Industria Hoteliera pe Piata Turistica Internationala

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Lanturile hoteliere 1
2. Franciza hoteliera 2
3. Industria hoteliera in Romania 5
3.1. Criza economica afecteaza hotelurile romanesti 6
3.2. Animatia in industria hoteliera in Romania 7
4. Evolutii ale industriei hoteliere mondiale 8
5. Impactul crizei economice asupra industriei hoteliere europene 15
6. Evolutia turismului mondial in anul 2010 19
7. Studiu de caz. Grupul Hotelier ACCOR 21
7.1. Portofoliul de brand 21
7.2. Accor Services 24
7.3. Accor: Industria hoteliera isi va reveni in 4-5 ani 25
7.4. Grupul Accor vinde hoteluri in valoare de peste 518 milioane de euro 25
7.5. Accor va deschide 50 de hoteluri in India pana in 2012 26
7.6. Reteaua actuala si obiective 26
8.Bibliografie 28


Extras din proiect Cum descarc?

Industria hoteliera pe piata turistica internationala
1. Lanturile hoteliere
Hotelurile reprezinta forma traditionala de cazare turistica, devenita, in zilele noastre, o activitate economica integrata, creatoare de locuri de munca numeroase, directe si indirecte si care reprezinta o sursa importanta de venituri valutare (atunci cand este vorba de turism international). 
Desi, in tarile cu industrie turistica dezvoltata, hotelurile detin principala pondere in structura unitatilor de cazare turistica, totusi, ponderea acestora in ansamblul mijloacelor de cazare se afla in scadere si cunoaste transformari profunde in ultimii ani. Astfel, hotelurile mici, independente, cu gestiune familiala, sunt in scadere ca pondere, in timp ce lanturile hoteliere se afla in plina expansiune. 
De-a lungul timpului, pe plan mondial, s-au consacrat doua forme fundamentale de exploatare (operare) in domeniul hotelier: hotelurile independente si lanturile hoteliere integrate. Independenta se refera la autonomia juridica, financiara si patrimoniala a intreprinderii hoteliere, ca entitate de sine statatoare1. Hotelurile independente, nevoite sa se adapteze la dinamismul cererii si pentru a contracara extinderea lanturilor hoteliere integrate (care incheie contracte de franciza sau de management chiar cu unele hoteluri independente), ajung sa se asocieze in lanturi hoteliere voluntare sau prefera sa ramana intr-o forma de exploatare individuala. Un principiu de baza al exploatarii unui hotel, in lume, in perioada contemporana, ca alternativa a societatii unice, este considerat a fi disocierea fondului de comert de patrimoniul imobiliar. Fondul de comert poate fi definit2 ca un bun mobil preponderent necorporal, care, pe langa elementele necorporale (clientela, vadul comercial, dreptul de inchiriere, licenta, firma - in sensul de denumire sau numele sub care un comerciant isi exercita comertul si sub care semneaza), cuprinde si elemente corporale (materiale, utilaje, mobilier, amenajari si instalatii) aflate in legatura cu exercitarea activitatii hotelului. Elementele necorporale sunt cunoscute sub numele de fond comercial. 
2. Franciza hoteliera
Sistemul de franciza a permis un grad important de reinnoire a capacitatilor hoteliere in special in sectorul hotelurilor de doua stele si chiar de o stea, datorita dublului avantaj pe care il prezinta atat pentru francizor, cat si pentru francizat.
Astfel, francizorul vine cu normele sale, cu marca (firma), experienta si reputatia sa. Pentru societatea de franciza hotelierul este atat un client, cat si un asociat. Francizorul aduce francizatului ajutorul sau tehnic si financiar pentru a realiza "montajul" investitiei. In plus, el ajuta la administrarea hotelului, prin serviciul sau comercial si de rezervare centralizat si informatizat, prin publicitate si consiliere in materie de echipament si gazduire.
Francizatul pune la dispozitie capitalul sau propriu necesar investitiei si isi asuma riscul financiar al investitiei hoteliere in ansamblu. Hotelul sau va beneficia de criteriile de standardizare si rentabilizare ale lantului precum si de toate avantajele comerciale si promotionale pe care le acorda lantul. Redeventele sunt de cca. 2-5% din cifra de afaceri, iar dreptul de intrare de cca. 10% din investitie este cerut in contrapartida serviciilor facute de lant pentru realizarea studiilor de fezabilitate, a studiilor de piata si pentru aranjamentele financiare.
Contractul de franciza consta, in esenta, in urmatoarele elemente3:
- beneficiarul (francizatul), ca hotel independent si francizorul sunt autonomi din punct de vedere juridic si financiar;
- beneficiarul utilizeaza in interesul sau marca apartinand francizorului (inclusiv sigla, sloganul etc.); 
- beneficiarul isi desfasoara activitatea pe baza know-how-ului conceput si verificat de catre francizor;
- de regula, franciza este insotita de o garantie de neconcurenta (exclusivitate teritoriala a beneficiarului), ca si de punerea la dispozitie a serviciilor comune specifice la nivel de lant (promovarea si comercializarea, rezervarea centralizata, coerenta exploatarii si, eventual, gestiunea complexa, pentru acei investitori care doresc acest lucru);
- remuneratia francizorului consta intr-o taxa de afiliere, urmata de o redeventa din exploatarea hotelului.
Exploatarea fondului de comert se realizeaza de hotelierul independent, pe riscul sau, dar societatea de gestiune a grupului isi rezerva dreptul de supraveghere a calitatii serviciilor si a conformitatii cu imaginea de marca. Astfel, hotelurile francizate beneficiaza de o autonomie superioara celei aferente inchiderii unui contract de management.


Fisiere in arhiva (2):

  • Cuprins.doc
  • Industria Hoteliera pe Piata Turistica Internationala.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!