Investitii Straine in Vederea Dezvoltarii Turismului Rural in Romania

Cuprins proiect Cum descarc?

Cap. 1. GENERALITATI ALE TURISMULUI RURAL
Cap. 2. STRATEGII DE DEZVOLTARE A TURISMULUI RURAL
Cap. 3. PROGRAME FINANTATOARE PENTRU TURISMUL RURAL
Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul 1
GENERALITATI ALE TURISMULUI RURAL
Turismul rural, ca parte integranta a intregului angrenaj al turismului, implica o activitate turistica. Mediul inconjurator si comunitatile locale sunt elementele sale de baza si, de aceea, sunt direct implicate in receptarea de beneficii si costuri. 
Turismul rural este expresia orientarii unei parti insemnate din turistii contemporani catre natura ca urmare a implicatiilor civilizatiei post industriale. Astazi natura devine pretext de reflectie, pentru descoperire, pentru educatie, dar si pentru tratament, performante sportive si implicit, pentru o viata noua.
Datorita resurselor sale naturale si antropice deosebit de bogate, diversificate si echilibrat repartizate in teritoriu, tara noastra prezinta o mare disponibilitate pentru turismul rural. Prin tot ce poseda (munti, dealuri impadurite si intinse campii, litoralul Marii negre, Delta Dunarii, numeroase monumente istorice si culturale de vocatie universala, artizanatul si ospitalitatea specifica etc), Romania poate satisface gusturile si preferintele celor mai exigenti turisti romani si straini.
Prin continutul sau, turismul rural se interfereaza, in mare masura, cu alte forme de turism cu care se completeaza si se stimuleaza reciproc. Avem in vedere in special turismul cultural, turismul cinegetic si de pescuit, turismul legat de Delta Dunarii.
Necesitatea turismului rural raspunde unei triple perspective: cea a operatorilor, in masura in care diversificarea ofertei poate modifica cresterea competitivitatii sectorului; cea a turistilor, pentru ca se ofera raspunsuri oportune privind satisfacerea noilor necesitati de relaxare si, in sfarsit, cea a autoritatilor publice, deoarece aplica strategii de imbunatatire calitativa a turismului, atat in timp, cat si in spatiu.
Dezvoltarea acestuia trebuie sa se faca gradat, fara sa provoace vreun impact. Trebuie sa se bazeze pe utilizarea sustinuta a resurselor, pe revitalizarea economiilor locale, pe integrarea populatiei locale si pe o dezvoltare planificata si controlata care sa nu duca la aparitia unui fenomen de masa, care sa aiba un impact scazut si sa fie sustinuta.
In turismul rural, numarul intreprinderilor complementare se reduce, intrucat transportul se realizeaza, de regula, cu mijloace proprii, cazarea se face intr-o singura structura de primire turistica (pensiune sau ferma agroturistica), masa se serveste in incinta unitatii de cazare, prin specificul formei de turism etc. Serviciile turistice se ofera consumatorului fie direct, fie prin intermediari, care au un rol important nu numai in distributie, ci si in decizia de cumparare a consumatorului, in turismul rural, rolul intermediarilor creste intrucat prestatorii sunt, de regula, firme de dimensiuni mici, lipsite de putere proprie de distributie. Din aceasta cauza, decizia consumatorului de produse turistice rurale este direct dependenta de imaginea oferita de intermediari (canale de distributie) in legatura cu calitatea serviciilor turistice rurale, acestia fiind considerati experti de catre consumatori.
In prezent, turismul romanesc trece printr-o profunda criza, determinata, intre altele, de unele restructurari insuficient elaborate si ineficient aplicate, precum si de retragerea statului din politica turistica. Desi avem resure turistice deosebite, circulatia turistica este din 1995 in scadere, iar indicatorii economici de rezultate, asa cum s-a mentionat, sunt nesemnificativi. In acest context si ritmul extinderii turismului rural in tara noastra a ramas lent in raport cu alte tari europene.
Capitolul 2 
STRATEGII DE DEZVOLTARE A TURISMULUI RURAL
Experienta tarilor care practica un turism eficient demonstreaza ca punerea in valoare a potentialului turistic valoros de care se dispune nu se produce automat, ci depinde direct de capacitatea investitionala si manageriala a agentilor din acest sector, de strategia generala a statului in domeniul turismului.
Principalele domenii de interventie:
- Restaurarea si valorificarea durabila a patrimoniului cultural si crearea/ modernizarea infrastructurilor conexe;
- Crearea/ dezvoltarea/ modernizarea infrastructurilor specifice pentru valorificarea durabila a resurselor naturale si pentru cresterea calitatii serviciilor turistice;
- Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare pentru cresterea atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Investitii Straine in Vederea Dezvoltarii Turismului Rural in Romania.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!