Industria Ospitalitatii in Judetul Teleorman

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Definirea conceptului de ospitalitate 3
2.Continutul industriei ospitalitatii 3
3.Unitati de cazare turistica in judetul Teleorman 4
4. Analiza structurilor cu functiuni de cazare din judetul Teleorman 8
5. Analiza comparativa a calitatii serviciilor de cazare din judetul Teleorman 12
6.Concluzii si propuneri 14
7.Bibliografie 16


Extras din proiect Cum descarc?

1. Definirea conceptului de ospitalitate 
Indiferent de cultura la care apelam pentru a deslusi sensul cuvantului ,,ospitalitate"aceasta notiune trezeste in fiecare din noi ganduri si sentimente diferite, in functie depozitia pe care o ocupam fata de aceasta sfera de activitati, de rolul pe care ni-l asumam,de receptor sau de furnizor de asemenea servicii.
Ospitalitatea este extrem de importanta atat pentru client cat si pentru intreprinzator.Fiecare client se asteapta si merita sa primeasca un tratament ospitalier. Furnizarea de ospitalitate conform nevoilor si dorintelor clientilor implica nu numai o atitudine pozitiva ci si o zona mai larga de servicii diferentiate care sa faca sejurul clientului placut.
Receptorii ospitalitatii percep aceasta sfera de servicii sub forma primirilor prietenoase insotite de mancare si bautura buna si de o atmosfera familiala. Pentru multi oameni,fatada, aspectul sau chiar localizarea determina prima impresie, care ramane si care estecea mai importanta. Industria hoteliera, mai mult decat oricare alta, este orientata puterniccatre oameni. Ceea ce creeaza acea impresie durabila clientilor este eficacitatea, eficienta si ospitalitatea oamenilor care, prin atitudinea si amabilitatea lor, ii determina subconstient sa revina. Industria ospitalitatii, pentru majoritatea oamenilor, este formata numai din hoteluri si restaurante.
Pornind insa de la sensul original al notiunii de ospitalitate,industria ospitalitatii poate fi definita, in sens larg, ca o serie de activitati comerciale care asigura cazarea si/sau servicii de alimentatie persoanelor care sunt departe de casa, indiferent daca pentru perioade mai lungi sau mai scurte de timp.
Bazele acestei activitati au fost puse in Europa, in Evul Mediu, de catre manastirile care functionau ca si ,,case de oaspeti" pentru peleriniicrestini. Ulterior, activitatea s-a extins prin infiintarea hanurilor pentru calatori, localizate de-a lungul principalelor artere de circulatie. Dezvoltarea hanurilor si hotelurilor apare astfel strict legata de dezvoltarea calatoriilor si vacantelor. Evolutia tehnologiilor in domeniul transportului a permis accesul unei mase largi de consumatori de calatorii de placere sau de afaceri, generand o nevoie acuta de capacitati de cazare si de servire a mesei pentru persoanele aflate in calatorie.Este general acceptat faptul ca ospitalitatea, ca atribut al bunelor maniere, reprezinta un obiectiv primordial al turismului.
2.Continutul industriei ospitalitatii
Cazarea turistica alaturi de serviciile de alimentatie sunt elementele componente ale industriei hoteliere,industrie care are ca domeniu de referinta totalitatea proceselor desfasurate in unitatile de cazare, generate de primirea, sejurul si plecarea calatorului.Serviciul de cazare vizeaza, prin continutul sau, crearea conditiilor si confortului pentru dapostirea si odihna calatorului.Ca rezultat al industriei hoteliere, serviciul de cazare se prezinta ca o activitate complexa, decurgand din exploatarea capacitatilor de cazare, fiind alcatuit dintr-un grupaj de prestatii oferite turistului pe timpul sejurului in unitatile de cazare.
Capacitatile de cazare cuprind totalitatea formelor de cazare (hoteluri, moteluri,hanuri, cabane, popasuri turistice etc.) care, in vederea asigurarii unui sejur cat maiatractiv, ofera turistilor conditii optime de adapostire (innoptare).Dezvoltarea si calitatea serviciului de cazare sunt dependente de existenta unei baze tehnico-materiale de cazare (hoteluri, moteluri, hanuri, case de odihna, cabane, popasuri turistice etc.) adecvate, cu dotari corespunzatoare, care sa ofere turistilor conditiioptime si sa indeplineasca, dupa caz, si alte functii. Totodata, serviciul de cazare este influentat de dotarea cu personal a capacitatilor de cazare, de nivelul de calificare alucratorilor, modul de organizare a muncii in unitatile hoteliere.
Industria hoteliera, considerata in cele mai multe tari ca o activitate distincta a economiei, are ca domeniu de referinta totalitatea proceselor desfasurate in unitatile decazare in legatura cu primirea, sejurul si plecarea calatorului.Continutul industriei hotelierea evoluat paralel cu dezvoltarea capacitatilor de cazare si implicarea lor in activitateaturistica, imbogatindu-se cu noi functii si forme de prestatii. La inceput, existenta hotelului,unitate reprezentativa pentru capacitatile de cazare si suport material al industriei hoteliere,a fost legata de efectuarea unor deplasari in alte scopuri decat cele turistice, cele mai multe dintre dotarile de aceasta natura fiind amplasate de-a lungul drumurilor sau in centrele urbane, dotarile erau mai modeste, iar functiile relativ simple. Pe masura intensificarii circulatiei turistice, a consacrarii turismului si transformarii lui intr-un fenomen de masa, acrescut numarul unitatilor destinate gazduirii oaspetilor temporari, fiind preferate pentruamplasare zonele din afara oraselor,zone turistice.
Astfel, daca dezvoltarea industriei hoteliere este strict legata de circulatia turistica, si dezvoltareaturismului este conditionata de existenta unor spatii de cazare, de nivelul de echipare, decalitatea si varietatea prestatiilor oferite. Oricat de atractiv ar fi un obiectiv turistic, inabsenta unor amenajari destinate odihnei si agrementului, prezenta turistilor in zonarespectiva ramane la stadiul de deziderat.
Industria hoteliera, responsabila pentru realizarea acestor conditii prin crearea de noi capacitati de cazare si modernizarea celor existente, apare, astfel, ca principala promotoare a dezvoltarii turismului, a stimulariicirculatiei turistice si, in special, a sporirii duratei sejurului.
Alaturi de serviciile de transport, alimentatie si agrement, serviciul de cazare hoteliera reprezinta, una dintre prestatiile de baza solicitate de turist pe durata calatoriei sale. In conditiile diversificarii si integrarii obiectivelor de cazare, serviciul hotelier nu se mailimiteaza la cazarea propriu-zisa, ci este completat de o serie de prestatii suplimentare fiind, in fapt, rezultatul unei varietati de activitati. Varietatea lor este dependenta de conditiile pe care le ofera baza tehnico-materiala sub aspectul tipului de constructie,categorie de confort, gradul de dotare etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Industria Ospitalitatii in Judetul Teleorman.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!