Managementul calității - politică referitoare la calitate

Proiect
9/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 22 în total
Cuvinte : 3439
Mărime: 151.42KB (arhivat)
Publicat de: Rica Flora Damian
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Andrei Gherorghe

Cuprins

  1. Introducere 4
  2. Politica Referitoare la Caltate 5
  3. Politia referitoare la calitate in cadrul firmei SC ILVAS SA Vaslui 9
  4. Prezentare generala 9
  5. Istoric 10
  6. Misiune 11
  7. Obiective 11
  8. Analiza STEP 11
  9. Modelul PORTER 13
  10. Analiza SWOT 15
  11. Analiza VRIO 16
  12. Analiza BCG 17
  13. Modelul Arborelui de Decizie la firma SC ILVAS SA 18
  14. Concluzii 21
  15. Bibliografie 22

Extras din proiect

INTRODUCERE

Am ales aceasta tema deoarece consider calitatea a fi un factor important pentru a face fața puternicei concurențe care exista într-o economie de piața, întreprinderile fiind obligate sa realizeze permanent produse de înalta calitate si la prețuri cât mai scazute pentru a creea conditiile obținerii beneficiilor.

Cel mai mare impediment în implementarea sistemelor de asigurare a calitații este faptul ca producatorii nu conștientizeaza avantajele ei economice. Calitatea este privita ca un obiectiv social dorit dar contribuțiile sale la profitabilitatea întreprinderii sunt considerate marginale.

Aceasta lucrare doreste sa puna în evidenta interdependenta totala dintre concepția privind asigurarea calitații si reușita comerciala, redefinind în termeni economici obiectivele si acțiunile necesare implementarii sistemului de asigurare a calitații.

Însă politica de calitate înseamnă mult mai mult, depăşind statutul unui simplu document; ea este pur şi simplu chintesenţa modului în care organizaţia trăieşte. O politică de calitate integrează în componenţa ei sau are legături de interdependenţă cu mai multe politici manageriale şi organizaţionale.

In acest proiect mi-am propus sa prezint si sa analizez din perspectiva politici referitoare la calitate firma SC ILVAS SA care detine poziția de lider pe piata de produse lactate din județul Vaslui

Proiectul va pune accent pe faptul ca manageri firmei vor sa lanseze anul acesta inca doua produse pe piața lactatelor, astfel in proiect se va analiza daca firma SC ILVAS SA va putea lansa pe piata inca doua produse urmarindu-se urmatoarele puncte: -prezentarea firmei , misiunea, obiective, analiza STEP, analiza SWOT, analiza celor 5 forțe ale lui PORTER, analiza VRIO, analiza BCG.

Ca metoda in proiect se va folosi Metoda Arborelui de Decizie si se va urmari daca se pot lansa pe piata cele doua produse.

POLITICA REFERITOARE LA CALITATE

Orice organizaţie care funcţionează pe baza principiilor moderne ale managementului calităţii trebuie să-şi definească obiectivele privind calitatea şi metodologia generală de atingere a acestor obiective sub forma unei politici unitare.

Standardele de management al calităţii formulează cerinţa ca managementul de la cel mai înalt nivel să stabilească politica referitoare la calitate. De asemenea, managementul trebuie să se asigure că politica referitoare la calitate:

- este adecvată scopului organizaţiei;

- include un angajament pentru satisfacerea cerinţelor şi pentru îmbunătăţirea continuă a eficacităţii sistemului de management al calităţii;

- asigură cadrul pentru stabilirea şi analizarea obiectivelor calităţii;

- este comunicată în cadrul organizaţiei şi înţeleasă;

- este analizată pentru adecvarea ei continuă.

Elaborarea politicii calităţii la nivelul cel mai înalt al managementului demonstrează angajamentul organizaţiei în materie de calitate şi ajută la implementarea ei eficientă. Conducerea stabileşte în scris politica privind calitatea, aceasta fiind comunicată/ explicată direct pe linie ierarhică, începând de la şefii de compartimente până la nivelul executanţilor, astfel încât să fie cunoscută de întregul personal.

Stabilirea unei politicii corecte privind calitatea presupune să se trateze următoarele aspecte:

ce înseamnă calitatea pentru organizaţie; de ce este importantă calitatea; pe cine implică realizarea şi îmbunătăţirea calităţii; care este răspunderea conducerii faţă de calitate; care sunt obiectivele firmei în domeniul calităţii; care este strategia de realizare a obiectivelor fixate.

Calitatea este o sarcină distribuită, se realizează cu participarea întregului personal; dar fără sprijinul şi implicarea permanentă a managementului de vârf nu se poate vorbi despre realizarea calităţii.

Preview document

Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 1
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 2
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 3
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 4
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 5
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 6
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 7
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 8
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 9
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 10
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 11
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 12
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 13
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 14
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 15
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 16
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 17
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 18
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 19
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 20
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 21
Managementul calității - politică referitoare la calitate - Pagina 22

Conținut arhivă zip

  • Managementul Calitatii - Politica Referitoare la Calitate.doc

Alții au mai descărcat și

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Hotelurile Hilton

Hilton Hhonors Worldwide : Razboiul loialitatii Hotelurile Hilton privesc cele mai frecvente programe ale oaspetilor ca cel mai important...

Turism Rural

1.Itroducere in TRChiar dacă o definiţie a turismului rural ar putea părea ca fiind foarte simplă – acea formă de turism practicată în spaţiile...

Te-ar putea interesa și

Managementul calității totale cu aplicație în serviciile bancare

Managementul calitatii reprezinta un ansamblu de activitati având ca scop realizarea unor obiective, prin utilizarea optima a resurselor. Acest...

Implementarea sistemului de management al calități la societatea Ulvas SA

Calitatea a fost luata în considerare din cele mai vechi timpuri si a înregistrat un progres continuu, fiind o necesitate permanenta a omului....

SC Almi Internațional pe piața încălțămintei - proiect licență

Introducere Încălţamintea este un produs de maximă necesitate pentru om, care a aparut din cele mai vechi timpuri. Cu mii de ani în urmă, oamenii...

Managementul calității

INTRODUCERE „Managementul calitatii si controlul tehnic de calitate” este o tema ce reflecta specializarea MANAGEMENT, sintetizand elementele...

Managementul calității la SC Autopart SRL

INTRODUCERE Lucrarea “Analiza managementului calităţii la S.C. EURO PARTENER INSTAL S.R.L ” este structurată în 4 capitole. Ea are drept obiectiv...

Conceptul de management și școlile de management - procesul de management la SC Romprix Exim SRL

INTRODUCERE Lucrarea de faţă face parte din încercările de a înţelege schimbările produse în domeniul atât de fascinant al managementului şi...

Managementul calității

CAPITOLUL I CADRUL GENERAL PRIVIND MANAGEMENTUL CALITĂŢII 1.1. Sistemul de management al calităţii 1.1.1. Aspecte generale Noţiunea de...

Implementarea sistemului de management al calității la SC Saninstal General SRL

1. IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII LA S.C. SANINSTAL GENERAL S.R.L. 1.1.Generalităţi 1.1.1. Notă asupra reviziei standardului...

Ai nevoie de altceva?