Cuprins
- Introducere 4
- Politica Referitoare la Caltate 5
- Politia referitoare la calitate in cadrul firmei SC ILVAS SA Vaslui 9
- Prezentare generala 9
- Istoric 10
- Misiune 11
- Obiective 11
- Analiza STEP 11
- Modelul PORTER 13
- Analiza SWOT 15
- Analiza VRIO 16
- Analiza BCG 17
- Modelul Arborelui de Decizie la firma SC ILVAS SA 18
- Concluzii 21
- Bibliografie 22
Extras din proiect
INTRODUCERE
Am ales aceasta tema deoarece consider calitatea a fi un factor important pentru a face fața puternicei concurențe care exista într-o economie de piața, întreprinderile fiind obligate sa realizeze permanent produse de înalta calitate si la prețuri cât mai scazute pentru a creea conditiile obținerii beneficiilor.
Cel mai mare impediment în implementarea sistemelor de asigurare a calitații este faptul ca producatorii nu conștientizeaza avantajele ei economice. Calitatea este privita ca un obiectiv social dorit dar contribuțiile sale la profitabilitatea întreprinderii sunt considerate marginale.
Aceasta lucrare doreste sa puna în evidenta interdependenta totala dintre concepția privind asigurarea calitații si reușita comerciala, redefinind în termeni economici obiectivele si acțiunile necesare implementarii sistemului de asigurare a calitații.
Însă politica de calitate înseamnă mult mai mult, depăşind statutul unui simplu document; ea este pur şi simplu chintesenţa modului în care organizaţia trăieşte. O politică de calitate integrează în componenţa ei sau are legături de interdependenţă cu mai multe politici manageriale şi organizaţionale.
In acest proiect mi-am propus sa prezint si sa analizez din perspectiva politici referitoare la calitate firma SC ILVAS SA care detine poziția de lider pe piata de produse lactate din județul Vaslui
Proiectul va pune accent pe faptul ca manageri firmei vor sa lanseze anul acesta inca doua produse pe piața lactatelor, astfel in proiect se va analiza daca firma SC ILVAS SA va putea lansa pe piata inca doua produse urmarindu-se urmatoarele puncte: -prezentarea firmei , misiunea, obiective, analiza STEP, analiza SWOT, analiza celor 5 forțe ale lui PORTER, analiza VRIO, analiza BCG.
Ca metoda in proiect se va folosi Metoda Arborelui de Decizie si se va urmari daca se pot lansa pe piata cele doua produse.
POLITICA REFERITOARE LA CALITATE
Orice organizaţie care funcţionează pe baza principiilor moderne ale managementului calităţii trebuie să-şi definească obiectivele privind calitatea şi metodologia generală de atingere a acestor obiective sub forma unei politici unitare.
Standardele de management al calităţii formulează cerinţa ca managementul de la cel mai înalt nivel să stabilească politica referitoare la calitate. De asemenea, managementul trebuie să se asigure că politica referitoare la calitate:
- este adecvată scopului organizaţiei;
- include un angajament pentru satisfacerea cerinţelor şi pentru îmbunătăţirea continuă a eficacităţii sistemului de management al calităţii;
- asigură cadrul pentru stabilirea şi analizarea obiectivelor calităţii;
- este comunicată în cadrul organizaţiei şi înţeleasă;
- este analizată pentru adecvarea ei continuă.
Elaborarea politicii calităţii la nivelul cel mai înalt al managementului demonstrează angajamentul organizaţiei în materie de calitate şi ajută la implementarea ei eficientă. Conducerea stabileşte în scris politica privind calitatea, aceasta fiind comunicată/ explicată direct pe linie ierarhică, începând de la şefii de compartimente până la nivelul executanţilor, astfel încât să fie cunoscută de întregul personal.
Stabilirea unei politicii corecte privind calitatea presupune să se trateze următoarele aspecte:
ce înseamnă calitatea pentru organizaţie; de ce este importantă calitatea; pe cine implică realizarea şi îmbunătăţirea calităţii; care este răspunderea conducerii faţă de calitate; care sunt obiectivele firmei în domeniul calităţii; care este strategia de realizare a obiectivelor fixate.
Calitatea este o sarcină distribuită, se realizează cu participarea întregului personal; dar fără sprijinul şi implicarea permanentă a managementului de vârf nu se poate vorbi despre realizarea calităţii.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Managementul Calitatii - Politica Referitoare la Calitate.doc