Organizarea Activitatii in Cadrul Unitatii Hoteliere

Cuprins proiect Cum descarc?

COMPETENTE:
1. Compartimentele existente in unitatile de turism
1.1. Principalele compartimente
1.2. Relatiile existente intre compartimente
2. Activitatea unitatilor de turism
2.1. Activitatile din unitatile de turism
3. Drepturile si obligatiile in calitate de angajat
3.1. Drepturile angajatului
3.2. Obligatiile angajatului


Extras din proiect Cum descarc?

1. Compartimentele existente in unitatile de turism
1.1. Principalele compartimente
Indiferent de tipul, capacitatea si categoria de clasificare a unei unitati hoteliere, amenajarea tehnologica a acesteia trebuie conceputa astfel incat sa se asigure un flux optim al circulatiei clientilor, personalului, bagajelor si marfurilor, precum si desfasurarea in bune conditii a proceselor de productie si servire.
Pentru aceasta sunt necesare:
- identificarea elementelor de echipament necesare;
- delimitarea spatiilor aferente diferitelor procese de productie si dimensionarea acestora in functie de: tipul, categoria de clasificare si volumul activitatii desfasurate;
- dotarea cu mobilier si utilaje;
- imbinarea cerintelor de ordin functional cu cele de ordin estetic si de confort. 
Pentru aceasta este necesara stabilirea si cunoasterea exacta a destinatiei diferitelor categorii de spatii:
- spatii destinate exclusiv clientelei (de ex. spatiile de cazare);
- spatii destinate atat circulatiei clientelei, cat si personalului hotelier (de ex. holul receptiei, compartimentele prestatoare de servicii suplimentare: piscina-sauna, frizerie, coafura etc);
- spatii destinate exclusiv personalului (de ex. bucatariile, oficiile cameristelor, depozitele s.a.). 
Un serviciu este un grup de lucratori care efectueaza operatii omogene sau complementare indeplinind o functie coerenta in cadrul hotelului si actioneaza sub conducerea unui responsabil. 
Serviciile regrupate formeaza departamente, iar ansamblul departamentelor, hotelul insusi. 
in cadrul serviciilor pot fi constituite: birouri, sectii (de ex. Biroul ,,Rezervari",,,Sectiunea Concierge"), partizi (de ex. bucatariile marilor restaurante sunt organizate pe partizi: supe, ciorbe, sosuri, preparate din peste, fripturi etc). 
-Activitatile specifice hotelului sunt structurate in doua compartimente, pornindu-se de la cele doua servicii hoteliere de baza, componente definitorii ale activitatii ospitaliere, cazarea si restauratia. 
-Celelalte activitati, de mare importanta in functionarea optima a hotelului, cum sunt, aprovizionarea, gestiunea-contabilitatea, resurse umane, vanzari-marketing sunt grupate in compartimente specializate.
-in divizarea activitatilor din hotel un criteriu important il constituie contactul cu clientul, prestarea directa a serviciilor hoteliere.
-Astfel, personalul care lucreaza in compartimentele specifice, cazarea si restauratia, isi desfasoara activitatea predominant in fata clientului, chiar daca nu toate sectoarele componente presteaza constant activitati cu acest specific. 
-in compartimentul de cazare, personalul din front office isi desfasoara activitatea cu preponderenta "fata in fata" cu clientul, in timp ce personalul din sectoarele de etaj si tehnic, doar in anumite circumstante vine in contact cu clientii.
-in mod similar, lucratorii din compartimentul de restauratie - restaurant, bar, room service, banqueting - ofera servicii direct clientului, in timp ce personalul din sectorul de productie culinara, numai in anumite situatii, vine in contact cu clientii. 
Cazarea
-Parametri calitativi ai serviciului de cazare, securitate, igiena, functionalitate se realizeaza prin activitatile proprii sectoarelor componente: front office, sectorul de etaj si sectorul de intretinere si desigur, prin permanenta comunicare intre acestea. 
Receptia (Front office)
- locul in care se stabileste primul contact al clientului cu hotelul are rolul de a promova si de a vinde serviciile hoteliere. Este centru vital al hotelului, locul in care se rezolva toate problemele legate de client.
Personalul receptiei are obligatia de avea o tinuta (igiena personala, uniforma) si un comportament (atitudine, maniere) impecabile pentru ca in ochii clientului aceasta este imaginea hotelului. Responsabilitatea sa este de a avea o buna educatie si instruire, de a acorda o permanenta atentie clientului si nu in ultimul rand de a cunoaste foarte bine produsul pe care il vinde:
o Situatia ocuparii hotelului;
o Politica de rezervare;
o Capacitatea de cazare, amplasarea camerelor, modul de acces;
o Tipurile camerelor, in functie de numarul paturilor si dimensiunea acestora, precum si alte tipuri de spatii, cu particularitatile lor;
o Conditiile in care se pot pune paturi suplimentare si tariful aferent;
o Facilitatile fiecarui spatiu de cazare (cada de baie/cabina de dus, balcon, televizor, telefon, mini bar, vederea, etc);
o Tarifele camerelor (pentru cazare cu mic dejun, demipensiune, pensiune completa in functie de numarul de persoane; eventuale tarife speciale in functie de sezon sau cu ocazia unor evenimente).


Fisiere in arhiva (2):

  • Organizarea Activitatii in Cadrul Unitatii Hoteliere.ppt
  • Organizarea Activitatii in Cadrul Unitatii Hoteliere.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!