.

Oraşe principale : Lyon, Marsilia, Lille, Toulouse, Nice, Bordeaux, Dijon, Nantes

Puterea executivă este exercitată de Preşedinte şi Guvern.

Preşedintele Franţei este Nicolas SARKOZY, care a preluat funcţia la 16 mai 2007

pentru un mandat de 5 ani, fiind susţinut în alegerile legislative de UMP (Union pour

le Mouvement Populaire).

Funcţia de Prim-ministru este deţinută, începând cu data de 18 mai 2007, de François FILLON.

Puterea legislativa este exercitată de :

- Adunarea Natională (Assemblée Nationale) : Bernard ACCOYER ,

Preşedinte ; cu o majoritate de dreapta (UMP ), în urma alegerilor legislative

din 10 şi 17 iunie 2007.

- Senat : Gérard LARCHER, Preşedinte, ales la 1.10.2008

II SITUATIA ECONOMICA A FRANTEI

2.1 Unele aspecte de atractivitate economică

Franţa atrage prin dimensiunea si dinamismul pe termen lung al pieţei sale,prin calitatea şi productivitatea forţei de munca, prin densitatea şi eficienţa infrastructurii. În schimb, punctele slabe sunt determinate de constrângerileadministrative şi costurile sociale şi fiscale ridicate. Franţa este a 5-a putere economică din lume cu un PIB de 2.515 miliarde de dolari (1 892,2 miliarde de euro) in 2007. Franta este al 5-lea exportator mondial de servicii si al 5-lea importator din lume.

Atragerea de întreprinderi străine şi de capitaluri

În ceea ce priveşte volumul investiţiilor directe străine atrase, Franţa se impune ca o

destinaţie favorită. Conform cifrelor publicate de CNUCED, in anul 2007 Franta sa impus

ca o destinatie favorita pentru investitiile directe straine. Franta a atras 158 miliarde de dolari investitii straine, ceea ce o situeaza pe locul 3 in lume, in urma Statelor Unite si Marii Britanii.

In Franta sunt inregistrate peste 20.000 filiale aleintreprinderilor straine.

Principalii investitori străini în Franţa, la 31 decembrie 2005, erau: Statele Unite (82,6 mild. Euro), Marea Britanie (82,4 mild. Euro), Germania (57,7 mild. Euro), Olanda (44,6 mild. Euro) şi Elveţia (27,3 mild. Euro). Franţa face parte din zona euro, iar Parisul se înscrie printre cele mai atractive pieţe financiare din lume. Astfel, Capitala Franţei este prima piaţa financiară a zonei euro şi a doua piaţă de primire a instituţiilor financiare internaţionale (46% din capitalizarea de piaţă este deţinută de instituţii financiare internaţionale).

Dinamismul pieţii interne

Cu un Produs Intern Brut în creştere de la an la an, Franta se remarcă printr-o lungă tradiţie industrială, numărând astăzi peste 2,5 milioane de întreprinderi.

O strategie pe termen lung a permis constituirea unor veritabile sectoare de excelenţă, capabile să facă faţă competiţiei internaţionale: industria agro-alimentară, industria automobilului, aeroanutica sau telecomunicaţiile.

Se pot cita câteva grupuri franceze care sunt renumite în întreaga lume: L’Oreal, numărul 1 în lume în domeniul produselor cosmetice, Saint-Gobain, primul producător mondial de materiale de construcţii, Danone, lider mondial la produsele lactate proaspete, şi LVMH, în fruntea sectorului produseleor de lux. La acestea, se adaugă Michelin (pneuri), Carrefour

(marea distribuţie), Total (produse petroliere) sau Dassault Aviation.

Cu 78 milioane de turişti, Franţa este ţara cea mai vizitată din lume.

Resurse umane

Populaţia are tendinţa să crească mai rapid în Franţa comparativ cu majoritatea

ţărilor industrializate.

La orizontul anului 2050, conform unei proiecţii demografice a Institutului Naţional de Statistică şi Studii Economice, populaţia franceză ar putea atinge 70 milioane de locuitori.

