Cuprins
- Plan de afaceri
- Cap I. Descrierea generală a afacerii Pag.3
- Cap II. Fezabilitatea produsului Pag.7
- Cap III. Fezabilitatea tehnică Pag.11
- Cap IV. Evaluarea financiară Pag.24
- Anexe
Extras din proiect
PLAN DE AFACERI
S.C COMPLEX HOTELIER ALPIN S.R.L
Director: Militaru Florian Vladut ;
Director adjunct: Mihaila Octavian Dumitru ;
Director financiar : Mucilianu Ciprian ;
Director comercial: Mezei Emanuel ;
Consilier relatii publice : Mihaly Szilard
CAP. I: DESCRIEREA GENERALĂ A AFACERII
Crearea unei unități hoteliere este un lucru destul de dificil, deoarece necesită timp, un departament de marketing serios și personal competent.
Factorii de succes ai acestei afaceri constau în:
- calitatea serviciilor ;
- prețurile de vânzare a serviciilor ;
- promovarea numelui și activității firmei;
- gradul de fidelizare al clienților.
Descrierea societății: SC COMPLEX HOTELIER ALPIN S.R.L iși propune să asigure clienților săi o cazare cât mai confortabilă, servicii de cea mai bună calitate asigurate de un personal calificat și un mod de a petrece timpul cît mai relaxant și distractiv. Printre serviciile oferite amintim:
- accesul la piscini încălzite și acoperite;
- bucătării tradiționale și internaționale;
- Sali de forță și fitness;
- parcuri de joacă pentru copii;
- băi termale;
- terenuri de tenis;
- sali pentru conferințe;
- biblioteci cu acces la internet.
Localizarea: SC. Complex Hotelier ALPIN S.R.L este situat in stațiunea Mamaia, județul Constanta. S-a ales locația respectivă deoarece litoralul este un loc unde majortiatea dintre noi, macar o data pe an, ne putem lua un concediu, sa ne relaxam si sa ne simtim bine.
Forma juridică: SC Complex Hotelier ALPIN se va constitui sub formă de SRL, având un capital social de 200 milioane RON. Acesta va fi constituit astfel:
- Clădiri 100 milioane RON
- Mobilier, mijloace fixe 50 milioane RON
- Disponibilități bănesti 50 milioane RON
Acesta va fi vărsat integral, în momentul constituirii societății de către cei 4 asociați, ei având părți sociale aproximativ egale.
Capitalul social a fost vărsat integral, precum am menționat, mai sus, la banca BCR, în data de 15 mai 2020, filiala Bucuresti. Se înregistrează la Registrul Comerțului din cadrul județului Constanta , localitatea Mamaia.
Deciziile unui manager sunt concretizate în 3 direcții:
1. expansiunea
2. rentabilitatea
3. autonomia
SC Complex Hotelier ALPIN S.R.L pune accentul în primul rând pe rentabilitate și pe autonomie. Expansiunea societății este relativ dificil de realizat deoarece, având în vedere obiectul său de activitate, este oarecum greu să se achizitioneze o alta unitate hotelieră, în cazul în care se efectuează o expansiune pe orizontală.
În cazul expansiunii pe verticală lucrurile sunt similare deoarece modernizarea unei unități hoteliere este foarte greu de realizat și este foarte costisitoare. Totuși expansiunea nu este imposibil de realizat și acesta este direcția spre care se va îndrepta societatea pe termen lung.
Expansiunea SC. Complex Hotelier ALPIN SRL se va face astfel: se va achiziționa câte o unitate hotelierâ în fiecare dintre urmatoarele stațiuni din România:
- Mamaia(jud Constanta),
- Vama Veche(jud Constanta),
- Euforie Nord(jud Constanta),
- Euforie Sud( jud Constanta),
- Brasov(Poiana Brasov),
- Bucuresti( sect 2),
- Timisoara( jud Timisoara).
Nivelul maxim pe care îl va atinge SC. Complex Hotelier ALPIN SRL., unde se va opri expansiunea, este când aceasta va avea o cotă de piață de aproximativ 60% pe plan local. Cota stabilită la nivel local este oarecum greu de atins deoarece concurența este mare. Se va ajunge la cota de piața amintită peste aproximativ 5 ani când societatea va deține 20 unitati hoteliere.
Când se va ajunge la caracteristicile menționate se va trece la strategia descentralizării coordonate. Astfel fiecare unitate hotelieră va fi responsabilă pentru propria activitate, va avea propriile metode de marketing însă se vor subordona firmei „mamă”.
Statisticile indică o polarizare a populației. 10 % au o situație financiară foarte bună iar restul dispun de o situație financiară normală. Ceea ce este foarte important este faptul că acei 10 % au o putere financiară egală cu restul de 90 %. Unitățile hoteliere s-au adaptat acestor tendințe ți s-au îndreptat spre satisfacerea cerintelor mai exigente. Acest lucru nu s-a întamplat cu toate stațiunile ci unele dintre ele au ramas neschimbate, ele suferind numai câteva mici modificări.
Expansiunea societății va avea în vedere aceste tendințe și majoritatea unităților ce se vor achiziționa vor avea un coeficient calitativ de 4,5 chiar si 6 stele. Nu se va neglija nici cealaltă categorie de populatie și se vor achozițioana 2,3 unități hoteliere cu un coeficient calitativ inferior.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Managementul afacerii - SC Complex Hotelier Alpin SRL.docx