Impactul Globalizarii Serviciilor Turistice asupra Economiei Mondiale - Studiu de Caz

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
PARTEA 1
Capitolul 1 : Locul serviciilor turistice in economia mondiala.pg.1
1.1. De la calatorie la turism (scurt istoric).pg.3
1.2. Piata serviciilor turistice.pg.5
1.2.1. Piata turistica - elemente constitutive.pg.6
1.2.2. Segmentarea pietei turistice.pg.11
1.3. Rolul tour - operatorului in derularea serviciilor turistice.pg.24
1.3.1. Tour - operatorul si calatoria forfetara.pg.24
1.3.2. Agentia de turism - vanzatorul ofertei turistice.pg.29
1.4. Continutul si structura potentialului turistic.pg.32
1.5. Rolul si locul managerului in activitatea de turism.pg.37
Capitolul 2 : Rolul turismului in cadrul comertului international cu servicii .pg41
2.1. Comertul international cu servicii.pg.41
2.2. Specializarea in exportul de turism si dezvoltarea economica.pg.52
2.3. Turismul in tranzactiile internationale.pg.60
2.4. Analiza indicatorilor activitatii de turism international.pg.62
2.5. Fluxuri turistice internationale.pg.65
2.5.1. Perioada 1950 - 2004.pg.65
2.5.2. Sosiri / incasari turistice internationale (2005 - 2007).pg.67
Capitolul 3: Tendinte in organizarea si reglementarea turismului international .pg.78
3.1. Nivele de implicare ale statului in reglementarea si organizarea turismului .pg.79
3.2. Premisele includerii turismului in politica economica.pg.88
3.3. Reglementari si institutii internationale.pg.89
3.3.1. Organizatia Mondiala a Turismului.pg.91
3.3.2. Consiliul Mondial pentru Turism si Calatorii (WTTC).pg.94
3.3.3. Reglementari ale U.E. in domeniul turismului.pg.95
3.3.4.Structuri comerciale in lumea turismului international.pg.96
PARTEA A II-a
Capitolul 4: Impactul turismului international asupra economiei mondiale .pg.101
4.1. Implicatiile turismului in procesul cresterii economice.pg.101
4.1.1. Turismul - mijloc de diversificare a structurilor economice si de valorificare a resurselor.pg.102
4.1.2. Turismul - creator si utilizator de venit national.pg.103
4.1.3. Turismul - creator de noi locuri de munca.pg.105
4.1.4. Turismul - stimulator al investitiilor.pg.107
4.1.5. Turismul - factor de atenuare a fenomenului inflationist.pg.109
4.2. Impactul turismului asupra mediului.pg.111
4.3. Internationalizarea serviciilor turistice: factor al cresterii si dezvoltarii economice contemporane.pg.115
4.3.1. Rolul STN in procesul de internationalizare a serviciilor turistice . .pg.115
4.3.2. Impactul procesului de internationalizare a serviciilor turistice asupra economiei mondiale.pg.119
4.4. Rolul turismului international in cadrul economiei mondiale.pg.121
Capitolul 5. Dezvoltarea serviciilor turistice in conditiile globalizarii economiei.pg.126
5.1. Globalizarea si ,,noua economie". Caracteristici generale.pg.126
5.2. Turismul - componenta a procesului de dezvoltare sustenabila in noua economie .pg.131
5.3. Caracteristici definitorii ale globalizarii in turism .pg.136
5.4. Tendinte in turismul international in conditiile globalizarii.pg.137
5.5. Consecinte ale cresterii turismului de masa.pg.138
5.6. Activitatea turistica internationala - activitate prin excelenta globala.pg.141
5.6.1. Sectorul hotelier.pg.142
5.6.2. Restauratia.pg.144
5.7. Mutatii majore prezente si previzibile in viitor. Turismul la orizontul secolului XXI.pg.145
PARTEA A III -a
STUDIU DE CAZ : Impactul turismului asupra economiei tarilor mediteraneene
A) Dimensiunea economica a turismului in statele mediteraneene .pg.148
A.1. Principalele destinatii ale turismului mediteranean. Prezentare generala.pg.149
A.2. Potentialul turistic al tarilor din Bazinul Mediteranean.pg.150
A.2.1. Regiunea Europa Occidentala - Zona Mediteraneana.pg.150
A.2.2. Tari africane riverane Marii Mediterane.pg.188
A.2.3. Orientul Mijlociu - Regiunea Marii Mediterane.pg.204
B) Relatia turism mediteranean - mediu inconjurator in conditiile dezvoltarii durabile.pg.213
B.1. Actiuni strategice de management in turismul zonei mediteraneene Implementarea proiectului SMART.pg.213
B.1.1. Asemanari si deosebiri intre cele trei zone: Muntele Pelion (Grecia), Regiunea Etna (Sicilia - Italia), Marina Baixa (Valencia - Spania).pg.214
B.1.2. Actiuni pilot in zona Pelion.pg.216
B.2. Crearea de noi produse turistice. Implicarea planificarii strategice a turismului mediteranean.pg.220
B.3. Proiectul de cooperare Euro-Mediteraneana : STRABON.pg.224
Concluzii
Bibliografie selectiva