Calificarea forţei de muncă şi puternica sa productivitate sunt recunoscute de anchetele în rândul investitorilor.

Cercetare şi inovaţie

Sectoarele cele mai importante cărora li se alocă fonduri pentru cercetare şi dezvoltare sunt: aeronautică, industria automobilului, industria farmaceutică,radiocomunicaţiile, materiale pentru transporturi, instrumentele de precizie.

Franţa aplică o politică ambiţioasă de dezvoltare a polilor de competitivitate (clusters), care reunesc institute de cercetare, unverstităţi şi întreprinderi. În 2006,cercetătorii instalaţi în Franţa au depus peste 17 000 de brevete. Franţa se clasează pe locul 2 în lume în ceea ce priveşte brevetele depuse şi pe locul 4 în lume pentru efortul de R&D.

Infrastructura

Pe ansamblu, Franţa se caracterizează prin calitatea, densitatea şi eficacitatea infrastructurilor de transport. Dispunând de 10 500 kilometri de autostrăzi, cca 1 milion de kilometri de drumuri, 2 000 kilometri de linii de cale ferată de mare viteză (TGV) şi 6 aeroporturi internaţionale, Franţa este perfect „irigată” de una din cele mai performante reţele de infrastructuri din lume.

Investitorii străini pot conta, de asemenea, pe infrastructuri energetice şi de telecomunicaţii performante şi competitive. Piaţa Internetului de mare viteză s-a dezvoltat rapid in Franţa, cu 12,7 milioane de abonaţi în 2007

2.2 Indicatori economici de baza

Produsul intern brut – PIB

În anul 2007, Franţa a realizat un PIB în valoare de 1.892,2 miliarde euro, ceea ce reprezintă o creştere de +2,1% comparativ cu anul precedent.

În 2008, în ciuda declanşării crizei financiare şi economice,estimările preliminare indică o creştere a PIB cu cca 0,8%.

Preview document

Franța - Pagina 1
Franța - Pagina 2
Franța - Pagina 3
Franța - Pagina 4
Franța - Pagina 5
Franța - Pagina 6
Franța - Pagina 7
Franța - Pagina 8
Franța - Pagina 9
Franța - Pagina 10
Franța - Pagina 11
Franța - Pagina 12
Franța - Pagina 13
Franța - Pagina 14
Franța - Pagina 15

Conținut arhivă zip

Te-ar putea interesa și

Rolul transportului aerian în dezvoltarea turismului în Franța

INTRODUCERE Transportul deţine un rol foarte important în cadrul industriei turistice. El reprezintă de fapt legătura dintre casă, destinaţie,...

Franța - comerț internațional

CAP I. FRANTA- prezentare generala Franta- oficial Republica Franceza (République française)- este o tara localizata in Europa de Vest, cu cateva...

Analiza fluxurilor de investiții străine directe în Franța

Capitolul 1.Fluxul de investitii directe In 2009, fluxul investitiilor directe sunt soldate de iesirile nete de capitaluri de 63 miliarde de euro...

Europa multiculturală - Franța

1. Asezare geografica, vecini Franta este situata în emisfera nordica, aproximativ la jumatatea distantei dintre Ecuator si Polul Nord între...

Studiu comparativ între sistemele administrative din Franța și Marea Britanie

1. Titlul proiectului si justificarea acestuia In lucrarea aceasta mi-am propus sa vorbesc despre autoritatea executiva din doua state membre ale...

Turism internațional - Franța

CAP I. FRANTA- prezentare generala Franta- oficial Republica Franceza (République française)- este o tara localizata in Europa de Vest, cu cateva...

Franța

CAP 1 PREZENTARE GENERALA Nume oficial:Franta (franceza France) oficial Republiga Franceza(franceza:Republique francaise). Numele de Franta...

Sistemele administrative din Franța și Germania

Cap 1. Justificarea alegerii “Franta este una dintre marile puteri din Europa de Vest datorita dimensiunii, pozitiei, economiei, armatei si a...

Ai nevoie de altceva?