Industria hotelieră pe piața turistică internațională

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 2 fișiere: doc
Pagini : 29 în total
Cuvinte : 6558
Mărime: 340.41KB (arhivat)
Publicat de: Darius Păun
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Muntean Mihaela
Universitatea ”Dunarea de Jos”, Galati Facultatea de Stiinte Economice, Galati Specializarea: Afaceri internationale

Cuprins

  1. 1. Lanturile hoteliere 1
  2. 2. Franciza hoteliera 2
  3. 3. Industria hotelieră în România 5
  4. 3.1. Criza economică afectează hotelurile românesti 6
  5. 3.2. Animaţia în industria hotelieră în România 7
  6. 4. Evolutii ale industriei hoteliere mondiale 8
  7. 5. Impactul crizei economice asupra industriei hoteliere europene 15
  8. 6. Evolutia turismului mondial in anul 2010 19
  9. 7. Studiu de caz. Grupul Hotelier ACCOR 21
  10. 7.1. Portofoliul de brand 21
  11. 7.2. Accor Services 24
  12. 7.3. Accor: Industria hoteliera isi va reveni in 4-5 ani 25
  13. 7.4. Grupul Accor vinde hoteluri in valoare de peste 518 milioane de euro 25
  14. 7.5. Accor va deschide 50 de hoteluri in India pana in 2012 26
  15. 7.6. Reţeaua actuală şi obiective 26
  16. 8.Bibliografie 28

Extras din proiect

Industria hoteliera pe piata turistica internationala

1. Lanturile hoteliere

Hotelurile reprezintă forma tradiţională de cazare turistică, devenită, în zilele noastre, o activitate economică integrată, creatoare de locuri de muncă numeroase, directe şi indirecte şi care reprezintă o sursă importantă de venituri valutare (atunci când este vorba de turism internaţional).

Deşi, în ţările cu industrie turistică dezvoltată, hotelurile deţin principala pondere în structura unităţilor de cazare turistică, totuşi, ponderea acestora în ansamblul mijloacelor de cazare se află în scădere şi cunoaşte transformări profunde în ultimii ani. Astfel, hotelurile mici, independente, cu gestiune familială, sunt în scădere ca pondere, în timp ce lanţurile hoteliere se află în plină expansiune.

De-a lungul timpului, pe plan mondial, s-au consacrat două forme fundamentale de exploatare (operare) în domeniul hotelier: hotelurile independente şi lanţurile hoteliere integrate. Independenţa se referă la autonomia juridică, financiară şi patrimonială a întreprinderii hoteliere, ca entitate de sine stătătoare1. Hotelurile independente, nevoite să se adapteze la dinamismul cererii şi pentru a contracara extinderea lanţurilor hoteliere integrate (care încheie contracte de franciză sau de management chiar cu unele hoteluri independente), ajung să se asocieze în lanţuri hoteliere voluntare sau preferă să rămână într-o formă de exploatare individuală. Un principiu de bază al exploatării unui hotel, în lume, în perioada contemporană, ca alternativă a societăţii unice, este considerat a fi disocierea fondului de comerţ de patrimoniul imobiliar. Fondul de comerţ poate fi definit² ca un bun mobil preponderent necorporal, care, pe lângă elementele necorporale (clientela, vadul comercial, dreptul de închiriere, licenţa, firma – în sensul de denumire sau numele sub care un comerciant îşi exercită comerţul şi sub care semnează), cuprinde şi elemente corporale (materiale, utilaje, mobilier, amenajări şi instalaţii) aflate în legătură cu exercitarea activităţii hotelului. Elementele necorporale sunt cunoscute sub numele de fond comercial.

2. Franciza hotelieră

Sistemul de franciză a permis un grad important de reînnoire a capacităţilor hoteliere în special în sectorul hotelurilor de două stele şi chiar de o stea, datorită dublului avantaj pe care îl prezintă atât pentru francizor, cât si pentru francizat.

Astfel, francizorul vine cu normele sale, cu marca (firma), experienţa şi reputaţia sa. Pentru societatea de franciză hotelierul este atât un client, cât şi un asociat. Francizorul aduce francizatului ajutorul său tehnic şi financiar pentru a realiza “montajul” investiţiei. În plus, el ajută la administrarea hotelului, prin serviciul său comercial şi de rezervare centralizat şi informatizat, prin publicitate şi consiliere în materie de echipament şi găzduire.

Francizatul pune la dispoziţie capitalul său propriu necesar investiţiei şi îşi asumă riscul financiar al investiţiei hoteliere în ansamblu. Hotelul său va beneficia de criteriile de standardizare şi rentabilizare ale lanţului precum şi de toate avantajele comerciale şi promoţionale pe care le acordă lanţul. Redevenţele sunt de cca. 2-5% din cifra de afaceri, iar dreptul de intrare de cca. 10% din investiţie este cerut în contrapartida serviciilor făcute de lanţ pentru realizarea studiilor de fezabilitate, a studiilor de piaţă şi pentru aranjamentele financiare.

