Organizarea Restaurantelor

Cuprins proiect Cum descarc?

ARGUMENT 3
Cap 1. Tipologia restaurantelor 4
1.1 Restauratia cu caracter social 4
1.2 Restaurantele cu vocatie comerciala 5
Cap. .2 Amenajarea tehnologica a unui restaurant 10
2.1 Constructia si instalatiile 10
2.2 Organizarea interioara a activitatii intr-un restaurant 12
2.3 Echipamentele din dotarea restaurantelor 14
2.4 Dotarea cu inventar de servire si pentru lucru 16
Cap. 3 Resursele umane si activitatile comerciale in restaurante 19
3.1 Functiile si meseriile din restaurante 20
3.2 Politica comerciala a restaurantului 22
Bibliografie 25
ANEXE 26


Extras din proiect Cum descarc?

ARGUMENT
Termenul de alimentatie publica este din ce in ce mai mult inlocuit, in ultimul timp cu cel simplu de alimentatie, iar intrucat cel mai reprezentativ tip de unitate este restaurantul, in mod special pentru desemnarea activitatilor desfasurate in unitati de categorie superioara, ultimii ani si o serie de autori1 au impus termenul de "restauratie", cu varianta sa "restaurare". 
Alimentatia publica/alimentatia/restauratia cuprinde intreaga productie si distributie de mancare si bauturi, respectiv, dupa caz, pregatirea preparatelor culinare si a produselor de patiserie - cofetarie, aprovizionarea cu marfuri, consumul produselor pe loc sau in afara unitatilor, cat si crearea unei ambiante favorabile destinderii si recrearii clientilor. 
Viata moderna, specializarea indivizilor cat si cresterea veniturilor unei anume parti a populatiei din zonele urbane, ca si tot mai accentuata criza de timp face ca cel putin in vacanta si in timpul calatoriilor tot mai multe persoane sa apeleze la servicii de alimentatie specializate, mai mult sau mai putin pretentioase. 
Cap 1. Tipologia restaurantelor
Activitatea de restauratie se desfasoara impreuna cu si in afara prestatiei turistice. Oriunde s-ar efectua aceasta prestatie ea este realizata pentru colectivitate, pentru societate, avand un caracter mai mult sau mai putin social. 
Prin restauratie sociala desemnam in general restaurantele pentru colectivitati, localizate in: intreprinderi, unitati administrative, unitati de invatamant de toate gradele, spitale, clinici, camine de batrani si copii, tabere, armata, comunitati religioase etc.
Din punct de vedere al publicului tinta, activitatea restaurantelor poate fi grupata in doua sectoare: restaurante cu vocatie comerciala si restaurantele colective, cu vocatie sociala. Daca ultima categorie reprezenta dominanta din ultimii zece ani pe piata vest-europeana (cu o pondere de circa 58-62 %), se observa in ultima vreme o usoara crestere a ponderii restaurantelor comerciale. Aceasta crestere constanta a numarului de restaurante comerciale exista datorita accentului pus pe rapiditatea serviciilor cat si datorita schimbarilor de venit ale clientilor care isi permit sa faca apel la astfel de servicii / unitati. 
1.1 Restauratia cu caracter social
Cantina-restaurant era o unitate foarte raspandita in trecut, in majoritatea intreprinderilor si institutiilor din Romania. Dotarea acestor unitati se face cu mobilier simplu, dar rezistent. Pregatirea mesei se face in bucatariile proprii sau preparatele sunt aduse din bucatariile altor unitati. Mesele sunt servite in general pe baza de abonamente pentru meniuri unice sau in unele cazuri cu posibilitate de alegere. In afara componentelor din meniu, clientii au posibilitatea sa cumpere bauturi racoritoare, dulciuri, fructe, alte alimente preambalate.
Restaurantele cu autoservire (self-service) au inlocuit in ultima vreme restaurantele cantina. Amenajarea lor este mai putin costisitoare si luxoasa in comparatie cu cea a restaurantelor cu autoservire; nivelul de confort este redus, dotarile sunt simple, investitia de baza o constituie linia de autoservire, in majoritatea cazurilor liniara, precum si echipamentele din bucatarie, inclusiv cele pentru pastrarea materiilor prime si a produselor finite. Meniul este ales de fiecare client, in functie de preferintele si posibilitatile financiare. Oferta cuprinde de obicei 5-6 gustari inclusiv salate, 2-3 preparate de baza, 3-4 deserturi, 2-3 bauturi racoritoare si 1-2 sortimente de cafea. Clientii se servesc singuri de la linie, de unde isi iau pe tava si tacamurile adecvate preparatelor ce le vor consuma. Debarasarea o va face clientul sau personalul angajat in acest scop. 
Unitatile pentru serviciile pe loc cuprind serviciile de masa ce se asigura pentru persoane care servesc masa in spitale, camine de batrani, clinici medicale, penitenciare etc. Indiferent de modul in care se face pregatirea meniurilor (intern sau extern), acestea trebuie sa fie servite la ora prevazuta, sa fie apetisante, de buna calitate si la temperatura adecvata. Desi aparent acest serviciu este putin pretentios, el impune numeroase exigente: asigurarea meniurilor prescrise, pregatirea si pastrarea preparatelor in conditii corespunzatoare, servicii prompte si in conditii de igiena deosebita.


Fisiere in arhiva (1):

  • Organizarea Restaurantelor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!