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
In contextul definirii prin analogie cu comertul international a unor concepte specifice turismului international si identificand determinantii fundamentali ai turismului international care permit cuantificarea legaturii dintre conditiile economico-sociale si conditiile specializarii in turism, ca factori generatori ai fluxurilor turistice internationale, lucrarea ,,Impactul globalizarii serviciilor turistice asupra economiei mondiale. Studiu de caz" isi propune identificarea masurii in care acest domeniu complex, cel al serviciilor turistice, determina fortele motrice ale economiei mondiale si contureaza directiile prin care strategiile de dezvoltare turistica se pot constitui in factori de dezvoltare durabila la nivel national, regional si global.
In acest sens, lucrarea a fost conceputa intr-o structura care sa faciliteze intelegerea fenomenului, abordandu-se, pe rand, urmatoarele aspecte: locul serviciilor turistice in economia mondiala, rolul turismului in cadrul comertului international cu servicii, tendinte in organizarea si reglementarea turismului international, impactul turismului international asupra economiei mondiale si dezvoltarea serviciilor turistice in conditiile globalizarii economiei.
In cadrul lucrarii se opereaza atat cu concepte teoretice generale ale lumii mondoeconomice (globalizare, investitii straine directe, corporatii transnationale) cat si cu instrumentalul particular al domeniului turistic (terminologia specifica industriei turistice, indicatori de comensurare a activitatii turistice, etc.). Abordarea teoretica este completata sugestiv cu exemple practice, date statistice si exemple concrete de initiative de actiune, pentru a valida realismul demersului analitic. In acest sens este adus in atentie un studiu de caz structurat pe doua componente: ,,Dimensiunea economica a turismului in statele mediteraneene" si ,,Relatia turism mediteranean - mediu inconjurator in conditiile dezvoltarii durabile".
Concluziile cuprind o revizuire a principalelor aspecte care demonstreaza importanta activitatii turistice supuse fortelor globalizarii in cadrul economiei mondiale, prin sintetizarea celor mai importante informatii din cadrul lucrarii.
Autoarea,
CAPITOLUL 1
LOCUL SERVICIILOR TURISTICE IN ECONOMIA MONDIALA
Turismul reprezinta una din cele mai evidente forme de globalizare a economiei si, totodata, una foarte greu de evaluat. Exista putine fenomene care ofera o dovada mai elocventa a compresiei spatio - temporale a societatilor decat costurile in scadere si usurinta crescanda a calatoriilor internationale in scopuri de agrement si, de aici, numarul tot mai mare de cetateni occidentali din aproape toate clasele sociale care se pot desprinde de mediile si experientele lor de rutina. Ce alta activitate expune atat de multe persoane, din numeroase straturi sociale, la un contact atat de vast, imediat si tangibil, cu alte culturi, locuri si cadre de referinta?
Inainte de toate, turismul trebuie privit atat din perspectiva economica, cat si din perspectiva culturala. In timp ce calatoriile independente sunt relativ larg raspandite, toti turistii care calatoresc in strainatate trebuie sa foloseasca serviciile numeroaselor companii, mari si mici, interne si internationale, care organizeaza si coordoneaza calatoriile si turismul. 1
In al doilea rand, criteriile economice definesc diferite patternuri, cum ar fi: cine ar posibilitatea sa calatoreasca, unde merg turistii, cat de des merg si ce fac dupa sosire? In acelasi sens, factorii economici contureaza experienta destinatiilor turistice, structura de investitii, natura pietei de locuri de munca si implicarea generala a unei tari in economia mondiala - intrucat, binenteles, turismul poate fi si este, deseori semnificativ din perspectiva crearii de locuri de munca si a atragerii de valuta straina. De asemenea, turismul influenteaza asigurarea infrastructurii si poate constitui o destinatie importanta pentru investitiile straine directe.
In al treilea rand, turismul nu este in totalitate international. Intr-adevar, radacinile turismului ca fenomen de masa relativ larg raspandit in Occident nu se afla in calatoriile internationale, ci in cele interne. In cele din urma, presiunea exercitata de fortele
1 Held, D, McGrew A. Goldblatt,D. - ,,Transformari globale. Politica, economie si cultura", Ed. Polirom, Bucuresti, 2004 1
economice concureaza si caracterizeaza partial natura experientei culturale a turistului - intrucat este evident, ca tocmai prezenta turistilor - mai ales in numar mare, cu consecinte economice semnificative - transforma caracterul cultural economic al locurilor pe care acestia il viziteaza.
Aproape tot ceea ce ni se intampla astazi, in cadrul relatiilor noastre socio-umane, in planul constientului sau subconstientului nostru, este sub o forma sau alta de natura economica. Atunci cand apreciem ca preturile se majoreaza sau asistam la o perioada de scadere a lor (ce-i drept mai rar in tara noastra), atunci cand salariile cresc mai putin decat preturile, la cresterea somajului sau descresterea investitiilor pe care o realizam mai mult sau mai putin pasivi, constatam ca avem de a face cu fapte economice. Mai mult, pentru a ne castiga existenta - sub o forma sau alta - intram in relatii economice, cel putin pentru ca ne oferim forta de munca si priceperea cu intentia ca mai apoi cu ,,agoniseala" noastra sa putem sa ne satisfacem trebuintele, visele sau proiectele.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impactul Globalizarii Serviciilor Turistice asupra Economiei Mondiale - Studiu de Caz.pdf

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 7 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!