Contractul de franciză constă, în esenţă, în următoarele elemente3:

- beneficiarul (francizatul), ca hotel independent şi francizorul sunt autonomi din punct de vedere juridic şi financiar;

- beneficiarul utilizează în interesul său marca aparţinând francizorului (inclusiv sigla, sloganul etc.);

- beneficiarul îşi desfăşoară activitatea pe baza know-how-ului conceput şi verificat de către francizor;

- de regulă, franciza este însoţită de o garanţie de neconcurenţă (exclusivitate teritorială a beneficiarului), ca şi de punerea la dispoziţie a serviciilor comune specifice la nivel de lanţ (promovarea şi comercializarea, rezervarea centralizată, coerenţa exploatării şi, eventual, gestiunea complexă, pentru acei investitori care doresc acest lucru);

- remuneraţia francizorului constă într-o taxă de afiliere, urmată de o redeventa din exploatarea hotelului.

Exploatarea fondului de comerţ se realizează de hotelierul independent, pe riscul său, dar societatea de gestiune a grupului îşi rezervă dreptul de supraveghere a calităţii serviciilor şi a conformităţii cu imaginea de marcă. Astfel, hotelurile francizate beneficiază de o autonomie superioară celei aferente închiderii unui contract de management.

Preview document

Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 1
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 2
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 3
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 4
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 5
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 6
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 7
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 8
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 9
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 10
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 11
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 12
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 13
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 14
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 15
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 16
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 17
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 18
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 19
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 20
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 21
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 22
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 23
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 24
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 25
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 26
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 27
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 28
Industria hotelieră pe piața turistică internațională - Pagina 29

Conținut arhivă zip

  • Cuprins.doc
  • Industria Hoteliera pe Piata Turistica Internationala.doc

Alții au mai descărcat și

Particularități ale managementului calității în managementul hotelier

Introducere Turismul reprezintă un fenomen economico – social specific civilizatiei moderne, puterenic ancorat în viaţa societăţii şi influenţat...

Lanțurile hoteliere internaționale - studiu de caz lanțul Accor. Hotel Ibis, Gara de Nord, București

INTRODUCERE Lucrarea de faţă, intitulată “Lanţurile hoteliere internaţionale” are ca obiectiv studierea activităţii şi a eficienţei economice a...

Studiul ofertei turistice. studiu de caz lanțul Accor. Hotel Ibis Constanța

INTRODUCERE Evolutia turismului se caracterizeaza, la nivel mondial, printr-o tendinta de crestere datorita influentei factorilor economici,...

Conceptul și strategia de dezvoltare a lanțurilor hoteliere internaționale

Capitolul I Conceptul de lant hotelier internaţional 1.1.Istoricul lanturilor hoteliere internaţionale De-a lungul timpului, activitatea...

Proiectarea și realizarea unui sistem informatic pentru activitatea de gestiune on-line a rezervărilor în Hotelul Ibis Palatul Parlamentului

CAPITOLUL I : Prezentarea grupului hotelier Accor şi a hotelului Ibis Palatul Parlamentului Grupul Accor, lider european în servicii, hotelărie...

Structuri de Cazare de Tip Hotel și Motel

STRUCTURI DE CAZARE DE TIP HOTEL ŞI MOTEL Sectorul hotelier este o parte vitală a industriei ospitalităţii. Serviciul de cazare vizează, prin...

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Grupul Accor

Accor® este lider european şi grup mondial în domeniul voiajului, turismului şi serviciilor,având 150.000 de salariaţi în 100 de ţări. Ofera...

Te-ar putea interesa și

Potențialul și evoluția sectorului de cazare în Republica Moldova și Municipiul Chișinău

Introducere Una dintre problemele actuale ale perioadei de tranziţie în Republica Moldova este cea de determinarea a potentialului de crestere si...

Fundamentarea Strategiei de Comunicare în Marketing la Nivelul SC Complex Delta SRL

CAP. 1 : COMUNICAREA ÎN MARKETING – MIJLOC DE REALIZARE A OBIECTIVELOR POLITICII GLOBALE A ORGANIZATIEI ECONOMICE 1.1. Rolul comunicării în...

Raport la Economia Turismului

Tema1:Turismul – ACTIVITATE ECONOMICO-SOCIALĂ Subiectele: 1.1 Conceptele de „turism” şi „turist” 1.1.1 Repere istorice ale turismului 1.1.2...

Analiza industriei de cazare în zonele rurale moldovenești cu bogat potențial turistic

INTRODUCERE Turismul rural a cunoscut în ultimul deceniu o evoluţie spectaculoasă, atît în planul ofertei cît şi al cererii sub influenţa a...

Analiza Comparativă a Industriei Hoteliere în Republica Moldova și România

Introducere Importanţa deosebită a dezvoltării serviciilor turistice în economia oricărei ţări decurge din faptul că acestea asigură creşterea...

Potențial turistic în zona Suceava

Argument Romania este una dintre tarile Europei cu un ridicat potential turistic, pastrat de-al lungul secolelor, dar care nu este exploatat la...

Evoluția în Sfera Calitații Serviciilor Turistice Internaționale

Evoluţia în sfera calitaţii serviciilor turistice internaţionale I. Serviciile turistice 1. Definiţia serviciilor Serviciile turistice...

Plan de afaceri la Hotel Faleza

1. INTRODUCERE 1.1. Scopul şi obiectivele studiului Obiectivele acestui plan sunt dezvoltarea si modernizarea “Hotel Faleza Galaţi” prin obtinere...

Ai nevoie de altceva?